[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 05/09/2007 @ 20:22 Noor | Dag meiden, Ik ben een jonge vrouw van 27 jaar en al 2 jaar heb ik een bewuste kidnerwens. Ik ben reeds 2 maal geopereerd. Maandag heb ik vernomen van mijn gyn dat ik Endometriose graad 4 heb. Mijn eierstokken zijn vergroeid met mijn darm. Er zal weinig kans zijn op een kleintje ook na de hersteloperatie ergens volgend jaar. Over adoptie ben ik al een tijdje aan het denken en mijn vriend overweegt dit pas na maandag. Op verschillende forums heb ik al gelezen dat een voorbereidingscursus je een goed beeld geeft over wat adoptie net is en dat je hierna een meer gefundeerde keuze kunt maken. Mijn vriend heeft hier echter een vraag over: Stel dat hij na die cursus beslist dat adoptie niets voor hem is en we het dus niet samen doen. Kan ik dan later nog met een andere man opnieuw die cursus doen? Hij wil dit nu echt weten want adoptie zal voor mij de enige optie zijn,.. maar dat is het niet voor hem (zeer goede zwemmers),.. en hij wil me die optie niet ontnemen door nu de cursus mee te volgen en mss toch geen adoptie te willen doen. Hij wil voor mij die optie openlaten,.. voor als het met hem niet lukt Hij vreest dat hij een adoptiekindje nooit zo graag zal zien als zijn eigen kindje en hij wil er nooit spijt van krijgen. Ik apprecieer zijn eerlijkheid enorm,.. maar eenvoudig is het niet. Zijn de meeste mannen mss terughoudend in het begin? Dat ze afscheid moeten nemen van een eigen kindje? kan iemand feedback geven? |
| 05/09/2007 @ 21:56 saar | Je krijgt ieder individueel een bewijs dat je de cursus gevolgd hebt. Dus moest het er ooit van komen dat er een andere partner komt, moet hij die cursus gaan volgen, en krijgt hij ook dat attest. Zo denk ik althans dat het gaat. Ik denk dat je best contact neemt met VCOK of Triobla, de diensten die de voorbereidingscursus geven. Zij kunnen hier een antwoord op geven, en je mag er gerust van zijn, dat ze die gegevens niet doorgeven. Veel succes! |
[Reageer]

Voorbereidingscursus