< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » door de nacht heen slapen? echt niet!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
door de nacht heen slapen? echt niet!
22/07/2007 @ 18:11
Jen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi allemaal,

Ik wil niet zeuren maar ik moet even mijn hart luchten. Ik begin echt op te raken, zowel geestelijk als psychisch.Quinn is nu 12 weken maar echt doorslapen in de nacht zit er nog steeds niet bij. Ik lees hier geregeld verhalen van babies die vanaf een uur of 22.00 tot 07.00 of 08.00 minimaal doorslapen. Ik mag blij zijn als ik sporadisch eens een uur of 5 a 6 kan doorslapen. De laatste paar nachten heeft hij me telkens weer wakker gemaakt na zijn laatste fles om 24.00. dan wordt hij wakker rond 4.00. Soms laat hij me slapen tot 5.30 als ik geluk heb.
Ik weet dat het voeden in de nacht erbij hoort maar ik ben zo langzamerhand aan het eind van mijn latijn.
Quinn heeft in zijn eerste levensweek op de ic gelegen en daar maakten ze hem steevast wakker voor de voeding om 03.00. Ik denk dat het erg moeilijk zal zijn om dat eruit te krijgen, ondanks dat er toch al heel wat weekjes gepasseerd zijn. Het wordt gewoon niet beter.
Mijn vriend werkt veel nachtdiensten dus die is er ook niet om eens te wisselen zodat ik wat meer rust krijg.
Overdag slaapt hij natuurlijk omdat hij in de nacht werkt. Ook dan ben ik er alleen bij.
Zelfs als mijn vriend wel thuis is in de nacht als hij vrij heeft dan ben ik nog steeds wakker omdat ik Quinn veel eerder hoor dan hij. Hij hoort hem pas als hij hartverscheurend zit te huilen. En dan is Quinn zo over de rooie heen dat hij zo gulzig drinkt dat hij soms wel teruggeeft.

Ik kan hem ook niet in zijn bedje laten liggen om te slapen want hij heeft zijn speen echt nodig. Probleem is alleen dat hij die zo ongeveer 10 keer uitspuugt voor hij echt in slaap valt. Als ik hem dan in zijn eigen bed leg kan ik er een uur bij blijven staan. Pas als hij in diepe slaap is heeft hij de speen niet meer nodig.

Overdag slaapt hij hier en daar wel eens, maar echt geen uren. Ik mag daarnaast blij zijn als hij rond de 120 cc leegdrinkt. Soms blijft hij al steken op 90 cc. Ik zit toch weer op 6 a 7 voedingen per dag minimaal omdat hij gewoon te weinig drinkt. Ik denk dat hij per dag minimaal een volle fles inlevert als ik alles bij elkaar zou gooien wat hij laat liggen. Als ik hem geen 6 a 7 voedingen per dag geef weet ik zeker dat hij de nacht niet doorslaapt. Eigenlijk ook zonde van het geld nu ik er zo over nadenk wat er allemaal door de goot verdwijnt.
Nog maar niet te spreken over de huishouding hier.....valt ook allemaal op mijn schouders. Ik mag blij zijn dat ik niet meer part time werk. Dan had je me helemaal bij elkaar kunnen vegen.

Ik wil graag weten of er nog meer mensen zijn die ook een kindje hebben dat zo moeilijk doorslaapt. Want als ik hier zo om me heen kijk lijkt het wel alsof ik een uitzondering ben.

