[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 14/09/2007 @ 08:54 mamavanB | Hallo medemama's, hier een vraag van een zeer vermoeide mama. Vanaf zijn 5e week heeft onze zoon in een Bakerzak gelegen. Dat is een trappelzak waar ook zijn armpjes inzitten, maar absoluut geen echte inbakering. Hij kan armen en benen hierin een beetje bewegen (kleine bewegingen). Dit hielp hem geweldig toen hij nog last had van de reflexen en hij niet in slaap kon vallen. Hij sliep vanaf 4 weken door. Vanaf 4 maanden hebben wij overdag de zak uitgelaten en vervangen door een gewone trappelzak. Sinds vorige week doen we de zak ook 's nachts uit, hij wordt echt te klein voor onze vent. Het in slaap vallen is geen probleem meer, maar wel het in slaap blijven!?! ![]() Hij wordt nu wel 3x per nacht wakker en is soms dan wel een uur wakker Zijn speentje in zijn mond doen, armpjes weer onder de dekens stoppen... het helpt allemaal niets. Ik gaf hem volledig bv, maar ben dit aan het afbouwen. Op een extra nachtvoeding zit ik dus niet te wachten. Hij krijgt nu 's avonds een fles (om 19.30u) 200ml met 2 lepels rijstebloem. Dat zou toch voldoende moeten zijn, denk ik zo... Al is hij met zijn 72 cm en 8300gram een flinke! Wakker maken om 22.30u voor voeden haalt niets uit, want dan slaapt hij juist zo diep, dat hij niet eet. Help!!! Wat te doen? Heeft hi 's nachts honger en wordt hij daarvan wakker? Of slaapt hij gewoon lichter zonder de zak aan? IK kan een maat grotere maat bakerzak kopen voor de nachten, maar hij moet er toch ooit vanaf. Of zou dat makkelijker gaan als hij weer ouder is??? Groetjes. |
| 14/09/2007 @ 09:33 Natalie | Hallo, Mijn dochter slaapt vanaf 6 weken ingebakerd (in een paccodoek). Na ongeveer 3,5 maand kreeg ze hier de balen van en sinds die tijd slaapt ze in een bakerzak. Wat een uitvinding. Ze is nu 5,5 maand en we hebben al enkele keren geprobeerd haar in een trappelzak te laten slapen, maar dat wil ze (nog) niet. Ze past de bakerzak nu bijna niet meer en ik denk dat we gewoon een maat groter bestellen. Ze hebben ook een zak met de maat 68 t/m 86. Waarom niet? Als dat haar de rust geeft om lekker te slapen. Ik zou voor de nacht een grotere maat bestellen. Succe ermee, Groetjes Natalie ![]() |
| 14/09/2007 @ 15:40 esther | Ik denk dat hij lichter slaapt door het ontbreken van de bakerzak. Ik zou hem niet zo snel een fles geven 's nachts, omdat dat waarschijnlijk niet de reden is van het wakker worden. Heb dit zelf ook meegemaakt rond die leeftijd, misschien een maandje jonger. Heb hem toen gewoon weer de bakerzak gegeven en een week later opnieuw geprobeerd. Toen lukte het wel! Ging precies zo met de inbakerdoeken die ik ervoor gebruikte. Die heb ik een aantal keer 's nachts weer aangedaan totdat mijn zoon er echt aan toe was. Succes! |
| 17/09/2007 @ 20:52 m. | Onze zoon heeft tot 7 maanden in de bakerzak gelegen. Hij was gewoon nog te onrustig voorheen. Toen lukte afbouwen wel en na 2 avonden doorzetten was hij gewoon aan een normale slaapzak. |
| 18/09/2007 @ 13:52 mamavanB | Dag dames, het lijkt gelukt! Na een tijdje slaapt hij nu ook in een normale trappelzak lekker door 's nachts. Heeerrrrlijk! We hebben hem nog 1 nachtje de Bakerzak aangedaan en merkten toen niet echt verschil. Misschien had het toch een andere oorzaak. Maar 't lijkt nu allemaal weer in orde. Groetjes. |
[Reageer]

afbouwen Bakerzak; slapen (5mnd)