< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » help

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
14/07/2007 @ 20:36

Hallo,

Een zo kort mogelijke inleiding...op 18/04/2007 is mijn zoontje Wolf geboren, na een lange moeilijke bevalling. Hij woog 3kg 220 gram en mat 51 cm en had een apgarscore van 10/10. Ik had heel bewust gekozen voor BV en dat ging ook van de eerste dag prima, veel aanleggen zeiden ze, en dat deed ik ook. Toen ik na een week thuis was, bleef het zo dat ons manneke 12 tot 14 x per dag wou drinken, en vol goede moed gaf ik daaraan toe, voeden op aanvraag was mij gezegd. Wolf huilde veel, wou niet slapen overdag, enkel dicht bij mama, eten en slapen, maar owee als ik hem even aan papa gaf of in de box wou leggen. Wolf had klaarblijkelijk heel veel last van krampen, en reflux erbovenop. Na twee bezoeken aan de pediater en een ziekenhuisonderzoek (reflux) toch geen beterschap, dus verder gezocht. Persoonlijk dacht ik aan het kisssyndroom ( veel overstrekken, voorkeurshouding, vele huilen, ed meer), ik vond een osteopaat uit Brasschaat die een speciale behandeltechniek toepast en ons telefonisch verzekerde dat de reflux in één behandeling zou weg zijn. Daar aangekomen bleken er verschillende halswervels/zenuwen geblokkeerd/gekneld te zitten, en zouden er toch 2 behandelingen nodig zijn. Die hebben we ondergaan...eventjes goed, dan terug naar af, opnieuw naar pediater, zantax vr zn maag, advies stoppen met BV, nee, dat wou ik niet. Dan maar verder gezocht ; andere osteopaat, intussen was zijn hoofdje al deels scheef afgeplat en sliep Wolf amper 10 maximum 12 uur per etmaal, huilde hele dagen, en kon geen seconde zonder mij. Na het eerste bezoek aan de tweede osteopaat was er al een wereld van verschil, hij deed het stap voor stap ; 1ste behandeling ; schedel en reflux, 2de behandeling schedel en reflux, 3de behandeling schedel en krampen, 4de behandeling schedel en slaapproblemen. Nu moeten we pas op controle half augustus. Het is beter, maar nog steeds helemaal niet ok, ik vind het verschrikkelijk dat je zo met je kind van her naar der moet zeulen on uiteindelijk wat hulp te vinden. Ben intussen nog een keer naar de pediater geweest ook en die zei me van te starten met groentepap en fruitpap en BV af te bouwen. Ik ben vooreerst nu begonnen met afbouwen, geef geen medicatie meer (ben daar zowieso al tegen), en de Nutrilon AR-pap geeft al een wereld van verschil, tot zover de reflux. De groenten-en fruitpap laat ik nog even voor wat het is. Heb het erg moeilijk met afbouwen (emotioneel) en het wordt er niet beter op als andere BVmama's of BVgedelegeerden je een schuldgevoel aanpraten omdat je stopt !! Want in tegenstelling tot wat sommigen denken, doe ik het echt wél voor hem, en niet voor mezelf !
Mijn grote probleem nu is nog steeds het slapen versus huilen, overdag slaapt hij echt amper, en 's nachts doet ie ineens het nachtje door, omdat ie gewoon stikkapot is van overdag. Ik heb hier al veel gelezen, sommigen zeggen "een kind kan je niet verwennen voor 6maand, dus naartoe gaan, troosten, vastnemen", anderen zeggen "laten huilen". Nou wij hebben hem 10 weken lang altijd bij ons genomen, getroost en gesust, nu sinds twee weken proberen hard te zijn, en laten wij hem 10 minuten huilen, dan speentje geven, aai, en terug weg, en zoverder. Nu zei ik tegen de pediater "wat als je kind na anderhalf uur nog steeds de pannen van het dak krijst". Haar antwoord was, "lees eens een boek met tips voor het slapengaan". Grr, rust en regelmaat, ritme, ik word er wanhopig van. We doen echt ons best maar soms blijft hij echt huilen, en ons hart breekt er gewoon van, en er zit dan echt niks anders op dan hem terug bij ons nemen...
Wat vinden jullie, blijven volhouden en laten liggen (met telkens om de 10 minuten teruggaan) of hem eruit nemen...
De pediater zei botweg dat ik hem al teveel verwend heb, ik zei dat dat toch niet kon voor de leeftijd van zes maanden....waarop zij zei "wat ga je dan doen, op 6 maanden alles ineens veranderen ??" En eigenlijk zit daar wel logica in, niet waar ? Is het niet zo dat je van bij het begin grenzen moet gaan afbakenen?
Sorry voor het lange verhaal, maar het is ons echt teveel aan het worden, en ik ben er echt de godganse dag mee bezig, eens weggaan, een magazine lezen, zelfs een bad is ons niet gegund...wat kan ik meer doen....
Soms ben ik een uur of langer bezig met hem in slaap te sussen, opdat ie een kwartier of een halfuurtje later alweer wakker is. En het is niet van "niet nodig hebben", hij is echt moe, oververmoeid, en toch slaapt hij niet...Enkel aan de borst maar ik wil een beetje mijn leven terug, ik wil niet meer zoals de eerste twee maand, een godganse dag met hem op mijn schoot zitten, zonder nog maar de kans te krijgen om een kop koffie te drinken !! Zijn er lotgenoten of heeft er iemand nog tips...
Alvast heeeel erg bedankt voor jullie reactie
Link naar deze reactie
14/07/2007 @ 20:48
Susie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Joshua huilde op en gegeven moment van 's ochtends tot 's avonds. In de nacht sliep hij goed, omdat hij ook doodmoe was van de dag.

