< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Ervaringen met Clomid

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Ervaringen met Clomid
09/07/2007 @ 16:49
Steffie1

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo iedereen,

We zijn nu 4 maanden na ons miskraam bezig om opnieuw zwanger te worden. Helaas nog steeds zonder succes.
Omdat ik denk dat ik geen of geen goede eisprong heb, heeft mijn huisdokter me Clomid (50 mg) voorgeschreven.
Ik weet dat 4 maanden nog niet lang is, maar ik ben volgens mij teveel bezig met zwanger worden.
Ik hoop dat met het nemen van Clomid het allemaal een beetje vlotter gaat.
Zijn er onder jullie die ervaring hebben met het nemen van Clomid? Hoe was jullie cyclus, menstruatie, ... Werd je snel zwanger of viel het toch tegen?

Hopelijk kunnen we hier wat ervaringen uitwisselen.

Vele groetjes

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 21:39
greet

Online Status Stuur bericht
ik begrijp niet goed dat je ha al na 4 maanden clomid geeft.
ik weet niet of je van belgie bent , maar anders heb je zeler wel gehoord van die vrouw die zwanger is van 2 eeneiige tweelingen na het nemen van clomid. deze vrouw is 24 en heeft al 2 kindjes , dus begrijp ik niet dat ze die clomid hebben gegeven , je ziet het resultaat. ik zou er tcoh mee oppassen. mijn ha wilde het in elk geval niet geven zonder eerst uitgebreid te testen , en gelukkig maar , want blijkbaar lukte het toch gewoon.
4 maanden is echt niks he !
persoonlijk vind ik zelfs te vroeg om zo'n drastische maatregelen te nemen....

Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 13:07
Steffie1

Hei,

Ik heb inderdaad gelezen over die vrouw die ook Clomid nam. Nu, mijn huisarts heeft me Clomid voorgeschreven maar wel onder toezicht van de gynaecoloog. En het gaat ook maar over de 50 mg. Er is duidelijk iets mis met m'n eisprong en menstruatie.
Je kan misschien wel gelijk hebben hoor, maar ik denk dat m'n ha het niet zou voorschrijven indien ze er niet mee akkoord zou zijn.

Bedankt voor je reactie en ik wens je alvast een dikke proficiat met je zwangerschap !

Groetjes

Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 21:27
greet

hoi steffie ,

bedankt !

als er iets mis is met je eitjes , dan kan je het idd best eens proberen , zeker als het onder toezicht is.
succes ermee

Link naar deze reactie
11/07/2007 @ 13:00
Patricia

Hello,
Uiteraard hoop ik voor je dat de clomid snel gewenst resultaat geeft, maar ik vraag me een paar dingen af...
Wordt er ook gekeken hoe jij op de clomid reageert? Ik bedoel; hoe de eitjes rijpen, hoeveel er springen? etc.
Ik weet dat er hier in NL altijd gekeken wordt of er wel de juiste dosering wordt voorgeschreven, want de ene vrouw reageert er anders op dan de andere. En voor je het weet heb je een meerlingenzwangerschap.
Ik zou dat voor de zekerheid eens navragen aan je gyn.
Doei.
Link naar deze reactie
12/07/2007 @ 08:49
Frederike

Ik snap iets niet.
Link naar deze reactie
12/07/2007 @ 08:54
Frederike

Er ging iets mis met mijn vorige berichtje... Ik lees in je profiel dat je in november 2006 gestopt bent met de pil en in januari al zwanger werd. Helaas werd dat een miskraam, maar hoe weet jij of er iets mis is met je eisprong en menstruatie? Ik zou zeggen dat het prima in orde is als je zo snel zwanger bent geworden. En een miskraam komt op één van de tien zwangerschappen voor. Ik vind het niet verstandig om Clomid te gebruiken om het "sneller te laten gaan". Er zitten inderdaad risico's aan: niet alleen kun je meerlingen krijgen, maar ook de kwaliteit van je baarmoederslijmvlies wordt minder door Clomid (een goede kwaliteit is nodig voor een goede innesteling van het vruchtje). Ikzelf ben zwanger geworden m.b.v. Clomid, maar ik heb dat pas voorgeschreven gekregen van mijn gyn toen er pco was vastgesteld (zie profiel); ik had zelf geen eisprong. Dus ik zou nog maar eens goed overwegen of overleggen met de gyn of je de Clomid in jouw geval wel moet nemen. Volgens mij kun je prima zonder "hulpmiddelen" zwanger worden, maar is geduld het codewoord. Succes!

