< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » Ervaringen verloop miskraam?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
Ervaringen verloop miskraam?
04/08/2007 @ 18:37
Anne

Online Status
Na 2,5 jaar eindelijk zwanger te zijn geworden, heb ik vandaag na 5 weken een miskraam.

Gisteravond een beetje bloed, sinds de vroege ochtend loopt het in stralen. Hoe lang kan ik dat bloedverlies nog verwachten en wanneer kan ik weer normale cyclus verwachten?

bij de huisarts geweest, maar die was alles behalve behulpzaam....

[Laatst gewijzigd door Anne - 04/08/2007 @ 18:37] - Link naar deze reactie
04/08/2007 @ 19:39
Lunneke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Anne,

Als je tamelijk regelmatig bent mag je nu terug gaan tellen alsof je gewoon je maandstonden gekregen hebt... Ik ben ook telkens na een miskraam direct weer zwanger geworden dus het kan..
Veel succes
Dikke knuffel
Lunneke

Link naar deze reactie
05/08/2007 @ 13:18
dieke 9Maand Moderator

Online Status Stuur bericht
Hey Anne

Bij mij duurde dat bloedverlies een dikke week. Mijn gyn heeft me uitgelegd dat een nieuwe cyclus 4 tot 6 weken van kan duren. Dat is dus nog normaal.

Ik had meteen na die miskraam een normale cyclus, dus net of die miskraam zelf 'gewone' maandstonden waren. Mijn vroedvrouw zei het ook zo te bekijken, net alsof ik gewoon mijn maandstonden had, maar dan wat meer dan normaal. Heel wat vrouwen maken zulke vroege miskraam door, zonder het zelfs door te hebben dat ze zwanger waren. Ze denken dan dat ze gewoon een wat langere cyclus gehad hebben. Zo vertelde mijn vroedvrouw me ook.

In ieder geval is dat bij mij een goede vergelijking gebleken. Ik had ook helemaal niet meer krampen of zo.

Geef jezelf toch maar wat tijd, bij mij kwamen de traantjes pas na een dag of zo. Ze zijn ook maar een paar dagen gebleven hoor. Ik vind het nog steeds erg spijtig, maar begrijp ook dat het gewoon de natuur is geweest.

Liefs!

Link naar deze reactie
05/08/2007 @ 19:26
greet

hoi anne ,

eerst en vooral sterkte gewenst.

ik heb een mk gehad op 8 weken.
heb iets meer en iets langer bloedverlies gehad dan anders , maar zeker niet overdreven.
mijn cyclus was steeds 26 dagen en na de mk de eerste keer 29 , wat nog heel kort is. daarna terug 26 denk ik , want eisprong op dag 13 gehad en gelijk weer zwanger.
hopelijk lukt het bij jou even snel terug

Link naar deze reactie
08/08/2007 @ 19:22

Hallo Anne,

Ik heb vandaag een miskraam gehad.
Tenminste dat denken we.

Mijn verloskundige dus was heel vriendelijk en ik kan elk moment van de dag bellen.
Jammer dat jou arts niet zo begrip vol was.

Het is toch een kindje hoe klein het ook is.

Ik ben nu over de ergste schrik heen.
Weet nu waar ik aan toe ben.
maandag heen voor een inwendige echo.
kijken hoe het er voor staat.
Even goed dus nog spannend, je blijft toch hoop houden.

Jij ook sterkte.

Lees je berichtjes nog maar een keer door, heb ik net ook veel aan gehad.

Ramona
Link naar deze reactie
08/08/2007 @ 20:02

Online Status
Hoi,
Ik vind het heel spijtig voor jou dat je een mk hebt gehad.
Bij mij zijn vorige keer direct mijn regels doorgekomen en mijn cyclus was meteen terug normaal.
Ik hoop voor jou hetzelfde.