Toen hebben we superstrakke regelmaat ingevoerd (eerst zelf en daarna aan de hand van het boek inbakeren en regelmaat van Ria Blom, echt een aanrader). De 1e weken gingen wat moeizaam, maar toch zal ik al zo een verschil!! Ook ik was in de veronderstelling dat mijn kleine baby constant zijn mama nodig had en pakte hem dus de hele dag op. Pas toen ik het boek van Ria Blom ging lezen merkte ik wat ik niet helemaal goed deed.

Ik zou zeker het boek eens gaan lezen en dit toe gaan passen (met bepaalde dingen anders zodat het goed voelt voor jou, zo hebben wij het ook gedaan). Inbakeren hebben we nooit gedaan.
Maar sinds die tijd hebben we een supermakkelijke baby die gewoon nooit huilt!

Ook al denk je misschien na de eerste tijd dat het allemaal onzin is en dat het niet helpt, ik raad aan om toch vol te houden met de regelmaat zodat je kleine eraan kan wennen. Laten huilen hoeft niet altijd perse hoor. Je kan je net zo vaak laten zien als goed voelt voor jou en dat dan afbouwen.

Ik raad dit vooral aan omdat je al allerlei medische dingen hebt geprobeerd en het uiteindelijk niet echt helpt.

Bij ons merkte ik het verschil na 2 dagen echt al! Joshua heeft de 1e 2 dagen gewoon alleen maar geslapen tussen zn voedingen door. In de weken erna is alles steeds beter gegaan en ben ik steeds meer dingen toe gaan passen.

Ik heb echt de waarde van regelmaat onderschat in de eerste maanden van Joshua's leventje. Pas nu weet ik het. Kinderen hebben het gewoon echt nodig.

Link naar deze reactie
14/07/2007 @ 20:50

Hoihoi,

een echte tip heb ik niet, ik wil jullie alleen heel veel sterkte wensen. Ik ga niet zeggen dat ik weet hoe jullie je voelen, want dat kan ik niet. Sem huilde op een gegeven moment ook wel vaker, maar bij ons hielp rust en regelmaat vrij direkt. Wij hebben gewoon een "makkelijk" kindje.

Misschien door blijven gaan met wat jullie doen: na 10 minuten aai over de bol en troosten. Kalm dan terug bed. Misschien dat het op den duur wel helpt.....

