< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » 4 weken en lastig slapen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
4 weken en lastig slapen
13/09/2007 @ 12:40
Troi

hallo allemaal, een vraag, ik heb een zoon van 4 week en hij lijkt steeds meer te vechten tegen het slapen, vaak is hij in het begin van de middag klaarwakker en blijft dan wakker tot soms wel 8/ 9 uur in de avond! Tussendoor leg ik hem vaak op bed om te proberen of hij niet wil slapen maar dan zet hij het op een krijsen tot ik hem kom halen ( meestal na 20 minuten /half uur en dat vind ik al vrij lang :-( ) 8/9 uur 's avonds leg ik hem dan weer op bed en vaak begint hij dan weer te huilen en dan hoor ik het maar weet een tijde aan en als hij na een half uur nog huilt haal ik hem maar weer op en probeer het later nog een keer.. Speen gebruik ik maar werkt meestal niet.. Het kindje moet dan toch moe zijn zou je denken! Wat kan ik hier aan doen of is het gewoon dat hij nu al zoveel uren wakker is (hij is overigens erg vrolijk en gezellig als hij wakker is). Hoe weet je dat je kind echt op bed moet en hoelang moet ik hem laten doorhuilen als hij het er niet mee eens is??
Als hij 's avonds eindelijk slaapt slaapt hij trouwens ook direct lang door, een uur of 7/8 is heel gewoon voor hem.

Graag advies!
Link naar deze reactie
13/09/2007 @ 12:50
T'ke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

ik zit ongeveer met hetzelfde probleem (Febe is net 2 weken) maar tis toch al enkele dagen dat ze overdag bijna constant wakker is.
Van zodra ik haar neerleg in haar wieg of park begint ze te wenen, tutje geven helpt heel eventjes, maar ze verliest die dan terug en dan is het weer wenen, soms op het hysterische af. Als ik ze op de arm hou is ze rustiger, ze doet haar oogjes dicht maar na 2 minuten gaan die terug open, het lijkt alsof ze overdag vecht tegen haar slaap.
Haar laten wenen heb ik ook al geprobeerd, maar zoals je zelf al zei... een half uur is inderdaad al lang
Snachts is er dan absoluut geen probleem. Het is nu al 3 nachten op rij dat mijn kleine meid van ongeveer middernacht tot 7 uur, half 8 doorslaapt, wat fantastisch is op die leeftijd.

Morgen komt hier iemand van kind en gezin langs. Ik zal het haar eens vragen wat de reden zou kunnen zijn van het constant wakker zijn overdag (want een baby slaapt normaal toch zo'n 18 uur per dag dacht ik)

Ik laat wel nog iets weten.

Groetjes

Link naar deze reactie
13/09/2007 @ 14:40
lore

hallo,

Mijn zoon is nu 5 weken en ook ik heb dat probleem, overdag kan ik niets doen van huishoudelijke karweien want ik moet contstant alex troosten, hem op arm nemen wat wiegen, en als ik denk van ja: nu slaapt hij, ik leg hem in zijn bedje en opnieuw klaarwakker en krijsen. Soms slaapt hij wel eens een kwartier, 20 munuten, maar zeker niet langer. Echter 's avonds als ik rond 22u30 zijn laatste voeding heb gegeven en ik leg hem in zijn bedje, wakker of ingedut, hij slaapt tot 'smorgens 7u.

m.a.w de nachten zijn zalig, maar overdag amaai...
Link naar deze reactie
13/09/2007 @ 15:01
Sofie

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Hier hetzelfde probleem, overdag de hel en 's nachts de hemel. Mijn zoontje is net 2 maanden en vorige week ben ik naar de pediater geweest, hij heeft dus last van reflux en hij is erg verkrampt, de spieren aan zijn achterhoofd en nek zitten vast, hierdoor heeft hij erg veel pijn, hij heeft ook een erge voorkeurshouding naar rechts.
Als je baby verborgen reflux zou hebben (als hij vaak moet slikken tss de voedingen) dan slaapt hij inderdaad overdag niet goed, alleen als hij rechtopzit is hij blij omdat het maagzuur dan blijft waar het hoort!!!

Ik ben nu naar de osteopaat aan het gaan voor zijn nek en 'k moet zeggen hij slaapt nu bijna 2,5 uur (ben zelfs gaan kijken of hij nog leeft)

Morgen de tweede behandeling en dan gaan we kijken of verdere behandelingen nog nodig zijn. Wat ben ik blij dat de artsen eindelijk begin in te zien dat dit dus geen kwakzalvers zijn, voor mij heeft ze al 2 keer wonderen verricht (m'n dochter deed net hetzelfde)

Groetjes,
Sofie

Link naar deze reactie
14/09/2007 @ 08:40
eenmama

Vanaf 5 weken lag ons mannetje in een Bakerzak (.nl). Hij kon steeds beter in slaap komen. Vanaf een week of 10 ging hij in een vast ritme slapen overdag. De nachten waren nooit een probleem.
Succes!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]