< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kindjes met een handicap » Ontwikkelt traag

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
06/01/2008 @ 14:05
Sientje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Inès zit nu terug in een gewone school met gon-begeleiding en in tegenstelling tot de vorige school waar ze zat is dit een hele verbetering. Helaas een grote klas maar de juf heeft veel voor Inès over.
Ze begint beter te praten hoewel het nog heel moeilijk gaat, grove motoriek blijft een probleem maar haar fijnmotoriek zou ze op leeftijd zitten.We zien haar vooruit gaan.
Ze stoort zelfs de kringmomenten niet meer.
binnenkort moet Inès terug naar het COS.

sientje

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 19:06
oem 3isaa

Online Status Stuur bericht
Hallo.. is deze 'discussie' nog aan de gang? anders zou ik heel graag meepraten over mijn zoon... ik hoor het wel. als ik reactie krijg, klets ik graag mee.

Link naar deze reactie
10/03/2008 @ 10:34
Sientje

oem 3isaa, babbel maar mee,hoor.

In de week naar het gon overleg geweest. Wat blijkt volgens de gonbegeleidster is Inès geen type 2 kindje. Ze zit eerder op het randje tussen type 2 en type 1(moest ze naar type 2 gaan dan zou ze al bij de beste kindjes moeten zitten). Dus gaan we proberen haar kleuterklas in een gewone kleuterschool uit te laten doen en daarna zien we wel. Ze praat verschrikkelijk slecht en dat geeft de indruk dat ze verder achteruit is dan ze in werkelijkheid is.
Op het einde van het jaar gaan we weten wat er met haar zal gebeuren.

sientje

Link naar deze reactie
10/03/2008 @ 21:47
oem 3isaa

Het begon allemaal 5 februari 2007. Ik was bij Eindhoven (NL) om ons nieuwe flatje te bezichtigen. Ik had nog een lange reis voor de boeg naar huis, en voelde me niet lekker. Ik besloot om langs de eerste hulp te gaan van het ziekenhuis om me daar te laten controleren. Ik voelde me vooral erg duizelig. Daar aangekomen hebben ze me aan de CTG gelegd. Helaas voor mij, ik kon daar ook meteen blijven. Ik had te veel harde buiken naar hun zin.

In het ziekenhuis werd het erger. ik kreeg last van 'menstruatie' pijn en moest aan de weeenremmers omdat ik nog steeds harde buiken had. Ben van het pilletje 'adolat' nog tegen de grond gegaan omdat de bloeddruk verlaagd. enfin, ik kreeg uiteindelijk een infuus. Ook een longrijpingsprik.

Uiteindelijk heb ik na een aantal dagen gevraagd of ik naar Hoofddorp mocht omdat mijn man en kind en de rest van de familie daar waren. Prima ik mocht gaan! Dus met de ambulance naar Noord-Holland. Daar aangekomen had ik 1 cm ontsluiting dus ik moest meteen naar het Academisch medisch centrum A'dam. ik was nog geen 32 weken ver.

In het AMC heb ik nog zeker een week plat gelegen. Maar er gebeurde verder niet veel. Wel had moussa een hoge hartslag (dat had ie vaak vond ik maar ja) maar geen infectie. Uiteindelijk mocht ik na een dikke week in het AMC weer terug naar hoofddorp. Ik was 32 weken ver, en dan is het grootste gevaar geweken.

Ik ben zelfs uiteindelijk ontslagen omdat er gewoon niets gebeurde. Ben daarna nog wel vaak op en neer gegaan. (dan weer 2 dagen ziekenhuis en dan weer een dag thuis)

Met 37 weken en 2 dagen werd Moussa geboren. netjes dus. Direct na z'n geboorte kon hij z'n temp niet goed hoog houden. Het schommelde zo tussen 36,0 en 36,5. Ook was hij allemaal aan het kokhalzen. Hij moest dus een dag naar de neonatologie. De dag erna mocht hij al bij me op de kraamkamer slapen. En nog een dag later werden we ontslagen.

Op 30 maart 2007 had Moussa 's ochtends koorts. Ook had hij een hele slechte nacht gehad (huilen als ik hem op pakte, echt een teken van pijn) De kraamzorg nam zijn temp op. 38,0 (weet ik niet meer precies, in ieder geval 38,0) Dus meteen met spoed naar de neonatologie terug.

Daar gekomen bloed afgenomen en een ruggenmerg punctie. Hij had hersenvliesonsteking. Hij heeft eerst een paar dagen aan alle toeters en bellen gelegen. En hij heeft ook lang sonde voeding gehad omdat ie niet kon/wilde drinken. Gelukkig bleek de hersenvliesontsteking viraal te zijn. Dat is minder gevaarlijk dan bacterieel.

