< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » mama rhesusnegatief, papa positief

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
mama rhesusnegatief, papa positief
02/09/2007 @ 14:07
Leen

Heb ondertussen twee kinderen met allebei een positieve bloedgroep. Bij de bevalling van mijn eerste heb ik nadien een spuit gehad die de vorming van antistofffen tegengaat (zoals zoveel vrouwen).Tijdens de laatste zwangerschap is er op 30 weken vastgesteld dat ik antistoffen gevormd heb tegen positief bloed. Ben toen ook veel vaker op controle moeten gaan om de groei van de baby te kunnen volgen. Aangezien we niet weten wanneer er uitwisseling van bloed geweest is heb ik hier geen spuit, die de vorming van antistoffen voorkomt, meer voor kunnen krijgen. Een volgende zwangerschap zou heel risicovol zijn volgens de gynea omdat de kans op terug een baby met positief bloed heel groot is. Gevolg: baby kan sterven, vroeggeboorte, bloedtransfusies in de baarmoeder,...
Heeft misschien nog iemand dit probleem en heb je nog een volgende zwangerschap aangedurfd? Blijkbaar is dit heel zeldzaam, had toch graag geweten of er nog lotgenoten zijn.
Link naar deze reactie
02/09/2007 @ 14:38
Visseke

Online Status Bekijk profiel
Hoi Leen,

héél bekend verhaal.
Ik heb het zelf meegemaakt. Ik kan je het hele verhaal hier vertellen tot in details, maar als je je e-mail adres geeft kan ik je een persoonlijk mailtje sturen.

Ik ben zelf rhesus negatief, mijn vriend is rhesus positief.

groetjes!!
Link naar deze reactie
02/09/2007 @ 22:02
Leen

Graag had ik je verhaal gehoord. Mijn e-mail: l_steenmans@hotmail.com

Bedankt!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]