< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Februari 2008-Club » harde buiken

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
27/08/2007 @ 20:34
liesje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi meiden, ik ben bijna 15 weken ver en heb sinds een tweetal weken al last van harde buiken. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik hier serieus last van beginnen krijgen in de 26ste week met hospitalisatie en veel rust tot gevolg. Heeft iemand hier nog last van?

Link naar deze reactie
28/08/2007 @ 08:13
kato

Online Status
Hei liesje !

Leuk.. ik ben één dag voor jou uitgerekend!
Ik weet helemaal niet hoe harde buiken zouden moeten voelen maar ik heb sinds een week of drie een heel raar gevoel in mijn onderbuik..
Dit is mijn eerste zwangerschap (buiten een miskraam in maart op 9 weken)
dus het is allemaal nieuw voor me..

Het is een stijf gevoel en als ik erop duw voelt het pijnlijk aan. Ik heb niet constant pijn, het is meer een drukkend gevoel..
Ik vind het zo moeilijk om uit te leggen..

Ik vind het het meest vervelend wanneer ik moet rechtstaan, me bukken, uit bed moet stappen of ronddraaien in bed. Ook wanneer ik moet plassen geeft het een drukkend gevoel aan mijn blaas.

Ik heb ook al gedacht aan een blaasontsteking maar dat is het niet (dokter).
volgende week moet ik terug naar de gyn.. kan ik toch even uitleg vragen!
Iedereen zegt maar dat het normaal is en dat het mijn baarmoeder is die groeit.. zolang ik geen felle pijn heb ben ik gerust !

Ik hoop voor jou dat je niet zoveel last gaat krijgen dan bij je vorige zwangerschap !!

Link naar deze reactie
28/08/2007 @ 09:40
lisa

Online Status
Hoi, ik zag je stukje net ook al staan bij zwangerschap. Maar weet wat je bedoeld. Doe maar rustig aan en als het echt heel erg is de vk/gyn even bellen. Waarschijnlijk meer rust nemen. Ik weet hoe moeilijk het is, helemaal omdat je al een kleintje hebt lopen..
succes, en sterkte!
groetjes lisa

Link naar deze reactie
28/08/2007 @ 12:24
maggy

kato:

je baarmoeder begint uittezetten ,en je banden beginnen zich uit te trekken,
das normaal dat je dingen voeld in je buik, goed teken ! teken dat alles mooi aan het groeien is , en het zal er niet op verbeteren, maar het begin van uitzetten kan idd soms pijnlijk zijn!
volgens mij moet jeje geen zorgen maken ,
ik voel ook veel pijntjes in mijn buik, pijn langs hier , en langs daar! goed teken!

Link naar deze reactie
28/08/2007 @ 18:47

Online Status Stuur bericht
liesje, ik heb hier ook vaak last van, van die pijnen, zoals ze hier zeggen is dat volgens mij ook normaal, het is ook niet niets wat er in onze buik aan het gebeuren is é
leuk dat jullie allemaal ongeveer gelijk zijn uitgerekend, ik dus op de 12de.
zijn jullie ook al zo aan het aftellen? of ben ik daar gewoon heel snel in nu moet ik wel zeggen dat die weken hier wel voorbij vliegen!
misschien is dat omdat het nu mijn tweede kindje is dat iknu mijn handen wel vol heb en dan mijn job maar als het zo blijft vooruit gaan zal dat kleintje hier snel zijn!
donderdag mag ik nog eens naar de gyné, ik hoop eigenlijk stiekem dat ik dan al het geslacht zal te weten komen,
weet iemand van jullie dit al?
of zou dat wat te vroeg zijn,
dat verhaaltje dat je een manneke eerder ziet dan een vrouwke zou dat waar zijn??
mmmzz zoveel vragen é maar tblijft toch maar iets leuk

groetjes!

[Laatst gewijzigd door biebel - 28/08/2007 @ 18:49] - Link naar deze reactie
28/08/2007 @ 19:51
liesje

Kato, ik denk toch ook dat het harde buiken zijn hoor. Als je zegt dat je buikje stijf wordt als je erop duwt... Ja dat heb ik ook en bij mij is alles ook begonnen met een enorme druk naar beneden. Ik dacht ook eerst dat het een blaasintsteking was maar dat was het niet. Die druk is wel verdwenen. Nu zijn het "enkel" nog harde buiken.

Inderdaad heel leuk dat je net een dagje voor mij bent uitgerekend. Dan kunnen we elkaar zo een beetje volgen. Da's heel plezant. De eerst keer dat je zwanger bent is alles wel heeeel spannend he. Geniet er maar van want voor je het weet is die kleine pruts er al. Nu, ik kijk daar vooral naar uit. Doordat ik vorige keer zo een moeilijke zwangerschap heb gehad, hoop ik dat ons tweede mirakeltje er zo rap mogelijk is. Maar ook niet te rap he :-)

Biebel, ik weet het geslacht nog niet maar we gaan het ook niet weten. Het gaat een beetje een verrassing worden voor iedereen. Ik dacht dat alle in het begin mannelijk lijken. Dus... Veel succes met de gyne

[Laatst gewijzigd door liesje - 28/08/2007 @ 19:54] - Link naar deze reactie
31/08/2007 @ 08:40

HALLO...

gisteren dus bij de gyné geweest, alles dik in orde!
kindje is al bijna 20cm, wat gaat dat toch snel é.
en het is.....

een meisje!!!precies wat ik stiekem wou

groetjes

Link naar deze reactie
31/08/2007 @ 20:13
liesje

Hoi Biebel, amaai da's snel dat ze het geslacht kunnen zien. Wel tof, dan heb je een jongen en meisje. Gelukkig is alles in orde met je. 20cm, wow da's al zo groot. Voel jij je kindje al?

Link naar deze reactie
02/09/2007 @ 12:00

hey,
van die 20cm...ze zei dat dat ongeveer zo is want dat het kindje nu niet gestrekt lag dus is het moeilijk te meten.
soms voel ik het toch wel al eens maar dan enkel zoals ze zeggen "vlinders" in de buik, maar echt zo stampjes geven, nee dat niet.
En ik verschiet er idd ook van dat het zo snel was dat ze het zag, maar maakt mij niet uit hoor, ik ben reuzeblij
voel jij eigenlijk al iets?

Link naar deze reactie
03/09/2007 @ 11:05
Elfieken

Hey Liesje

Ik zou me geen zorgen maken hoor, van Sterre had ik ook al heel snel veel harde buiken en de gyn zei dat dat gewoon een 'oefening' was van je lichaam en dat je inderdaad veel moet rusten (ik deed niet anders toen ik zwanger was van haar want ik had een zwangerschapshernia...).

Nu heb ik nog geen last van harde buiken, maar dat komt ongetwijfeld nog wel

Link naar deze reactie
18/09/2007 @ 15:48
Leia

Liesje,

naar het schijnt krijg je bij een tweede zwangerscha[ sneller harde buiken dan bij een eerste. Zijn enkel oefenweeen en kan zeker geen kwaad. Zolang ze ook niet echt pijn doen natuurlijk.

oeps... zoontje wakker...

groetjes!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]