< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » eerste miskraam...veel verdriet

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
eerste miskraam...veel verdriet
10/08/2007 @ 23:28
fempie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,
ik ben 23 en 2.5maanden geleden ben ik zwanger geworden, vorige week woensdag ben ik mijn ouders gaan bezoeken in belgie (ik woon in frankrijk met mn man)..drie dagen na mijn aankomst begon ik te bloeden en vanaf dat moment wist ik het: dit is niet goed! ik zei het aan mn moeder maar we besloten te kijken of het niet vanzelf zou ophouden, het was immers niet veel en ik voelde me goed...drie uur later merk ik dat het erger is geworden, mijn moeder maakt dadelijkeen afspraak met een gyneacologe en een half uur later ontving deze laatste ons...na een echo gedaan te hebben zei de dokter: het spijt me...ik viel neer in de zetel en kon maar aan een iets denken: mohammed (mijn man) , hoe zal ik het hem vertellen??en dan nog aan de telefoon??mijn moeder heeft gepraat met de dokter, ik zat er beduust bij met tranen die over mn wangen gleden...nu eindelijk iedereen op de hoogte was en iedereen blij was voor me werd alles van me afgenomen..waarom??
nadien heeft mn moeder alles nog eens herhaalt: vraag: wil je een curetage doen of wacht je af tot het natuurlijk gebeurd? ik koos voor het tweede...savonds had ik enorme pijn die pas een beetje geminderd is na 4lange uren....
dan gaan slapen, volgende dag heeft mn man gebeld en ik ben beginnen wenen aan de telefoon...hij heeft de eerste trein genomen om bij me te kunnen zijn en toen hij van de trein stapte begon ik het pas echt te beseffen: de baby is weg....mijn man moest de volgende dag weer naar huis toe voor het werk en hij voeg of ik niet mee wou maar aangezien ik dan de hele dag alleen thuis zou zitten besloot ik in belgie te blijven...grote fout!
tijdens de dag gaf mn moeder mij verstrooiing, gingen we wandelen, spelletje spelen, enz maar savonds huilde ik mezelf in slaap...woensdag besefte ik pas echt hoe hard ik mijn man nodig had en nu ben ik weer bij hem...het doet deugd maar op sommige momenten dringt de harde waarheid tot me door: ik ben niet meer zwager!!!en dat doet nog evenveel pijn als een week geleden...kan iemand me raad geven? ik wil verder met het leven, mijn kinderwens is nog even groot (zelfs nog groter) als voor de miskraam maar ik barst ngo steeds in tranen uit als ik besef dat het gedaan is en dat we nu nog langer zullen moeten wachten voordat hier een kindje rondtrippelt....het doet me pijn dit te beseffen..kan iemand me helpen over dit verdriet heen te komen? heeft iemand hier ervaring mee??
groetjes

Link naar deze reactie
11/08/2007 @ 08:39
inge

hoi Fempie
eerst en vooral heel veel sterkte in deze moeilijke dagen
het enige wat ik je kan zeggen (ik maakte het reeds twee keer mee, vorig jaar op 12 weken en dit jaar op 17 weken) is dat tijd de ergste wonden heelt
vergeten doe je nooit, maar de scherpe kantjes gaan er een beetje van af, al kan je dat nu moeilijk geloven, ik weet het
degenen die me dat zeiden op dat moment kon ik ook wel afschieten

xxx
Inge
Link naar deze reactie
11/08/2007 @ 08:54
Lunneke

Hoi Fempie,

Ik heb zelf 3 miskramen achter de rug (eentje op 11 weken met curretage en 2 spontaan op 7 weken)...
Het voelt verschrikkelijk, ik weet het, de eerste keer nog het ergste van al, ik had geen vermoeden e ging gewoon voor een controle echo, het bleek een afwijking te zijn en het kindje was al dood...
Een ding is zeker, ik heb veel verdriet gehad maar het heeft geen zin om bij de pakken neer te zitten, terug aan het kluswerk beginnen en voor je het weet ben je terug zwanger...
En dat, lieve Fempie, is de beste pleister op de wonde...
Veel succes
Dikke knuffel
Lunneke

Link naar deze reactie
11/08/2007 @ 14:21
Neske

Online Status Stuur bericht
Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies.
Probeer je verdriet ook zeker niet te verdringen. Je moet jezelf de nodige tijd geven om dit trachten te verwerken.

Grtjs

Link naar deze reactie
12/08/2007 @ 13:47
Anne

Online Status
Fempie,

Ook ik heb 4 aug. een miskraam ehad met 5 weken. Het ergste van alles is dat we meer dan 30 maanden hebben moeten wachten alvorens ik eindelijk zwanger werd. Geen medische oorzaak gevonden.

Mijn grote angst is dat het weer ruim 2,5 jaar gaat duren voor ik zwanger word. Dit jaar word ik 36...

