< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » zitten hier grootouders?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Opa/oma zijn/worden
zitten hier grootouders?
17/12/2007 @ 09:29
Kija

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey jenny, bedankt voor uw reactie.

Wat een heerlijke jongens om te zien zeg! En fijn in hetzelfde, dat probeer ik met mijn dochters, maar daar zit nu net een te groot verschil tussen.

Met mijn moeder is het niet echt verbeterd, wat betreft omgang. Ik heb nu dan wel haar vriend mogen kennis maken. En daar was ze erg enthousiast over, maar over zijn kleinkinderen. Daar praatte ze honderduit over. En ik ben niet zo'n persoon die dan bot kan zijn om er iets van te zeggen of om weg te lopen, dat verwachtte mijn vriend eerlijk gezegd wel en ik geef hem ook wel gelijk. Ze heeft amper naar haar kleinkinderen omgekeken die avond, we waren op mijn broers verjaardag. Notabene ging een andere vrouw met mijn kids spelen. Aai, dat steekt dan. Maar allez, 't leven gaat verder en we maken er het beste van.

Zeker met alle verjaardagen die geweest zijn. Ze heeft wel gebeld met de verjaardagen en dat is weer een pluspunt. En met de feestdagen in het vooruitzicht meken we het heel gezellig. Met of zonder familie, de kinderen zullen genieten. En wie weet komt mijn schoonmoeder nog piepen. Aan haar heb ik veel. Een schat uit duizenden.

Alvst een hele fijne feestdagen voor jullie! Knuffel die binken, dat kan nooit genoeg zijn

Link naar deze reactie
05/01/2008 @ 13:42

Online Status Bekijk profiel
Ik ben hier nog eens se!!

ja je kent dat hé...druk druk druk!!
Ik hoop dat je wat mocht vieren met jou kids en dat je betere tijden moogt verwachten in 2008 voor jullie allemaal trouwens!

Hier alles ok en de kleinzonen ook, maar echte duivels zijn het, als ze samen iets kunnen uitspoken dan wachten ze niet hoor..
Je moet ogen hebben overal voor ze in het oog te hebben, maar ja, wij zullen ook zo wel geweest zijn zeker in onze jonge tijd(allee,in de mijne toch)
Ben eigenlijk wel blij dat de feestjes afgelopen zijn ,want mijn potemonee is blut...
Nu houd ik de kindjes om de drie weken ook swoensdag bij en dan hebben we besloten om te gaan zwemmen telkens met hun en ze verheugen zich daar dan op en daarna ne lekkere frit in het frituur te eten, dat kan wel eens hé zo om de drie weken!!

Het beste met jou en je kids en ook voor die lieve schoonmoeder van jou en ik hoop dat je liefde en vriendschap krijgt van veel mensen in 2008 en denk eraan....."de wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor!!"
xxx

de bomma Jenny
Link naar deze reactie
07/01/2008 @ 18:41
Kija

Voor u ook een heel goed een gezond 2008 en dat uw bengeltjes u heerlijk bezig mogen houden!!

Blut zijn kennen wij ook na deze dagen. Maar hoort erbij.
We zijn bij men broer geweest en men schoonpapa, de eerste en 2e kerstdagen. Was erg gezellig. En wie weet gebeuren er nog wonderen in dit nieuwe jaar.

[Laatst gewijzigd door Kija - 09/01/2008 @ 09:22] - Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 12:27

Hier ben ik nog eens...
Alles goed en rustig hier, allee rustig...niet zo echt, ben veel op de kleinzonen aan het passen omdat ze daar aan het verbouwen zijn, dus na school opvang en laten eten dan naar huis brengen en dat zo'n twee weken nu! Zit er niet mee in hoor, maar zo alle dagen is wel vermoeiend vermits het nogal twee kapoenen zijn!

Alles goed met de kits Kija?En met jou natuurlijk? Als ik niet zo snel antwoord is het omdat ik het effen druk heb maar dat is nu nog één week en dan is alles "normaal" terug normaal ziet ge, maar doe mijn best om zo snel mogelijk te komen piepen hier hoor!!

Ben eigenlijk benieuwd of er hier ook nog grootouders zitten en over hun ervaringen te vertellen!