In ieder geval heel veel sterkte en succes voor de komende tijd. Heb je niemand in de buurt die even een uurtje op de kleine kan passen en sussen, zodat je misschien toch even weg kan?? Even wandelen, iets drinken of gewoon lekker in bad....

Groetjes Virgenie

Link naar deze reactie
15/07/2007 @ 09:56
mellie

hoi,

eerst en vooral, een dikke knuffel karolien, dat heb je wel verdient

het boek van ria blom heb ik wel niet, maar al veel goeds van gehoord, wij leggen ons kindje ook onmiddellijk te slapen bij de eerste geeuw en ik moet zeggen, hij slaapt nu heel veel sinds wij dit doen, samen met de onthaalmoeder hebben we ook een strak schema uitgedocktert en ik moet zeggen het doet wonderen, wel niet altijd zo plezant voor de papa en mama, maar ja

mijn tip is, de relax van dreambaby (de goedkoopste) en laten schommelen, eerst heel hard en daarna overgaan nr geleidelijk aan stilstand, mijn zoontje werd soms gek van de pijn en niks kon hem troosten maar die relax wel, ik vind hem goud waard ik laten hem waarschijnlijk vergulden

oja, bij onze tom werd ook het kisssyndroom vastgestelt, maandag ga ik vr de laatste keer en in totaal ben ik 7x geweest

als ik zo onbeleefd mag zijn.. hoe was je bevalling, want kiss kindjes linkt men aan de bevalling heb ik gehoord

groetjes

Link naar deze reactie
15/07/2007 @ 11:26

Alvast al bedankt voor jullie reacties. Wat betreft rust en regelmaat...we proberen het echt zo strak mogelijk toe te passen, ik heb veel info gehaald van de websites "de bakermat" en "inbakeren.nl", toen hij 6 weken was ofzo hebben we ook inbakerdoeken besteld uit NL. Die doeken werkten erg goed maar omdat ons Wolfje kiss had, raadde de osteopaat dit toch af, omwille van de mogelijke assymetrie die zou kunnen ontstaan thv de heupen, aangezien hij al aanleg had, en zijn hoofdje al scheef afgeplat was. Dus zijn we daar van afgestapt. Verder geprobeerd met oa. strak schema in de zin van "slapen, wakker (=drinken), spelen, slapen", maar aangezien ons manneke dan nooit wou slapen, werd het algauw "slapen, wakker (= drinken), spelen, drinken, slapen", maar omdat dat ook niet goedliep, wed het uiteindelijk = smorgens wakker, ganse dag drinken, spelen, huilen, drinken, spelen, huilen en tussendoor her en der wat slapen op de arm..." . In het begin kon ik de signalen niet meer van elkaar onderscheiden, omdat hij gewoon bijna altijd huilde, en ook altijd "zocht" naar de borst, afwisselend voor honger of voor troost, of voor in 't slaap te vallen. Nu herken ik de signalen wel terug, en ik probeer hem ook altijd bij de eerste geeuw of dergelijke in zijn bed te leggen. Maar veelal lukt dat gewoon niet, in het begin is het zagerig huilen, maar na 3x teruggaan wordt dat tieren, en uiteindelijk na 45 minuten ( soms anderhalf uur) is het echt krijsen, en dat terwijl hij echt steendood is. Eer hij dan gekalmeerd is, is het alweer terug tijd om te eten, en dat gaat dan minder vlot want hij is moe, alleen spelen is dan uit den boze, en slapen zit er niet meer in...en zo belanden we elke dag opnieuw in diezelfde neerwaartse spiraal. Wij hebben geen gelukkige baby, nou ja, "als" we er eens mee buitengaan dan lacht hij naar jan en alleman, en ook naar ons, dan zegt iedereen "ooh, je ziet echt dat hij gelukkig is". Maar thuis, op die zware dagen, negeert hij ons soms echt, we moeten alle moeite van de wereld doen om hem te laten lachen, het is alsof ie boos is omdat we hem dat aandoen. Terwijl we echt alleen ons uiterste best doen. Onlangs was hij echt aan het blazen zoals een stier in zijn bed (toen lag hij er al 45 minuten in, wenen, wenen, wenen, en wij om de 10 minuutjes langsgeweest), hij huilde dus nog steeds, en toen ik dus opnieuw bij hem ging, zweeg hij direct, keek de andere kant op en blies zoals een woeste stier in de arena ! Het leek wel alsof hij ging ontploffen van woede !!! Ik schaam me diep maar toen moest ik werkelijk lachen, van miserie weliswaar, maar toch !! We hebben het van lang voor de bevalling heeeeel goed met hem voor, maar het lijkt alsof hoe harder we ons best doen, hoe verder ie van ons af komt te staan. Verder ontwikkelt hij zich prima, binnen enkele dagen wordt hij drie maand, en hij weegt nu 6kg500 en meet 61 cm, en zit perfect op schema wat betreft zijn algemene ontwikkeling. Naar aanleiding van al het voorgaande heb ik dus een paar vraagjes ;
Situatie ; " slapen, eten, spelen,moe en naar bed, maar wil niet slapen, na een uur haal ik hem er terug uit (hij is dan in alle staten), na wat knuffelen en wat spelen, zie ik dat hij fel begint te geeuwen, maar het is binnen een half uurtje tijd om te eten" wat doe ik dan, toch in bed leggen, met het risico dat hij alsnog eerst huilt om in te slapen, en bij wijze van spreken, 10 minuten later opnieuw huilt maar dan van de opkomende honger ? Of even bezighouden, dan eten, en dan zien hoe het verder loopt ? Tot nu toe werkt geen van beide opties. Ik probeer ook zoveel mogelijk dezelfde rituelen toe te passen, maar als er bepaalde dingen overgeslagen worden van het "schema" dan klopt het plaatje niet meer. Baby'tjes moeten linken leren leggen, maar hoe zit het dan als je na een bepaald ritueel je je baby in bed legt, maar hem zonder te slapen 45 minuten later er weer uithaalt ? Dan linkt baby het ritueel toch niet langer aan slapen...mmm...blijft zo moeilijk.