Link naar deze reactie
12/08/2007 @ 18:12

Hoi fempie en alle anderen,
Ook ik heb net een miskraam achter de rug, we waren eindelijk na 2 jaar en 2 maand zwanger en we waren dol gelukkig en sinds woensdag zijn we ons schipperke kwijt. Het doet ons ook enorm veel pijn;ik heb goeie momenten en ik heb slechte. Als ik me kan bezig houden met tv, of praten of ja gewoon bezig zijn met andere dingen dan aan onze zwangerschap te denken dan gaat het wel, maar vanaf ik denk aan onze zwangerschap dan begin ik te huilen, als ik al deze berichten lees, als ik een zwangere vrouw zie, of een baby of gewoon reclame over pampers of babyspulletjes dan begin ik te wenen. Ja het is verdomd moeilijk om die miskraam te aanvaarden, het is de natuur, maar ja ik had liever gehad dat de natuur ons een gezond kindje kon schenken...zoals iedereen die een miskraam heeft.
Gisterenmorgen had ik het ook heel moeilijk, want eigenlijk mochten we dan terug een echo gaan nemen en dan moesten we normaal gezien het hartje gezien hebben, maar ja...toen moest ik weer gaan beseffen dat ik niet meer zwanger was.
Ik hoop ook en denk ook dat een nieuwe zwangerschap de pijn van dit verlies zal helpen verzachten, sommigen denken dat ook anderen vinden dat ik best even afwacht om dit verlies te verwerken.
Hoe lang hebben jullie moeten thuis blijven van jullie werk van de dokter? Ik tot en met vandaag (5 dagen). Vandaag zijn mijn bloedingen al helemaal gestopt is dit normaal? Ik loop ook heel de tijd vies rond en zie liever geen bekende mensen, ik zie het ook nog niet zitten om terug te gaan werken, maar ja het leven gaat verder zeker ???
groetjes patsy

Link naar deze reactie
12/08/2007 @ 23:31
Rachida

fempie,

ik wil je heel veel sterkte toewensen. probeer dit verdriet samen met je man te verwerken.
en hopelijk ben je inchaallah heeeel snel weer zwanger.

heel veel liefs rachida

Link naar deze reactie
12/08/2007 @ 23:35
fempie

hoi,

anne, van mij was het de 3de augustus...
redster: ik heb dat ook...normaal gezien ben ik blij als iemand me belt om iets te gaan drinken maar nu heb ik daar echt geen zin meer in....toch niet voor het moment...ben ook daarom vlugger dan verwacht terug naar franrijk gekomen, zou normaal gezien tot de 21ste in belgie blijven bij mn ouders en dan de 22ste een echo laten nemen maar ik wou liever bij mn ventje zijn...hij laat me huolen als ik er zin in heb, houd me vast als ik er nood aan heb (en daar heb ik echt nood aan)...
ik ben dus beginnen bloeden de3de augustus en das pas gestopt vorige donderdag, de 9de dus....das normaal schijnt het, het kan minder lang duren of zelfs langer, dat hangt af van vrouw tot vrouw....ik vraag me nu af wanneer we weer kunnen beginnen klussen? zullen we nu ook nog 28dagen moeten wachten tot we weer onze regels hebben of zal dat minder lang duren? en wanneer zullen we weer vruchtbaar zijn?? weet iemand daar antwoord op??

lunneke: mijn man en ik klussen alwere verder en ja...kweenie, hij is lijk liever, zachter, meer attenter geworden...raar maar leuk... hij wil echter liever nog een maand of twee wachten voordat we weer zouden proberen zwanger te raken, hij wil er zeker van zijn dat ik goed hersteld ben...maar ik wil graag nu al weer herbeginnen... maar we zullen wel zien...

inge: dank je voor de steun!!!!

iedereen hartelijk bedankt....soms kan het echt deugd doen eens te zeggen wat er op je hart ligt....dat evrlicht soms het leven.....veel succes iedereen!!!

Link naar deze reactie
28/08/2007 @ 09:31
sofie

Hey meiden mag ik er bijkomen?
Vorige week maandag bleek ik 5 weken zwanger te zijn na anderhalf jaar proberen.
Nu gisteren was mijn HCG waarde maar 83 meer.
Ik ga een spontane miskraam krijgen zegt dokter.
De natuur zit ons duidelijk niet mee
Mogen wij direct terug beginnen klussen na een mk? of moeten wij een maand wachten?
Link naar deze reactie
04/09/2007 @ 22:36
fempie

hoi sofie,
ik heb dezelfde vraag gesteld en er zijn verschillende meningen: je moet eerst laten controleren of de mk goed verlopen is, of alles weg is...bbrrr raar om zeggen he...en volgens de dokters is er lichamelijk geen enkel probleem om direct na een mk weer te beginnen proberen maar mijn dokter heeft gezegd dat ik beter even wacht om mezelf de tijd te geven, lichamelijk is alles ok voor mij maar de dokter zegt dat je er ook geestelijk ok voor moet zijn zodat je baby geen vervanger is voor de eerste die je verloren hebt...ik heb ook zoiets van allee, kben er ceht klaar voor en na mijn maandstonden wil mn ventje er ook weer teen volle voor gaan, praat erover met je man of vriend, dat heeft mij echt geholpen om erdoor te komen!*veel succes!!

Link naar deze reactie
05/09/2007 @ 10:30
sofie

zal ik zeker doen, dank u Fempie!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]