Hebben jullie dat ook dat jongens(2)veel ruzie maken samen? broers wel te verstaan hé, deze week vertelde me iemand dat broer en zus minder ruzie maakte dan 2broers samen! maar ik heb toch mijn twijfels daarover hoor, denk dat het in veel families zo is die ruzie's, heh ik hier maar één kleinzoon dan is die zo braaf en rustig, maar zijn ze met twee dan ist het kot hier te klein voor die twee rakkers, zo'n ruzie maken, en langst de andere kant kunnen ze elkander niet missen...raar, maar normaal denk ik, daarom had ik nog eens graag ouders of grootouders gehoord of dat bij hun hetzelfde geval is.

Enfin, het mag zijn wat wilt, ik zie ze graag komen en ook graag naar huis gaan, dan heb ik een beetje rust, maar kan ze niet missen zene die twee aapkes

groetjes en tot de volgende!

De Bomma Jenny
Link naar deze reactie
21/01/2008 @ 09:43
Kija

Hallo Jenny,

Hier gaat ook alles weer goed. Veel de buikgriep op bezoek gehad en daar is met een groot gezinnetje niet echt uit te komen. Maar ik geloof dat het nu achter de rug is. Ik hoorde wel weer dat nu de gewone griep in aantocht is

Ik weet wel dat ik vroeger veel ruzie met mijn broer maakte en niet met mijn zus. Nu is dat andersom Allez zij meer met mij.

Hier is het niet anders, maar ze zijn nog heilig van wat ik om me heen hoor. Broer en zus, kunnen er ook wat van. Ik hoor van hun oma dat wanneer ze daar een weekje logeren, ze héél braaf zijn

Er zal ook wat jaloezie bij zitten, en aandacht vragen. Dat merk ik hier thuis wel. En competitiestrijd.

Het is jammer dat er niet meer grootouders hier zijn. Kan het me haast niet voorstellen dat ze er niet zijn. Maar ja het is niet anders denk ik.

Veel plezier met die rakkers nog komende week en geniet van ze.

En ik piep ook zo vaak ik kan.

Knuf en kus,

Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 23:03

Hoikes..
Ik ben hier nog eens
Nu is het echt lang geleden hé? Ik durfde bijna niets meer schrijven omdat het zo lang geleden was!

Enfin, alles gaat zijn gangen hier, dus alles goed en ook met mijn twee kapoentjes die ik veel bij hou, zeker nu veel swoensdags na school tot savonds, dan gaan we gewoonlijk naar een speeltuin of eens zwemmen.
En alles ook met jou Kija ? en de kids natuurlijk?
Bomma Jenny
[Laatst gewijzigd door jenny - 23/05/2008 @ 23:05] - Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 15:36
Sabinatje

Hoi,

heb alle pagina's gelezen en ben dus mee met iedereen zijn mening enzo.
Ikzelf heb een schoonmoeder die 4 zonen heeft (1 daarvan is dus mijn vriend) en nu heb ik een dochter... Dat was dus haar droom dat zij ooit een dochter zou hebben, maar die heeft ze nooit gehad. En ik zie nu dat zij mijn dochter een beetje begint te zien als haar eigen dochter. De manier waarop ze met haar omgaat en hoe ze tegen haar praat.
Constant vragen aan mij wanneer ik stop met borstvoeding zodat zij eindelijk de flesjes kan geven...
En dan nog het feit dat mijn schoonmoeder vroeger ook heeel goed overeen kwam met haar schoonmoeder en dat ze dat nu zo wilt met mij ook en dat pusht ze echt. Nu er zijn ook veeeeel dingen gebeurd in 4 jaar... Maar al die dingen samen, maakt nu wel dat ik inderdaad niet graag heb dat ze met Bikha bezig is en laat staan op haar zou passen!
Ik zie ze liever zo weinig mogelijk en zie ze liever gaan dan komen!

Ach ja sommigen zeggen dat ik overdrijf en zo niet mag doen (zelfs mijn eigen moeder!!!) en anderen vinden dat ik gelijk heb (omdat ze echt heel gemene dingen over mijn familie heeft gezegd)... Nou ja ieder zijn mening hé.

Grtz

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 18:18
mamsje

Online Status Stuur bericht
ik lees vaak topics over (schoon)ouders.
hoewel ik in sommige verhalen kan begrijpen waarom ouders zo reageren op de grootouders,is het voor mij ook soms wrang.
mijn vader is 10 jaar geleden overleden,op dat moment was mijn schoonzus zwanger van zijn allereerste kleinkindje.
mijn schoonmoeder is negen jaar geleden overleden en heeft onze Bastiaan,net zoals mijn vader nooit gekend.