Al met al is alles goed afgelopen. Moussa is nu bijna 1 (24 maart geboren) en hij is heel vrolijk. Maar Hij kan nog zeer weinig. Hij rolt niet, hij kruipt niet, en hij gaat niet zelf zitten, hij trekt zich niet op. kortom: als ik hem op z'n rug leg. ligt ie zo de hele dag. Alleen protesteert ie natuurlijk. Hij kan wel zitten. Als ik hem zelf op z'n billen zet. Ook begint ie nu een beetje billen te schuiven.Ik heb zelfs zijn bedje nog op de hoogste stand staan! Ik vraag me af.. of er iemand is die ongeveer zoiets heeft meegemaakt. Ik maak me natuurlijk zorgen.

Inmiddels is er een duidelijk achterstand geconstateerd.

Bedankt alvast!

Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 14:49
Sientje

oem 3isaa, amaai, dat is nog al een verhaal. Bij Inès is de achterstand eerst vastgesteld toen ze ouder dan 2 jaar en dat terwijl wij het allanger doorhadden. maar de kliniek heeft ons aan het lijntje gehouden.
Inès is geboren na een normale zwangerschap maar op 8 maand oud zijn de eerste epileptische aanvallen opgetreden.Ze zat stevig op 7 maand maar daarna is alles misgegaan. kruipen eerst op 13 maand, lopen op 17,5 maand en dan was het nog veel kruipen.
Ondertussen is zij nog niet aanval vrij maar de duur van de aanvallen is al veel verbetert.

ze krijgt nu thuisbegeleiding(1Xom de 14 dagen), logopedie(1x om de 14 dagen), wekelijks kine en de gonbegeleidster komt op school.

we zien haar vooruit gaan en zijn blij met iedere kleine vooruitgang die ze maakt.

sientje

Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 15:28
oem 3isaa

Sientje: dat moet ook eng zijn... om je kindje voor het eerst (en misschien wel alle andere keren erna ook) zo'n aanval te zien krijgen!

Mag ik vragen wat een kine is? hihihi..

Ik hoop ook dat het goedkomt met d'r..

Mijn zoon doet dus ook niets nu. hij is bijna 12 mnd. en als ik hem op z'n rug of buik leg, ligt ie daar 's avonds nog (bij wijze van spreken) Hij gaat wel huilen (vooral op z'n buik) want hij vind het vreselijk. hij gaat dus niet zelf omrollen, niet zitten, niet kruipen, en al helemaal niet lopen of tijgeren of zo.

Wat hij wel kan: als ik hem ZELF op zijn billen zet (zit sinds 10mnd stevig) gaat ie op z'n billen schuiven. dat doet ie wel fanantiek.

25 mrt moeten we naar de kinderarts terug

Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 15:31
oem 3isaa

Nu komt er wat belangrijks in me op... over epilepsie..

Soms neemt Moussa (mijn zoon) een hele nare houding aan.
hij verstijft dan, en draait z'n oogjes naar boven. hij zet z'n kin op de borst. Hij knijpt dan
één voor één in z'n handjes (tot vuistjes) en spant zich helemaal aan zeg maar.

Ik zag het als een spelletje aan, maar de fysio zei dat ik dat moest
melden bij de kinderarts. herken je dat??

Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 17:07
Sientje

Hallo,

kine is de kinesist.
als ik van jouw was zou ik inderdaad eens naar de kinderarts gaan.
Inès deed verschillende soorten aanvallen. van helemaal stijf worden tot schokken.tot zo slap worden als een vod.

schuifelen op de poep telt ook. er zijn zelfs gezonde kindjes die nooit kruipen maar die zich voortbeweging op de poep.

hopelijk krijg je antwoorden van de kinderarts. want onzekerheid is erg,he.

sientje

Link naar deze reactie
24/04/2008 @ 19:22
Sientje

Vandaag naar het COS geweest. Men vermoed autisme spectrum stoornis. In september volgt een test om dit na te gaan. Inès blijft zich ontwikkelen en het COS vind ook dat het het beste is om Inès naar het tweede kleuterklasje te sturen. Ze zit volgens haar inteligentie test op 2 jaar en 10 maand. Maar op sommige onderdelen van die test zit ze op 3,5 en op andere onderdelen zit ze dan weer heel slecht. Volgend jaar moeten we terug gaan om te zien of ze dan naar het derde kleuterklasje mag of dat ze haar tweede kleuterklasje moet overdoen.

sientje

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 17:44
mickey

Online Status
hey, mag ik er ook nog bij?
ons meisje van bijna 1 jaar heeft onlangs een hersenscan gehad waarop blijkt dat de witte delen van de hersenen te traag ontwikkelen. We moeten haar laten testen in het COS, maar weten nog niet wanneer. Naar het schijnt zijn daar ellenlange wachtlijsten.
Leuk dat ik hier met wat lotgenootjes kan babbelen...
Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 17:44
mickey

Online Status
hey, mag ik er ook nog bij?
ons meisje van bijna 1 jaar heeft onlangs een hersenscan gehad waarop blijkt dat de witte delen van de hersenen te traag ontwikkelen. We moeten haar laten testen in het COS, maar weten nog niet wanneer. Naar het schijnt zijn daar ellenlange wachtlijsten.
Leuk dat ik hier met wat lotgenootjes kan babbelen...
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]