< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » antoconceptie na bevalling?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
antoconceptie na bevalling?
14/08/2007 @ 16:40
Daantjeh

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo allemaal,

ik schrijf hier op het forum al een tijdje op een ander topic maar nu ik zo op het einde loop is er een vraag die eigenlijk nog niet heb gezien hier op het forum......
welke anticonceptie ga of ben je gaan gebruiken na de bevalling?

ik ben nu zwanger van ons eerste kindje en hiervoor heb ik altijd de pil geslikt, nu ben ik een beetje aan het twijfelen over wat ik na de bevalling wil.
gewoon weer de pil of misschien wel een spiraaltje?

ik zou hier graag met andere meiden over kletsen en misschien ook ervaringen/tips delen!!

xxxsuzanne en

Link naar deze reactie
14/08/2007 @ 23:42
Yolande

Hoi Suzanne

ik ben in oktober bevallen van een mooie dochter en sinds dien hebben we alleen condooms gebruikt. Ik wil niet aan de pil (die heeft mijn lichaam dusdanig ontregeld dat we er ruim 3 jaar over heben gedaan om zwanger te worden) en een spiraal is ook geen optie daar we nog een 2e kindje willen. dus Durex dan maar...

groetjes Yolande

Link naar deze reactie
15/08/2007 @ 09:57
Daantjeh

hoi,

ja wij willen ook nog een 2e maar dan pas over een paar jaartjes.
je kunt zo een spiraal toch gewoon laten verwijderen na een paar jaar???

xxxsuz

Link naar deze reactie
16/08/2007 @ 17:58
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
ja hioor die kan je zo 5 jaar laten zitten, maar als je het er eerder uit wilt hebben moet je wel een afspraak maken nauurlijk. Met de pil kan je ieder moment stoppen dus dat is makkelijk.

Hier ook ee durexgebruikster Tis dan wel niet zo romantisch maar alles beter dan dat ik weer aan de pil ga! Ik moet die hormonen niet meer in mijn lijf. Spiraal... niet voor mij Ik had er al eens eerder proberen een te laten zetten, maar dit lukte dus totaal niet. Ik heb helse pijnen moeten doorstaan, het was nog erger als bevallen!!! En dat meen ik serieus!!!
Dan maar met de ouderwetse regenhoes
Succes met kiezen! Er is tegenwoordig zoveel! Al eens gehoord van de nuvaring? Schijnt ook een goed alternatief te wezen...

Link naar deze reactie
16/08/2007 @ 20:10
visioentje

Hey meiden,

Hier ook iemand die nog zoekende is wat betreft anti conceptie.
Ik heb die Nuvaring voorgeschreven gekregen van de ha. Maar na wat zoektochten op internet blijkt de fabrikant zelf te zeggen dat je het beter niet kunt gebruiken in combinatie met borstvoeding. Je hebt dat kans dat je bv terug loopt. Gelukkig had ik er nog geen gebruikt want wil mijn meissie toch nog heel wat maandjes bv geven.
Zo ver ik weet is dan alleen de mini pil een mogelijkheid en idd een spiraaltje. Van de minipil ken ik verhalen dat mensen gewoon zwanger werden en een spiraaltje... geen gedonder aan mijn lijf.

Zijn er nog mensen die andere anti conceptie weten die geen invloed hebben de op bv?

Groetjes
Visioentje

Link naar deze reactie
17/08/2007 @ 10:25
Daantjeh

ik vind het toch moeilijk hoor!!!
misschien toch maar gewoon de pil in eerste instantie,toen ik stopte met de pil was ik wel binnen twee maanden zwanger maar ja wie zegt dat het de volgende keer ook zo zal zijn?

en condooms is voor mij uitgesloten daar begin ik echt niet aan,

mijn schoonzusje gebruikt de prikpil,maar ja die werkt 3 maanden dus als je dan besluit er weer voor te gaan zit je altijd met die tijd??!!

en de nuvaring,is een goede oplossing maar geeft minder hormonen af en ik moest vorig jaar overstappen op een zwaardere pil omdat de andere pil te licht was dus weet niet of dat nou werkt?

dan kom ik toch weer uit bij een spiraaltje
nou ja we gaan er wel even voor zitten met de vk of ha denk ik maar misschien heeft die nog tips!!

xxxsuz

Link naar deze reactie
17/08/2007 @ 12:09
Esther en K3

Hier gaan we zeker weten voor een Mirenaspiraal!Waarom ik zo blij ben......? Hihi, anders was het een vasectomie geweest!Zonder gekheid, misschien moet je hier eens naar kijken.. Voor veel mensen is een spiraal en uitstekende (eenmalige!) anticonceptiemethode die toch niet definitief is! Wie niet waagt..........