Antwoord aan Mellie ; een bevalling van 22 uur, waarvan 45 minuten persweeën, Wolf zat vast in mijn bekken, hij had dan ook een heus punthoofd,met de nodige schaafwonden, ik ben geknipt en dubbel ingescheurd. Ik vond het al een hele prestatie dat ik hem er toch zelf uitgekregen heb, met de nodige gevolgen vandien. Het was ook een sterrenkijker zoals bij jou, maar heeft zich toch ietwat gedraaid op het allerlaatste moment. Ik ga een bekkenmeting laten doen voor het volgende want Wolf z'n hoofdje was maar 34 cm omtrek en toch geraakte hij er amper door, slechte geneacoloog !!

groetjes, en nog eens allemaal bedankt voor jullie reacties !!!
Link naar deze reactie
15/07/2007 @ 12:11
lies

Online Status Stuur bericht
Hallo Karolien,

Goh als ik je verhaal lees vind ik je al een heel moedige mama hoor, je hebt alles over van Wolf en als hij zo huilt is dit toch al echt bewonderingswaardig hoor...

Zeb was een rustig babietje tot hij vijf weken werd. Ik gaf ook bv en Zeb was maar 2kg800 en 47cm na 40 weken zwangerschap dus een kleintje. Ik gaf hem ook bv op vraag en bij Zeb was dit ook om de 2uur tot hij 5 en halve maand was. Nu ja op vijf weken begon hij te wenen tot 8 weken. Heel de dag, ik ben dan ook zo een "relaxje" van Dreambaby gaan kopen en ook dat vond hij wel leuk, als afwisseling. Hij lag ook bijna steeds op mijn arm, dan viel hij in slaap en dan legde ik hem erin en floep hij was terug wakker. Dus na acht weken was ik echt "over mijn toeren", zelf stikop (soms als hij zo brulde legde ik hem twee minuten in bed en ging ik even naar beneden "rustig" worden zodat ik er terug tegen kon), ik gaf hem zelfs soms al eens een flesje bij! Dus ben toen naar een hele goede osteopaat getrokken (pediater lachte alles steeds weg, ja kindjes huilen, ja hebben honger, ...) Zeb had ook enkele zenuwen gekneld en ik ben vijf keer gegaan. Na de eerste keer dacht ik oei, wat een hysterisch ventje maar ik heb volgehouden en ben vijf keer moeten gaan. Nu heb ik echt een zalig kind, sinds die behandelingen is het steeds gebeterd!

