< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » zelf verwijderen mirena

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
zelf verwijderen mirena
20/07/2007 @ 16:43
mama-devan

hallo,

een vriendin van mij wil zelf haar spiraaltje verwijderen zodat het lijkt alsof ze perongelijk zwanger raakt
is dit mogenlijk
of zijn er andere manieren om het te laten verwijderen zonder dat haar vriend erachter komt

vr gr een behulpzame vriendin
tineke
Link naar deze reactie
20/07/2007 @ 16:55
Hilde

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik denk niet dat dat een goei idee is...
De gyn trekt die er ook niet zomaar uit volgens mij, ik denk dat je wel wat schade kan aanbrengen dan...

En ook: het valt toch op dat ze ineens weer ongesteld is toch?

Ze kan toch ook gewoon naar de gyn gaan en dat vragen?
Als ze dan per sé wil dat haar vriend niks weet (eerlijkheid in de relatie??) : de gyn heeft beroepsgeheim.

Link naar deze reactie
20/07/2007 @ 19:07
Tyjara

Hoi Tineke,
Ik kan me voorstellen dat iemand graag een kindje wil, maar als ze er niet beide achter staan is het niet echt een goed idee om zomaar even zwanger te worden. Je krijgt een hele verantwoordelijkheid als je een kindje krijgt. Snap niet dat zij zwanger wil worden zonder dat haar vriend het mag weten. En zelf een spiraaltje eruit halen moet ze vooral doen... Dan kan ze misschien nooit meer kinderen krijgen. De huisarts kan ook spiraaltjes verwijderen en hebben ook beroepsgeheim, maar ik zou er toch eerst eens goed met haar over praten, want vind het echt belachelijk dat 1 iemand in de relatie een kindje wil en de ander niet en dan stiekem zwanger willen worden.
Eerlijkheid duurt het langst in een relatie....

Groetjes Miranda

Link naar deze reactie
20/07/2007 @ 21:17

hey

ik denk niet dat het verstandig is om zelf het spiraal eruit te trekken.Als er een beschadeging is ben je verder van huis. En het is hoe de andere het zeggen achter een zwangerschap moeten jullie beide staan. Je kunt toch ook naar de gyn gaan zonder dat de vriend het weet.

veel

Link naar deze reactie
21/07/2007 @ 21:46

Ik vind ook dat je vriendin haar vriend eerst moet inlichten hoor. Stel je voor dat ze het zelf probeert te verwijderen en het lukt, hoe zou ze dat dan verklaren als haar vriend dan achter het spiraaltje vroeg? Want zoiets verdwijnt niet gewoon hoor!
Eerlijkheid duurt nog altijd het langste en het kind dat ze wil op de wereld zetten verdient het ook om geliefd te worden door beide ouders!

Leen

Link naar deze reactie
24/07/2007 @ 14:36
Jojo

Online Status Bekijk profiel
Oh laat haar dat absoluut niet doen!! De huisarts heeft gewoon beroepsgeheim en mag zelfs tegen haar vriend niet zeggen dat haar spiraaltje er uitgehaald is!!!!! En misschien dat je dit zelfs anoniem bij de GGD of Rutgerstichting kan laten doen.

Maar ze moet zich ook bedenken dat het een rare start is van een eventuele zwangerschap. Bij hem komt het natuurlijk koud op zijn dak vallen en zal hij moeilijk mee kunnen gaan in haar vreugde!
Ik weet natuurlijk niet hoe de relatie in elkaar steekt en wat hun/zijn kinderwens op langere termijn is.
Ze moet ook nadenken wat de gevolgen zijn voor hun relatie. Stel dat hij er achter komt!!! Ik denk dat ze beter heel eerlijk kan zijn over haar kinderwens.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]