Liefs Esther en de meidenbende
Link naar deze reactie
21/08/2007 @ 22:16
Yolande

Hoi Suzanne,

wij willen binnen nu en een paar maanden voor de 2e gaan dus daarom is een spiraal geen optie hier. Ding kost 150 euro en om hem te laten plaatsen voor een maandje nou nee.

Esther, de mirena is niet eenmalig hoor. iedere 5 jaar moet deze vervangen worden.

Nuvaring mwah, iedere keer zo'n ring inbrengen.. ik heb er al diversen over gehoord en negatieve zin. (ik werk in een apotheek)

Visioentje er zijn geen andere mogelijkheden dan die je al opnoemde voor tijdens de bv. sorry

groetjes Yolande

Link naar deze reactie
22/08/2007 @ 12:34
Esther en K3

Yolande, bij ons is die wel degelijk eenmalig!Ik laat echt geen 5 jaar leeftijdsverschil tussen mijn kinderen zitten, dat vind ik teveel.....

Link naar deze reactie
23/08/2007 @ 08:34
Yolande

Hoi Esther, wil je na dit kindje nog een baby, ja dan zou ik em ook geen 5 jaar laten zitten nee.
Wat heb jij een mooi profiel aangemaakt zeg! Hoe heb je dat nou gedaan of mag je dat als moderator?
groetjes Yolande

Link naar deze reactie
23/08/2007 @ 10:07
Esther en K3

Yolande, de mogelijkheden m.b.t de profielen zijn een paar weken geleden aangepast, dat is geen privilege van mij omdat ik moderator ben hoor hihi! Ga gewoon eens kijken bij de profielen en leef je uit zou ik zeggen!Yep bij ons komt er sowieso nog een vierde, maar we willen deze keer voor de graptoch maar een anderhalf jaar ofzo aan de anticonceptie gaan..!Weer zo dicht op elkaar dat trek ik niet..

Trouwens, wat bedoel je in vredesnaam met de tekst onder je banner?Ik ben niet nieuwsgierig hoor, ik wil het alleen graag weten!

Link naar deze reactie
23/08/2007 @ 11:01
Daantjeh

bedankt hoor meiden voor jullie inzichten!!

ik ben er nog niet helemaal uit maar geloof toch wel dat het een spiraaltje gaat worden!!

en dat van de profielen wist ook niet hoor,ga zo gelijk is knutselen,hhihiih

en ben ook wel benieuwd wat die tekst onder je banner inhoud??

xxxxsuz

Link naar deze reactie
21/09/2007 @ 13:18
T'ke

Hallo,

interessant onderwerp

Ik ben 3 weken geleden bevallen van een tweede dochtertje, normaal is dit ons laatste kindje. Ik heb pas in november terug een afspraak bij de gyn.
Ik zit mijzelf nu al enkele maanden suf te piekeren over welke voorbehoedsmiddelen we vanaf nu terug moeten nemen.
Voorlopig is het condoom (tot ik met de gyn gesproken heb)

pil: zie ik niet meer zitten omdat ik daar superhumeurig van word
spiraaltje: al zodanig veel horrorverhalen over gehoord, dat ik dit ook al niet wil gebruiken.
sterilisatie/vasectomie:... te jong voor??? (we zijn 25 en 24) en wat als we binnen enkele jaren toch terug een kindje willen?
andere:... geen ervaring mee/ nog niet over nagedacht

iemand die tips kan geven???????

Groetjes

Link naar deze reactie
21/09/2007 @ 15:53
Parthoens Liesbeth

Ik lees hier veel slechte verhalen over het spiraaltje, dus ook even een positieve:

Wij zijn van plan om ongeveer 3 jaar tussen de kindjes te laten dus komt de prijs van spiraal en pil gewoon overeen.

Als je een spiraal laat zetten voor je ooit zwanger bent geweest kan dat inderdaad zeer veel pijn doen maar na een zwangerschap normaal gezien niet.

