< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » hoe middag dutje rekken

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
hoe middag dutje rekken
10/09/2007 @ 13:39
mies

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi meiden,tot een paar dagen geleden was ons schema zo:

voeden,15 min spelen,ingebakert naar bed,na een uurtje hoorde ik m piepen,haalde m er uit,en legde hem op zn buikie hier in de box en sliep dan nog eens 2 uurtjes verder!!

nou sinds paar dagen lukt dat niet meer!!!hij wil niet meer op zn buik in de box liggen!!maar goed een uurtej slapen is niet voldoende,want hij is nog moe,en dat slaapje op zn buik in de box dat is er dus niet meer bij!!nou wilde ik het dan maar zo doen,,,

voeden,15 min spelen.,ingebakert naar bed,,,maar wilde dat uurtje dan rekken naar bv op zn minst anderhalf uur(liefts langer)zodat tie toch nog voldoende slaap heeft hehad!!en daarna kan ik m dan wel beneden mee nemen en in de box liggen(half uurtje en dan kan die weer eten zeg maar!!!

dus wat is nou me vraag,hoe kun je het middag dutje in bed rekken tot langer!!!!

moet ik als ie na dat uurtje wakker wordt tgewoon nar boven lopen en m zn tutje weer geven,en het zo rekken dat tie over enkele dagen vanzelf lanegr boven lijgt!!zodat tie toch aan voldoende slaap komt!!want nodig heeft tie het wel,maar ja als hij dan maar dat uurtje boven slaapt en die normaal gespronken zeker een uurtje op zn buik weg laat,nou dan is ie echt niet te geneietn joh!!!

graag tips!!!!!!!!!!!!!!!!!

dikke kus en alvast thanx girls.....

Link naar deze reactie
10/09/2007 @ 20:28
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
En als je m nou gewoon op zijn buik boven in bed legt ipv inbakeren??

Link naar deze reactie
10/09/2007 @ 21:07
Debby

Ik lees hier ook soms over middagdutjes van 2 uur, maar dat heeft Liam nog nooit gedaan. Na het eten het bed in, direct stil en dan een uurtje later is hij terug wakker. Maar dan heeft hij tussendoor meer dutjes nodig. Dus laat die tips om het middagdutje te rekken maar komen!

Link naar deze reactie
10/09/2007 @ 22:48
Mammie-D

tips voor middagdutjes zijn er niet echt. Je kan hetzelfde ritueeltje doen als bij het avondslaapje, maar je kindje slaapt zo lang als hij daar behoefte aan heeft. Als hij niet meer moe is kan je toch niet dwingen om verder te slapen, dan met het volgende dutje maar wat eerder naar bed. Het ene kind heeft meer slaap nodig als de ander.
Levy doet nu zo;n 3 dutjes op een dag. Van 9.00 tot 10.30 Van 13.00 tot 14.30 en van 17.00 tot 18.30
De ene keer is hij na een uur al wakker, en dan laat ik m spelen en dan gaat hij na de fles naar bed. Meestal slaapt hij dan wel 2 soms 2,5 uur maar als hij elke keer een uurtje slaapt is hij s'avonds erg moe en dan gaat hij eerder de nacht in.
Je krijgt er vanzelf wel handigheid in.

Link naar deze reactie
11/09/2007 @ 08:32
Floor

Online Status Bekijk profiel
Ik denk niet dat je een middagdutje kunt rekken. Ons zoontje sliep in het begin heel erg weinig voor een pasgeboren babytje. Na behandeling bij osteopate is hij wel wat meer beginnen slapen. Dit kun je misschien nog eens proberen? Hij slaapt van 21u tot 7u, voeding en dan weer in bedje tot 9.30u. Om 10.30u zit hij alweer in bed voor een uurtje en 's middags slaapt hij ook nog een uurtje.

Link naar deze reactie
11/09/2007 @ 09:28
mies

he dnice,weet je ik durf op 1 of andere manier m niet zonder toezicht op zn buik te leggen!!ben gewoon bang dat hij een keer zn hoofd halverwege laat hangen,snap je!!!maar het gekke is hij wil helemaal niet meer op zn buik slapen,normaal wilde hij dat dan nog wel als hij bij ons in bed lag,maar dat sinds vanmorgen ook niet meer!!!

mischien moet ik m moeier laten worden en dan naar bed brengen!!

mijn zoontje is 11,5 week oud nu!!!

hoelang zijn jullie kiddies wakker na het voeden!!michien moet ik m zeker een half uur nog lekker bezig houden na het voeden,en dan naar bed brengen!!!

ik vraag me ook af wat kindjes op zeg maar 12 weken allemaal mogen en kunnen!!vriendin zegt zet m lekker voor de tv,vinden ze leuk!!!zijn ze dara niet te jong voor?????

