< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » terug aan de pil

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
terug aan de pil
05/08/2007 @ 09:58
Lena

Hoi mama's,

Zijn er mama's die ervaring hebben met de pil cerazette.
Moet je die doornemen zonder een week tussen te laten? Of werkt die als een gewone pil?
Ben nl 1 week gestopt en heb mijn regels niet doorgekregen.
Volgende maand moet ik pas op controle bij de gyne.

Groetjes,
Link naar deze reactie
05/08/2007 @ 10:10

Hoihoi!

Ik heb ook een tijdje deze pil gebruikt. Deze pil heeft GEEN stopweek, dus moet je gewoon blijven slikken.
Ik zelf had er niet echt goede ervaringen mee. Kreeg er hele onregelmatige menstruatie van die wel enkele weken duurden, ben nu op aanraden van gynaecoloog overgestapt op het spiraaltje: Mirena. Echt een aanrader.!
Link naar deze reactie
05/08/2007 @ 10:10
Evy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Lena,

Ik heb na de geboorte van femke ook deze pil genomen; je moet ze inderdaad gewoon blijven doornemen, zonder stopweek.
Het is heel normaal dat je je regels niet krijgt, daar zorgt die pil voor!

Ik vind het wel heel raar dat ze je niet meer informatie hebben gegeven wanneer je die pil voorgeschreven kreeg!

Link naar deze reactie
05/08/2007 @ 10:12
Evy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Normaal krijg je je regels niet als je deze pil gebruikt. Wel kan het zijn dat je tussentijdse bloedingen krijgt.
Jij zal dit dan waarschijnlijk gehad hebben den ik Femke...

Ik heb ze 5 maanden gebruikt (in combinatie met BV), maar heb er nooit last van gehad, geen enkele bloeding gehad!

Link naar deze reactie
05/08/2007 @ 10:56

Dat zou kunnen, Evy.
Nou ja, in ieder geval. Met het spiraaltje nu ook geen enkele bloeding meer. Wel relaxed.
Ach, voor de 1 werkt dit, voor de ander dat..
Link naar deze reactie
05/08/2007 @ 11:16
MariposA

Online Status Bekijk profiel
Ik neem hem ook, al sinds Robin's geboorte, en heb vandaag mijn tweede menstruatie gekregen. De dokter zei tegen mij: Je kunt gewoon ongesteld worden, maar er hoeft geen ritme in te zitten. Ik wordt dus wel gewoon ongesteld. Ieder lichaam is blijkbaar heel anders

doei

[Laatst gewijzigd door MariposA - 05/08/2007 @ 11:16] - Link naar deze reactie
05/08/2007 @ 16:23
Marike

Online Status Stuur bericht
Hoi, ik heb deze pil ook geslikt omdat ik borstvoeding gaf. Maar bij mij was het ook niet zo'n succes omdat ik na een week ongesteld werd en dit lang bleef! Ben weer gestopt en gebruik nu persona; werkt prima kan alleen niet in combinatie met borstvoeding omdat je hormoonhuishouding dan niet 'normaal' is. Persona is een apparaatje waarbij je een aantal keer per maand een urinetestje moet doen. Aan de hand van het gemeten aantal hormonen krijg je een groene of een rode dag en kun je dus veilig vrijen of moet je een extra voorbehoedsmiddel gebruiken.
Een spiraaltje kan fijn zijn maar dan moet je wel voorlopig geen kinderwens hebben. Wij willen wel graag over een aantal maanden aan een tweede gaan denken dus in mijn geval was persona een uitkomst!
Groetjes Marike

Link naar deze reactie
05/08/2007 @ 18:03
Lena

Heb dus wel 1 keer zo'n week na de bevalling een bloeding gehad en dat was het.

Een spiraaltje kan ik niet gebruiken omdat ik een staafje heb gehad en daar niet goed op reageerde en een spiraaltje heeft dezelfde hormonen.
Ik vind het wel heel jammer omdat ik het pilslikken beu ben.

Zijn er zo nog antieconseptie-ideetjes.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]