[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 01/09/2007 @ 18:59 | Ik ben ondertussen 4 maand zwanger van mijn vriend, die onlangs wettelijk gescheiden is. Nu las ik dat je 300 dagen wettelijk gescheiden moet zijn om het kindje de naam van mijn vriend te kunnnen geven? Als ik dan tel dan komen we niet aan genoeg dagen. Wie weet hier meer over? Moeten wij dan dringend gaan trouwen nu? Mag er niet aan denken dat het kindje de naam krijgt van mijn ex-man,; brrr ![]() |
| 01/09/2007 @ 19:21 | Alvast bedankt voor jullie reacties, de zenuwen gierden me ff door het lijf toen ik hier op het forum las dat je 300 dagen moet gescheiden zijn. Ik(mama) heb voor de 2de keer getekend voor echtscheiding op 10 januari en sinds 04 maart stond het in de bevolkingsregisters ingeschreven. Nu gaat het er, als ik het uitreken, op aan komen, want de verwachte bevallingsdatum is 23 februari '08. Er ook rekening mee houdend dat mijn 2 dochters beiden 4 weken te vroeg ter wereld kwamen. We hadden nu wel al trouwplannen maar wilden het nog uitstellen tot na de geboorte, maar als ik dit lees zullen we er maar eens werk van gaan maken zeker, want als het kindje te vroeg komt dan staat het op mijn ex zijn naam en dat mag in ons ergste nachtmerries nog niet voorkomen. ![]() |
04/09/2007 @ 18:21 ![]() | Naar wat ik vernomen heb is de wet veranderd en moet je nu niet meer 300 dagen wettelijk gescheiden zijn maar wel kunnen bewijzen dat je al 300 dagen niet meer samen woont. |
| 22/03/2008 @ 16:26 mama | hoikes,ben net gisteren naar districtshuis antwerpen geweest ivm naam vh kind.mn moet 300dagen appart wonen en mn ziet dat aan het adres dat op je pas staat.ook al ben je gescheiden en nog geen 300dagen dan krijgt dat de naam vd ex of van jezelf.eens de 300dagen gepasserd dan ga je samen met je nieuwe partner naar gemeentehuis en zou ht kindje op zn naam gezet kunnen worden.t enige is dat dat dan geld kost,hoeveel kon die heer ons niet zeggen.heb al op verschillende gemeentenhuizen gaan horen en den helt weet het blijkbaar zelf niet goed.hoop nu dat deze uitleg goed is want zou ons kindje er binnekort moeten gaan aangeven.succes |
| 22/03/2008 @ 16:29 zotje | het is inderdaad zo dat je zelf 300 dagen moet gescheiden zijn en niet je vriend . heeft er niets mee te maken . heb het zelf meegemaakt en heb zelf informatie gevraagd bij advocaat groetjes |
| 06/08/2008 @ 12:33 Marie | Is er iemand die heel recente info over dit onderwerp heeft??? |
| 07/08/2008 @ 15:22 kristin | De 300 dagen worden gerekend vanaf het moment dat je officieel niet meer samenwoont, dus dat het in het rijksregister is overgeschreven. Dus als jij kan aantonen dat je al langer dan 300 gescheiden leeft van je man, kan je vriend het kindje gewoon erkennen en zjin naam geven |
| 11/08/2008 @ 14:08 Marie | Kristin, bedankt voor je info... Als ik uittel zal mijn kindje geboren worden op meer dan 300 dagen na nieuw adres. Maar wat als het kindje te vroeg geboren wordt? Als het bijvoorbeeld een maand te vroeg geboren wordt, vallen we wel weer binnen die 300 dagen... |
[Reageer]

Welke familienaam krijgt ons kindje??

. Hoewel hij al jaren gescheiden leefde van zijn vrouw, mààr in hetzelfde huis, hebben ze nooit werk gemaakt van de scheiding.
.