< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » gyn sint-lucas gent

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
31/08/2007 @ 17:26
Barbara

Online Status Stuur bericht
Ik verhuis binnenkort naar 't gentse en moet dus veranderen van gyn (want ga 50 km verderop wonen!) iets waar ik serieus tegenop kijk. Is er iemand die me kan geruststellen??

Ik hoor goeie dingen over Sint-Lucas? Juist of niet? Welke gyn vinden jullie daar goed?? en hoe zijn de kamers en 't verzorgend personeel??

Thanks om mij te helpen...

en veel plezier met de steeds boller wordende buikjes!

Link naar deze reactie
31/08/2007 @ 22:01

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik ben zelf bevallen bij dr Volckaert in het St-Lucas, fantastische man en iemand die je zeer op je gemak kan stellen, mooie moderne afdeling en ook zeer vriendelijke kinderartsen, ik was er zeer tevreden over (ben het nog steeds want ga nog steeds bij de kinderarts)
Succes!

Link naar deze reactie
04/09/2007 @ 12:01
Tinne

Ik ga ook bij dr volckaert in Sint Lucas, en ik ben super tevreden! Ik heb er ook alleen maar positieve dingen van gehoord, zelf heb ik nog geen bevalling meegemaakt bij hem. (dat kan wel elk moment nu) Dus kan ik je geen uitleg geven over de kamers enzo.

Berlinne, welke kinderarts heb jij daar? Ik ken daar geen enkele!!!

Ben ook benieuwd naar andere mensen hun ervaringen daar!

Link naar deze reactie
04/09/2007 @ 12:02
caroline

Online Status Stuur bericht
Hallo

Mijn zwangerschap is opgevolgd door Dr. Delanote. Ik was heel tevreden bij haar. De keizersnede zelf werd uitgevoerd door Dr. Balliu. Daar ben ik iets minder tevreden van maar aangezien ik niet kan vergelijken, wil ik er niet direct negatief over spreken.
Dr. Delanote komt koel over, als je iets wil weten moet je het echt vragen, geen poespas. Dr. Balliu is compleet het tegenovergestelde. Heel empathisch.
Ik was ook heel tevreden over de materniteit in Sint Lucas. Echt vriendelijke mensen, ongelofelijk behulpzaam en geduldig.

Groetjes
Caroline

[Laatst gewijzigd door caroline - 04/09/2007 @ 12:03] - Link naar deze reactie
04/09/2007 @ 12:18

Over de kinderarts: ik ga bij dr. Heidi Capiau, vroeger bij dr. Hunnink, die ik eigenlijk liever had, maar omdat ze er een tijd niet geweest is (ik weet niet of ze al terug is trouwens), zijn we het gewoon geraakt om bij dr. Capiau te gaan. Ik heb ook nog een keer bij een andere kinderarts, dr. Staelens, geweest, en daar was ik ook tevreden van, maar aangezien de mens een gewoontedier is, toch bij dr. Capiau gebleven. Een vriendin van mij ging trouwens bij dr. Verbist en was daar ook heel tevreden over.

Succes!

[Laatst gewijzigd door Berlinne - 04/09/2007 @ 12:19] - Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 10:36
Annemarie

gynaecoloog
Ik ging vroger ook naar dokter volckaert en was er heel tevreden over. Dit tot er een probleem werd vastgesteld. Ik kon namelijk niet spontaan zwanger worden want heb PCOS. Dit heb ik allemaal zelf moeten ontdekken omdat de dokter hier helemaal geen belang aan hechte. Tussen 2 patienten door kreeg een vooschrift voor clomid, zonder enige uitleg of begeleiding (terwijl bij clomid inname regelmatig echo's moeten uitgevoerd worden). Toen ik na 2 weken clomid inname bloedingen kreeg werd ik ook niet verder geholpen. Alleen maar een zucht aan de telefoon dat het een slecht eisprong zal geweest zijn en dat ik maar moest wachten tot volgende regels om opnieuw met clomid te starten. Nu, voor diegenen die PCOS niet kennen: bij PCOS krijg je geen regels door. Dat is het juist. Je hebt een super lange cyclus die maanden kan duren. Misschien moest ik wel een jaar wachten op volgende regels. Ik heb toen zelf de stap gezet naar een fertiliteitscentrum. Ik ben een jaar verder en ben nog steeds niet zwanger maar de begeleinding die ik nu krijg is fantastisch. Dus dr. Volckaert is ongetwijfeld een goede gynaecoloog als alles vlot verloopt maar bij problemen laat hij je gewoon stikken. Ik krijg nog koude rillingen als ik eraan denk.
Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 10:48
Ann

Ik zat voor mijn eerste ook in Sint-Lucas bij dokter Martens. Op zich wel een lieve, maar heel druk bezet. Ik vond dat wel spijtig, want ik kreeg altijd de indruk dat alles rap rap moest. Een keer ik zwanger was, viel het beter mee, dan nam ze wat meer haar tijd. Maar ik heb een paar keer pech gehad (rode hond besmetting tijdens zwangerschap eerste, miskraam door cmv bij 2de zwangerschap) en toen vond ik de begeleiding ook wat minder.

Bij de bevalling kreeg ik echt de indruk dat Sint Lucas een echte fabriek is. Ik geloof dat er die nacht 20!!! bevallingen waren. Ik had de bevallingskamer nog voor mij alleen, maar na mij moesten er naar verluid in diezelfde ruimte 2 tegelijk bevallen Dokter Zweers heeft de bevalling gedaan, en daar was ik wel heel tevreden van.

De verpleegsters op de materniteit waren heel vriendelijk (bij de bevalling was er wel een kreng, eerlijk gezegd). Alleen gaven ze nogal wat tegenstrijdige info rond borstvoeding (kwam niet op gang), waardoor ik nog meer begon te stressen. Omdat het zo druk was, had ik het laatste piepklein kamertje, en daar zat wel ongedierte in de badkamer (zilvervisjes). Vond ik erg vies, maar ik was eigenlijk een beetje teveel van mijn melk om erover te klagen.

Al bij al gemengde gevoelens hier dus. Uiteindelijk heb ik na mijn eerste miskraam de stap gezet om een nieuwe gyn te zoeken (Van Gaever van Maria Middelares) en tot nu toe ben ik er heel tevreden van! Materniteit is daar wat verouderd, maar als er geen beestjes zitten ben ik al content

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]