Groetjes,
Frederike
Link naar deze reactie
12/07/2007 @ 17:42
Steffie1

Hei,

Ja, ongeduld zal inderdaad wel een rol spelen in mijn frustratie. Het is misschien raar om te zeggen, maar ik heb echt het gevoel dat er niets juist is.
Tijdens mijn menstruatie heb ik geen rood bloedverlies, alleen maar bruine smurrie (sorry voor de uitdrukking) en ik heb ook geen eiwitachtig slijm rond mijn "eisprong".
Bij mijn huidige gynaecoloog kon ik maar een afspraak krijgen op 12 november ! Dat was me iets te lang, dus ben ik bij m'n ha langs geweest om over mijn probleem te spreken. Ik ga nu veranderen van gynaecoloog en haar secretaresse zei dat ik nu mocht starten met Clomid. Ik heb wel vertrouwen in de dokters, maar ik begin nu toch te twijfelen.

Misschien ga ik best eerst eens langs bij de gyn en start ik dan pas met Clomid?

Bedankt voor je reactie.

Groetjes

Link naar deze reactie
12/07/2007 @ 21:58
greet

steffie ,
die secretaresse heeft jou die voorgeschreven ? zonder jou te testen ?
ik ben in eptember gestopt met de pil , en heb in april een mk gehad. na een half jaartje was ik zwanger , wat volgens mijn ha helemaal niet lang was.
ik vind het precies toch onverantwoord hoe jij aan de chlomid komt hoor ....
het is een blijft een geneesmiddel , handig voor wie het moet hebben , maar als je het kan vermijden ....
geduld is inderdaad een schone deugd....

Link naar deze reactie
12/07/2007 @ 22:48
Frederike

Hoi!

Ik denk dat het inderdaad verstandig is om te overleggen met je gyn. Eerst eens bloed laten prikken (je hele hormoonhuishouding), evt. een echo om "de binnenkant" in kaart te brengen etc. En tot die tijd lekker door blijven hobbyen , eventueel temperaturen of ovulatietesten gebruiken om te kijken wanneer jullie het beste kunnen vrijen. Maar wel goed dat je een afspraak bij de gyn hebt, want er moet iets gebeuren met jouw gevoel dat er iets niet klopt. Ik heb jaren (10-15 jaar) het gevoel gehad dat ik niet spontaan zwanger zou kunnen worden en dat klopte nog ook, dus vlak vrouwelijke intuïtie niet uit. Maar ik heb ook vriendinnen die dezelfde angst hadden en die inmiddels al lang en breed moeder zijn geworden, op de spontane manier. Dus wie weet neemt de gyn je angsten weg en minder stress leidt eerder tot een zwangerschap. Succes meid!

Groetjes,
Frederike
Link naar deze reactie
13/07/2007 @ 19:04
Steffie1

Hei,

Bedankt meiden voor de reacties.
'k Heb besloten om verstandig te zijn en nog te wachten met de Clomid tot ik eerst bij m'n nieuwe gyn ben langsgeweest om inderdaad eerst eens alles "in kaart te brengen". Volgende maand mag ik op afspraak, dus die ene maand kan er nu ook nog wel bij.
Ik moet proberen om die babystress een beetje opzij te zetten, maar na een miskraam is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

We zien wel ...

Groetjes

Link naar deze reactie
14/07/2007 @ 17:43
greet

steffie , na een mk is het heel moeilijk , dat weten alle dames de het meegemaakt hebben maar al te goed.
bij mij was het echt een obsessie na de mk. alles verwees naar baby's , iedereen had een bolle buik , overal reden buggy's .... is perfect normaal dat je je zo voelt hoor.
een maandje geduld , het lijkt weer zo lang he ...
ik voor je !

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]