< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » 1e x IUI..Wie heeft een positief verhaal

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
1e x IUI..Wie heeft een positief verhaal
19/11/2008 @ 13:55
L

Hey

Eritia, mijn man is ook geen prater hoor (zijn er wel mannen die dat wel zijn?) maar we hebben de laatste vijf jaar al veel meegemaakt, zullen we maar zeggen en dan voel je elkaar toch beter aan he. Enfin ik twijfel er niet aan dat jullie twee een even sterke band hebben hoor. Maar bij iedereen komt dat anders tot uiting.
Knap van je dat je het stoppen met roken zo goed volhoudt! Het zal zeker helpen! Ga je nog naar de acu? Ik moet op 1 december terugkomen, want hij volgt dan de cyclus van IVF.

Voor de rest zit ik nu ook op het forum 'eindelijk beginnen met IVF'. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik hier niet blijf. We hebben nu toch een band opgebouwd met zijn vieren he! en ik blijf graag van jullie op de hoogte!

Groetjes
L
Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 10:35
Eritia

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
(Even kort een ego berichtje van mij..)

Hier (weer) een raar en apart bericht van mijn kant:
Vandaag naar het ziekenhuis, 1e fm, cyclusdag 12.
Ik kom binnen, zegt de gyn dat ik te vroeg een afsrpaak heb gemaakt voor een fm. Bij mij is er pas iets te zien rond dag 15 a 16.
Ik vertel dat ik gestopt ben met roken en kreeg een compliment. Heb er bijna huilend verteld dat ik een beetje teleurgesteld ben in mijn vriend, die gewoon doorrookt.
Ze snapte mij volkomen en vertelde dat het echt beter is als hij ook stopt (zal het dus duidelijk tegen hem zeggen!!)

Ik lig daar, zij dat 'ding' in mij, zegt ze dat mijn baarmoederslijm 10mm is, dat is goed.
Altijd heb ik RECHTS follikels (alle 9 keren van de IUI), maar er zat nu niks.
De gyn en ik wat grapjes maken, dat we dat wel verwacht hadden. Hoe zal deze keer mijn cyclus verlopen, weer IUI op cyclusdag 34, zal ik weer uit het niets gaan bloeden rond dag 18, etc.
Zij ondertussen met dat 'ding' naar links en wat denk je?
ZAT EEN MEGA GROTE ZWARTE VLEK!! Oftewel, er zat LINKS een follikel van 20mm!
IK lag echt te huilen. Maakte nog een grapje dat dit niet waar kan zijn, dat er een vlekje op haar 'ding' zat, dat dit een wonder is, etc.
Zij vertelde mij (niet naar mij toe verkeerd bedoeld), dat dit voor haar normaal is om te zien. Veel vrouwen die IUI doen, hebben inderdaad rond cyclusdag 12/13/14 een follikel, en dus de IUI op cyclusdag 14/15.

Ik heb 9 keer de IUI gehad op of dag 25, dag 28, dag 34, etc. Maar nog nooit op dag 14!!!
Ben nu zooooooooooooo gelukkig!!!
Het voelt als een soort beloning voor het niet roken!!
Aangezien ik het niet goed geloof dat er een follikel zit (en ook nog links, zo raar!) zei de gyn dat ik anders a.s. maandag maar terug moet komen voor een inwendige echo, om mij te laten zien dat de follikel gesprongen is (laten we het hopen!).
Progesteronwaarde laten prikken helpt bij mij niet, omdat ik zaterdag na de IUI begin met die bolletjes in te brengen.
Dus al met al:
vanavond 18.15u Pregnyl zetten en a.s. zaterdag de 10e (en waarschijnlijk de laatste) IUI.
Pffff, is dat nou niet raar? En dat in mijn geval? Echt zooooo apart!!!
Dit is het laatste wat ik had verwacht.. Of eigenlijk had ik dit helemaal niets eens durven denken, ben er echt helemaal vanaf nu, haha...

XX

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 10:38
Shani

Oh eritia

dat is zo geweldig. ben superblij voor jou. Je IUI zo veel sneller dan verwacht. Hopelijk lukt het nu gwn en kom je binne een dikke 14 dagen met goed nieuws!!!

xxx

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 15:32
Lila

hoi allemaal
Eritia, allereerst een dikke proficiat met het stoppen met roken!! Blijven volhouden nu he! en je ventje zal ook wel volgen. Hij heeft ms wat meer tijd nodig om 'af te bouwen'. Maar hou jij maar lekker vol!
En wat een onverwacht succes met de Fm! eentje van 20 mm dat klaarzit...schitterend toch? Dus nu zaterdag (overmorgen) IUI? Ik ben echt benieuwd. We zullen hier onze kaarsjes nog een laten branden! Ik hoop echt voor jou dat 10 heel veel geluk brengt. Vroeger op school was dat toch het maximum he!!!! Dus nu ook!!!!

