< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil ook graag een zomer-2008 kindje?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil ook graag een zomer-2008 kindje?
04/09/2008 @ 15:54
Musje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Natalie, ik lees nog wel af en toe mee, maar schrijf hier amper meer. Ik heb het te druk met mijn zoontje, die ook reflux heeft! Ik kan je echt aanraden om gewoon borstvoeding te blijven geven!! Geen flesvoeding. Borstvoeding is namelijk veel beter voor de maag: het is licht verteerbaar en daardoor snel weer uit de maag naar de darmen toe. Flesvoeding is altijd zwaarder verteerbaar en zal dus langer in de maag blijven. Heb je al johannesbroodpitmeel gegeven? Voor en na elke voeding moet je een paar lepeltjes geven (staat wel op de verpakking) zodat de voeding beter in haar maagje blijft. Verder moet je het bedje, box, kinderwagen etc. op ca. 45 graden stijl zetten. Met een tuigje gemaakt van een hydrofiele doek blijft ze dan liggen en zakt ze niet naar beneden. Het is het beste om haar ten alle tijden redelijk rechtop te houden. Een draagdoek is dan echt een uitkomst. En anders een wippertje...

Medicatie is meestal alleen nodig als de slokdarm aangetast raakt. Bij ons was dat het geval en hebben we Zantac gekregen. Vies spul en veroorzaakt ook darmkramp. Dus zolang het niet nodig is, zeker niet gaan geven...

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 17:06
Anke

Musje, ik gebruik ook nutriton. (Johannesbroodpitmeel)
En ik ben er ook heel tevreden over!!
Het papje wil bij Jelte niet echt lukken, dus ik geef dan een beetje afgekolfde melk met nutriton voor en na de voeding, dat werkt ook super goed!

Ik zou ook niet te snel aan de flesvoeding beginnen.
En Nathali, die baby acne, komt door de borstvoeding, dat is wat vetter dan flesvoeding en daar krijgen ze pukkeltjes van, heel normaal hoor en het trekt vanzelf weer weg.

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 11:55
Caro

Hoi,

Noah drinkt nan Ar ( Anti - reflux ), hij heeft niet echt reflux, maar gaf geregeld een deel melk terug, vandaar dat kinderarts dit doet uit voorzorg, die nan ar is dus ook ingedikt.
Anke, in het ziekenhuis kreeg onze noah nutriton.
Nu geeft noah nog zelden of nooit terug, hij heeft er alleszins geen last van.
Nathalie, Noah heeft ook last van babyacne, het is bijna weg nu.
De kinderarts heeft gezegd dat de acne normaal 3 tot 4 weken blijft.
Je kan het wel verzachten door er cold cream aan te smeren, dat is heel vettig, en je moet de huid blijkbaar vettig houden.
Groetjes
S.

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 15:55

Hey,

Bedoelen jullie met johannesbroodpitmeel de Nutrilon AR?
De kinderarts had me die eerst voorgesteld, maar ze heeft misschien ook last van een koemelkallergie, dus die mag ik niet geven

Ik sta momenteel ook op dieet...

Kus,

Nathalie

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 16:44
Musje

Nee, Johannesbroodpitmeel is ook los verkrijgbaar: dan heet het Nutriton. In AR zit al jbp-meel toegevoegd. Als je borstvoeding geeft dan maakt je een papje van wat water of afgekolfde melk en geeft dit voor en na de voeding. In de maag dikt het de melk in zodat het niet zo snel weer omhoog komt!! Ik zoek er even een linkje voor je bij. Kan echt reuze schelen!!!

http://www.nutriciakind...d/nutrilon+nutriton.htm

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 17:00

Bedankt Musje!

Zal straks even een doos halen.
Wat betreft afkolven, dit raden ze toch af vóór 6weken?
Ik hoop dan dat ze wil drinken van de fles, want dit wil ze nu niet... Het is gelijk ze goed weet dat het niet mijn tepel is...
Ze vraagt nu ook elk uur eten, ik vind het op zich niet zo erg om de borst te geven, alleen geraakt mijn melk ook wel "op".

Kus,

Nathalie

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 17:06
Musje

Hoi Nathalie,

Elk uur voeden is geen probleem. Als je dit een paar keer volhoudt dan gaan je borsten vanzelf meer melk aanmaken en zal ze daarna weer langer tussen voedingen laten. Dit zijn regeldagen en komen elke zoveel tijd voor. Je kan je voorstellen dat hoe meer Lauren groeit, hoe meer voeding ze nodig heeft. Dat regelt ze op deze manier helemaal zelf. Je hebt altijd genoeg voeding zolang je maar aan Lauren overlaat wanneer ze gaat drinken. Heel handig (maar soms heel frustrerend omdat het lijkt alsof je de hele dag met een kind aan de borst zit... je erbij neerleggen en eraan toegeven zorgt ervoor dat het het snelst weer wat minder vaak wordt...)

