< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Mei 2008-Club » uitgerekend mei 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Mei 2008-Club
uitgerekend mei 2008
26/07/2008 @ 10:19
seisje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
dag dames,
het was even zoeken naar de topic want hij was weg uit mijn favorieten... Onze Dago stelt het wel en groeit zeer goed. 13 augustus zijn we aan onze 2de spuitjes-dag, hopelijk weet hij daarvan ook niets van!
Gemini, het is even zoeken he voor de juiste voeding. Wij zijn ook na 2.5weken borstvoeding volledig over gegaan op flesjes-voeding. Die pampers zijn echt wel stinkie en ze kunnen zelfs hun volledige rug of buik volkrijgen!!!als je wat minder geluk hebt (wij werken met ecologische pampers en dat was even leren ze juist gebruiken). Nu heb ik al bij elk bezoek bij K&G gezegd dat na zijn voeding en tot 0.5uur voor zijn nieuwe voeding er nog beetjes melk terugkomen. Wat ik hieraan kon doen. Bij de apotheek hadden ze me melk-verzwaarder meegegeven om de nachten te laten doorgaan, en deze mocht ik dan van K&G dan ook in elk dag-flesje gebruiken. Maar onze Dago is zeer speels als hij wakker is en erg gulzig bij het drinken. Die verzwaarding helpt ons erg goed voor 's nachts maar overdag blijft hij die beetjes terug geven. Ze zeiden me als hij er niet van huilt moet je er niet teveel van aan trekken! Nu zouden met het volgende afspraak al een lijstje krijgen voor de eerste papjes... en aangezien dit nog maar 2.5weken ver is en onze Dago zijn groeispurt neemt, ben ik deze week al eens zelf gestart. En hij geniet enorm van zijn fruitpapje, het groentepapje gaat minder snel binnen maar hij is wel curieus naar deze smaken, hij is ook voldaan en er komt niets terug en de krampjes zijn zelfs verminderd (ten opzichte van een volledige dag flesjes). Het is vaak dus zelf eens dingen testen en bekijken hoe het kleintje reageerd erop.
tot hoors Seisje

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 23:31
Kim 1975

pfffffffff warm weer he ... niet te doen hier ... het mag afkoelen hier zene ... graag .. ons lilli slaapt .. weer vanaf half tien al dus ben benieuwd wanneer ze wakker wordt; Vannacht was ik nog wakker dus heb ik haar om half twee nog eten gegeven .. om vijf uur werd ze weer wakker maar toen heb ik haar tutje gegeven en toen werd ze pas om 6u of iets later weer wakker ... tis beter dan niets .. Ze heeft heeeeeeeel veel buikpijn en kan bijna niet kaka doen .. ocharme dat kindje. Ze is al vijf dagen niet geweest ... en maar scheetjes laten en pijn hebben .. ik heb vandaag wat siroop gegeven en geprobeerd om een suppo te geven maar dat is me neit gelukt .. pfffff dat is zoooo erg om dat zo'n kindje aan te doen .Ze huilde harder dan voor de buiken om die suppo erin te krijgen pfffff hoe ga ik daar ooit in lukken pfffff TIPS????? Welkom hoor ..

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 08:47
gemini80

Online Status Bekijk profiel
Hoi hoi,

Hier een up-dateje van ons.
Met onze Devin gaat het steeds beter.
Eten deed hij altijd al goed en nu gaat het slapen overdag ook veel beter.
's Avonds slaapt hij altijd al goed gelukkig.
Hij wordt zo rond 7.00 uur wakker in de morgen.
Last van krampjes heeft hij bijna niet meer,alleen heeft hij soms wat last van scheetjes.
Gelukkig hoeft hij nu niet meer om elke scheet te huilen.
Maandag zijn we naar het cb geweest en hij weegt nu 6140 en is 60 cm.
Hij groeit dus als kool.
Moet hem voorlopig ook maar even 5 x 180 ml blijven geven en niet verhogen,want hij groeit snel genoeg
Ook heeft hij zijn eerste twee spuitjes gehad.
Gelukkig heeft hij hier geen last van gehad,da's wel fijn.
Heb alleen een probleem met zijn poepluiers.
Hoe goed ik de pamper ook aan doe,het komt er bijna altijd wel ergens uitgelopen.
Is het niet bij de benen,dan wel bij de rug.
Hij poept bijna altijd na de voeding en wordt dan meteen verschoont,dus het is niet zo dat hij er nog een tijd in ligt.
Snap er helemaal niks van.
Weet wel dat bio-tex goed geld aan mij verdient.
Hij drinkt hypoallergeen,dus heeft wel altijd dunne ontlasting.
Maar je zou toch denken dat de luiers daar tegen moeten kunnen.
Misschien moet ik al weer overstappen op grotere luiers,al kan ik me dat niet voorstellen,want deze passen perfect.
Zijn er al van jullie weer aan het werk.
Zo ja,brengen jullie de kleine naar het kinderdagverblijf?
Hoe gaat dat?
Ik zie er nl heel erg tegenop,maar denk dat iedereen dat wel heeft.
Nou hoop snel weer van jullie te horen.