L, voor jou de ivf, hopelijk valt het een beetje mee. Ik vind het wel grappig dat je een horloge hebt gekocht voor het sprayen, grappig, maar ik denk dat ik dat ook nodig zou hebben!! Maar super dat je het zo geod volgt! En de acu zeker blijven doen he! Ik geloof er echt in!

Nikita, ik wacht nog steeds vol ongeduld op een fotootje. Je kan er bij je profiel zetten he? Hopelijk gaat het goed? Lukt de flesvoeding goed? En hoe gaat het met de nachten? Ws ben je lekker aan't genietne van je zoontje!!

En ik... ben MOE MOE MOE ;-)
Ja, het begint een beetje door te wegen, hoewel ik niet echt kan klagen. Ik moet maar 1 keer op per nacht, meestal rond 4 à 5 uur, en soms lukt eht zelfs om zijn laatste fles om middernacht te geven en dat hij slaapt tot 6. Maar toch, hij wordt regelmatig wakker om beetje krampjes 'weg te duwen'. Dan maakt hij geluid alsof hij keihard in zijn broek aant duwen is, maar er komt niks uit. Maar hij weent niet echt. MAar ja, je bent dan toch wakker he.
Overdag slaapt hij ook, in de namiddag en 's avonds. Maar tijdens die uurtjes probeer ik mijn huishouden te doen, naar de winkel te gaan, beetje op te ruimen, bezoek ontvangen... dus van rusten komt er niet veel in huis. Maar het is alsof je lichaam daaraan went. Ik voel me wel moe, en zie er moe uit :-( maar kan toch blijven doordoen.
En Lander begint nu ook te lachen en beetje te kraaien, en dat is natuurlijk geweldig he. Ik geniet echt van hem.
Vanavond gaan we hem voor de eerste keer bij mijn man zijn ouders brengen. Wij gaan voor't eerst even met z'n tweetjes uit eten en dan hier BED IN en EEN HELE NACHT DOORSLAPEN !!! Ik kijk er wel naar uit. En ik ben ook gerust want LAnder eet goed en ik vertrouw mijn schoonouders volledig. Dus het zal me goed doen!!!

Zo, nu weer eten geven :-)
Ik schrijf ms niet vaak, maar lees wel hoor!! Dus ik blijf zeker volgen!
Succes Eritia overmorgen!!!!

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 15:50
nikita26

Online Status Bekijk profiel
Eritia super dat je gestopt bent nog steeds, en mischien dat je mannetje nog wel volgt. Het is inderdaad voor het zaad ook beter om te stoppen.
Maar geweldig nieuws zeg zaterdag al je iui, hopelijk is dat een goed teken en heb je over 14 dagen positief nieuws.

L lijkt mij ook niks zon horloge maar wel handig om niet je neuspray te vergeten.
Zal het wel leuk vinden als je hier ook blijft schrijven, we hebben met zijn vieren al zoveel verdriet en vreugde gedeeld, hopelijk komt er bij jullie ook gauw vreugde en kan je hier positief nieuws neerzetten.

Lila lekker dat je vannacht door kan slapen en dat je mannetje in goede handen is bij je schoonouders. Geef je nog borstvoeding of alleen nog flesoeding?
Dat je moe bent kan ik me voorstellen hier precies hetzelfde maar als je dat lieve gezichtje weer ziet lijkt het of je weer energie voor 10 krijgt. Moet wel zeggen dat mijn moeder af en toe komt helpen. Bente is de ene nacht veel wakker en de andere nacht slaapt hij al lekker door heeft nog niet echt het ritme te pakken.
Maar op de flesvoeding doet hij het goed hij groeit als kool. Had van de week al wel geprobeerd een foto te plaatsen maar moet eerst een profiel aanmaken ga daar nu even mee bezig mocht het gelukt zijn zal ik dat hier zo nog typen en kunnen jullie mijn mannetje bewonderen.
Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 15:56
nikita26

Online Status Bekijk profiel
Het is gelukt als het goed is kunnen jullie bij mijn profiel 2 fotos van mijn kleine mannertje zien.
Op de rechter (volgens mij hij ligt daar onder een dekentje), is hij ene paar dagen oud hij is hier nog vrij geel maar dat is nu allemaal weggetroken. De andere foto is van 14 november.
Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 09:00
L

NIkita, wat een knapperd!! Die gaat nog heel wat meidenharten sneller doen slaan!

Eritia, waaauw!!!! super goed! dit is onbeschrijflijk fantastisch!!!! nu zal je het stoppen met roken wel volhouden he! wat een geweldig resultaat! SUCCES MORGEN!!!!

Gisteren de laatste pil genomen. Vanaf vandaag dus een weekje enkel de neusspray vier keer per dag! En volgende week donderdag naar de gyn. ben benieuwd!