Afkolven is geen probleem, maar een flesje kan wel een probleem zijn. Hierdoor kan ze namelijk de speen en de tepel door de war halen. Het is namelijk een andere manier van drinken met een flesje. Beter is om bijvoorbeeld 20cc af te kolven (meer is niet nodig) en daar dan een paar schepjes jbp-meel doorheen te mengen. Met een lepeltje geef je haar dan 1 of 2 keer een beetje voor en na de voeding. Zo gaat het dus niet met een flesje en loop je geen enkel risico op verwarring. Mocht je nog meer vragen hebben over borstvoeding en reflux, dan mag je me altijd een prive berichtje sturen. Op http://www.borstvoedingsforum.nl vind je ook vaak goede berichten en ervaringen!

[Laatst gewijzigd door Musje - 05/09/2008 @ 17:08] - Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 17:17
Stardust

Tegenwoordig hoor je toch veel reflux hé... Ben blij dat Lobke er ondertussen vanaf is. Hoewel ze vorige week weer eens een hele geut wegspoot, we konden gelijk een paar kussens van de zetel wassen! En een hoop kleren... Want zo slim is ze wel, ze spuit zodanig ver met haar pap dat ze zelf nooit volhangt. Maar zolang het bij één keertje om de zoveel weken is, ga ik niet naar de KA hollen hoor...

Ze is net over haar eerste sprongetje heen (wordt morgen 6 weken) en ik ben er niet rouwig om! Ze was veel wakker 's nachts (niet huilen) en lag te brabbelen en te doen en overdag moest ik er constant mee rondhotsen, neerliggen en slapen was geen optie...
Nu kan ze echte tranen wenen en lacht veel frequenter en bewuster!
Alleen vandaag is zo weer een kwakkeldag, heel vaak en weinig drinken max. 90 cc per keer terwijl ze de laatste tijd makkelijk 140 aankon) en constant huilen als ze niet bij mij op de arm ligt. Soms lag ze zelfs te krijsen in haar wieg, echt zo van die boze gilletjes.

Voor de rest is met mij alles goed. Er staan grote veranderingen op til. Ik ben er sterk over aan het nadenken om weer opnieuw te gaan studeren. Ik ben indertijd na twee jaar hogeschool gestopt om te beginnen werken, ik had eigenlijk nog maar één jaar hoeven verder te gaan om mijn diploma te behalen. Dom van mij dus, maar ik was de studierichting grondig beu. Nu wil ik dus die fout rechtzetten en met een nieuwe studierichting beginnen. Ik zou graag vroedkunde studeren, ik was daar vorig jaar al over aan het nadenken voor die richting, en het zwanger zijn en de bevalling en alles heeft dat alleen maar aangewakkerd. De shiften en weekendwerk schrikt me niet af. Alleen het financiële plaatje wel... Met één inkomen komen we helemaal niet rond, dus ik moet nog steeds voor een tweede inkomen blijven zorgen. Ben al volop aan het informeren bij RVA en de hogeschool zelf voor premies en dergelijke en dan zou ik (als ik loopbaanonderbreking neem van werk) een €500 per maand krijgen... Vrij weinig dus. Had dus gedacht van een parttime job te nemen (neem ongeveer een €700 netto in de maand), dan kan ik nog studeren en toch tegelijk voor een (kleiner) inkomen zorgen. Wel een aanpassing als je bedacht dat ik van mijn man en ik het hoogste inkomen heb nu... Ik zou dan de studierichting aanvatten in februari via afstandsonderwijs. Ik hoef dan maar enkel bij stage en praktijkdagen naar school toe, de rest doe ik zelfstandig thuis. En na 3 jaar heb ik dan ook mijn bachelor in de verloskunde... Jep jep, zie het volledig zitten! En dan ben ik die drie jaar ook nog grotendeels bij Lobke thuis, hoeft ze maar halve daagjes of een paar dagen in de week naar OM.

Of neem ik teveel risico?

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 18:08

Hey,

Ben net om de Nutriton gereden, heb 60cc afgekolfd (krijg ik in een 5tal minuutjes) en er 2schepjes in gedaan.
Ik heb nog even geprobeerd de fles te geven (kon zijn dat ze gewoon de Nutrilon niet luste) maar ze wil nog altijd niet van de fles drinken...
Ik heb ze dan enkele lepeltjes gegeven (dit ook met veel tegenzin).
Mama's borst is blijkbaar toch veel leuker .
Ik zal later nog eens proberen met 20cc af te kolven en daar enkele schepjes (hoeveel doe ik er best in?) in te doen en met de lepel te geven.

