< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » wat meenemen bij lange vluchten?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
wat meenemen bij lange vluchten?
08/07/2007 @ 16:01
Sanneke

Hoi

we gaan in september met ons zoontje naar Azië. hij is ondertussen 21 maanden oud. ik vraag me af wat ik zoal moet meenemen voor de vlucht. de vlucht duurt ongeveer 15 uren.

groetjes
Sanneke
Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 12:26
Sylvia

Wij zijn naar Canada en Nieuw Zealand geweest.
Naar canada was hij 11 maanden, heb ik potjes meegenomen en een fles diksap, alleen zijn demaatregelen ondertussen aangescherpt en mag die fles diksap dus niet meer.
Maar ze hebben gewoon appelsap in het vliegtuig, als je daar wat van vraagt en aanlengt met water, dan heb je hetzelfde idee (als je niet wil dat hij veel appelsap drinkt, werkt namelijk redelijk laxerend).
Hij heeft nog geen eigen stoel en dus ook geen eigen maaltijd op 21 maanden, dus je moet voor alles zelf zorgen (potjes meenemen), of even van te voren bellen of je eventueel wel een kindermaaltijd extra kunt krijgen (wat amper gegeten wordt, weet ik uit ervaring naar Nieuw Zealand). Hij kan makkelijk met jou mee eten, een broodje, stukje fruit.
Je krijgt ook veel tussendoortjes en voor een kind kun je altijd wat vragen. Ik had zelf wel Sultana's meegenomen en een snoeptrommeltje voor hem gemaakt met koekjes etc, maar dat is amper gegeten, we kregen genoeg aangeboden in het vliegtuig.

Naar Nieuw Zealand was hij al 2½ jaar oud en heb ik alles uit het vliegtuig gebruikt qua eten (we vlogen met Singapore Airlines). Heb voor de zekerheid wel een fles mee genomen, terwijl hij daar normaal gesproken helemaal niet meer uit drinkt, maar was er heel blij mee.
Scheelde een heleboel geknoei en hij had altijd wat te drinken.

We hadden een eigen koffertje met speelgoed voor hem mee (zo'n kinderlaptop, boekjes, wasco-krijtjes, kleurboek) en we hadden allemaal kleine cadeautjes voor hem mee genomen, dus genoeg afleiding. Bij Singapore Airlines heeft iedereen een eigen tv-schermpje, dus hij heel veel tekenfilmpjes gekeken en zodra hij in slaap viel deden wij ook onze ogen dicht.

Genoeg luiers, schoon ondergoed, want aangezien ze heel veel drinken heb je alle kans dat ze snel doorlekken. Trek hem sokken aan, geen blote voetjes, wij deden gelijk zijn schoenen uit zodra we het vliegtuig in waren, en hij kon op zijn sokken overal lopen.

Verder vermaken ze zich wel, ze lopen wat rond, spelen wat en vallen in slaap. Het is mij heel erg meegevallen en we hebben zeker naar Nieuw Zealand toch 2 x 25 uur moeten vliegen! Met een overstap op Singapore.

Succes!
Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 13:58
Kick

Wij zijn naar Australië gevlogen toen ons kindje nog geen 1,5 jaar oud was en dat is ons alles meegevallen.

Hier een aantal tips om mee te nemen:

Flesje:
Door het drinken uit een flesje had ons kindje geen last van zijn oortjes bij het stijgen en dalen.

Luiers/schone kleding:
We weten niet hoe het komt, maar het leek wel of het drukverschil een laxerende werking had op ons kindje. We hebben hem in 22 uur tijd zo'n 8 keer moeten verschonen (Steeds een poepbroek). Wel opletten, want je ruikt de poepbroek niet zo snel in het vliegtuig.

Draagbare DVD-speler + favo DVD's:
Er zat wel een TV-schermpje in de stoel van het vliegtuig, maar de programma's die daarop speelden waren niet interessant voor ons 1,5 jarige mannetje.

Regel melk:
Als je kindje nog melk drinkt (of pap eet waarvoor melk nodig is), dan kun je beter even met de vliegtuigmaatschappij contact opnemen. Ze hebben dit namelijk niet altijd standaard aan boord en je mag het tegenwoordig niet meer meenemen.

Verder hadden wij wat verschillend (nieuw) speelgoed meegenomen en heeft ons kindje heel veel geslapen. We hadden een aparte stoel voor hem met daarin een soort van autostoeltje. Hiervoor heb je een medische verklaring nodig en dat was bij ons eenvoudig te regelen omdat ons kindje door omstandigheden pas heel laat kon zitten, maar wellicht mag je je eigen autostoeltje meenemen. Vraag het eens na. Overigens is ons kindje nu bijna 2 en nu zou hij prima in de vliegtuigstoel kunnen zitten.

Heel veel succes en vooral veel plezier
Link naar deze reactie
11/07/2007 @ 12:54
Sanneke

Hoi

bedankt voor jullie reacties!! als ik het zo hoor dan valt het toch goed mee. maar probleem is ons zoontje kan niet stilzitten, hij heeft precies spijkers op zijn kont zitten .

Wat hebben jullie qua eten meegenomen? en flesje? bedoel je ook een papfles of een gewone flesje spa? ik heb zitten denken aan potjes olvarit. maar is dat wel toegelaten? we vliegen met Swiss air naar Hong Kong.

groetjes
Sanneke
Link naar deze reactie
11/07/2007 @ 21:19
Kick

Met flesje bedoel ik gewoon een zuigflesje waar ze als baby melk uit hebben gedronken. Door het zuigen gaat het oor niet dicht zitten.

Wat betreft Olvarit potjes. Officieel mag het niet, maar voor baby's maken ze een uitzondering. Wij hadden Olvarit potjes meegenomen, maar uiteindelijk niet gebruikt (tenminste niet in het vliegtuig, wel in Australië omdat hij het andere eten de eerste dagen niet wilde eten).
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]