< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Hoe slapen jullie kindjes?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Hoe slapen jullie kindjes?
12/09/2007 @ 21:22
mama1

Hallo,

Ik vind het nog steeds moeilijk om te bepalen wat ik mijn kindje snachts aan moet trekken en wel of geen dekken over dr slaapzak.
Ik heb het namelijk altijd koud, dus vind ik het extra moeilijk.
Als het zo tussen de 20 en 22 graden is wat hebben jullie kindjes dan allemaal aan??

Groetjes mama1
Link naar deze reactie
12/09/2007 @ 21:41

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,

Onze ferre ligt nu in zijn bedje met een body'ke aan, pyama, slaapzak zonder mouwen, een donsdekentje en een fleecje.
Ik heb het zelf ook altijd koud, dus ik stop mijn zoontje ook graag warm onder!

Link naar deze reactie
13/09/2007 @ 04:44

Ik heb het 's nachts ook altijd koud, maar mijn man totaal niet. Ik lig onder de dekens, hij bovenop. Nylah-Noy,mijn dochtertje, zal wel van beide hebben. Daar ga ik toch van uit. Ze is nu 6 1/2 maand, maar slaapt al sinds het begin met body'tje, warm slaapzakje zonder mouwen en dan fleece dekentje bovenop. Doe ik het anders wordt ze vroeger wakker van de honger (heb tot nog toe borstvoeding gegeven om nu in China met gerustgesteld hart haar te kunnen voeden)

Mij hebben ze altijd afgeraden een donsdekentje te gebruiken, qua veiligheid.

Dit is wat 'Kind en Gezin' hier over zegt:

Tot 1 jaar:
- geen donsdeken en geen dekbed;
- katoenen lakens met een dunne deken. Zij bieden goede ventilatie en je kind kan niet onder het beddengoed schuiven.

Tot 2 jaar:
- geen kussen.
- ligt je kind in een slaapzak, geef dan enkel nog een lakentje.
- geef je kindje één dunne deken; een tweede deken is zelden nodig.
- span geen netten over het bed, gebruik geen dekenklemmen of gareel.

groetjes
Link naar deze reactie
13/09/2007 @ 07:55

Hoihoi,

wij hebben Sem gewoon een rompertje aan met korte mouwen (of geen mouwtjes) een pyama met lange mouwtjes en dan gewoon een dekentje met lakentje. Meer niet.
Hij ligt wel smorgens altijd boven in bed en heeft dus ook ijskoude voetjes en handjes maar als ik de temp neem is hij nog voldoende (36,9) dus ik laat het maar zo.
Denk wel dat ik van de winter een slaapzak pak, dan ligt hij niet zo vaak "bloot"

groetjes Virgenie

Link naar deze reactie
13/09/2007 @ 11:31
Elsi

Hier doe ik de kindjes een body aan, momenteel met lange mouwen, want het wordt al frissen 's nachts. Dan een warme pyama ook met lange mouwen en ik steek ze momenteel in een winterslaapzak, nu nog zonder mouwen. Als het kouder wordt met lange mouwen. (ik gebruik een combi-sleeper voor de oudste)
Soms leg ik nog een dekentje op de kleinste. Maar als ik 's morgens ga kijken, dan heeft ze dat meestal al afgesmeten. Bij Elena heeft een dekentje totaal geen zin, want die vliegt rond en draait in alle richtingen in haar bedje.
groetjes,

Link naar deze reactie
13/09/2007 @ 15:45
Isabelle

Jeetje, jullie "duffelen" jullie kleintje nogal in, lijkt me.
Mijn zoontje slaapt momenteel nog in een lichte zomerpyjama, met een zomerslaapzakje zonder mouwen. Geen extra lakens of denkens.

Met de dikke pj's en slaapzakken wacht ik nog even tot de échte koude eraan komt

Link naar deze reactie
13/09/2007 @ 18:08
angelique

Mijn zoontje heeft het bovenstuk van de pyama aan, dus het truitje.
Een romper zonder mouwen
Blote beentjes
En hij ligt onder een fleece dekentje die ik dubbel heb gelgt, dus eigelijk zijn het er dan 2 en een lakentje
Als ik een slaapzakje gebruik gaat hij daar ook met blote beentjes in en doe ik 1 dekentje erover heen.
Maar dat ligt er aan hoe warm het is.
Maar ik herken het probleem want ik zit ook altijd te denken, zou dit wel warm genoeg zijn, of misschien te warm.....
Zolang hij goed slaapt zal het wel goed zijn he?
Maar als het echt winter word denk ik dat hij het niet echt warm gaat hebben onder 2 van die dunne fleece dekentjes
Ik zou er zelf niet aan moeten denken brrrrr
Link naar deze reactie
13/09/2007 @ 19:25
IllyTje

Online Status Stuur bericht
Mijn dochtertje ligt in een bodytje met korte mouwen, een zomerpyama, met lange mouwen en voetjes, een laken en een deken. Ze heeft hie voldoende aan.
In haar slaapzak wil ze niet, maar als het kouder wordt zal ze toch moeten, ze slaat haar dekentjes te veel weg.

*Kus*

Link naar deze reactie
13/09/2007 @ 19:52
lianne

Online Status Stuur bericht
Ik vind net als Isabelle dat jullie jullie kindjes flink aankleden ´s nachts, maar uiteraard moet iedereen dat voorzich weten.

Noah ligt in een romper, pyama en een zomerslaapzak. Als het echt koud begin te worden zal ik hem een warmere pyama aangeven met een winterslaapzak, maar zover is het nog niet.

Link naar deze reactie
15/09/2007 @ 18:18
Tine

Online Status Bekijk profiel
Hier een rompertje met korte mouwen(soms met lange mouwen als het echt wat frisser is), een pyjama met lange mouwen en broek en dan een dikke slaapzak zonder mouwen..
That's it
En hij slaapt zo heel goed dus... het zal wel goed zijn zeker

Link naar deze reactie
15/09/2007 @ 20:03

Hoi,

hier ook rompertje met korte mouwen, pyamatje en een zomerslaapzak zonder mouwen.
in de winter wordt het dan winterslaapzak (combi-sleeper)en zou ik er wel eens een deken nog durven overheen leggen. dat is voor mijn dochtertje van 5.5 maand.
Mijn zoontje van 2 jaar slaapt zonder romper, gewoon een zomerpyama onder een dekbed met een dun deken erin (geen dons). en ligt 's morgens ook meestal bloot.
maar nu niet te veel induffelen, straks kunnen ze niet meer tegen de winterkou vrees ik dan

sarah
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]