< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » grootouders met kleinkinderen in bad

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeder worden/zijn...
grootouders met kleinkinderen in bad
09/08/2007 @ 13:49
Debby

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dus omdat de grootouders deel zijn van de opvoeding, mogen ze ermee in bad? Dus de onthaalmoeder of de begeleidster in de creche mag dat ook? Die zien in veel gevallen het kind meer dan de grootouders. Ik ben er nu maar mee aan het lachen, maar het samen in bad is voor mij beperkt tot binnen het gezin. En mijn gezin bestaat nu uit mijn vriend, onze zoon en ik.

Wat het verwennen betreft, daar zijn gradaties in. Als het op een manier is dat je er zelf last van ondervindt (kind dat de volgende dag moe en lastig is of niet wil eten na een teveel aan snoep), dan vind ik het niet kunnen.

Ik heb ook goeie herinneringen aan de tijd bij mijn grootouders, kookpotten als drumstel gebruiken, rondlopen met de hoge schoenen van mijn oma, die dingen. En dat ze de lekkerste soep ooit kon maken. Dus het hoeft niet noodzakelijk met snoep zijn dat er verwend moet worden, daar kan ik me niks meer van herinneren, hoewel ik die ongetwijfeld wel gekregen heb.

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 14:46
milo

Noortje, je redenering is niet 'maar' hoor in mijn ogen! Iedereen heeft zijn bepaalde visie en jij dus ook. Is niks minder aan dan die van mij hoor
Ik zei enkel dat het niet opging in mijn geval, kan mss in andere gevallen idd zo zijn zoals je zegt.

Nu iedereen heeft wel een andere opvatting van het begrip 'gezin'. Zonder hun zaten wij hier idd niet, maar in mijn ogen geeft hun dat niet dezelfde privileges als mijn man en ik als ouders. Wij zijn niet alleen met ons 2 om op te voeden, maar wij zijn wel met ons 2 verantwoordelijk voor de opvoeding van onze kinderen. Je kiest waar je ze brengt voor opvang/school. Als je het niet eens bent met hun visie, kan je altijd veranderen en zoeken naar die instelling die wel je opvattingen deelt. Je bepaalt zelf hoe je het wilt of waar je je grenzen trekt en daar hebben zelfs je ouders/schoonouders geen inspraak op. Het is niet omdat ze net je (schoon)ouders zijn, dat ze nog altijd bepalen hoe je je leven moet indelen, nietwaar?

Er zijn idd gradaties in verwennen. Mijn schoonvader heeft zijn hele leven keihard gewerkt (was zelfstandig). Mijn man is enig kind, dus het is enkel van ons dat kleinkinderen kunnen komen. Nu hebben mijn schoonouders een hele mooie spaarpot opzij staan en ze gooien het aan ramen en deuren uit aan ons dochter en ons. Ik besef dat zij daar plezier aan hebben maar ik wil dat hij zelf geniet van zijn zuurverdiende centen! Ik wil dat hij op vakantie gaat en geniet van zijn leven ipv alles aan ons te geven. Ik heb het een beetje kunnen intomen maar in het begin brachten zij elke keer dat ze ons zagen een cadeautje mee voor Myrthe. Het gaat niet om wát het is of hoeveel het gekost heeft ... maar ik heb schrik dat ze uiteindelijk de magie van cadeautjes krijgen gaat verliezen. Want uiteindelijk krijgt ze elke week een cadeautje. En als ze dan eens niks bijhebben, dat ze dan ambetant gaat zijn. Geloof me, met mijn man hebben ze hetzelfde voorgehad toen hij klein was.

Maar dat staat er los van eigenlijk.

Ik neem een bad om te ontspannen, niet om mij te wassen. Myrthe zet ik wel in bad. Nog iets dat ik erin heb zitten van toen ze baby was. Een douche kan je zo niet op temperatuur houden (bij ons kan er wel eens heet water bijzitten )

Over die meerwaarde: er blijft telkens een vergelijking gemaakt tussen ouders-kind en grootouders-kleinkind. Ik vind dit een zeer groot verschil. Een moeder heeft haar kind 9 maanden in zich gedragen en als je samen in bad gaat, komt er intimiteit bij kijken (NIET sexueel hè). Grootouders hebben andere manieren om banden aan te halen.

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 18:51
Noortje

Heey

wil niet dat jullie denken dat ik jullie mening minder vind hé! Absoluut niet! Maar een mens kan zich nogal mee laten slepen

Ach, nogmaals blijkt dat iedereen enorm van mening kan verschillen.

Noor

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 20:46
milo

Was ook wat ik bedoelde hoor! Ik vind het moeilijk om zo'n dingen neer te pennen op een forum. Geschreven tekst is zo ongenuanceerd hè.

Maar ik wou net benadrukken dat jouw mening net evenveel telde als die van mij. Je zei 'het is maar mijn mening' en ik wees je erop dat je mening niet 'maar' is

Link naar deze reactie
23/08/2007 @ 08:24
gapstar

Bljkbaar vond iemand mijn reactie ongepast,ik denk om een grapje dat niet zo opgevat is maar ik zal nu mijn reactie serieus typen.mijn zoontje gaat zowel met ons als oma (mijn moeder)onder de douche als hij daar logeerd mijn vader val dat nooit doen,als mijn schoonouders het zouden doen zou ik er niet blij mee zijn.Je eigen ouders zijn toch meer eigen,dat zal het wel zijn denk.de oudste is nu 6 het zal wel niet lang meer duren voordat hij het niet meer wilt of dat we er ons zelf niet meer prettig bij voelen.dus ik snap wel dat je daar een beetje tegen bent zou ik ook hebben als je er heel erg mee zit zou ik het toch zeggen.
gappie

ik hoop niet dat ik met mijn vorige reactie iemand vooe het hoofd heb gestoten
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]