[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 10/07/2007 @ 21:27 greet ![]() | hoi steffie , bedankt ! als er iets mis is met je eitjes , dan kan je het idd best eens proberen , zeker als het onder toezicht is. succes ermee |
| 11/07/2007 @ 13:00 Patricia | Hello, Uiteraard hoop ik voor je dat de clomid snel gewenst resultaat geeft, maar ik vraag me een paar dingen af... Wordt er ook gekeken hoe jij op de clomid reageert? Ik bedoel; hoe de eitjes rijpen, hoeveel er springen? etc. Ik weet dat er hier in NL altijd gekeken wordt of er wel de juiste dosering wordt voorgeschreven, want de ene vrouw reageert er anders op dan de andere. En voor je het weet heb je een meerlingenzwangerschap. Ik zou dat voor de zekerheid eens navragen aan je gyn. Doei. |
| 12/07/2007 @ 08:49 Frederike | Ik snap iets niet. |
| 12/07/2007 @ 08:54 Frederike | Er ging iets mis met mijn vorige berichtje... Ik lees in je profiel dat je in november 2006 gestopt bent met de pil en in januari al zwanger werd. Helaas werd dat een miskraam, maar hoe weet jij of er iets mis is met je eisprong en menstruatie? Ik zou zeggen dat het prima in orde is als je zo snel zwanger bent geworden. En een miskraam komt op één van de tien zwangerschappen voor. Ik vind het niet verstandig om Clomid te gebruiken om het "sneller te laten gaan". Er zitten inderdaad risico's aan: niet alleen kun je meerlingen krijgen, maar ook de kwaliteit van je baarmoederslijmvlies wordt minder door Clomid (een goede kwaliteit is nodig voor een goede innesteling van het vruchtje). Ikzelf ben zwanger geworden m.b.v. Clomid, maar ik heb dat pas voorgeschreven gekregen van mijn gyn toen er pco was vastgesteld (zie profiel); ik had zelf geen eisprong. Dus ik zou nog maar eens goed overwegen of overleggen met de gyn of je de Clomid in jouw geval wel moet nemen. Volgens mij kun je prima zonder "hulpmiddelen" zwanger worden, maar is geduld het codewoord. Succes!Groetjes, Frederike |
| 12/07/2007 @ 22:48 Frederike | Hoi! Ik denk dat het inderdaad verstandig is om te overleggen met je gyn. Eerst eens bloed laten prikken (je hele hormoonhuishouding), evt. een echo om "de binnenkant" in kaart te brengen etc. En tot die tijd lekker door blijven hobbyen , eventueel temperaturen of ovulatietesten gebruiken om te kijken wanneer jullie het beste kunnen vrijen. Maar wel goed dat je een afspraak bij de gyn hebt, want er moet iets gebeuren met jouw gevoel dat er iets niet klopt. Ik heb jaren (10-15 jaar) het gevoel gehad dat ik niet spontaan zwanger zou kunnen worden en dat klopte nog ook, dus vlak vrouwelijke intuïtie niet uit. Maar ik heb ook vriendinnen die dezelfde angst hadden en die inmiddels al lang en breed moeder zijn geworden, op de spontane manier. Dus wie weet neemt de gyn je angsten weg en minder stress leidt eerder tot een zwangerschap. Succes meid!Groetjes, Frederike |
[Reageer]

Ervaringen met Clomid

Ik lees in je profiel dat je in november 2006 gestopt bent met de pil en in januari al zwanger werd. Helaas werd dat een miskraam, maar hoe weet jij of er iets mis is met je eisprong en menstruatie? Ik zou zeggen dat het prima in orde is als je zo snel zwanger bent geworden. En een miskraam komt op één van de tien zwangerschappen voor. Ik vind het niet verstandig om Clomid te gebruiken om het "sneller te laten gaan". Er zitten inderdaad risico's aan: niet alleen kun je meerlingen krijgen, maar ook de kwaliteit van je baarmoederslijmvlies wordt minder door Clomid (een goede kwaliteit is nodig voor een goede innesteling van het vruchtje). Ikzelf ben zwanger geworden m.b.v. Clomid, maar ik heb dat pas voorgeschreven gekregen van mijn gyn toen er pco was vastgesteld (zie profiel); ik had zelf geen eisprong. Dus ik zou nog maar eens goed overwegen of overleggen met de gyn of je de Clomid in jouw geval wel moet nemen. Volgens mij kun je prima zonder "hulpmiddelen" zwanger worden, maar is geduld het codewoord. Succes!