Veel sterkte in deze moeilijke periode.
groetjes

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 11:46

Hoi,
Ik heb dinsdagnacht een miskraam gehad. We waren eindelijk na 2 jaar en 2 maanden zwanger en nu hebben ze ons dat geluk al terug afgenomen. Ik begrijp ook wel dat dat de natuur is.
Ik hoop dat we snel terug het geluk mogen hebben en een nieuwe zwangerschap mogen in gaan.
Maar heb ik het dus goed begrepen dat je cyclus begint vanaf de eerste dag dat je de bloedingen van je miskraam hebt gehad?
Ik heb meestal een cyclus van 32 dagen en mijn bloedingen van mijn miskraam waren op dinsdagnacht 7/08/07, wanneer ben je dan juist weer vruchtbaar? Of mag je niet direct weer gaan proberen?
groetjes patsy

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 13:30
Therese

Beste Anne,

Allereerst heel veel sterkte gewenst in deze periode. Neem de tijd om erover te praten en te huilen dat is alleen maar goed. Zelf heb ik inmiddels twee miskramen achter de rug, de eerste in maart 2007 en de tweede in juli. Mijn cyclus is normaal 26 dagen en het kwam ook allemaal weer op gang na deze tijd. In principe kan het geen kwaad om meteen weer te proberen om zwanger te worden, indien je hier aan toe bent..
Ik wens je het allerbeste toe en hoop voor jou en voor iedereen op dit forum die hetzelfde heeft meegemaakt dat een volgende zwangerschap wel goed gaat!!
Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 13:50
babybelle

Anne,

Veel sterkte is deze moeilijke periode. Huil maar lekker uit. Ik heb een curretage gehad en was meteen daarna weer zwanger.Jammer genoeg weer mk, maar daarna weer onmiddelijk normale cyclus. Blijven hopen dus!
Link naar deze reactie
10/08/2007 @ 13:05
Kindercola

Ook hier had ik na mijn miskraam eigenlijk direct weer een normale cyclus! Wel werd bij mij de tip gegeven (door de gyneacoloog)om toch nog te wachten met weer zwanger worden totdat je nog een keer ongesteld bent geweest. Maar in principe kun je direct weer zwanger worden want dat is volgens mij gewoon dat ze beter kunnen berekenen wanneer je dan uitgerekend bent. Mijn miskraam was vorig jaar maart en in september was ik zwanger! Van de miskraam zelf heb ik totaal geen last gehad en was inderdaad alsof ik gewoon ongesteld was geworden! En de verwerking ervan ging eigenlijk ook supersnel maar zelf denk ik dat dat ook gekomen is omdat er alleen maar een vruchtblaasje zat. Er zat niks in! Een windei dus! De miskraam was op 7 weken.

Succes!

Carola

Link naar deze reactie
13/08/2007 @ 16:38
Emmeke

Ik heb tien dagen geleden een miskraam gehad van een tweeling. Ik had 10 weken moeten zijn, maar de vruchtzakjes waren gestopt met groeien op ongeveer 5 weken. We hebben nooit echte vruchtjes gezien op de echo.

De gynaecologe had gezegd dat ik gerust thuis mocht afwachten, het zou wellicht een flinke menstruatie worden. Bij vrouwen die al verder zijn, raadt ze meestal wel een curettage aan, omdat de ervaring dan wel vaak traumatisch is.

Ik had al een dag of twee krampjes en verloor af en toe een stolsel. Donderdag rond half elf werden de krampen en het bloeden erger. Het eerste vruchtzakje kwam vrij vlot, rond 1:00 's nachts. Ik was opgelucht dat het dat maar was, ik kon de pijn best aan.
Maar dan werden het bloeden en de pijn steeds erger. Ik heb al een zoontje op de wereld gezet zonder verdoving, en ik vond de pijn van mijn miskraam net voorbij het draaglijke. Het toppunt van mijn bevalling deed natuurlijk nog veel meer pijn, maar dit vond ik veel erger dan me was voorgesteld. Ik had echte weeën, die af en aan kwamen en steeds erger werden.

Uiteindelijk heeft het nog tot na 4:00 geduurd voor ik het tweede vruchtzakje ben verloren. Toen was de pijn ook onmiddellijk weg.
Ik vond het echt geen "zware menstruatie", het was meer een mini-bevalling.

Ik heb achteraf niet veel gehoor gekregen bij de gyn. Heb niet eens mijn verhaal mogen doen, hoewel ik de eerste dagen heel erg onder de indruk was van de pijn en van wat ik had meegemaakt.

Zijn er nog vrouwen die zo'n mini-bevalling hebben meegemaakt? Ik had dit nooit verwacht in vergelijking met de grootte van de vruchtzakjes (elk 11 mm doorsnede)!

Emotioneel red ik me wel, maar ik ben er nog niet helemaal overheen dat ik dat heb moeten meemaken.

[Laatst gewijzigd door Emmeke - 13/08/2007 @ 16:39] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]