< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » Vraagje voor mensen met 4 kindjes

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
Vraagje voor mensen met 4 kindjes
07/12/2007 @ 22:41
Annelies

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

Hier is nummertje 4 sinds kort op komst! We waren eigenlijk nog in de twijfelperiode van wel/niet een vierde, toen ik onverwacht zwanger bleek. Maar we zijn supercontent hoor.
Auto is hier geen probleem, we hadden al een VW Multivan met 7 plaatsen. Maar eigenlijk doen we door de week al onze verplaatsingen met de fiets: ik fiets eerst langs de school en zet de oudste 2 af (die fietsen uiteraard al zelf), de jongste zit in de fietskar en die zet ik af in de crèche en fiets dan door naar m'n werk. En in de fietskar is nog een plaatsje over ;-).
We hebben nu 4 slaapkamers, waarvan 1 gróte zolderkamer. Daar kunnen de oudste 2 gerust met z'n tweeën slapen, maar voorlopig blijven ze nog liever dicht bij mama en papa een verdiep lager in hun eigen kamer. Onze jongste dochter slaapt nog bij ons op de kamer. Als nummer 4 er is, gaan de jongens op één kamer, en dochter op de andere kamer, nummer 4 bij ons. En als ze er klaar voor zijn, mogen ze een verdiepje hoger op zolder zich gaan installeren.
Bij mij is het vooral mijn werk waar ik aan twijfel ...
Ik wil absoluut blijven werken. Ten eerste omdat ik m'n werk graag doe en ten tweede omdat ik het nodig heb voor mezelf om buitenshuis te werken. Maar tja, er is er af en toe eentje ziek, en er moet al eens naar een dokter gegaan worden tijdens de week overdag. Ik ben gewoon bang dat mijn baas een bediende met 4 kids niet meer ziet zitten :-( Ook al kan hij niet klagen dat het werk niet gedaan raakt!
Onze kinderen komen niks tekort, ook al werken mama en papa buitenshuis: mijn man heeft flexibele uren en vertrekt héél vroeg 's ochtends en is thuis om 16u00. Ik doe de 'ochtend'-shift met de kinderen. Mijn man de 'namiddag'-shift (huiswerk, eten maken). En 's avonds doen we alles samen, en we genieten daar ook van.

Maar hoe raar het ook klinkt, ik ben een beetje bang van de reacties die we gaan krijgen als we gaan verkondigen dat nummer 4 op komst is. Het is al bijna marginaal om meer dan 3 kinderen te hebben ... We hebben altijd alles zelf beredderd, zelden beroep moeten doen op anderen voor de opvang van de kinderen, en alles draait hier ook rond het 'gezin'.

Ik ben zóó blij hier dan tenminste nog gelijksoortigen te vinden, haha. Dus, véél succes allemaal met het zwanger worden, soms komt 't op 't meest onverwachte moment!

Groetjes,

Annelies

Link naar deze reactie
12/12/2007 @ 15:53
Annabelle

proficiat!
Proficiat met je zwangerschap!
Wij hebben ook 4 kinderen. We werken allebei (man fulltime, ik 90%) en het is druk, maar ook heel gezellig.
We hebben eigenlijk geen negatieve reacties gehad, en anders zou ik er me ook niets van aantrekken. Iedereen maakt zijn eigen keuzes, en je kan niet voor iedereen goed doen.
Je baas zal misschien wel even schrikken, maar uiteindelijk, drie of vier kinderen, dat maakt nu ook weer niet zoveel verschil.
Succes!
Link naar deze reactie
12/12/2007 @ 23:16
marijke

Online Status
hallo

gefeliciteerd
ik ben zelf ook zwanger van de vierde
ik heb van mijn familie en vriendin nog geen rare reactie gehad..
en mensen die verder weg staan weten het nog niet.
alleen mijn schoon familie snapt het niet hebben liever dat ik een abortus pleeg wat moet je met 4 kinderen het leven is al zo duur..bleh stomme reactie ik kan er ook heel boos om worden,het is een leven hun kleinkind..
maar goed..
wat mensen ook zeggen het is je eigen keuze en als jullie er blij mee zijn is het prima toch?

groetjes

Link naar deze reactie
17/12/2007 @ 13:07

4kindjes
Het is jouw leven, ik had ook 1st zoiets van hoe gaat de familie hier op reageren maar ik heb het aangekondigd op mijn trouwdag en toen kon het me al niet teveel meer maken wat ze ervan dachten het was onze buik en het bleef er. wij moeten het opvoeden en onderhouden.maar er komt wel geen 5de meer.doe wat jij goed acht.
Link naar deze reactie
17/12/2007 @ 13:26
Nancy

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Even een ander vraagje over 4 kindjes
Wij zijn volop aan het proberen zwanger te worden van een 4 de kindje al van februari.
Nu hoorden wij vorige week zeggen dat een 4 de kindje veel financiële voordelen zou hebben qua loon enz.
Is het aar dat je bij 4 kindjes bijna uw brutoloon overhoud??
Wij kunnen dat moeilijk geloven, maar kennen niemand met 4 kindjes, dus daarom deze vraag.
Zou me verwonderen moest het zo zijn.

We doen het zeker niet voor het financiële, maar uit liefde voor nog een kindje.

Ook hier zullen de reacties wel komen, vooral omdat de 2 oudste ook al een leeftijd hebben, om nog eens broer te worden.
Maar daar trekken we ons niks van aan.

Succes met jullie kroost, hopelijk is het hier ook snel raak

Link naar deze reactie
26/12/2007 @ 22:57
Babyboom

Voor sommigen gefeliciteerd en anderen succes,

4 kinderen heeft inderdaad wel zijn voordelen qua loon... Je mag 200euro meer verwachten op je nettoloon/maand.

Hetzelfde geldt voor een 5de... maar, in 't begin is dat een maandelijks geschenk, het geeft een geruststellend gevoel maar eens je die eerste maanden voorbij bent merk je dat verschil niet meer.

Groetjes

De leutige bende

Link naar deze reactie
06/04/2008 @ 12:27

hey meid
trek het u niet aan .ik ben nu 27 en ook zwanger van myn 4 de kindje.
we hebben er bewust voor gekozen. iedereen is bly behalve een deel van myn familie.
ik heb hun toen geantwoordt het is ons leven en ons gezin.
myne man gaat buitenshuis werken en ik ben huismoeder.
onze kindjes komen totaal niks tekort.
dus niks van aan trekken en wie er niet mee akkoord gaat moet maar wegblyven.

Link naar deze reactie
11/04/2008 @ 16:02

zwanger van de 4e
hallo zwanger mamma's van hun 4e,

ben blij dat ik nu eindelijk dames heb gevonden die re hetzelfde voorstaan!
4 kinderen is tegenwoordig niet meer de norm he!
Ondanks dit een totaal overwachte zwangerschap is zijn we heel blij een 4e te mogen verwelkomen!
Maar ben blij te lezen dat alle moeders met de zelfde gedachtes rondlopen ,wat zegt de omgeving hoe doen we het finacieel en de grotere auto, ja!!
Het is in iedergeval een wonder dat je 4 x zwanger mag raken ,wij ervaren het als een godsgeschenk en het heeft blijkkbaar zo moeten zijn!

Na een paar weken grote zorgen en stress waarvan ik psoriasses kreeg heb ik mij erbij neergelegt dat er altijd zorgen zullen zijn maar dat je niet altijd zwanger bent dus we zijn nu aan het genieten !!

Dat gun ik iedereen die ook zwanger is geniet want het is zoiets moois en bijzonders!!

liefs astrid
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]