< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Twee- en meerlingen » Twee vruchtzakjes!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Twee- en meerlingen
Twee vruchtzakjes!
09/07/2007 @ 17:58
Emmeke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Omdat ik al vier weken last had van kleine beetjes bruin/bloedverlies mocht ik vandaag al langs voor een echo. En wat bleek? Niet één maar twee vruchtzakjes!
Ik ben al weken doodsbang dat het helemaal fout zit en nu blijken het er gewoon twee te zijn!

Er waren wel nog geen vruchtjes te zien, maar de gyn leek zich geen zorgen te maken en wenste ons voorzichtig proficiat, ook al weten we dat er geen enkele garantie is dat alles goed blijft gaan.

Heeft iemand iets gelijkaardigs meegemaakt? Wat zagen jullie op de echo rond 6w 4d?

Mijn hCG-waarden waren niet abnormaal hoog (2084 op 5w 4d), we hadden hier dus helemaal niet aan gedacht!

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 23:41
marientje

Online Status Bekijk profiel
Op mijn eerste echo waren ook alleen maar 2 vruchtzakjes zichtbaar. De arts dacht dat ze beiden leeg waren en voorspelde een miskraam. Niet dus! Inmiddels ben ik 21 weken zwanger van onze (tweede) tweeling en ze doen het prima, nergens last van.

Bij ons eerste tweetal verloor ik met 13 weken zwangerschap wat bloed, vreselijk bang vertrokken we richting ziekenhuis, maar ook toen was alles prima en werd er geen reden gevonden voor het bloedverlies.

Ik wens je een heel voorspoedige zwangerschap!

Groetjes,
Marina

[Laatst gewijzigd door marientje - 09/07/2007 @ 23:42] - Link naar deze reactie
17/07/2007 @ 12:16
Iselha

Online Status
Wat een geluk dat jij al zo snel mocht gaan. Mijn gyn is momenteel in vakantie en ik heb maar volgende week een eerste afspraak. Als alles klopt zoals ik denk, ben ik uitgerekend voor 1 dag later, nl. 29/02/2008. Mijn HCG-waarden op 6w4d zijn wel 63350 waardoor het labo concludeerde dat ik 8 à 10w zwanger ben. Ofwel ben ik verkeerd ofwel denken hier een aantal mensen op het forum dat ik een tweeling verwacht. Ben zo benieuwd en dan duurt een week nog lang!

Link naar deze reactie
18/07/2007 @ 19:32

Online Status Bekijk profiel
Bij 6 weken kun je nog erg weinig tot bijna niets zien. Geen hartactiviteit in ieder geval. Dat is pas bij 7-8 wkn.
Ik hoop dat alles naar wens gaat, succes met de zwangerschap!

Link naar deze reactie
24/07/2007 @ 14:01
Emmeke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag iedereen,
Had niet gezien dat er nog gereageerd was op m'n topic! Bedankt voor jullie berichtjes!

Iselha, heb je intussen al een echo gehad? Je hCG is echt wel hoog zeg! Voel je je extra misselijk?

Intussen heb ik vorige woensdag een tweede echo gehad. De vruchtzakjes waren wel gegroeid, maar nog altijd te klein voor de duur van de zwangerschap, en er waren geen vruchtjes. De gyn kon wel "iets" zien, maar ze kon ons geen zekerheid geven over hoe het nu zit.

Ik moet nu vrijdag terug. Dan ben ik de 9 weken gepasseerd, en dan moet het echt wel duidelijk zijn.
Zelf heb ik eigenlijk geen hoop meer. De gyn heeft opnieuw mijn bloed laten testen, en mijn hCG was maar 16000 en mijn progesteron was aan de lage kant.

Misschien is er een wonder gebeurd en zien we vrijdag toch nog een of twee vruchtjes, maar ik geloof er zelf niet meer in en heb me er eigenlijk al bij neergelegd dat deze zwangerschap niet goed zit.
Ik kijk er al naar uit om dit achter de rug te hebben, even te kunnen uitrusten en daarna met goeie moed opnieuw te kunnen beginnen!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]