Toen Bas werd geboren hadden mijn man en ik de afspraak de grootouders zoveel mogelijk bij te betrekken.
Mijn schoonvader die in de buurt woonde zag Bas in het begin dagelijks en later toch zeker 4 keer in de week,mijn moeder zag het kind wanneer ze wilde,ze woont verder weg,maar we haalden haar met liefde op.
ze is bij de bevalling van Bas geweest en zal ook bij dit kindje aanwezig zijn.

begin 2007 is mijn schoonvader overleden,Bas en hij hadden een enorme band met elkaar.
nu zijn we voor de tweede keer zwanger en dit keer heeft mijn man geen ouders om dat mee te delen.

elk jaar nemen mijn broer en zijn gezin en wij mijn moeder mee in de herfstvakantie naar centerparcs,een midweek waarin oma en haar kleinkinderen centraal staan.

je leest het wij hebben het enorm getroffen wat grootouders en de band met hun kleinkinderen betreft,we hebben alleen de enorme pech dat er van de vier al drie ontvallen zijn.
toch ben ik er trots op dat we mijn schoonvader de laatste twee jaar van zijn leven zoveel geluk hebben kunnen geven en dat we mijn moeder nog in ons midden hebben.

liefs Petra

[Laatst gewijzigd door mamsje - 28/05/2008 @ 18:26] - Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 22:29
Evy

Petra,

Ik kan begrijpen dat dat zeer doet. Fijn dat je toch een heel goed gevoel hebt over je schoonvader en je zoontje.
En van hierboven zullen ze zeker neerkijken op al die kleinkindjes hoor!!!
Liefs
Evy

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 08:34
K'tje

Hey Mamsje, vindt het ook spijtig voor je ...
Mijn papa is ook 1,5 jaar geleden plots overleden. Hij had supergraag kleinkinderen gehad ... Wij hebben nu een zoontje, helaas heeft hij zijn opa en omgekeerd nooit gekend.
Toch ben ik ook ervan overtuigd dat hij van daarboven ook kan genieten van onze kleine spruit. Want 't is echt een lieverd! En wij zijn ook dol op ons zoontje.
Gelukkig heb ik mijn moeder en mijn schoonouders nog. Mijn moeder woont aan de kust, is 1,5 uur rijden van bij ons. Maar we proberen er zoveel mogelijk naartoe te gaan en omgekeerd ook. Ook op mijn schoonouders kunnen wij altijd rekenen. Die zijn ook dol op ons zoontje, vooral de opa! Superlief!
En we willen dat ze allen, net als wij, ook lekker kunnen genieten van hun kleinzoontje.

Veel succes nog met je zwangerschap, ook aan alle andere (toekomstige) mama's, een gezond babytje!!!!

Vele groetjes,
Milan en K'tje

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 22:06
mamsje

Online Status Stuur bericht
Evy en K'tje,

bedankt voor jullie lieve reactie's,ook ik ben er van overtuigd dat ze allemaal vanuit de hemel naar ons kijken.
dat is een troost.

K'tje:gecondoleerd met het verlies van je vader 1.5 jaar is nog maar zo kort geleden.
ontzettend jammer voor zowel je vader als je zoontje dat ze elkaar nooit hebben mogen kennen
gelukkig geniet je wel van je moeder en schoonouders.

knuffel Petra

Link naar deze reactie
30/05/2008 @ 11:08
K'tje

Hey Petra/Mamsje,

Bedankt!
Ja, ik kan wel zeggen dat ik het getroffen heb met zo'n liefe mama (mamie voor zoontje) en mijn schoonouders! Ze zijn zo verschillend, maar we vertrouwen hen en kunnen altijd op hen terugvallen.
Afspraak ook is dat er bij hen hun regels gelden ... maar ze houden ook wel rekening met ons, ze kennen ons ook heel goed en weten waar wij waarde aan hechten hé in opvoeding.

Oei, mijn zoontje is aan het neuten ... is moe en wil niet slapen haha!

Vele groetjes,
K'tje

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 16:48
Kija

Hoi Jenny!!