Weet je wat ik ook wel deed was als ik Zeb in zijn bedje/park legde dan had ik zo van die opgerolde handdoeken achter en voor hem en soms legde ik zelfs een doekje rond zijn hoofd zodat hij dacht dat ik hem vasthad. Zo lukte het wel, hij wilde precies steeds "iets/iemand" voelen.

Ik hoop echt dat je snel beterschap ziet, voelt,...
Heel veel sterkte!!!!
Lies

Link naar deze reactie
15/07/2007 @ 12:22
Wivine

Beste Karolien,

je verhaal klinkt bekend in mijn oren!
Geen te gemakkelijke bevalling meegemaakt. In het weekend bevallen dus minimum bezetting personeel, veel bloed verloren, 2 uur lang met 10 cm opening gelegen,...

Bij onze Elly ongeveer hetzelfde, reflux, kiss syndroom,...
In het begin alleen maar huilen, constant willen drinken, na een 15-tal minutjes in bed terug wakker (dit door te verschieten).
Wij hebben het volgende doorstaan:
- 5 verschillende soorten melk: nu aptamil AR en rijstvlokjes.
- ziekenhuisopname voor PH metrie: diagnose, zware reflux, medicatie Omeprazole (hielp niet).
- inbakeren, hielp niet, nog zenuwachtiger.
- nachtelijke autoritjes om toch eens 5 min. rust te hebben, maar wanneer we thuis kwamen begon het allemaal opnieuw.

Wij konden niet gaan wandelen want ze weende de ganse tijd.
Het was mij opgevallen dat Elly ook een voorkeurshouding had en amper naar rechts keek.
Mij werd dan osteopatie aangeraad (niet dr ka want die was ertegen)
En inderdaad werd kiss vastgesteld, een lichtere vorm (bestaan verschillende gradaties in).
Bij ons werden ook meerdere behandelingen voorgesteld, en inderdaad soms een lichte terugval. Maar nu na 4 keer grote beterschap en in augustus op controle. Onze schat blijft wel een beetje een zorgenkindje maar we kunnen haar niet meer vergelijken met in het begin.

Wij zijn vollop bezig met een strikt schema, na iedere fles bij eerste tekenen van moeheid-> in bed, en ja hier hetzelfde, eerst wenen en de nodige drama. Maar na enige tijd kan ze de slaap vatten. In het begin duurde dit lang maar blijven volhouden want echt na enige tijd kort het wenen in en soms lukt het al zonder te wenen. Ik moet wel erbij zeggen dat Elly (wel tot mijn onrust) op haar buik slaapt want in ruglig kan ze niet inslapen.

Ik zou zeggen hou de moed erin!

grtjs Elly en Wivine

Link naar deze reactie
15/07/2007 @ 13:54
Ike

Online Status Bekijk profiel
lieve karolien,

echt moedig!! ik vind dat je er echt super mee overweg gaat. het is supermoeilijk, ik weet t. de eerste weken met ons kleintje waren ook ongelooflijk moeilijk: en maar huilen!!!!
ze had krampen (omdat ik te veel pitvruchten gegeten had enz) nu ja, om een lang verhaal kort te maken, ik heb een heel goed middel tegen de krampen: sab simplex (kijk maar eens bij het topic "krampen" hier op t forum. een wondermiddeltje tegen de lucht in de darmpjes!!

