< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Februari 2008-Club » Toxoplasmose

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
27/02/2008 @ 17:47
Sofie

Online Status Stuur bericht
Hoi Leentje, K'tje en Nathalieke,

K'tje, op 18/02/2008 kreeg ik van Nathalie hetvolgende berichtje!

"Na lang wachten is om 14u35 ons spookje eindelijk geboren. Hopelijk kan haar naam Marie-Alixe jullie ook bekoren. Ze weegt 3kg590gr en is 51 cm lang. Met ons gaat alles goed! Wij genieten nu van elkaar!"

Et voilà, nu ben je ook op de hoogte. De bevalling was goed verlopen, alleen hebben zij en haar ventje na de bevalling gesukkeld met de gezondheid. Nathalieke had hoge koorts. Hopelijk is nu alles wat beter met haar!

De verpleegkundige van K&G komen 1x op huisbezoek, ze bellen je op voorhand op om een afspraak te maken. Meestal ben je dan al een week terug thuis. Daarna maken ze (bij jou thuis) een afspraak om de gehoortest af te nemen om te kijken of je kleine spruit goed hoort.

Die gehoortest heeft ons Charlotte vanmorgen met glans doorstaan! Ze weegt ondertussen 4kg440 en is 53cm groot. Blijkbaar geef ik room ipv melk...

Als het navelstrengske afvalt, moet je dit nog blijven ontsmetten met ontsmettingsalcohol en met een oorstokje. Dit totdat er geen vuil (etter of bloed) meer uitkomt.

> Leentje, ja die reflux, da's geen lachtertje. Ondertussen zit ons meisje al aan de Gaviscon en Zantac, gaat ze naar de osteopaat en ziet ze nog altijd ferm af! Zeker na het eten, dan komt de melk altijd terug. Ze geeft niet over, het is een 'verdoken' reflux. Je kan de symptomen herkennen aan het 'herkouwen', de tong regelmatig uitsteken, huilen na het eten, je hoort de melk naar boven komen en ze terugslikken, slaapt op mij maar vanaf je ze neerlegt: ogen open en kronkelen van de pijn ....

Het zal wel beteren vanaf ze vast voedsel beginnen te eten, dus rond 4m, maar dan tegen 6m komen ze meer recht zitten en wordt de maag extra belast, dus kan het weer verergeren. Volgende woensdag nog eens een bezoekje bij de osteopaat brengen, hopelijk deze keer wat meer succes.

Groetjes,
Sofie

Vermoedelijke bevalling op 14/02/2008.
Al 69 weken en 3 dagen zwanger (173.91% ver), nog 29 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

[Laatst gewijzigd door Sofie - 29/02/2008 @ 15:31] - Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 17:24
K'tje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Sofie,

super! Dat is goed nieuws voor Nathalie!!

je kindje groeit ook goed hé!

Ondertussen is sinds gisteren het naveltje eraf bij ons ventje. De vroedvrouw was erbij, en blijkbaar moest er geen ontsmettingsmiddel te pas komen, omdat het al mooi droog was ... super!

Voor de rest lijkt voorlopig alles goed te gaan! We hebben zijn dosis melk mogen verhogen, want hij kwam niet meer toe met 90 ml water ... .

Dit weekend verwachten we veel bezoek van familie en vrienden, en zondag vindt dan het uitgestelde verjaardagsfeestje plaats van mijn vriend zijn dochter ... . Het belooft een drukke dag te worden. Maandag komt K&G.

Prettig weekend aan allen hé!

Groetjes,
K'tje

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 10:12
Nathalieke_81

Hallo dames!

Amai wat is het hier stil! Hoe is dat ondertussen met jullie?!

Eerst en vooral nog eens allemaal een hele dikke PROFICIAT met de geboorte van jullie kleine spruit!! x !! x !! x !!

Met ons gaat alles prima. Het is hier alleen lekker druk, maar zelfs daarvan kan ik genieten! Maar wat is het toch aanpassen, met zo'n klein ukkepukje in huis!