Groetjes van (een zeer vermoeide) Jen

Link naar deze reactie
22/07/2007 @ 18:24

hey meissie,

hoe vervelend voor je. qua voedingen heb ik hetzelfde probleem en dat is dat onze kleine meid ze ook niet altijd uitdrinkt. Cindy krijgt 6 x 120cc en dan mag ik blij zijn dat ik aan 100-110cc geraak... Haar laatste flesje is meestal 140cc omdat ze dan uiteindelijk doorslaapt tot 6u.
Cindy slaapt pas nachten van 6-7u sinds ze 10 weken is. Mij hebben ze aangeraden de pap zwaarder te maken s avonds zodat ze er langer op kunnen teren. Of misschien is de pap die je gebruikt te licht voor je kindje? Ga eens langs bij de pediater als het niet zou beteren.
Je mag je eigen ook niet er helemaal onder door laten gaan, want dat is niet goed voor jou en voor je kind. Heb het vorige week meegemaakt en ik heb haar bij de papa gezet omdat ik bang was haar iets aan te doen op die moment. Vraag iemand een paar uur op te passen zodat jij wat slaap kan inhalen, ander ga jij er ook onder door.

Veel sterkte.
Knuffs
Elke en Cindy

Link naar deze reactie
22/07/2007 @ 20:29
imre

hoi jen..

wat vervelend dat je het zo zwaar hebt, je zit bij ons op het april forum, en ik kan me voorstellen dat je daar dan ook niet blijer van wordt, want volgens mij slaapt "bijna" elk kindje daar zo'n beetje door.

je staat er dus ook nog eens voor het grootste gedeelte alleen voor, net wat elke zegt... mischien zou je eens moeten overleggen voor andere voeding, toen ik bij Finn ben begonnen met nutrilon Forte voor hongerige baby's sliep hij gelijk door, dat kan natuurlijk ook toeval zijn, maar mischien het proberen waard. hij is een stuk meer verzadigd.
maar,ja elk kind is verschillend. (maar gaf jij geen bv?)
wat betreft dat weinig slapen overdag.. is hij ook echt niet moe dan? of is hij juist te moe om te slapen? ik heb gemerkt dat regelmaat erg belangrijk is, bij het eerste gaapje of poetsen in het gezicht gaat Finn naar bed, hij is er ong anderhalf tot 2 uur uit en slaapt er dan weer anderhalf tot 2 uur, alleen na vier uur s'middags blijft hij vaak wakker tot 20:00.

zorg ervoor dat je eens een dagje (en een nacht) voor jezelf hebt, kun jij eens lekker bijtanken of leuke dingen doen en een beetje slaap inhalen.

ik hoop voor je dat gauw beter gaat meis!

groetjes imre

Link naar deze reactie
22/07/2007 @ 20:51
Jen

Ik moet even een aanvulling geven op dit verhaal.
Quinn krijgt ook al sinds 2 maanden Friso voor hongerige babies. Hier werd de situatie ook niet beter mee dus ben ik begonnen met Nutricia rijstbloem in de laatste fles.
Dat is licht verteerbaar en er zit nagenoeg hetzelfde in als de friso.
Ik maak bij de laatste voeding de pap aanzienlijk dikker maar ja...jullie raden het al...het helpt niet echt.

Ik denk dat ik morgen maar eens een afspraak ga maken met een osteopaat. Misschien dat er toch nog een restantje is van zijn ziekenhuisopname.
We zijn zowieso onder behandeling van een kinderarts in het ziekenhuis vanwege zijn zware ademhaling. Via rontgenfoto's weten we nu dat hij slijm in zijn longetjes heeft maar de artsen verzekerden ons dat hij er geen last van heeft. Ik betwijfel dat ten zeerste...Het lijkt soms alsof hij een marathon rent terwijl hij in complete rust zit.

Vandaag is hij meer wakker geweest dan normaal. Misschien helpt me dat vannacht een beetje door.... Duimen maar!!!

ow en Imre (april maatje), ik gaf al vanaf de geboorte flesvoeding.

Groetjes van Jen

[Laatst gewijzigd door Jen - 22/07/2007 @ 20:54] - Link naar deze reactie
22/07/2007 @ 21:10
Desiree

Troost je ,mijn is bijna 8,5 maand en slaapt ook niet door, bij fases wel maar meestal niet, ik heb ook alle trucjes geprobeerd. Je kind slaapt door of niet ik heb 2 kids en die sliepen allebei niet door en daar wordt ik ook labiel van, Daardoor kan ik minder hebben geniet minder etc etc.