Kus,

Nathalie

[Laatst gewijzigd door Nathali3 - 05/09/2008 @ 18:59] - Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 21:13
Anke

Nathali, ik heb een hele goede ervaring met de Tommee Tippee fles.
Die heb ik juist aangeschaft om het tegenovergestelde te krijgen, dat hij beter aan de borst zou drinken.
De speen heeft de vorm van een moederborst, en de speen is ook korter dan bij een "gewone" fles, waardoor ze ook meer moeite moeten doen met zuigen.
Als je dan je kindje in dezelfde houding houdt als met borstvoeding en je houdt de fles bij je borst, dan gaat het drinken beter.
Ik weet bijna zeker dat het dankzij die fles is dat Jelte nu volledig bij mij aan de borst drinkt, want bij de "gewone" fles had hij zoiets van, dat is veel makkelijker dan de borst, dus geef mij de fles maar.

Stardust, wat is een risico???
Ik denk dat overal wel een risico in zit... maar als je iets heel graag wil dan gaat het je ook lukken.
Maar bedenk wel dat je nu al flink met je kindje bezig bent en er straks ook een hele pittige studie naast hebt terwijl je ook je kindje thuis hebt.
Lobke heeft dan misschien geen opvang nodig, maar je moet die 2 wel goed kunnen combineren.
En het geld, dat is maar tijdelijk, maar zet wel alles goed op een rij, zodat je straks niet in de problemen komt.
Vraag ook even goed na hoe het zit mocht je de studie niet halen, in de verpleegkunde is het tegenwoordig zo, dat je je studie moet terug betalen als je stopt.
Suc6 met het uitzoeken van alles.

Heb net nog wat nieuwe foto's hierin gezet:
http://www.mijnalbum.nl/Album=KPHKH7ZM

De laatste 7 foto's zijn van gisteren.

En gisteren lachtte Jelte voor het eerst terug!!!

Link naar deze reactie
Gisteren @ 14:43
Stardust

Anke, geweldig dat Jelte terug lacht! Is het een glimlach of is er echt geluid bij?
Lobke lacht al sinds ze vier weken is, ze glimlachtte naar iedereen die ze zag. Vooral als je tegen haar praatte, kon ze de hele tijd naar je liggen lachen... Nu lacht ze telkens als ze uit de wieg mag, ze heeft een hele harde huilbui, je neemt ze op en hop, daar is die lach! Echt heerlijk om te zien!
Vanmorgen waren we een spelletje aan het spelen (van halfzit optrekken naar zit met geluidjes bij) en ineens zo'n grote schaterlach! Had zoveel spijt dat ik alleen thuis was...

Normaal zou K&G volgende week nog eens moeten komen, Lobke is vandaag 6 weken geworden. Maar heb ze nog niet gehoord... Misschien zijn ze het gewoon vergeten? Zal er woensdag of zo eens naar bellen.

Donderdag komt een afvalcontainer om alles van afval van de verbouwingen op te halen. Hebben we eindelijk onze achtertuin vrij! Nu ligt die volledig vol met hout (van de keukenkasten), bouwafval, steen, keien, onderdelen van vanalles en nog wat... Tot zelfs een gasfornuis, een gootsteen en een wc-pot. Het zal een heel karwei worden om alles in die container te krijgen. Gelukkig heeft m'n ventje verlof genomen, zodat alles niet alleen op mij terecht komt.

En de kogel is door de kerk: ik ga opnieuw studeren! Of toch proberen. Ik heb me voorlopig al ingeschreven op de hogeschool en zou in januari starten via afstandsonderwijs. Ondertussen blijf ik fulltime werken. Alleen voor m'n stages zal ik ofwel verlof moeten nemen ofwel loopbaanonderbreking. Dat valt nog te bezien en dat moet ik trouwens nog bespreken op het werk. Daar zijn ze nog niet op de hoogte. Maar zo blijft het financieel net hetzelfde en heb ik toch na drie jaar mijn diploma. Het zal alleen zwaar doorwegen denk ik, én het werk én de studie én een baby in huis... Maar ik wil het toch proberen. Alleen jullie, m'n beste vriendin en m'n ventje zijn op de hoogte. De rest breng ik pas op de hoogte (ouders, werk, ...) als ik zeker ben van m'n inschrijving en als ik weet hoe mijn eerste jaar er ongeveer praktisch uit zal zien.

't Zal raar doen, weer moeten studeren voor examens. Maar het scheelt dat het nu een onderwerp is dat me echt interesseert... Ik word vroedvrouw

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]