Niet schamen hoor! Ik ben de laatste tijd niet komen piepen op deze topic. Het gaat redelijk met me. Ik had/heb een cyste op mijn eierstok zitten en na een lange medicatie-weg hoop ik dat ie weg is. Maar ik vrees van niet, omdat ik toch al weer met veel pijn in mijn onderbuik rondloop. Verder is mijn schoonpapa ondertussen geopereeerd aan keelkanker. Inmiddels is hij herstellende.

Wel zal hij nog even in het Z-huis moeten blijven om de wond te laten helen en opnieuw leren praten. Ook wacht hem nog een lange bestralingsweg. De kinderen zijn van alles op de hoogte en gelukkig kan ik ze dan ook meenemen zonder dat ze schrik hebben van alle slangen en apparaten die er stonden rond hun opa.

Maar met de kinderen gaat het gelukkig. Onze kleine loopt inmiddels, dat mag ook wel met haar 18 maand. Een beetje traag dat wel, maar ze komt er wel.

Met mijn moeder heb ik nog altijd weinig contact, zo wist ik haar nieuwe telefoonnummer niet eens. En ze belde me toevallig 2 dagen geleden op om te vragen hoe het met mijn schoonpapa ging,maar eigenlijk belde ze op om te vragen of ze de wieg en badje met standaard terug kon krijgen, want de dochter van haar nieuwe vriend is zwanger. Ik heb daarvoor bedankt. In die wieg heb ik zelf nog gelegen en ik vind dat hij in onze fam. hoort. Mocht mijn broer of zus hem nodig hebben, oké prima, maar niet buiten de fam. Hij is voor onze kinderen later. Straks krijg ik hem stuk terug of wat dan ook. Ze zal dan ook wel weer kwaad zijn op me. Na ja, het zij dan maar zo.

Ik ga het eten hier doen, het is al laat zie ik.

Jenny hopelijk spreken we elkaar nog es!

Knuf en kus!

Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 21:28
Glientje

Ik heb nog geen kindje maar begin me een beetje zorgen te maken om de relatie met de grootouders van mijn toekomstig zoontje, daarom voeg ik mij even op dit forum.

Ik wil graag dat ons kinderen een goede band hebben met de omas en opa (slechts 1). Vooral omdat ik het leuk vind dat ons kinderen door veel mensen graag gezien worden en zich veilig voelen bij de mensen rondom zich. En ook omdat ik weet dat het de grootouders zoveel plezier gaat doen om kleinkinderen te hebben en lief te hebben.
Maar ik vind dat ze zich wel aan de regels van de ouders moeten houden. Tenslotte zijn het de ouders die beslissen hoe het kind opgevoed wordt en met welke standaarden en principes het moet opgroeien.
En zoals ook al eerder gezegd: ze zijn nu oma en opa en geen mama en papa meer, het is onze beurt nu.

Er zijn een aantal redenen waarom ik nu al bang ben dat de relatie met de grootouders een probleem gaat worden (tot mijn spijt):
1. Mijn schoonmoeder heeft al heel duidelijk gezegd: met het eten en de lectuur van het kind ga ik mij zeker moeien.
2. Mijn eigen moeder wil persé babysitten, zo erg zelfs dat ze (als ze van mij zou mogen) met pensioen zou willen gaan zodat ze altijd op ons kinderen kan passen en ik lekker full time kan gaan werken. (Ik heb beslist om 3/5 te werken zodat ik veel tijd met mijn kinderen kan doorbrengen, en als het financieel kon zou ik nog minder werken). Ik wil het dus zelf doen, ik wil graag kinderen en wil ze zeker niet hele dagen bij de omas laten.
3. Mijn eigen moeder is een grote bemoeial, overal commentaar op. Alhoewel ik meestal wel kan doordringen dat in ons huis ook ons zin gebeurt ben ik bang dat er (zoals eerder al gebeurde) ruzies zullen ontstaan en dat ik stress ga krijgen van haar bemoeinissen.
4. Beide omas zijn van het idee dat ze het beter kunnen (tenslotte hebben zij het al eens gedaan) waardoor ze dus ten onpas dingen die wij willen doen met onze kinderen afkeuren (nu al :p) en er soms zelfs mee lachen dat het niet haalbaar is. Dan denk ik: dat zullen dan met tijd ook zelf wel merken, laat het ons toch zelf proberen. Natuurlijk door hun manier van doen nu, ben ik bang dat ze gewoon hun zin gaan doen en dat ik het niet ga kunnen tegenhouden :s.