Sterkte maar onthoud dit mij heeft dit wel eens geholpen: alles is een fase, alles gaat ook weer over

Desiree
Link naar deze reactie
22/07/2007 @ 21:57
Nancy Buijsse

Hoi Jen,

Lotte is nu bijna 5 maanden en slaapt ook niet door. Als ik mazzel heb wordt ze 1 keer wakker maar meestal is dat toch 2 a 3 keer. Op het CB werd mij aangeraden haar wakker te maken voor de laatste avond voeding zo rond 23.30uur. Hier werd ze alleen maar onrustiger van en werd ze nog vaker wakker. Nu leg ik haar rond 18.00 a 19.00 uur op bed en wacht totdat ze wakker wordt. Ze krijgt alleen bv dus ben ik altijd de persoon die haar eten geeft, haar vader haalt haar gelukkig wel vaak uit bed zodat ik maar 1 keer hoef te lopen om haar terug te leggen.

Om mijn slaap in te halen ga ik nu soms overdag met haar slapen, dan valt ze sneller in slaap en slaapt ze ook langer. Ach en veder zal het vast een keer over gaan. Ik geniet van elk moment en dat houd me op de been. Als ik haar tevrede zie drinken valt de vermoeidheid van me af en kan ik allen maar genieten.

Maar het soms wel lastig als je van iedereen om je heen hoort dat hun kleine wel doorslaapt...

succes en neem ook af en toe tijd voor jezelf.... heel belangrijk

Nancy

Link naar deze reactie
22/07/2007 @ 22:00
imre

jen, oh, ik dacht dat ik de enige was die flesvoeding gaf op ons forumpje... ik wist ook niet dat quinn moeite had met zijn ademhaling? heb ik dat gemist denk ik. vervelend hoor, nou dan kan er inderdaad wel iets anders meespelen he? wel zielig voor zo'n kleintje? konden ze maar duidelijk maken wat er scheelt.

succes morgen

Link naar deze reactie
23/07/2007 @ 12:29
Susie

Wat ik in het begin deed toen Joshua nog niet doorsliep was gewoon zelf ook om 20 uur naar bed gaan.
Op die manier kreeg ik toch wat slaap tussen de voedingen in. Joshua om 20 uur naar bed, ik ook om die tijd naar bed. En dan steeds zn voedingen om de 3 a 4 uur.

Misschien een idee of niet?

Link naar deze reactie
23/07/2007 @ 15:06
katje

Hallo,
hier een (bijna) 5-maandertje dat ook nog niet doorslaapt.
We moeten steeds opstaan om haar een tutje te geven.

Het rare is dat ze toen ze 2 maanden oud was, wel (een dikke maand) doorsliep. Ik gaf toen borstvoeding.
Ik heb ook al alles geprobeerd (behalve haar lang laten wenen). Niets helpt.

Ik zal moeten wachten tot ze zelf haar tutje in haar mond steekt. Ik hoop dat dat snel komt.

Ik denk dat je een beetje geluk moet hebben met het slapen. Je kan er weinig aan veranderen.

In de dag mee gaan slapen is de boodschap. Mijn dochtertjes gaan soms eens bij de grootouders slapen en dan kan ik mijn batterijen weer opladen.

Sterkte en blijven hopen. Weet dat er een ùmoment komt dat jouw kindje zal doorslapen.

