< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Babynamen » Meisjesnamen

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Babynamen
Meisjesnamen
02/09/2007 @ 21:51

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo allemaal,

Dames bedankt om mee te zoeken,

Ik krijg dus echt de naam Marieke niet uit mijn hoofd dus zolang we niet het echte wauw gevoel hebben bij een andere naam dan zal ons dochtertje Marieke heten.

Wat vinden jullie van de naam Poppie? Vinden we allebij ook heel mooi maar krijgen hier alleen maar negatieve reacties op Het dochtertje van Jamie Oliver noemt ook zo maar dan wel Poppy geschreven denk ik.

Greetz Nina en co

Link naar deze reactie
03/09/2007 @ 18:26
sigri

hoi,

Poppie is niet mijn ding .

Daan & Fien
Daan & Hanne
Daan & Emma

Groetjes,
sigri

Link naar deze reactie
03/09/2007 @ 22:35
Viva

Hey

Poppie is op zich orgineel en klinkt wel leuk maar hoogst waarschijnlijk zal je je kunnen verwachten op heel wat varianten als je dochtertje school begint te lopen, wat misschien toch niet zo leuk gaat zijn voor haar.
Met Marieke zal je alvast wat veiliger zijn denk ik, uiteindelijk vinden ze op alles wel wat

Wij hebben zelf voor Alyshia of Axel gekozen, afhankelijk van wat het geslacht gaat zijn. De namen hebben we reeds meer dan een jaar en ik ben nog maar 13 weken zwanger

Als je toch nog steeds op zoek bent naar dat wauw gevoel, er bestaan heel der sites vol met namen, je wordt er gewoon gek van maar je vind mss wel wat

groetjes
Viva
Link naar deze reactie
04/09/2007 @ 12:38
kissie

hoi hoi
poppie is ook niet echt mijn ding denk dat het een naam is waar ze veel over gepest zal worden helaas

daan is een erg mooie naam is het niet leuk om dan ook een korte stoere meisjes naam naast te zetten

ik natuurlijk niet zeggen voor jullie maar ja zoals mijn kinderen dochters dus
heten britt en lynn een korte en stoere naam
je hebt er veel meer zoals jill

maar goed heel veel succes met uitzoeken van de naam

marieke vind ik trouwens wel een mooie naam maar misschien iets te lang bij daan ?

groetjes kissie

Link naar deze reactie
04/09/2007 @ 12:39

hey,

zag waar je moiete mee hebt. Wij hebben ook heel lang gewacht en plots zei iemand op een vergadering een naam en daar was het: het waauw gevoel. we hebben onze zoon joppe genoemd.

marieke vind ik heel mooi, een vriendin van ons heeft haar dochter roos-marie genoemd en dat vind ik nog mooier.

veel succes

kim en joppe
Link naar deze reactie
04/09/2007 @ 18:45

Hallo allemaal,

Jullie hebben allemaal wel gelijk hoor, denk ook dat kindje met de naam Poppie geplaagd gaat worden maar vind het zelf zo een leuke naam eh! Maar ga toch niet egoistisch zijn want wil niet dat mijn kind mij later het verwijt maakt waarom ik haar zo genoemd heb.

Ik heb dus echt wel het wauw gevoel bij Marieke maar mijn ventje 'nog' niet. Alhoewel hij wel toegestemd heeft om die naam te behouden als we niets anders vinden.

Ja die lijsten met namen wordt je ook niet vrolijk van. Ik krijg daar dus echt geen overzicht over. Dat zijn er gewoon veels te veel. Je weet gewoon niet waar te beginnen.

Ik houd jullie op de hoogte! Suggesties zijn nog steeds welkom.

Greetz Nina en co

Link naar deze reactie
04/09/2007 @ 20:18
Lisa

Ik vind de naam Poppie wel leuk (klinkt heel speels) maar ik vind Pippa nog leuker en misschien wel een meer 'officiële' naam?
nog veel succes!
Link naar deze reactie
05/09/2007 @ 13:58
Susan & Joep

Online Status Bekijk profiel
Leuk he om een mooie meisjes naam te zoeken! Wij vonden het een enorm leuke maar moeilijke taak om iets leuks en origineels bij Joep te vinden. Uiteindelijk is het Tessel geworden, misschien een suggestie??
Succes met het kiezen!!