Marie-Alixe heeft vandaag tot 8.30u geslapen! Je zou misschien zeggen, dat is toch niks speciaals. Maar toch wel, ze heeft gisteren het laatst gegeten om 23u. Daarna nog een boertje en wat knuffelen en dan haar bedje in. Vannacht en vanmorgen, hoorde ik dan af en toe wel wat geroezemoes, maar haar oogjes beleven toe. Pas om 8.30u vroeg ze terug om eten! Zot hé! Ik ben echt ongelooflijk blij, het is echt een wereld van verschil!
Marie-Alixe is nu super vrolijk, en ik niet doodop!
Hopelijk is dit niet eenmalig! Het enige nadeel: mijn borsten stonden op 'springen', en waren zelfs pijnlijk! Ah ja, ze waren voorzien om 3 keer te voeden in plaats van 1 keer!

Ik geef tot op vandaag ook nog altijd borstvoeding.
Voor een goede melkproductie zijn er twee gouden regels: voldoende water drinken en voldoende rusten. Is dus niet altijd even gemakkelijk!
Ik hoop echt dat ik nog lang borstvoeding mag/kan geven. Ik vind het zalig en vaak ook heel gemakkelijk, zeker 's nachts!
Maar het belangrijkste is dat Marie-Alixe is er goed mee. Ze groeit enorm!

Vorige zondag zijn we een middagje naar zee geweest, dat vind ik nu echt super hard genieten. Zeker als ik mijne vriend dan zo bezig zie met Marie-Alixe, echt een hele fiere papa!

Ik hoop snel nog iets van jullie te horen!

Ik heb het hele verhaal over mijn bevalling hier bewust niet neergeschreven, omdat ik er echt geen leuke herinneringen aan heb!

Vele groetjes,

Nathalie & Marie-Alixe

xx

[Laatst gewijzigd door Nathalieke_81 - 16/04/2008 @ 10:14] - Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 23:27
Leentje

he ..

hoop dat jullie ook nog even laten weten hoe het gaat.
ondertussen zijn onze sloebers al 5 maanden ...wat gaat het snel he. Luca woog 8500g op 4 m 1 w en was 64,5 cm groot. Ik geef nog steeds alleen bv maar zal tegen 7 aug (als hij 6 maand is) met groentenpap beginnen . Ik moet trouwnes 18 aug terug aan het werk (boehoe ...wil er niet aan denken) en dus weet ik niet of ik nog bv zal kunnen verdergeven. Luca heeft reflux dus veel gehuil hier. Maar voor de rest een bloem van een baby. Zijn broertje is nog steeds compleet gek op hem en hij reageert nu ook zo lief en schaatig op zijn oudere broer.
Wat een plezier. Hoe gaat het met jullie? Al terug aan het werk? En jullie kindjes , alles ok ?
met een baby geraak ik gewoon niet meer op internet maar i hoopjullie toch nog te lezen ! en dat we in contact kunnen blijven.
Link naar deze reactie
25/07/2008 @ 13:26
Nathalieke_81

Hallo Leentje,

Ondertussen is Marie-Alixe ook de 5 maanden voorbij, en alles gaat prima!
De tijd gaat inderdaad super snel! Ik vind het echt ongelooflijk! Daarom probeer ik er ook ten volle van te genieten.

Luca is wel een hele flinke baby hé! Marie-Alixe woog op 18 weken, 6.930 kg en was 64 cm. Op 26/08 gaan we pas terug op controle, dan weten we weer meer! Ondertussen weeg ik haar wel af en toe eens, samen met mij op de weegschaal, en ze weegt nu ongeveer rond de 7.400 kg! Ook niet slecht hé!

Marie-Alixe krijgt sinds een maand, 's middags een kleine portie patatjes, en ik zou deze maand misschien ook al met fruit beginnen. Voor de rest krijgt ze ook nog borstvoeding.

Mijn man en ik hebben besloten dat ik voorlopig thuis ga blijven om voor Marie-Alixe en het huishouden te zorgen. En zo heb ik hier en daar ook wat tijd om voor mijne man zijn zaak papierwerk te doen!
Ik vond de keuze om mijn job op te geven niet echt gemakkelijk, maar als ik zie hoe snel Marie-Alixe vooruit gaat, ben ik toch blij dat ik altijd op de eerste rij zit!

Echt veel tijd heb ik ook niet meer om te interneten, maar ik doe mijn best!