Groetjes
L
Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 10:37
L

Hey Shani
Ik lees net je verhaal: je mag de moed nog niet laten zakken he! Er is bij jullie eigenlijk niets aan de hand, dus dat moet lukken, hoe dan ook! Nikita en Lila kunnen dat beamen!
Eritia en ik zijn nog aan het proberen, ik ondertussen met IVF, maar ik ben ook hier heel positief over
Dus Shani, kop op en op naar de volgende he!
Groetjes
L
Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 10:40
Shani

L,

thanks meid.
M'n collega stuurde dat ze gistere bevallen is dus ik heb weer een dipje. Zie het niet goed zitten om haar te gaan bezoeken, dan word ik zo geconfronteerd met m'n eigen kinderloosheid en das te moeilijk.
Ze weet nl niet dat ik al 1,5 jaar probeer en met IUI bezig ben dusja als ik daar ineens in tranen uitbarst, kan ik haar niet uitleggen waarom eh.
Vrees ergens toch dat ik op m'n tanden moet bijten en zondag naar haar toe ga... Zij kan er niet aan doen eh

xxx

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 18:18
Eritia

Nikita,

snif ... snif .... WAUW...
Zo mooi!! Wat een mooi , lief, lekker klein kereltje heb je!
Echt zo geweldig!!! Super!!
Vind het zo raar en ontzettend fijn, dat we zoveel met elkaar gedeeld hebben en nu opeens zie je een foto van de kleine!!!
Het wonder waar we vaak over geschreven hebben, voor geduimd hebben..
Fantastisch meid, wat een mooi mannetje!!!!

Lila,
wat goed dat je zo snel je kleintje al weg brengt naar je schoonouders. Weet niet of ik dat wel zou durven.. Makkelijk praten nu voor mij, maar lijkt me toch een beetje eng. Of zijn je schoonouders niet voor de 1e keer opa en oma? Hebben ze al ervaring met zo'n kleintje in huis?
En wat fijn, even een avondje samen. Lekker uitslapen en even tijd voor elkaar!

L,
Dus je laatste pil genomen. Komt nu wel echt dicht bij he? Spannend hoor..

Hier iets HEEL anders...
Hrb sinds eergisteravond ZO ONTZETTENDE pijn aan mijn tepels, echt niet normaal meer!
Pyama aantrekken doet zeer als mijn pyama er langs schuurt, bh aan en uit doet zeer, douchen moet daar héél voorzichtig, en mijn tepelhof is groter en rozer.
Weet iemand hoe dit kan?
Ben zelfs nu zo ver dat ik denk dat er iets ernstigs is, heb dit namelijk nog nooit in mijn hele leven gehad.. Echt niet!!
Iemand een idee, hoe dit zo uit het niets kan ontstaan? Doet echt zo zeer!!

En ja, morgen IUI, de laatste. Zo spannend... Heb nu een blauwe plek zitten, waar ik gisteravond Pregnyl heb gezet. Heb dat anders ook nooit. Nouja, dat gaat wel weer over. Ik laat jullie weten hoe het morgen gegaan is.
Fijn weekend allemaal!!

Liefs, Eritia.

[Laatst gewijzigd door Eritia - 21/11/2008 @ 18:19] - Link naar deze reactie
Gisteren @ 15:07
Eritia

Vanmorgen hadden we de IUI, de 10e en tevens laatste..
Zaad gebracht om 8u en om 10u zaten we te wachten op de weekendgyn.
En je raardt het nooit, wie was de weekendgynaecoloog????
Juist, die ene l*l van een paar maanden geleden, waar we een klacht over ingediend hebben. Die l*l die zo raar de fm bij mij deed.
Dus ik baalde wel een beetje.
Bij binnenkomst moest ik me gelijk omkleden, en ik lag nog maar net, of hij bracht de eendenbek al bij me in.
Dus ik vroeg hoe het kwaliteit van het zaad is (bij de andere gyns gingen we eerst rustig zitten en vroegen ze hoe het met mij gaat en vertelden ze rustig hoe het zaad was).
Mijn mannetje had 10miljoen, waarvan 65% goed genoeg was.
Beter dan de vorige keer dus, toen had hij 3 miljoen.
De inseminatie duurde nog geen 2 minuten, hij nam er niet echt de tijd voor. Hij vroeg nog aan mijn mannetje of hij het zaad in wilde brengen, zodat hij toch nog het gevoel had dat hij bijdrage heeft geleverd (vond ik zo'n stomme opmerking!!).
Mijn mannetje wilde het niet.
Zit nu thuis op de bank, heb altijd zo'n pijn onderin mijn buik na de IUI!!
Bah... Heb daar altijd 1 dag last van. Kan niet rechtop staan, doet echt zo'n pijn!!!
Nu 2 weken wachten, wachten en nog eens wachten..
Vanavond beginnen met die vieze bolletjes vaginaal in te brengen...

Hoe gaat het met jullie?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]