Liefs
Susan, Joep en Tessel

Link naar deze reactie
05/09/2007 @ 16:26
Ingrid van der Ven

Online Status
wat ik belangrijk vind is als je dochter later volwassen is, dat ze haar naam dan met trots uit kan spreken. Hoop niet dat ik mensen nu boos ga maken, maar een man van 30 die zich voor moet stellen als "Boy" of een vrouw die zich voor moet stellen als "Poppie" vind ik heel raar...

Succes met het zoeken naar die ene naam...

groeten,

Ingrid

Link naar deze reactie
06/09/2007 @ 10:46
wendy

Daan & Denise vindt ik wel mooi klinken!!

Succes!
Link naar deze reactie
06/09/2007 @ 13:38
l

Ik ken een vrouw van 28 die Poppie heet en op de een of andere manier neem je die naam toch niet serieus. Ik vind Sylvie, Pip, Noor en Julie erg mooi.
Link naar deze reactie
06/09/2007 @ 13:41
Ellen

Ik vind Poppie ook maar niks eigenlijk. Ik gebruik wel af en toe mijn poppetje of poppemieke maar dat is dan gewoon als troetelnaam. Zou zelf eigenlijk ook niet blij zijn moest ik zo hebben geheten.

Marieke hoor ik dan liever of eventueel Marie.

Groetjes Ellen

Link naar deze reactie
08/09/2007 @ 00:26
daniëlle

Poppie??? Ik heb al veel eigenaardige namen gelezen, maar deze.... Er zijn zoveel leuke namen die je je kindje kunt geven waarmee ze niet wordt geplaagd....
sorry, in dat geval is Marieke echt veel mooier.

Suggestie: Meike. Past ook goed bij Daan!
xx

Link naar deze reactie
10/09/2007 @ 14:04
Gerda77

Online Status Bekijk profiel
Moeilijk, moeilijk.....

Bij ons duurde het even voordat we Cato hadde, maar ik hoorde de naam en dacht meteen JAA dat is 'm.
Poppie is ook niet mij keus, maar smaken verschillen en vooral kiezen wat je zelf leuk vindt.

Emma is een wat meer gangbare naam.

Succes!!

Gerda

Link naar deze reactie
10/09/2007 @ 18:22

Online Status
ik vind poppie niet zo'n mooie naam,maar hier enkele suggesties

marie
emma
joya
noa
rune
lore
lena
silke
sara
nona
loola
sien
fien
manon
ella
mano
merel
jenna
jozefien
frauke/fraukje
sofi
lotte/lotje
liv
elle
roos
sanne
lize
laura
emmy
elfje
antje
febe
semma
kira

ik hoop dat je hier iets aan hebt!!
Link naar deze reactie
10/10/2007 @ 19:37
mamama

Wij zijn momenteel weg van "Esther", maar dat kan nog heeel erg veranderen natuurlijk
En "Hanne" of "Lore" vinden we ook mooi...

Veel succes ermee!

Link naar deze reactie
22/10/2007 @ 17:39
Ruby

Online Status
Hallo,

Ik vind Poppy heel schattig, maar idd eerder als koosnaampje, vrees ik.
Marie is ook mooi, al vind ik Marieke heel wat minder.

Verder hoor ik Fenna wel graag: lekker stoer. Ook Robyn hoor ik graag voor een meisje, of Liv.

Link naar deze reactie
28/12/2007 @ 16:41

hey hey :)
ja zoals je ziet heet ik marieke en ik ben dara zeer blij om dat men mama daarvoor gekozen heeft :) ben nu 18 jaar en noch steeds noemt iedereen mij marieke en gelukkig dat ze mij niet marie noemen :p
nog veel succes met je meisje ;)
groetjes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]