[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 22/08/2007 @ 12:56 | Hallo, Tijdens mijn huwelijk had mijn echtgenoot een relatie met een andere vrouw. Toen hij mij dit na een jaar vertelde zijn we uit elkaar gegaan. Ik heb niet de kans gekregen om van hem te scheiden, want binnen 4 maanden was hij samen met zijn nieuwe vriendin naar Thailand vertrokken. In de periode dat wij uit elkaar waren heb ik een nieuwe relatie gekregen. Tot onze grote verbazing waren we snel zwanger. We waren blij en niet blij, want ik was nog steeds getrouwd en mijn man onvindbaar in Thailand. We hadden steeds de hoop dat we de kleine na de geboorte wel op mijn meisjesnaam konden zetten, maar bij navraag bij de burgerlijke stand was dit niet mogelijk. De kleine krijgt bij de geboorte de naam van mijn man die niet gevonden wil worden en niet van zijn/haar biologische vader. Hoe moeten wij hier nu mee omgaan en is er toch nog een oplossing voor de geboorte van de kleine. De kleine zal rond 11 dec. Geboren worden. Groetjes Jackus |
| 30/08/2007 @ 14:23 Anoniem | De kleine zal de naam van uw wettelijke echtgenoot krijgen. Het is zelf zo, al waren jullie gescheiden, dan nog moest je 300 dagen wettelijk gescheiden zijn vooraleer je kleine de naam van de biologische vader krijgt. Het beste is trouwen met de biologische vader voor de kleine geborden wordt, als je dan al tenminste gescheiden bent. Als dit niet zo is, dan belanden jullie in een administratieve rompslomp wat jullie veel geld zal kosten aan advocaat, gerechtskosten, ... veel succes, maar de kleine zal zeker één jaar oud zijn vooraleer alles in orde zal zijn, als je wettelijke echtgenoot dan gevonden wordt ten minste. Achteraf bekeken is het niet zo slim om zwanger te zijn terwijl je nog getrouwd bent en niet wetteljke gescheiden. Stel dat er iets gebeurt met jou, dan heeft de biologische vader geen enkel recht op het kind, want hij is niet erkend als vader! |
| 01/09/2007 @ 11:36 | hoi, ik dacht dat je aan de hand van een dna kan betwisten dat je huidige (verloren, onvindbare) echtgenoot niet de vader is.op basis daarvan kan je je kindje op uw achternaam zetten. bevraag je hieromtrent eens bij een notaris (eerste cnsult is gratis) denk dat ze je bij kind en gezin ook verder kunnen helpen en zeker de sociale dienst van de dienst bevolking in je buurt. succes greats nic |
| 04/09/2007 @ 15:16 lisa | Ik wou je even succes met het verhaal. Lijkt me allemaal niet leuk om in te zitten. gefeliciteerd met de zwangerschap. mijn man was nog getrouwd toen ik zwanger raakte, dat vond ik al vervelend. Maar dat heeft verder nooit gevolgen gehad. gelukkig! Sterkte er mee en dat er snel een oplossing mag komen! groetjes lisa |
03/11/2007 @ 11:48 ![]() | Hoi, volgens de nieuwe wetgeving (althans in België) moet je enkel bewijzen dat je meer dan 300 dagen op een verschillend adres staat ingeschreven ! groetjes, Lily |
[Reageer]

Getrouwd en zwanger van een ander