< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » hulp in de huishouding

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
hulp in de huishouding
27/08/2007 @ 16:56
sima

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo
Ik heb een vraag aan de moeders die kinderen hebben rond a` 13 jaar.
Ik heb 4 kinderen, die oudste zijn dus rond deze leeftijd. Ik ben ten eende raad, mischien doe ik iets verkeerd, ik weeet het niet... Het is al druuk leven en ik kan toch van iedereen verwachten beeitje medewerking.... Mijn kinderen doen nooit iets van zich zelf, om alles moet ik vragen: afwassen, afdrogen, was in de wasmaschiene stoppen, was ophangen, was opvouwen, en ik bedoel niet elke dag, maar soms kom ik gewoon tijd en handen te kort. Ik ben altijd bij, en ik wil sammen alles doen, maar soms heb ik gewoon hulp nodig.
Nu nog iets, ze wouden een hond (we woonen op een boerderij) dus hebben ze die gekrijgen, maar ja uitlaaten, of schoonmaken na een "plaas ongelukje" ja mama " jij doe het"... opleten wat aan die bijt ( schoenen, speentjes) ja mama ," jij ben toch ook thuis"...
Hoe moet ik het oplossen? Ben ik fout?
Verwacht ik te veel van mij kinderen?
Ik kom uit buitenland, en dat was heel gewoonlijk dat jij ging helpen, met de was vouwen, afwasen, afdrogen, en gewoon opruimen van eigen speelgoed een trup.
Hoe doen jullie dat?
Help me A.U.B !!!!!!
Groetjes! Waanhopige Sima

Link naar deze reactie
28/08/2007 @ 17:56
natje

hey sima,
wat jij verwoord kan ik best verstaan maar dat is normaal hoor!! denk eens na hoe jezelf was op die leeftijd! hier elke avond ruzie over de afwas de konijnen eten geven en opruimen heb nu een takenlijst gedaan die dag doet die dit en die dat en de dag erop omgekeerd ze krijgen elke keer een kruisje elke keer ze 10 kruisjes hebben krijgen ze 10€ werkt heel goed!!!!!

word wel kostelijk soms maar je kan ook minder doen he dan 1€ per kruisje bij iemand dat ik ken is het 0.20€ per kruisje
werkt daar evengoed
veel succes liefs natje

Link naar deze reactie
29/08/2007 @ 12:51
sima

Dank je voor je tip.
Ja ik word soms zo wanhopig dat ik helemaal in tranen valt.
Ik dacht zelf dat ik in fout zat, dat ik te veel verwacht...
Toen ik nog klein was, moest ik veel meer doen, en mij mama hoefde me niet 2-keer te zegen. Mij kinderen hebben veel minder taken dan ik, en nog klachten ze dat het te veel is.
Maar ja ze willen alles hebben maar om dat te houden en voor te zorgen... dan is mama voor.
Groetjes! Sima

Link naar deze reactie
30/08/2007 @ 23:19

hoi,

hier hebben we enkele afspraken zo word de tafel samen gedekt, iedereen ruimt zijn eigen bord en rommel af en zet deze in het afwasmachien, hun bed leggen ze zelf open, raam openen .de dieren (hebben er heel veel) worden verdeeld iedere dag doet iedereen zijn klusjes en dat loopt prima hoor , het huis is proper aan kant het is druk maar het lukt.als iedereen mee helpt is het veel aangenamer .vroeger maakten ze allemaal rommel en ruimde er eentje op IKZELF , in de weekends word er enkel geveegd niet meer gestoft, gedweild enz daar kan ik mee leven :).

de kinderen hebben een leeftijd dat ze zeker kunnen helpen maar help hen erbij :)

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]