[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 28/07/2007 @ 16:06 mamamientje | Hallo allemaal! Ik heb een vraagje... hopelijk kan er iemand mij wat advies geven. Ik geef mijn zoontje van 9 maanden nog steeds borstvoeding. Sinds hij 6 maanden is krijgt hij ook geregeld flesjes kunstvoeding, en hij eet ook heel goed fruit en groenten. Dus op basis van zijn voeding zou hij al een tijdje moeten kunnen doorslapen. maar NIET DUS. :-( Het heeft een tijdje goed gegaan met het doorslapen, toen hij ongeveer 4-6 maanden was sliep hij praktisch door. Dikwijls sliep hij 7-8 uren aan 1 stuk. Maar nadien is het misgegaan. Hij werd weer wakker 's nachts, en omdat ik een voltijdse job heb kan ik het mij niet permitteren om veel wakker te zijn 's nachts, en heb ik hem soms terug bij mij in bed genomen. In het begin was dat heel af en toe, maar de laatste maanden is het steeds maar erger en erger geworden, en nu ligt hij dus constant tussen mijn man en mij in. Op zich zou dat geen probleem zijn, maar nu wordt hij de laatste tijd heel dikwijls wakker. Vorige maand was het nog om de 2-3 uurs, maar deze week is het om het uur, en gisterennacht heb ik gewoon geen oog kunnen dichtdoen. Om de 5 a 10 min. werd hij wakker. Gewoon om eventjes aan de borst te hangen, want melk kwam er na een keer of 3 toch bijna niet meer uit. Het zijn geen tandjes denk ik, en volgens mij is het geen sprongetje. Hij is gewoon al vanaf het begin geen goede slaper. En nu is hij dus volgens mij gewend aan de borst :-(( Mijn eigen schuld. En nu zit ik ermee. Ik zit er niets mee in om 's nachts op te staan om mijn zoontje eten te geven als hij daar behoefte aan heeft, want ik ben een gemakkelijke slaper, maar om de 5 of 10minuten, dat kan ik niet volhouden. Hoe kan ik mijn zoontje nu deze slechte slaapgewoontes afleren? Iemand advies? Bedankt voor jullie antwoorden. Mamamientje |
[Reageer]

nachtverslaafd aan borst - hoe afkicken?

door. Mijn man en ik hadden wel afgesproken dat mijn man in de "ontborstingsperiode" 's nachts naar hem toe zou gaan om hem te troosten. Ik bleef beter uit de buurt om het ons zoontje en mezelf niet moeilijker te maken dan het al was.