< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » Onzeker............

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeder worden/zijn...
Onzeker............
08/07/2007 @ 17:15
joopie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Sinds de geboorte van mijn zoon 07-02-07 ben ik volgens mijn man veranderd van een zeker persoon naar een nogal onzeker iemand. Ben contant bang dat ik dingen niet goed doe en dat reageer ik af op mijn man. Zodra hij dingen zegt klim ik erin en vlieg tegen de muren op, ik interpreteer dingen steeds op een negatieve manier en het lijkt wel als of ik mezelf niet meer ben.

Wie herkent dit,

Ik ga over 1,5 week weer werken na een half jaar thuis te zijn geweest. Mijn man denkt dat het gewoon tijd is dat ik weer ga werken omdat ik thuis aan het afstompen ben. Geloof ook wel dat dat zo is, maar vind het ook erg moeilijk om straks mijn kindje naar de opvang te moeten brengen.

Liefs J

Link naar deze reactie
08/07/2007 @ 20:31
whoessy

hey joopie,

neem het van mij aan. De eerste paar dagen is het lastig om je kindje weg te brengen. Maar daarna is het heel gewoon!!

Wat heel lekker is, als je op je werkt bent (ligt er wel aan wat voor werk) dan hoef je ineens niet meer met 1 oor op te letten of er al iemand wakker is of iets dergelijks. Pas als je op je werk zit, dan merk je wat een rust dat geeft!

Link naar deze reactie
18/07/2007 @ 17:54
Elke

Heykes

Hier zit er nog zo eentje. Ben net dezelfde. Langs de ene kant zie ik er enorm naar uit terug te gaan werken, om de reden dat hierboven vernoemd is. Dat ik niet de ganse tijd moet met een oor luisteren of er iemand wakker wordt, honger heeft, ... Maar dat ik ook eens iets anders kan doen. Ik zit al bijna 4 maand thuis met mijn dochtertje, ik zie haar doodgraag maar ben toch eens blij dat ik in mijn uppie om boodschappen kan...
Soms vraag ik me af of er iets verkeerd is met mij???
Link naar deze reactie
18/07/2007 @ 20:07
Greetje

Online Status Bekijk profiel
Hey Joopie,

Denk dat het normaal is je af en toe onzeker te voelen als mama zijnde , ik heb iedere dag wel eens zo een moment dat ik denk " ben ik wel goed bezig".

Vroeger kon ik de ene thriller na de andere kijken en nu moeten ze die niet meer opzetten of ik slaap 3 nachten niet meer.
Zo raar hoe je hele gevoelsleven verandert met een kindje erbij.

Ik ben momenteel al bijna een jaartje thuis met mijn jongens en begin nu ook terug zin te krijgen om te gaan werken, maar ook zeker met een dubbel gevoel hoor...

Groetjes Greetje

Link naar deze reactie
18/07/2007 @ 21:13
joopie

hoi meiden,

Ben vandaag toevallig weer begonnen met werken en ik vond het echt heerlijk om er weer even uit te zijn.

Inderdaad gewoon even niet "zorgen voor" maar even bezig zijn met mezelf. Ik weet dat de kleine het super goed heeft bij zijn opa en oma dus ik heb me ook totaal geen zorgen gemaakt en dat is natuurlijk ook een prettig gevoel.

En ik vond het daarna heerlijk om hem op te halen en heerlijk met hem te knuffelen. En hij was ook echt blij me weer te zien.

Ga 3 dagen per week weren en ik werk dan om en om. (ma-woe-vrij) dus steeds met een dagje vrij ertussen en dat is volgens mij gewoon super goed te doen.

Liefs Joopie

Link naar deze reactie
21/07/2007 @ 13:31
whoessy

Joopie,

super dat het zo goed verlopen is hoor!! Het is de stap ernaartoe die het moeilijkste is. Als je dan eenmaal de stap hebt genomen (gedwongen of niet) dan is het best een verademing!!

En nee, Elke, het is absoluut niet verkeerd om te verlangen en te genieten van een momentje voor jezelf. Ondanks dat je moeder geworden bent, ben je ook nog steeds dezelfde persoon als voorheen, met dezelfde behoeftes en dezelfde verlangens. Er zijn er alleen een heleboel bijgekomen. Vroeger wilde je toch ook niet 24 uur per dag samen met iemand zijn en kon je toch ook verlangen naar een momentje alleen?

Ik krijg altijd heel veel energie van die momentjes, zoals boodschappen doen, werken of eens alleen in e auto zitten. Heerlijk. Daarna ben ik dan zo blij om Jesse te zien en ben ik ook weer een beetje opgeladen dat al mijn aandacht dan echt HELEMAAL voor hem.

groetjes Charlotte

Link naar deze reactie
21/07/2007 @ 14:25
joopie

Hoi Charlotte,

Ja je hebt helemaal gelijk. Ben dan deze week inderdaad weer begonnen en ik heb nu dan de woensdag en de vrijdag gewerkt en ik vond het echt zo lekker om dan als de dag om is weer naar Robin te gaan en heerlijk met hem te knuffelen. En de avonden was ik hiervoor altijd blij dat mijn man thuis was zodat hij zich even over Robin kon ontfermen en nu merkte ik dat ik s,avonds nog vol energie zit om lekker met Robin te gaan spelen omdat ik hem de hele dag niet gezien heb.

Groetjes Joopie

p.s (grappig, als Robin een meisje was geweest had hij Charlotte geheten)

Link naar deze reactie
21/07/2007 @ 20:02
whoessy

Idd, heel toevallig en grappig

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]