< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » plaatsen mirena-spiraal

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
plaatsen mirena-spiraal
24/07/2007 @ 16:15

Online Status Stuur bericht
Hallo allemaal,

Ik moet vrijdag naar de gyn en zal dan waarschijnlijk een spiraaltje laten plaatsen(indien de baarmoeder terug hersteld is na de bevalling).

Nu heb ik al gehoord dat het soms toch wel pijn doet. Maar met welke pijn kan je dit vergelijken, menstruatiepijn, (na)weeën? Raden jullie mij aan reeds een pijnstiller op voorhand in te nemen of is dit niet nodig?
Graag jullie advies, want ik begin toch een beetje zenuwachtig te worden. Eigenlijk zelfs zenuwachtiger dan voor de bevalling.

Ook heb ik een beetje gemengde gevoelens over het tijdelijk niet meer vruchtbaar zijn, maar ja dat zullen wel nog de hormonen van de zwangerschap en bevaling zijn zeker. Want soms heb ik al terug zin om te herbeginnen voor een derde ook al is het voor het ogenblik enorm zwaar met een kindje van bijna 13 maanden en eentje van een maand en een half. Ik hoop dat dit gevoel snel zal overgaan, want een derde kindje zouden we echt niet aankunnen, onze relatie lijdt nu al onder twee kleine spruiten.

Alvast bedankt voor de antwoorden en het lezen van mijn gevoelens.

Groetjes
Flashken, Jentel, Jarre en papa

Link naar deze reactie
25/07/2007 @ 10:06
els

Ik heb op 18/6, 6 weken na mijn bevalling, ook een Mirena laten plaatsen en heb er eigenlijk niet veel van gevoeld. Ik moet wel zeggen dat ik even vooraf een pijnstiller heb genomen omdat ik gelezen had dat je dit best doet. Kwaad zal het wel niet kunnen zeker hé ?

Het voelde een beetje 'raar' maar dat het echt pijn deed kan ik niet zeggen.

Ben er trouwens heel erg tevreden over. Alleen de dag van het plaatsen en de dag erna beetje last gehad van menstruatie-achtige pijn. Het bijhorende bloedverlies heb ik wel nog steeds wat wel normaal zou zijn. Ik meot volgende week terug op controle om te zien of alles nog wel op zijn plaats zit.

Hier ook beslist om het bij 2 kindjes te laten.

Veel succes ...
Link naar deze reactie
25/07/2007 @ 11:19
Laila

Online Status
Hoi dames,

Effe zeggen dat het plaatsen van het spiraaltje bij mij totaal geen pijn gedaan heeft.

Groetjes
Link naar deze reactie
25/07/2007 @ 13:46

Kijk even op medischforum.com en lees de ervaringen van vrouwen met een mirena spiraaltje, zijn er niet allemaal even blij mee! Ik zelf ook niet!
Link naar deze reactie
25/07/2007 @ 15:06
Sandyke

Online Status
Hela

hier een beetje hetzelfde, 6 weken na bevalling laten plaatsen, op voorhand dafalgan genomen en niets gevoeld. Enkel wat krampen na de plaatsing, maar niets ergs.

Gevoel voor een derde blijft wel bij mij, mijn man ziet het echter niet zitten

Vermoedelijke bevalling op 02/02/2007.
Al 123 weken en 2 dagen zwanger (308.26% ver), nog 83 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
26/07/2007 @ 11:35

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal mij dus voor alle zekerheid een pijnstiller innemen en mij proberen goed te ontspannen.

@Denise, ik ga het er toch op wagen. Wat was er bij jou juist mis? Ik hoop natuurlijk dat het spiraaltje mij goed bevalt. Maar nu weet ik wel dat het niet steeds rozegeur en maneschijn is, want dat laten de gyneacologen toch altijd uitschijnen hé. Maar de pil is een beetje te gevaarlijk voor mij, ik vergeet ze namelijk constant. Ik neem al van in dec 2003 gaan pil meer in. En zoals je ziet ben ik tamelijk vruchtbaar de eerste keer hebben we negen maanden bezig geweest maar maar één maand echt gemikt en de tweede maal waren we nog niet eens aan het proberen. Vandaar dat er dus echt wel een goed voorbehoedsmiddel moet komen.

Groetjes
Flashken en de rest

Link naar deze reactie
30/07/2007 @ 09:02

Hallo,

Nog even de stand van zaken mededelen.
Ben vrijdag naar de gyn geweest en zij heeft het spiraaltje geplaatst. Heb daar zo goed als niks van gevoeld. (khad wel een Dafalgan van 1g ingenomen)
Vrijdag nog een klein beetje bloedverlies gehad, nadien enkel nog een beetjen "vuil". Voor de rest enkel een beetje hele lichte menstruatiepijn, maar niks vergeleken met wat ik vroeger had toen ik mijn maandstonden had.

Ik hoop dat ik er kan blijven over stoefen.

Groetjes
Flashken

P.S. de kriebels voor een derde zijn zeker nog niet verdwenen. Ik vraag mij zelfs af of ze zullen minderen. We (mijn man en ik) hebben besloten dat we er binnen 2,5 à 3 jaar eens goed zullen over praten of er nog een derde beebje komt. Daardoor was ik al enorm op mijn gemak, de poort naar een derde is toch nog ni gesloten!!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]