< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » curettage

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
16/09/2007 @ 18:41
an

Hallo iedereen,

Ik heb vorige vrijdag te horen gekregen dat ik een miskraam heb...dit na 8w zwangerschap. Komende dinsdag krijg ik een curettage... ben hier een beetje bang voor... Geen idee wat me te wachten staat, hoe mijn lichaam hierop gaat reageren, hoe ik emotioneel ga reageren... Gelukkig heb ik nog een zoontje van bijna 1 jaar rondlopen...
Kunnen jullie me jullie ervaringen vertellen? Hoe hebben jullie dit doorstaan? Hebben jullie de dagen nadien nog lichamelijke klachten gehad? Ben je lichamelijk snel weer de oude? Emotioneel zal het wel zwaar worden...gelukkig zijn mijn 2 ventjes er om mij te steunen...

Liefs,

An
Link naar deze reactie
16/09/2007 @ 19:01
kat

Online Status
An,

Veel sterkte met je verlies, ik weet wat je nu doormaakt want ik heb het vorige maand ook meegemaakt.

De curretage zelf duurt niet lang. Deze gebeurde bij mij onder volledige narcose, maar 10 minuten later werd ik alweer wakker gemaakt omdat het al voorbij was. Van de narcose zelf heb ik geen hinder ondervonden. Ik was onmiddellijk weer klaarwakker. Ik had wel wat pijn van de curretage en heb dan ook een pijnstiller gekregen. De dag zelf heb ik redelijk wat bloed en bloedklonters verloren. De tweede dag was het bloeden al heel wat minder en een week later is dit volledig gestopt. Ik denk dat ik er lichamelijk toch wel heel vlug van hersteld ben.
Emotioneel gaat het natuurlijk niet zo vlot. Ik had de keuze om te wachten tot het kindje vanzelf zou afkomen of een curretage te laten doen en ik heb het laatste gekozen omdat ik er toch al 2 weken mee rondliep en het bloeden telkens weer stopte. Ik moet zeggen dat het emotioneel veel zwaarder is om te blijven rondlopen met een dode baby dan een curretage te ondergaan.
Na mijn curretage had ik het gevoel van, nu kan ik het eindelijk proberen te verwerken en opnieuw beginnen. Als je er mee blijft rondlopen heb je dat gevoel absoluut niet en dit is echt heel zwaar. Ik deed niet anders dan wenen in die tijd.
Na mijn curretage heb ik ook niet makkelijk gehad maar het was psychologisch minder zwaar dan voorheen.
Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.

groetjes Kat
Link naar deze reactie
16/09/2007 @ 19:05
ingetjee

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi An,
lichamelijk stelt een curetage echt niet veel voor, na een paar dagen ben je daarvan volledig hersteld
de leegte die de curetage achterlaat is natuurlijk iets anders, maar ik was telkens wel blij dat het achter de rug was, en dat ik niet meer moest rondlopen 'zwanger en toch niet meer'

groetjes
Inge

Link naar deze reactie
16/09/2007 @ 20:10
an

Hoi,

Bedankt voor de reacties... Toch een beetje gerustgesteld dat het lichamelijk best meevalt... Ik weet gewoon dat ik mezelf de tijd moet geven om het te verwerken... Ga blij zijn dat het achter de rug is want het is momenteel echt een raar gevoel (zoals jullie ook zeggen) om zo rond te lopen... Je lichaam vertoont nog zwangerschapstekenen, dat terwijl je ni meer zwanger bent...

Jullie ook veel sterkte en ik wens jullie snel een mooie zwangerschap toe.

Groetjes,
An
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]