Vele groetjes,

Nathalie

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 19:58
K'tje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey mama's!

Een tijdje geleden inderdaad ... hier een beetje nieuws over onze sloeber ...
Milan is ondertussen bijna 5,5 maand. Hij is ook super!
2 weken geleden was ie wel al 71cm en woog hij 7kg900 ... Ondertussen is hij wel weer gegroeid, zijn hoofdje komt juist op rand maxi-cosi ... ik vrees ervoor dat we snel de autostoel gaan moeten gebruiken.
Hij is echt dol op eten!!! Heeft 2 tandjes, vandaag voor de eerste keer eindelijk gerold! Maar vooral het is een blije en rustige baby!
Ik werk sinds weken terug ... fulltime, is momenteel moeilijk om te minderen gezien functie ... . Milan gaat naar een hele lieve onthaalmoeder, en woensdagnamiddag gaat bij zijn grootouders.

Ik overweeg om ook 1 dag minder te gaan werken vanaf volgend jaar ... is in beraad.

Ik hoop dat we nog veel kunnen genieten van onze kleintjes! Het zijn echte wondertjes ...

Liefs, Milan en K'tje

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 17:28
sofie

Hoi, hoi, hoi,

Wat is dat schandalig lang geleden dat ik nog iets van mij heb laten horen! SORRY!!!!!!

Hier gaat alles prima, het is te zeggen, ik ben steendoodmoe met zo'n actieve, aandachtvragende peuter en een dorstige dochter!
Ik ben na 3 maanden zwangerschapsverlof weer beginnen werken, geef nog steeds uitsluitend BV, maar zou nu begin augustus (dan wordt ze 6m) beginnen met groentepap.
Dankzij Omeprazole heeft ze geen pijn meer aan haar maag, want door de reflux had ze een ontstoken slokdarm, met veel gehuil tot gevolg.
Maar eens ze die pilletjes had: SUPER!!!! Wat een lachbaby! Gewoon maar eens kijken naar haar en hop: SMILE!!!
Zalig gewoon!
Ook Mathieu is helemaal zot van haar, zingt voor haar en vertelt ook verhaaltjes. Ze genieten van mekaars aandacht.

Charlotte kan soms 's nachts nog eens drinken, maar dat is ofwel omdat ze rond 23u niet wakker genoeg was om voldoende te drinken, ofwel om haar nog wat in slaap te tutteren.
Probleem: zij wil geen tut en geen duim. Jaja, madammeke heeft een karaktertje, hoor!

O ja, en als fiere mama ga ik nu even pronken met m'n dochter!{blush}}

Zij wordt het gezicht van de campagne van K&G: Preventie tegen wiegedood. Haha, ze heeft een heuse fotoshoot achter de rug en enkele dagen erna mocht ze op de filmset slapen!
Die campagne is voornamelijk bestemd voor onthaalouders en crèches, dus de kersverse mama's krijgen hier jammer genoeg niets van.
Enfin, tot daar het gestoef (geheel tegen mijn principe, maar nu kon ik het echt niet laten!)

Op 17/8 wordt ons mamezelleke gedoopt, groot feest achteraf, met heel de familie.

Ik vind de overgang van 1 naar 2 best wel vermoeiend, vooral omdat ik het meeste werk van het huishouden doe, de kinderen en fulltime werk. Pfff, ik heb nog amper tijd voor mezelf.
MAAR, ik denk dat dat binnenkort wel gaat veranderen als Charlotte van de poedermelk gaat drinken. Dan kan ik er zelf eens van genieten om iets of wat quality-time voor mezelf te hebben.

Gelukkig is het mooi weer, terrasjes en een verfrissend drankje! Het is weer weekend, dus misschien wat tijd om bij te slapen....

EN, eind augustus gaan we EINDELIJK met vakantie. Is ondertussen al meer dan een jaar geleden en ik heb het nodig, hoor! Die batterijen een keertje opladen, geen bedden dekken, niet koken, alleen maar genieten van de zon, de kindjes, mijn ventje en de rust!

Ladies, ik ga jullie laten. Ik zal proberen om wat vaker hier langs te komen. Geniet van het weekend en vooral, van jullie kleine spruit!

Salutjes
Sofie
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]