Groetjes Devin en Ivonne

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 22:25
Kim 1975

mijn meisje kan niet goed naar het toilet gaan ... grote boodschap wordt dagen en dagen uitgesteld. met veel pijn tot gevolg natuurlijk ..

enige tips ...??? ideetjes???

alvast merciiiii
kim en lilli

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 19:03
gimpet

Een koffielepeltje olijfolie geven. Helpt hier heel goed.
Maar dit mag je natuurlijk niet te vaak gebruiken want dan kweek je misschien luie darmen.

Ik heb hier weinig last van krampjes omdat ik het flesje aanmaak met rooibosthee.
Ik weet niet of jij borst-of flesvoeding geeft?
Als je borstvoeding geeft kun je dit een beetje tussendoor geven in een flesje.
Geef je flesvoeding dan kun je gewoon thee maken, en die thee dan gebruiken om het flesje te maken.
Je moet wel de rooibosthee uit de homeopaat gebruiken.
Niet de rooibosthee van Pickwick.
Bij ons helpt dit prima.
Ik gebruikte dit al bij Femke van 7 jaar en nu ook bij Jitte.

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 00:21
Kim 1975

vannacht was ze er om 0u voor flesje .. ik hoopte dat ze met een fles waarvan ze 120gedronken had (meeste dat ze ooit dronk) toch goed ging slapen mar neen hoor ze was er op 3u 5u en 7u weer .. en niet voor even vijf minuutjes wakker maar telkens een hele pos wakker ..
daarstraks heeft ze overdag dan weer vier en half uur geslapen ....
nu ligt ze er ook van 9u in. Ik ga rond 0u of 0.30 hopelijk toch nog een flesje kunnen geven anders is het weer miserie om 3u ofzo ..
Ze krijgt dus ondertussen vier keer BV en twee keer fles .. ze is nog niet zover dat ze maar vijf keer eet per dag ... Ze eet ook niet veel van haar fles. De fles van deze middag was 110ml maar met veel moeite erin te krijgen .. ik moet vaak terug aanbieden enz .. Mag ik dat wel doen? Je kan toch niet forceren en de fles maar blijven inproppen ook niet... Flesjes zijn moeilijker dan ik dacht ..

Voordeel .. ze ging heel moeilijk grote boodschap doen .. ondertussen toch al twee dagen achtereen kk gedaan ... :-)

pfff ideetjes of tips??? welkom hoor ...

knufje
kim en lilli

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 08:22
gemini80

Hoi hoi,

Kim,met de harde stoelgang kan ik je helaas niet helpen.Alleen wat de flesjes betreft moet je denk ik even geduld hebben.Devin dronk in het begin ook erg moeilijk uit de fles.Het is natuurlijk ook best een omschakeling van borst naar fles.Na 2 weekjes had hij het gevoel te pakken en drinkt nu prima uit de fles.Ze moet het gewoon nog even onder de knie krijgen.Je zult zien dat het steeds beter gaat.

Mijn manneke deed normaal ong. 1 x per dag de grote boodschap.Hij krijgt de hyperallergeen voeding en heeft meestal een flinke groene smeuige luiers.Maar sinds 2 dagen poept hij ineens na elke voeding.Zijn onlasting is nu ook geel met van die moeilijk te verwijderen stukjes i.p.v. een groene drab.(sorry hoor,maar heb geen idee hoe ik het moet omschrijven)Het zijn nu ook telkens kleine beetjes.Het lijkt wel weer op de ontlasting die hij had toen hij nog borstvoeding kreeg.Er is niets verandert in zijn voeding of ritme.Vind het wel vreemd dat hij ineens van 1 naar 6 luiers gaat.Het is geen diaree.Hij is ook niet ziek en drinkt en plast gewoon prima.Hij wordt nu alleen niet meer 2 uur na de voeding wakker omdat hij last heeft van windjes,dus dat is wel een voordeel.Is het normaal dat dit zomaar verandert?Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?Heb nog gebeld met het cb,maar daar wordt ik ook niets wijzer.

