Als hij sterk genoeg is en zijn hoofd al goed op kan tillen, dan lijkt het mij niet ongevaarlijk om hem op zijn buik te leggen hoor, maar vraag daar maar eerst advies over bij het consultatiebureau.
TV kijken vond en vind Levy heel interessant! Wij hadden hem met een week of 6 eens voor de tv gezet en hij vond het toch mooi! Wel doen we elke keer niet langer als 10 minuutjes tot 20 minuutjes hoor, maar eventjes kan geen kwaad. Wij hebben een speciale babytv kanaal en daar zenden ze 24/7 leuke leerzame programma's uit, zingen liedjes etc etc. Ik zie daar het kwaad niet van in, maar je moet het natuurlijk niet overdrijven.
Naarmate baby's ouder worden hebben ze minder slaap nodig. Je kan hem dus beter in bed leggen als hij echt moe is, probeer hem eens 2 uurtjes wakker te laten zijn, of als dat nog te lang is anderhalf uur. Als hij langer wakker is en meer doet, zal hij dus moeier zijn met als gevolg dat hij langer zal slapen (vermoed ik)
Wat ze mogen en kunnen met 12 weken? Lees het boek Oei ik groei er maar eens op na, er zijn zoveel dingen die je kan doen met je kleintje! En de sprongen en de dingen die hij erna kan kloppen altijd als een bus! Ik heb er tot nu toe echt heel veel aan. Met 12 weken volgt idd weer een sprongetje.
Je kan bijv. je baby op de grond op een kleedje leggen en het omrollen oefenen. Geef 1 vinger aan je baby en laat hem zich naar je toetrekken zodat hij kan omrollen met jou hulp, natuurlijk beloon je hem uitbundig. Zo lok je het uit dat hij het zelf gaat proberen.
Levy zijn ritme met 12 weken was:
8.00 wakker, daarna fles 180cc
9.00 slapen
12.00 fles 180 cc
14.00 slapen
16.00 fles 180 cc
18.00 slapen
19.00 in bad
20.00 fles 180 cc
21.00 naar bed
23.00 als hij erom vroeg een fles van 180 cc anders sliep hij door tot 8.00
De slaapjes duurden toen ongeveer 1,5 uur, soms uitschieters van 2 uur of wat korter, namelijk 50 minuutjes.
Ik gaf en geef ook elke fles NA een slaapje ipv ervoor, dan hebben ze tijd om de voeding te laten zakken en gaan ze niet met zo'n volle maag slapen, zelf vind ik dat ook niet fijn.
Misschien heb je hier wat aan, maar ik raad je echt aan om het boek Oei ik groei te lezen!