Ik heb mijn eigen moeder al een kleine preek gegeven dat ik toch graag zou hebben dat ze probeert zich wat minder te moeien met ons huishouden. Zij komt hier namelijk nogal dikwijls over de vloer en dat vind ik fijn tot op het moment dat ze over iets begint dat haar zaken niet zijn. Dus heb ik haar alvast gevraagd om ervoor te zorgen dat haar bezoeken aangenaam blijven zodat ze nog vaak kan langskomen. Ik denk dat ze het wel een beetje begrepen heeft. Tenslotten is ze natuurlijk ook bang dat ze haar kleinkinderen niet veel gaat zien.

Mijn schoonmoeder is wat moeilijker. Ik weet precies wat ik tegen haar wil zeggen maar ik doe het niet. Mijn man moet dat doen omdat het zijn moeder is. Het lijkt ons altijd beter om zelf met ons eigen moeder te praten. Het probleem is natuurlijk dat mijn man het niet altijd doet. Ik hoop maar dat hij ook (zoals ik) zijn moeder duidelijk zal kunnen uitleggen dat zij moet doen wat wij willen met onze kinderen.

Misschien klink ik een beetje hard voor de grootouders. Maar ik heb het idee dat ik niet de enige ben hier op het forum die er zo over denkt. Ik ben natuurlijk beetje te vroeg aant paniekeren. Wie weet gaat alles wel vlot eens het zover is.

Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 21:43
Sabinatje

Hoi Glientje,

ik was ook zo hoor, al voor de bevalling panikeren hoe de grootouders zouden zijn. Nou ja je hebt het verhaal over mijn schoonmoeder een paar berichten hoger al gelezen misschien. Daar komt het dus echt niet goed mee. Mijn dochter is nu bijna 3 maand en de bezoekjes blijven voor mij een hel. Van het moment dat we binnenkomen tot we buitengaan is het overenthousiasme tot en met en ze begint een beetje té te doen met Bikha. Net alsof het haar eigen dochter is.
Mijn eigen moeder daar had ik ook bang voor, maar dat valt reuze mee! Ik moet even uitleggen waarom wij iets op een bepaalde manier doen en dan is ze direct mee en geeft ze geen commentaar meer. Mijn moeder is ook meer een bescheiden grootmoeder, ze zal niet van de daken schreeuwen dat ze een kleinkind heeft, maar bij ons in de familiekring zal ze wel tonen dat ze fier is. En zo heb ik het veel liever tegenover de manier van mijn schoonmoeder.

Ik hoop dat bij jou ook alles op zijn pootjes valt en dat ze "gehoorzame" grootouders worden(misschien verkeerde woordkeuze, maar ik denk dat je me wel begrijpt). Ik zou nu nog genieten van je laatste weken zwangerschap en eens je kleintje er is kan je zien hoe de grootouders langs beide kanten reageren en dan kan je beginnen met uitleggen aan degene die meteen beginnen met commentaar. Ik heb toch de indruk dat als ik uitleg waarom ik iets doe op een bepaalde manier dat ze het beter accepteren. Proberen dus .

Grtz

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 11:00
Glientje

hey Sabba,

We kunnen niet meer doen dan het uitleggen. Ik heb natuurlijk ook geen zin om elke handeling uit te leggen aan de grootouders, het is tenslotte ons kind maar als ze daardoor zullen doen wat we willen dan zal ik dat moeten proberen hé :)

We zullen wel zien, mss valt het allemaal reuze mee.
Hopelijk bij jullie binnenkort betering, zo zijn de bezoekjes niet plezant en tenslotte wil je toch dat de grootouders af en toe eens langskomen en hun kleinkind graag bezoeken.

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 22:49
Sabinatje

Hey Glientje,

ja het zal nooit beteren hoor met mijn schoonouders, daarvoor is er teveel gebeurd. Maar ik zal doorbijten en de bezoekjes zullen blijven verdergaan, want ik kan hun tenslotte niet verbieden hun kleinkind te zien. Ik zal moeten doorbijten en hopen dat mijn vriend eindelijk eens het lef heeft om zijn moeder op haar plaats te zetten zodat ze beseft hoe diep het bij mij zit.

Ik hoop dat bij jou alles wel losloopt!

Grtz

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]