Heb vorige week gesolliciteerd voor leidster op de tussen en buitenschoolse opvang.Het gaat om 24 uur.Ze vroegen of ik donderdag een middag kon meedraaien en dan zou ik vrijdag te horen krijgen of ik be aangenomen.Spannend!!Ik hoop echt dat ik het word.

Groetjes Ivonne

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 13:21
seisje

gemini, ik hoop dat het goed lukt bij de eerste werkdag, veel succes ermee.
en Kim
het is best normaal dat er meer luiers zijn hoor en de kleur is ook wat er bij ons eruit kwam. en die winderigheid had onze spruit ook! dit minderd naarmate ze gewoon zijn aan het voedsel.
Nu is het bij ons de nieuwe enorme winderigheid van de groetenpapjes
Die kunnen knallen en hij weet soms niet wat ermee aan te vangen. Geduld hebben en buikje masseren (als hij over de knie hangt) zijn onze hulpmiddelen.
veel succes
Seisje

Dago is nu al 6.800kg en 63cm. Best al een flinke jongen

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 09:27
gimpet

Spannend, Gemini! Ik duim met je mee!

Ik was vorige week begonnen met de fruithapjes voor Jitte.
Maar ze kreeg er enorm veel buikpijn van dus we zijn er maar eventjes weer mee gestopt.
Toch nog even wachten.
Met Femke waren we toen ook begonnen met drie maanden maar die had er geen last van.
Zo zie je maar hoe ieder kind weer zijn eigen gebruiksaanwijzingboekje heeft.

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 22:33
TheGuardianangel

Hallo iedereen

Hoe is het met jullie en jullie schatjes?? Hier gaat alles prima. Mason is nu 6880 gram en 65 cm. Hij Drinkt nu 4 flessen per dag en een half potje fruithapje en is een supertevreden mannetje. Ik ben nu sinds 2 wkn weer voor 32 uur aan het werk en het bevalt prima.

Genieten jullie ook allemaal zo van de momenten dat ze steeds meer dingen ontdekken? Wat kan een kind je toch intens gelukkig maken he.

Heb trouwens foto's van Mason hoe hij nu is in mijn profiel gezet.

Tot schrijfs maar weer!

Groetjes Tessa

[Laatst gewijzigd door TheGuardianangel - 22/08/2008 @ 22:41] - Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 11:09
sandrapaula

Hallo iedereen,

Hier weer een stukje van mij.

Tessa, ik zag net dat Mason hetzelde wippertje heeft als Kyen.

Wij geven Kyen nu ook al een half potje fruit en dat gaat goed, je ziet hem gewoon lachen als ie weer krijgt. Voor de rest is het echt een heerlijk ventje, hij was 2 weken geleden 59,8 cm en 5400 gram, hij begint eindelijk heel erg goed te eten het lijkt wel of hij de schade aan het inhaen is, dus ben echt reuzebenieuwd naar zijn gewicht 8 september, dan krijgt hij gelukkig ook de laatste keer zijn prikken van de reeks van 3, hij moet er dan nog wel maar niet meer elke maand. Hij brabbelt er ook op los wat een kletskous is hij hihi, vanmorgen werden we wakker want we hoorden hem mopperen en iedere keer achter zijn brabbeltjes zei hij tringgg tringg ik zei hij belt ons hihi. Dinsdag gaan we voor het eerst zwemmen ik hoop dat ie het leuk vind, ik heb er in ieder geval zin in.
Ik kijk heel vaak op het forum hier en vind het echt leuk om te zien hoe de leeftijdsgenootjes van Kyen het doen, ik zet nu ook weer een paar nieuwe foto's in mijn profiel.

Groetjes van Sandra en Kyen

[Laatst gewijzigd door sandrapaula - 23/08/2008 @ 11:21] - Link naar deze reactie
24/08/2008 @ 22:19
gimpet

Hier hebben we ook zo'n gezellige kletskous.
En helemaal als haar grote zus tegen haar aan begint te praten.
Zo lief.

Gisteren zijn we helemaal naar Tessenderlo geweest. Is voor ons anderhalf uur rijden.
Een neef van mij trouwde die dag en mijn oudste dochter mocht bruidsmeisje zijn.
Die vond dat natuurlijk helemaal geweldig want ze mocht in een grote,witte limousine en in de kerk mocht ze de ringen geven.
Ze heeft het fantastisch gedaan.
Ik was gisteren heel trots op mijn meisjes want ook onze jongste was mee en die heeft werkelijk geen kik gelaten. Niet in het gemeentehuis en niet in de kerk.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]