Grtjs,

Katje

Link naar deze reactie
24/07/2007 @ 19:57

Oef, dacht dat ik alleen was! Heb er ook twee die heel slecht slapen! Onze oudste is wat beginnen door te slapen op 12 maanden, allé wat is doorslapen! Van 22u tot 6u en soms moeten we een paar keren opstaan! Hij staan dan recht in zijn beetje te wenen! HEMLATEN WENEN IS De enige oplossing om hem weer te late slapen van 22u tot 6u! Namiddag slaapt hij 2 uurtjes!
Dan onze jongste spruit, die slaapt ook niet door hoor, gaat slapen van 20.30u tot ou dan tutje geven, om 2u weer wakker, dan flesje geven! Dan slaapt die weer tot 6u en dan begint het spelleke met zijn tut! En dat tot 8u, niet te doen, je geraakt gewoon oververmoeid!
Maar ik ben precies niet alleen, soms heb je wel dat gevoel en ben ik echt jaloers op ouders met wel goed slapende kindjes! Die hebben echt geluk!
Groetjes

Link naar deze reactie
25/07/2007 @ 11:55
Linda

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

Onze kleine slaapt nu al een goede maand door en dat gebeurde in eens.

Ik heb toen ook alles geprobeerd maar niets hielp en ineens sliep ie gewoon door.

Je kan er ook echt niets aan doen, zolang ze nog voeding nodig hebben in de nacht zullen ze daarom blijven vragen. Je kunt de fles indikken maar dit hielp bij mij ook echt niet hoor.

En wat ik ook nooit geleerd heb aan mijn kleine is een tutje (speentje) geven, ik heb eigelijk nog nooit een speen gegeven. Dat scheelt ook een hoop ellende met uitspugen en dan erom huilen, daar worden ze ook 10 x van wakker. Ik adviseer gewoon elke aanstaande ouder, om geen speen te geven.

Mijn kleine gaat nu om 20:00 naar bed en slaapt tot 6 uur dan krijg hij een fles, en dan gaat ie terug naar bed tot 08:30.

gr. linda

Link naar deze reactie
25/07/2007 @ 12:12
Teigetje

Hoi Jen,

Ik sta er net zoals jij alleen voor en ik werk parttime. Mijn lief werkt in het buitenland en neemt alleen in het weekend 1 nachtdienst over.

Met twaalf weken sliep Jens ook nog niet door. Sterker nog hij sliep overdag ook niet. Werd er doodmoe van. Jens heb ik toen ook op Nutrilon Forte gezet (ook voor hongerige baby's) Dus bij het CB het gemeld en die hebben mij aangeraden de kleine te laten slapen volgens de regels van rust en regelmaat.

Mijn kleine is heel snel overgestimuleerd/geprikkeld. Ik moest dus prikkelreductie toepassen. Dat werkte als een trein. Het is ontzettend moeilijk om toe te passen in het begin om je je kleintje moet laten huilen. Maar als het werkt heb je ineens zeeen van tijd. Ik mistte de kleine in het begin vreselijk omdat ik hem bijna niet zag hij sliep alleen maar. Maar als hij dat nodig heeft....en ik kwam tot rust. Ik pas het nog steeds toe en hij slaapt geweldig. Ook het eten van Jens was een ramp in het begin maar een uitgeruste baby eet geweldig. En dat klopte ook bij Jens.

Let wel je kunt dit alleen gaan toepassen als is gebleken dat er medisch niets mis is met je kleintje. Neem het anders op met het CB of Kind en Gezin als je van Belgie bent.

Met deze rust en regelmaat in het hoofd zijn we alweer bezig voor een tweede.

Succes!

Vermoedelijke bevalling op 10/09/2008.
Al 52 weken en 1 dag zwanger (130.47% ver), nog 12 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

[Laatst gewijzigd door Teigetje - 25/07/2007 @ 12:14] - Link naar deze reactie
25/07/2007 @ 22:16
Jen

Hey allemaal,

Goh teigetje, de tweede en een licht streepje? Dat klinkt positief!!!! Proficiat!!

Ik denk dat ik eens een osteopaat ga bellen. Er zijn nog een aantal dingen niet zo heel goed die ik wil laten nakijken.

