< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Augustus 2007-Club » Na de bevalling?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Augustus 2007-Club
Na de bevalling?
13/07/2007 @ 13:44

Online Status Stuur bericht
Wie en wat moeten we verwittigen na de bevalling.
Onze familie enzo. en naar het stadshuis gaan maar wat dan???

Alvast bedankt!!
Spinnertje

Link naar deze reactie
13/07/2007 @ 14:03
T'ke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ziekenfonds verwittigen en papieren opsturen die je normaal in het ziekenhuis meekrijgt
werk verwittigen en papieren voor kindergeld afgeven (als het kindergeld via het werk gaat, in de meeste gevallen is dit zo)
vakbond (je krijgt een premie van 25 euro na de geboorte van je kindje> als je allebei bent ingeschreven, zelfs 2 x)

Voorlopig ist alles waar ik op kan komen.

groetjes

Link naar deze reactie
13/07/2007 @ 14:08
yoda

Hallo

Dat van de vakbond wist ik niet ? Is da bij alle bonden zo ???
Als mijn vriend gaat erkennen moet dat nu gebeuren of na de geboorte want we zijn niet getrouwd ? En is da in het gemeentehuis waar we wonen of waar de geboorte plaats vindt ?

Groetjes

Link naar deze reactie
13/07/2007 @ 14:16
T'ke

erkenning kan vanaf 6 maand zwangerschap (moet wel eerst papiertje laten invullen bij de gyn). Dat kan na de bevalling ook maar dan krijgt de baby voorlopig jouw achternaam ipv die van jouw vriend en dan moet je wel samen gaan aangeven. (als de erkenning voor de geboorte gebeurt dan kan papa achteraf de geboorte eventueel alleen gaan aangeven)... die erkenning moeten wij trouwens ook eens dringend in orde gaan maken (we zeggen dat nu al 3 weken tsss)
Erkenning gebeurt in de gemeente of stad waar je baby geboren wordt (d.i. niet noodzakelijk de plaats waar je woont) hetzelfde met de geboorteaangifte.

Ik weet dat dit bij het ACV zo is van die 25 Euro, als je bij een andere vakbond bent aangesloten moet je het anders eens navragen.

groetjes

Link naar deze reactie
13/07/2007 @ 15:11

Online Status Bekijk profiel
Wij hoeven alleen maar de ziekenfonds, uitvaartverzekering en de aangifte. Maar dat mag mijn man gaan doen. Binnen 3 werkdagen na de bevalling. De rest gaat allemaal vanzelf

Link naar deze reactie
13/07/2007 @ 15:21

Hi !

Erkenning kan ook gewoon in op het gemeentehuis / stadhuis van je woonplaats hoor.
De aangifte van de baby kan enkel in de stad waar hij/zij geboren wordt.

Voor de aangifte heb je de papieren van de erkenning nodig, anders moet je idd alles zelf gaan doen. Indien de erkenning op voorhand werd gedaan, hoef je niet persé zelf mee te gaan...

Op de eerste dag van je zwangerschapsverlof moet je de mutualiteit laten weten dat je in zwangerschapsverlof gaat. Zij berekenen dan ook het "loon" dat je de komende maanden zal ontvangen. Na de geboorte geef je hen de formulieren af die je in het ziekenhuis hebt ontvangen. Bij indiening van een geboorte attest, krijg je van de mutualiteit ook een premie.
Aanvraag kindergeld moet via het werk van de papa gebeuren, maar wordt wel op naam van de mama aangevraagd. Zoals bij het kraamgeld.

Wat een papierwinkel hé....leve België !

Groetjes,
Neleken

Groetjes,
Neleke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]