nu ja, krampen gedaan, al een heel ander kind, moet ik wel zeggen.
maar dan dat slapen he, een echte ramp!! ze heeft tot 4 weken bij ons in de kamer geslapen maar dan hebben we ze in haar eigen kamer in t grote babybedje gelegd ipv de wieg. dat was al veel beter, zowel voor mij als voor haar. ik sliep tenminste een paar uurtjes!
Helena wilde dus ook echt NIET slapen overdag. en maar huilen! de pediater van k&g lachte er ook es mee: "tjah, ze huilen nu eenmaal he, anders schrijf ik wel iets tegen reflux voor!" grrrrrrrrrrr
Nee, je moet het echt wel zelf vinden, want ieder kindje is anders.
op den duur zaten we met een oververmoeid kind, dat dan zeker niet meer kon inslapen!!

onze "oplossing": ritme en regelmaat, op de buik slapen (ze is toch een zeer sterke baby die haar hoofje al van in t begin recht hield, let daar wel op), en vooral bij ons: laten huilen, hoe erg het ook is, mijn hart scheurde, mijn maag keerde om, maar Helena moet zichzelf in slaap huilen. de eerste dagen duurde dit een half uur, echt het ergste wat ik ooit had moeten doen , maar het werd korter en korter, en nu huilt/jammert ze nog 5 minuutjes, en savonds zelfs niet meer.voorwaarde is wel dat je ze bij de eerste tekenen van vermoeidheid in bed legt, en raar genoeg is dat bij ons (naast geeuwen) hyperactief worden, alles willen zien, maar tegelijk ook beginnen "neuten" en niets meer graag hebben. dus: bed binnen, lekker indekken en met rust laten. in het begin haalde ik haar ook om de 5 minuten er uit om te sussen, maar daar werd ze alleen maar wakkerder van. ik ga om de 10 minuten gewoon es kijken, en zonder te praten wrijf ik zachtjes over haar kopje over schud ik es aan haar bedje, maar niet te veel prikkels geven...
Helena is nu heeeeeeel veel verbetert; ze lacht veel, maakt geluidjes en slaapt soms 3 tot 4 uren iedere keer overdag... MAAR
soms heeft ze ook een dipdagje en huilt ze ook de hele dag (zoals vandaag )
ze voelt zich dan gewoon ambetant en heeft zin om te huilen. blijkbaar betert het vanaf 3 maanden, dus ik geef je goede moed!
je bent in elk geval op de goede weg, en je bent zeker GEEN slechte mama omdat je hem eens laat huilen. dat schuldgevoel wordt ons maar al te vaak ingeprent. ik trek er mij al niets meer van aan wanneer anderen me die blik geven van: "wat een slechte moeder die haar kind zo laat huilen" wanneer ik eens ene wandeling doe. weet je, ik heb me ook 6 weken echt opgesloten in mijn huis, telkens als ik naar buiten ging met haar krijste ze heel de boel bijeen... maar je moet echt ook es aan jezelf denken, want als de mama zich niet lekker voelt zal het kindje zich zeker niet goed voelen. natuurlijk troost je ze en geef je ze heeeeel veel liefde, maar het moeilijkste vond ik het feit dat ze mij echt "afstootte" wanneer ze zoveel huilde. ik deed mijn ding, gaf haar eten, verse pamper, knuffel en spelen, maar ze stootte me echt af, dat was zo verschrikkelijk!!! dus probeer je eerst zelf goed te voelen en je zal zien dat, wanneer het een beetje begint te beteren (bij mij was dat met de eerste glimlach die ze me gaf, ik was op slag ALLES van miserie "vergeten" )zal het echt wel altijd maar beter gaan!!!
Helena maakt het supergoed, maar heeft dus weer een serieuze dipdag vandaag (en gisteren en eergisteren maar ik mag me daar niet aan laten vangen, want ze heeft het echt al super gedaan de dagen ervoor
dus haal je kracht uit de positieve momenten, maar ik denk dat je dat wel al doet, je bent volgens mij een supermama!!! maar met een kindje dat een beetje meer aandacht nodig heeft. Het wordt vast een superpeuterke, die alles wil leren en zien

heeeeeeeeeeeeeeel veel succes, en een dikke knuffel, hou jullie goed! en vergeet je ventje niet he