is dat normaal 1 uurtje wakker zijn(voeden en spelen)uurtje slapen,uurtje wakker!!!!en dan weer voeden enz enz!!!

ik merk echt dat ons ventje sidns een paar dagen gewoon echt mega wakker is,snap er nisk van,hij slipe zoooooooooo veel.zal dit zn nieuwe ontwikkelings sprongetje zijn??

ik zit me bizar veel vragen he....hihih

xjes

Link naar deze reactie
11/09/2007 @ 12:51
Mammie-D

Als hij sterk genoeg is en zijn hoofd al goed op kan tillen, dan lijkt het mij niet ongevaarlijk om hem op zijn buik te leggen hoor, maar vraag daar maar eerst advies over bij het consultatiebureau.
TV kijken vond en vind Levy heel interessant! Wij hadden hem met een week of 6 eens voor de tv gezet en hij vond het toch mooi! Wel doen we elke keer niet langer als 10 minuutjes tot 20 minuutjes hoor, maar eventjes kan geen kwaad. Wij hebben een speciale babytv kanaal en daar zenden ze 24/7 leuke leerzame programma's uit, zingen liedjes etc etc. Ik zie daar het kwaad niet van in, maar je moet het natuurlijk niet overdrijven.
Naarmate baby's ouder worden hebben ze minder slaap nodig. Je kan hem dus beter in bed leggen als hij echt moe is, probeer hem eens 2 uurtjes wakker te laten zijn, of als dat nog te lang is anderhalf uur. Als hij langer wakker is en meer doet, zal hij dus moeier zijn met als gevolg dat hij langer zal slapen (vermoed ik)
Wat ze mogen en kunnen met 12 weken? Lees het boek Oei ik groei er maar eens op na, er zijn zoveel dingen die je kan doen met je kleintje! En de sprongen en de dingen die hij erna kan kloppen altijd als een bus! Ik heb er tot nu toe echt heel veel aan. Met 12 weken volgt idd weer een sprongetje.
Je kan bijv. je baby op de grond op een kleedje leggen en het omrollen oefenen. Geef 1 vinger aan je baby en laat hem zich naar je toetrekken zodat hij kan omrollen met jou hulp, natuurlijk beloon je hem uitbundig. Zo lok je het uit dat hij het zelf gaat proberen.

Levy zijn ritme met 12 weken was:

8.00 wakker, daarna fles 180cc
9.00 slapen
12.00 fles 180 cc
14.00 slapen
16.00 fles 180 cc
18.00 slapen
19.00 in bad
20.00 fles 180 cc
21.00 naar bed
23.00 als hij erom vroeg een fles van 180 cc anders sliep hij door tot 8.00

De slaapjes duurden toen ongeveer 1,5 uur, soms uitschieters van 2 uur of wat korter, namelijk 50 minuutjes.
Ik gaf en geef ook elke fles NA een slaapje ipv ervoor, dan hebben ze tijd om de voeding te laten zakken en gaan ze niet met zo'n volle maag slapen, zelf vind ik dat ook niet fijn.
Misschien heb je hier wat aan, maar ik raad je echt aan om het boek Oei ik groei te lezen!

Link naar deze reactie
11/09/2007 @ 15:59
mies

hey dnice

mooi stak schema hoor!!

maar hier lukt dat ceht niet!!ik geef bosrt,en dat is op vraag!!!dus voedings tijden hebben we hier niet,en nu met dat sprongertje al helemaal niet,mwant dan komt tie leke 2 uur wel!!!!

heb wel zelfde dingen,zoals sochtned s met mij onder de douche,en door papa aangekleed worden!!
na het voeden,spelen,maar het voedenduurt maar 20 min,en het spelen houd ie hooguit 40 min vol en dan is ie moe!!!
en savonds doe ik m in badje ,massage met levendel olie en een flesje geven!!die dingen gaan op dezelfde tijden en zelfde ritueel!!zoals vandaag (hij is heeeeeeel lastig)is het voeden,(hooguit 20 min,tis mer sabbelen vandaag)en daarna kan hij het daar na nog hooguit 40 min volhouden,en daarna begint tie te janken van vermoeid heid,en breng ik m naar bed,na het uurtje slapen,wordt tie wakker,maar kan hem dan gewoon jket ff neerlegeggen,want meneertyje heeft weer honger(zullen de bruchte regelfagen wel zijn)voorheen kon ik m na zn slaapje nog lekker op zn buikie in de box leggen en sliep hij zo gerut nog 2 uur verder,maar dat zit er niet meer in!!!!weet je hat zal allemaal wel bij het sprongetje horen!!!en het zal einde vanm de week wel over zijn(hoop ik)

dikke kus

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]