< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » na maanden doorslapen nu niet meer

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
na maanden doorslapen nu niet meer
12/07/2007 @ 11:00
Bren

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ons zoontje van 4 maand slaapt al door sinds hij een maand oud was. De eerste dagen dat ik terug ging werken is hij enkele keren wakker geweest 's nachts omdat hij wsl aan de nieuwe situatie moest wennen maar das ondertussen al anderhalve maand terug.
Nu wordt hij de laatste dagen steeds terug wakker om 3u (ligt te praten in bed) en we krijgen hem nog heel moeilijk in slaap dan. Dus geef ik hem terug eten (bv) en dan is hij een uurtje stil, dan begint hij terug te brabbelen. Elk volgend uur staan we dan op om hem tuutje te geven zodat hij toch ff zwijgt en ons laat slapen, tot 6uur want dan moet ik opstaan om te gaan werken. Overdag slaapt hij nu veel langer, 2 ipv 1 uur tussen zijn maaltijden in.
Weet iemand hoe dit kan komen? of heeft iemand een oplossing zodat ik terug een goede nachtrust heb, want mijn melkproductie neemt af door de vermoeidheid. Als mijn man hem overdag wakker maakt of langer wakker probeert te houden wordt hij erg humeurig, dus das niet direct de goeie oplossing.

Link naar deze reactie
12/07/2007 @ 11:49
ceci

Online Status
volgens mij een sprongetje. Ik weet niet meer van buiten wanneer er juist een sprongetje plaatsvindt, maar volgens mij is het zoiets. Niks aan te doen, binnen enkele dagen slaapt hij wel weer door.

ik heb thuis het oei, ik groeiboek liggen, en dat heeft me eerlijk gezegd goed geholpen, zeker de eerste maanden. Dan las ik erin en kon ik me een idee vormen van waarom hij nu weer huilde, of niet meer doorsliep, of niet meer wilde eten, etc etc.

goeie moed nog!

Link naar deze reactie
12/07/2007 @ 12:23
lucia

Online Status Stuur bericht
Hoi Bren,

Dit lijkt een sprongetje. Lars heeft dit ook sinds een paar weken, al slaapt hij weer goed als ik hem BV gegeven heb 's nachts. Ik geef hem trouwens pas eten als hij echt begint te huilen, want hij valt ook geregeld weer uit zichzelf in slaap. Probeer een goed ritme aan te houden, Lars had daar echt even behoefte aan.

Langer wakker houden heeft geen nut, daar raken ze eerder oververmoeid van en vallen dan nóg slechter in slaap. Eventueel een badje 's avonds of doe je dat al?

Succes!
Lucia

Link naar deze reactie
12/07/2007 @ 13:24
Bren

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Een badje geef ik al en dan valt hij net als andere avonden goed in slaap maar vind het gewoon zo raar dat hij terug wakker wordt.
De eerste keer heb ik hem ook geen eten gegeven maar toen lag hij meer dan een uur te tetteren en kon ik dus ook niet slapen. Dus geef ik hem eten omdat hij dan ff terug in slaap valt. Ik doe het dus voor mijn eigen gemak

Het oei, ik groei boek heb ik ook maar tot nog toe heeft hij geen enkele keer lastig gedaan toen hij een sprongetje nam. Hij kreeg wel altijd de vaardigheden bij die vermeld stonden maar had het daar niet lastig mee.
Hopelijk is het inderdaad dat en is het vlug over.

Link naar deze reactie
12/07/2007 @ 16:09
ster

Ik wil je moed niet afnemen maar mijn zoontje sliep ook heel vroeg na de geboorte door, tot aan zijn 4.5 maand, ik moest dan terug beginnen werken. Hij heeft pas terug aan zijn 8 maand doorgeslapen en dan nog maar tot rond 6u smorgens, terwijl hij in het begin tot 9u sliep.
Ik heb hem nooit geen voeding meer snachts gegeven, omdat ik denk dat hij dat ging gewend komen en dat het dan voor heel lange tijd zijn dat ik dat mocht doen.
Wij hebben hem, hoe hard het ook is en hoe moe je zelf ook bent, een paar keer laten wenen of vertellen, na een 3kwartier of een uurtje ging ik dan zijn tuutje geven. Zijn perioden die hij wakker was snachts werden korter en korter. Maar inderdaad als jij moet gaan werken de volgende dag is dat enorm lastig, mijn man werkt in een 3-ploegensysteem, dus ik sta er snachts veel alleen voor!
Nu is mijn zoontje bijna 11 maand, en hij slaapt nu redelijk goed, hoewel hij nu een periode heeft dat hij wakker wordt om 5u30 smorgens en niet meer wil slapen
Link naar deze reactie
13/07/2007 @ 15:43

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

onze meid heeft nog nooit echt doorgeslapen. Of nu de laatste weken een dag wel, twee dagen niet, een dag wel, twee dagen niet. Laten huilen heeft geen effect want ze begint altijd maar meer en meer te huilen. Na het drinken (borstvoeding) terug content en in slaap.
Vind het ook wel vermoeiend. Ze ligt dan eerst een half uur te brabbelen en dan pas begint ze te wenen. Maar vanaf de eerste brabbel ben ik al wakker. Slaapt wel apart maar de deur staat open, zodat ik geen babyfoon moet gebruiken, want daar werd ik nog meer wakker van.

Ik hoop voor je dat hij vlug weer doorslaapt. Ik hoop dat onze meid doorslaapt tegen september want ik moet dan terug gaan werken. 's Nachts sta ik er altijd alleen voor want mijn vriend werkt 's nachts.

Groetjes, Peggy.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]