liefs
Isabelle en Helena

Link naar deze reactie
16/07/2007 @ 09:11
mellie

o ja misschien nog een tip
wij hebben een projector van winnie the pooh, een heel handig stuk, ik plaats het op de grond naast tom zijn bedje er zijn 2standen aan 10 en 5 minuten, vroeger moest ik hem nog 10min aanleggen nu nog 5 en dan ligt hij zeker in slaap en wat ik er zo hanndig aan vind is, als hij luid begint te wenen begint die gewoon weer vanzelfs te spelen
(als het dondert dan leg je hem best wel af )

hij kijkt daar echt graag nr, en het liedje is zo slaap verwekkent dat ik er ook steeds van moet geeuwen

tom zijn hoofdomtrek was 39cm, ik had geluk dat ik een breed bekken had, anders was het spoedoperatie (en dat ook in het weekend, kan er van meepraten)
kl* gynocoloog

de eerste weken(maanden) als ik zag dat tom begon moe te worden, deed ik vlug zijn flesje klaar, ook al was het zogezegd nog een uur wachten of drie kwartier, na zijn flesje legde ik hem in zijn bedje en dan was mijn ventje tevreden, tja ik zeg niet dat mijn methode de beste is, maar ik denk dat iedereen zijn eigen methode de beste vind
het ene kind geeft ook veel meer slaap nodig dan het andere
probeer ook om zelf rustig te zijn of te blijven
in een krijsbui heb ik nog met tom in mn armen gelopen met een mp3speler in mn oren met rustige muziek, ik zong dan voorzichtjes mee, maak je gn illusies tgeeft niet geholpen

maar misschien wel het proberen waard

groetjes en niet opgeven

Link naar deze reactie
16/07/2007 @ 10:22
fiene

Hoi

Na een verschrikkelijke zwangerschap (nierstenen) en een lange bevalling had ik ook een huilbaby.
Dit begon al in de kraamkliniek. Huilen en overgeven. Ik kreeg ook te horen "dat zijn babytjes, ze huilen wel eens mevrouw" grr. Maar ik voelde al aan dat er iets scheelde. Maanden lang heb ik rongelopen met een huilende baby. Stikkapot en een depressie nabij. Soms legde ik haar gewoon in de kamer met de deur dicht om even van het gekrijs af te zijn.
De deur bij de kinderarts platgelopen. Ze had volgens hem reflux. Verschillende soorten medicatie. Uiteindelijk het beste met aptamil AR, Prepulsid (medicatie tegen spugen)en enkele bezoekjes aan osteopaat.
En plots van de ene dag op de ander (rond een maand of 3) kon ze eens alleen, rustig in haar relax zitten zonder te huilen. De wereld klaarde open. Sindsdien steeds verbeterd. Het is dus echt een kwestie van tijd. Dat betert echt wel.
Je zult weer kunnen eten maken of een boekje lezen terwijl hij speelt.
Maar nu heeft hij waarschijnlijk pijn.
Je merkt echt wel het verschil tussen 'verwend' zeuren en huilen van de pijn.
Troost je: ooit vroeg ik mij af of dit voor de rest van mijn leven zo zou zijn. Maar nu heb ik een vrolijke, lieve baby. Dit staat jou zeker ook nog te wachten.
Veel sterkte!!

Link naar deze reactie
16/07/2007 @ 10:25
fiene

Ah hier een tip. Margaux werd soms rustig bij het zoemende geluid van de afzuigkap. Dan zette ik haar in haar relax in de keuken met het lichtje van afzuikap aan terwijl ik wiegde. Viel ze soms zo in slaap.

De dokter vertelde me ook nog dat baby's met reflux veel eten omdat het zuur dan even naar beneden zakt. Maar nadien komt er weer veel terug en willen ze opnieuw eten. Dit verklaart waarschijnlijk zijn 'eetlust'

Groetjes

Link naar deze reactie
16/07/2007 @ 11:52
lies

Online Status Stuur bericht
Nu ik de tip van fiene lees, onze Zeb werd rustig en viel in slaap als ik met de stofzuiger door het huis ging, dus die zette ik soms ook op...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]