Ik heb de mijne op 10/09/07 laten zetten en heb alleen de dag zelf een beetje bloed verloren (is normaal) en wat buikpijn gehad gelijk menustruatiepijn.

Dus nooit meer de pil slikken (en vergeten) en hopelijk ook heel weinig mijn maandstonden.

En ik heb al zo veel verhalen gelezen van mensen die zwanger zijn geraakt de maand nadat ze het spiraaltje hebben laten plaatsen dat ik eigenlijk niet getwijfeld hebt.

En als ik wil starten voor een tweede moet ik maar gewoon een afspraak maken en dan halen ze hem eruit dus ik kan ook starten wanneer ik wil.

ps ik heb € 126 betaald.

Link naar deze reactie
21/09/2007 @ 15:56
Parthoens Liesbeth

Ik bedoel dus wel na de maand dat ze hem hebben verwijderd en niet geplaatst

Trouwens het spiraaltje is veiliger dan de pil. De mirena toch. Je hebt ook het koperspiraaltje zonder hormonen maar dan is de kans weer groter om zwanger te worden dan zelfs de condoom.

Succes met de bevalling nog

Link naar deze reactie
07/01/2008 @ 15:09

voorbehoedsmiddel
Ik ben 38 jaar, heb een zoon van 12, een dochter van 8, en nog een dochtertje van 3 maanden.
Tussen onze zoon en dochter een spiraaltje laten zetten, doet absoluut geen pijn (iets gevoelig)
Wel makkelijk, je hoeft nergens op te letten, en geen condooms te zoeken.
En na de geboorte van onze dochter weer een spiraal laten zetten, deze is na 5 jaar wederom vervangen door een nieuw spiraal.
Alles goed zul je zeggen, maar............... toch zwanger........en wel met spiraal en al..........
Een enorme schrik natuurlijk een zoon van elf en een dochter van 8, en dan nog weer een baby.
Nu ons dochtertje er is, zijn we hartstikke blij met haar, maar wij moeten allemaal heel veel inleveren.
Dus geen spiraal meer voor ons, ons gezin is nu echt compleet.
Nu op naar een sterelisatie.
Link naar deze reactie
07/01/2008 @ 15:56
mamama

Hallo allemaal,

Fijn dat dit onderwerp eens ter sprake komt op het forum... Ben momenteel nog zwanger, maar worstel ook al met die vraag voor na de bevalling hoor. Ik wil ook BV geven (heb daar heel positieve ervaring mee gehad)en niet direct nog een baby. Misschien later nog wel één maar dat is niet zeker...

Ik heb jarenlang de pil geslikt, maar was de bijwerkingen enorm beu en ben dan de laatste maanden voor ik zwanger werd overgeschakeld op de nuvaring. Geen last meer van bijwerkingen en inbrengen is ook pijnloos, dus voor mij wel positief! Alleen lees ik nu dat dit niet kan in combinatie met BV, vind ik heel spijtig, want de andere anticonceptiemiddelen zie ik niet zitten hoor!!!

Nog even tijd om erover te piekeren, maar tips zijn altijd welkom. Iemand ervaring met een hormonenstaafje in de arm?

Groetjes

Link naar deze reactie
12/01/2008 @ 10:27
elisa

Ook ik ben nu al een tijdje aan het piekeren wat het wordt na de bevalling.
De pil, zie ik niet zitten, al die hormonen.
De nuvaring werkt niet vind ik, ik heb nogal een korte bmh, en gebruik tampons, dus dat ding floepte er regelmatig uit...
De spiraal ook geen optie, heb een Mirena gehad, die is er ook uitgekomen (gelukkig had ik het gemerkt, ....)
Dat staafje in de arm heb ik ook gehad, tot ik me na 2 jaar vreselijk slecht begon te voelen. Resultaat : staafje gebroken in mijn arm en helemaal vergroeid dus pffff...
Tja, ik weet het ook zo goed nog niet.
Ik ben wel voorstander van natuurlijke middelen, dus ik denk dat het goed luisteren naar mijn lichaam zal worden en condooms. (Maar hopelijk lukt dat jaaaaaaaren aan een stuk, want na deze baby is ons gezinnetje echt wel compleet).
Als iemand DE oplossing heeft, hoor ik het graag.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]