< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » zoontje 15maand loopt nog niet

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
zoontje 15maand loopt nog niet
17/09/2007 @ 11:27
shinny

hallo,
graag had ik eens wat raad gehad i.v.m. het lopen van mijn zoontje.
Hij loopt al een tijdje aan een vinger en ik probeer dagelijks hem even verder te zetten dan mijn vinger wegnemen zodat hij ongeveer twee stapjes zelf moet lopen.
nu en dan lukt dit maar hij laat hem toch nog liever onmiddelijk op zijn knietjes vallen.
Is er iemand die raad weet om zo wat te oefenen zodat hij alleen loopt?ik weet dat er nog tijd is en dat jongetjes wel wat trager zijn,ik zie dat hij het zou kunnen maar dat de durf hem ontbreekt.
graag wat raad,dank je,
groetjes shinny,
Link naar deze reactie
17/09/2007 @ 11:36

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi

ik denk dat dat voor ieder ekind anders is. bj ons zijn er kindjes die aan 12 maanden niet te hoeden zijn en andere hebben p hun 16 maanden nog niet eens de intentie om recht te staan. Ik zou zeggen gewoon verder doen en wat je ook kunt proberen is mat de papa over elkaar gann zitten en hem tussen de twee een stapje te laten zetten en stillejes aan dan een beetje verder uit elkaar te gaan zitten. Als je snapt wat ik bedoel lol is een leuk spelletje en het helpt misschien...

succes

groetjes sandy

Link naar deze reactie
17/09/2007 @ 11:39
nele

Online Status
hoi,

hier nog een jongetje dat lang heeft gewacht om zijn eerste stapjes alleen te zetten. Hij liep ook al een tijdje aan de hand, maar liet zich ook steeds zakken als je hem losliet.

Die eerste stapjes alleen zette hij toen hij bijna 17 maanden was. Toevallig, zonder dat hij zelf goed in de gaten had dat hij alleen liep.

Sindsdien ging het heel snel. We zijn nu een maand verder, en hij legt nu ettelijke kilometers per dag af, probeert overal op te kruipen, kan vlot hindernissen nemen of omzeilen, staat zelfs te dansen voor de tv...

Wees dus maar gerust, één van de volgende weken zal ook jouw zoontje er wel in slagen om alleen op stap te gaan.

Echt tips om het proces te versnellen heb ik niet. Elk kind volgt zijn eigen tempo, en ik denk dat je dat best gewoon respecteert. ik heb al wel gehoord dat er kindjes zijn die zich 'gesteund' voelen als ze simpelweg iets in hun handje kunnen houden tijdens het lopen. Dat moet dan niet altijd mama's vinger zijn, het wil ook wel eens lukken met een stom lepeltje of een potlood... Het proberen waard hé!

Succes!
nele

Link naar deze reactie
18/09/2007 @ 16:16
Wenneke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn dochtertje was ook al 17 maanden toen ze zelfstandig kon stappen dus je moet je echt geen zorgen maken,ik ken geen enkel kind dat niet kan stappen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]