Linda, Quinn heeft in het ziekenhuis van de zusters zijn eerste speentje gekregen. Dat gebeurde ´s nachts omdat hij een enorme zuigbehoefte heeft door het trauma van wat er allemaal gebeurde met hem. Dat is eigenlijk nooit weggegaan en biedt hem troost.
Ik ga hem echt dat speentje niet ontnemen als het hem helpt te kalmeren. Het is gewoon lastig maar ik hoop dat hij straks snel zelf zijn speentje weer in zijn mondje kan stoppen als hij hem kwijtraakt. (hij maalt ook veel met zijn armen en daardoor trekt hij hem onbedoeld ook wel veel uit)

Sinds een paar nachten is het zo dat Quinn rond 24.00 de laatste fles krijgt en dan slaapt hij door tot ongeveer 03.00. Dan begint hij te ´zeuren´ en kan ik hem stilhouden en verder laten slapen als ik zijn speen in zijn mondje stop. Daarna meldt hij zich weer om 06.00. In principe slaapt hij dan wel 06.00 maar ik niet omdat ik gewoon weet wat er rond 03.00 gebeurd. Eerst was dat de nachtvoeding en nu is dat het spenendansje.
Maar we houden hoop! Sinds een paar dagen heb ik me meer berust in het feit dat het nu eenmaal zo is. Ook door wat ik hier allemaal gelezen heb.
Waar zo´n forum al niet goed voor is heh?

Groetjes van Jen

Link naar deze reactie
26/07/2007 @ 12:05
wendy

Hallo jen,

Mijn zoontje is bijna 4maanden en slaapt ook nog niet door. Laatste fles rond 23u en dan tss 3u en 4u begint hij te zeuren,vroeger kwam er dan een nachtvoeding maar nu het speentje. Net als bij jou. Tussen 7u en 7.30u krijgt hij dan zijn ochtend voeding maar tussen het moment dat hij begint te zeuren en de ochtend voeding moet ik ook meermaals het speentje geven zodat ik ni veel meer slaap.

Heb ook geprobeert om toch nog een nachtvoeding te geven maar dat helpt niet dus het is niet van de honger dat hij wakker wordt. hij drinkt zijn fles dan wel uit maar word even goed meermaals wakker.
dus geef ik die nachtvoeding niet meer.

ik hoop ook dat hij snel doorslaapt maar je kan het ni forceren

groetjes wendy
Link naar deze reactie
26/07/2007 @ 12:06
Ietje

Online Status
Hoi!

Mijn Liam slaapt ook nog niet door hoor! Soms wel, tot 6.00 maar meestal wordt ie 1 keer wakker rond 3.30 en dan ook gewoon weer 6.00. Als ik pech heb wordt ie 2 keer wakker...

Ik geef bv, dus sta er in die zin ook alleen voor. Om 23.00 krijgt ie de laatste voeding.
Ook al geprobeerd met een flesvoeding om 23.00 omdat dat zwaarder zou zijn, helpt allemaal niks!

Mijn dochter heeft (schrik niet..) tot ze 2 jaar was geen enkele nacht doorgeslapen! Dus wij zijn al blij dat Liam dat af en toe wel doet.

Het verschilt denk ik per kind. Wij hebben hier ook 2 keer pech! Proberen te accepteren werkt inderdaad nog het beste.

Groetjes!

Link naar deze reactie
26/07/2007 @ 23:50
Jedi

Online Status Stuur bericht
Hallo,
Mijn twee oudsten sliepen pas door vanaf +/- 18maanden. Ik moet nu soms ook nog opstaan snachts voor de ene of andere die gedroomd heeft of de tut verloren is! Mijn dochtertje heeft wel tot haar twee bij mij in bed geslapen daardoor, gewoon omdat ik compleet uitgeput was en mijn rust nodig had voor de zwangerschap. Mijn jongste doet het beter, maar wordt ook nog graag twee keer per nacht terug in slaap geknuffeld en aangezien hij geen tutje aanneemt dien ik daarvoor. Ik heb al 4jaar lang geen ene nacht doorgeslapen! Ik kijk uit naar hun tienertijd hahaha.
Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]