< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » wens even uitstellen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
wens even uitstellen?
07/08/2007 @ 16:13
fropsel

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi

Ik ben Fropsel. Op 31 januari van dit jaar verloren we ons eerste spruitje. Daarna heb ik medisch heel wat ondergaan, 't ging immers niet zo vlot om alles te verliezen...
Nu zijn we zes maanden verder en ik heb het gevoel nog altijd met lege handen te staan. De meiden op het forum waar ik schreef bij de miskramen, zijn al allemaal terug zwanger en ik blijf langs de kant staan kijken. Het lukt niet terug.
Oke, oke, we zijn nog niet zo lang aan het proberen, maar de moed is me al meerdere keren in de schoenen gezonken. Van een gezonde jonge meid ben ik veranderd in een stressbeest eerste klas.
Daarbij komt dat als ik nu zwanger zou worden, dat het moment dan zeker niet ideaal is. binnen exact 9 maanden trouwt mijn broer in Polen en dat wil ik niet missen.
Anderzijds, wil ik ook geen enkele kans (maand) onbenut laten om zwanger te kunnen worden.
Wie herkent mijn verhaal een beetje en kan me tips geven of wil er met me over praten om terug positief over zwanger worden te kunnen denken en niet als iets dat moet en mijn leven overheerst?

alvast bedankt en succes voor jullie allemaal.

Frops.
Link naar deze reactie
07/08/2007 @ 18:30
Sterre

Hoi Frops,

Mijn situatie lijkt helemaal niet op de jouwe, maar toch herken ik een paar dingen. Wij willen ook graag een eerste kindje maar aangezien mijn man per oktober een nieuwe baan heeft, willen we nog even wachten tot hij zijn proeftijd door is. Je weet immers maar nooit. Dus in theorie zouden we rond november/december kunnen starten. Maar... mijn zusje gaat trouwen in augustus 2008 en dat wil ik ook niet missen. Dus wordt het waarschijnlijk pas januari...
Ik herken wel het gevoel van: ik wil geen maand missen.
Wat bij mij wel helpt is als ik denk aan hoe leuk we het samen hebben. Hoewel ik enorm verlang naar een kindje van ons samen, vind ik het ook heerlijk om nu nog even samen te zijn. Misschien dat je daar wat bewuster van kunt gaan genieten? Ga samen even een heerlijk weekendje relaxen. Ik weet niet of je van Nederland of van Belgie bent, maar in Nederland heb je bijv. Sanadome. Daar kun je even heerlijk tot rust komen en echt samen genieten van het 'samen zijn'.
Het zal niet je verlangen naar een kindje wegnemen, maar je misschien wel laten beseffen dat je het samen ook nog steeds leuk kunt hebben en kunt genieten.
Ik vind het wel leuk om met je te kletsen hier. Stort je hart maar uit, zou ik zeggen

Link naar deze reactie
07/08/2007 @ 20:42
Hilde

Hallo Fropsel,
wat erg voor je!! En wat moedig, het zal niet gemakkelijk geweest zijn, en nog steeds niet.. Ik hoop dat je je er een beetje over kan zetten, beetje bij beetje. Wij stellen onze kinderwens ook nog even uit, maar om (luxe)redenen, wij trouwens nl zelf in augustus en zetten wrsch vanaf mei het licht op groen (werken ook pas net, gaan samenwonen, eerst even wat meer zekerheid krijgen). Een situatie die niet te vergelijken is met die van jou natuurlijk, maar ik wou toch even laten weten dat je zeker niet alleen bent met het uitstellen.. Word je ook zo jaloers van al die zwangere buiken? Ik heb soms echt het gevoel dat er ontzettend veel zwangere vrouwen rondlopen, maar dat is natuurlijk omdat ik zelf enorm graag zwanger wil zijn. Maar het is waar hè, eigenlijk moet je nu proberen te genieten van elkaar, want voor je het weet wordt het een pak moeilijker om tijd voor jullie tweetjes te hebben. Ga je wachten tot je broer getrouwd is of proberen jullie een aantal maanden op voorhand opnieuw voor een kleintje? Groetjes*

Link naar deze reactie
08/08/2007 @ 08:50
fropsel

Hoi

Bedankt hoor, voor alle lieve woorden.
Ik vind het echt moeilijk om onze wens een beetje uit te stellen. Ik kan er gelijk niet mee om dat we 't zo zouden doen, vind het precies toch niet zo'n goeie beslissing.
We hebben nog twee maand om te twijfelen etc...
sowieso gaan we niet wachten met terug zwanger worden tot aan de trouw. De bedoeling is dat ik ook zwanger mee zou gaan naar Polen. 't Is gewoon niet haalbaar als ik hoogzwanger ben.
Ik kan je vertellen dat, eens je kinderwens er is en eens je zwanger bent geweest (ik drie maanden), dan wil je gewoon opnieuw zwanger zijn...
Ik was voor morgen uitgerekend. ben helemaal de kluts kwijt deze week.

groetjes
f.
Link naar deze reactie
08/08/2007 @ 11:16
Sterre

Hoi Fropsel,

Ik kan me heel goed voorstellen dat het juist deze dagen moeilijk is voor je. Je gedachten gaan dan toch naar het kindje dat je anders rond deze tijd gekregen zou hebben.

Moeilijke beslissing om er nu wel of niet voor te gaan. Maar misschien is het voor jou (zowel lichamelijk als geestelijk) wel beter om even die 2 maandjes te wachten. Maar nogmaals; die beslissing moeten jullie natuurlijk samen nemen, dat kan niemand anders voor jullie doen. Is er niet iets anders waar je je tijdelijk op kunt storten?? Een leuke cursus of een grote schoonmaak/opknapbeurt van een kamer(schilderen ofzo).

Ik hoop trouwens ook zwanger te zijn op de trouwdag van mijn zusje...

Liefs, Sterre

Link naar deze reactie
08/08/2007 @ 12:20
Loulou

Hoi Fropsel,

Veel sterkte morgen....

Liefs Mel

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]