< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » Bevalling in st-maarten Mechelen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
Bevalling in st-maarten Mechelen
18/09/2007 @ 13:43
Mama

Wie is er in het sint-maarten ziekenhuis of het vroegere dodoens bevallen te Mechelen. Welke ervaring hebben jullie ermeer?
Link naar deze reactie
18/09/2007 @ 15:35
ABke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag Mama,

Mijn consultatie bij Van Houdenhoven was in het begin nog in de Leopoldstraat, maar sinds juli zitten ze dus op zwartzustervest.
Ik wist wel op voorhand dat ze gingen verhuizen.

Ik zal dus ook daar bevallen...
Alleen zijn de commentaren van Zwartzustervest niet zo positief... maar dat zullen we dan binnen 10 weken wel zien.
Zelf vond ik de vriendelijkheid in de Leopoldstraat wel beter, maarja...

Als het niet meevalt ga ik volgende keer gewoon naar een ander ziekenhuis.

Wanneer ben jij uitgeteld?

Link naar deze reactie
18/09/2007 @ 16:04
sandy

Hoi dames,

ben 2 keer daar bevallen,mijn gyne,dr deluster vind ik een heel goeie.
Het verloskwartier is erg goed en heeft zowat alles daar was ik erg tevreden over.Op de kraamafdeling zelf heb ik 2 keer 5 dagen gelegen maar als je niet teveel vragen hebt of zo zie je er niet teveel mensen buiten de schoonmaaksters en voor het eten te brengen.
Vond het eigenlijk niet slecht maar ben toch altijd blij geweet naar huis te mogen.
de kamers zijn er ook redlijk ruim en netjes.
Zo hopelijk krijg je een vlotte bevalling.
Groetjes,
sandy
Link naar deze reactie
18/09/2007 @ 16:22
Ilse

Online Status Stuur bericht
Hoi ABke,

Ik ben uitgerekend voor begin december 2007. Dus wie weet komen we elkaar daar nog tegen. Ik ga nu op controle bij dr. Clabout. Van mijn dochter ben ik in de Leopoldstraat bevallen, waar ik tevreden was. Omdat ik de vriendelijk op de zwartzustersvest een beetje de wensen overlaat tov in de Leopoldstraat, heb ik een beetje schrik gekregen.
Op zich is gyn. wel even vriendelijk gebleven.

Daarom graag positieve ervaringen?
Link naar deze reactie
18/09/2007 @ 20:02
ABke

Hoi Ilse,

Wie weet komen we elkaar daar wel tegen

Inderdaad, ik vond de mensen van de Leopoldstraat ook veel vriendelijker... maar blijkbaar is dat typisch voor zwartzustervest...

Mijn nicht is in juli ook bevallen in zwartzustervest en ze zei toch dat ze er tevreden van was. De bevalling was iets minder vlot gegaan bij haar, maar achteraf op materniteit viel het volgens haar heel goed mee.

De mama van mijn vriend werkt als verpleegster in de Leopoldstraat en zij heeft al wel gezegd dat indien er iets is dat niet kan ofzo dat we het haar meteen moeten zeggen, zodat ze er iets aan kan doen.

Achja we zien wel, voor deze keer blijven we zeker in Zwartzustervest gaan, maar als het tegenvalt gaan we volgende keer gewoon naar een ander ziekenhuis. Die zijn er hier in de buurt toch genoeg!

Groetjes en geniet van je

Link naar deze reactie
18/09/2007 @ 21:28
Noortje

Hey

Tof om ook eens iets positiefs van zwartzustersvest te horen. Ik ben vorige keer in de leopoldstraat bevallen, en moet nu ook mee verhuizen. (Gyn Aertsens)

Ik ben nog niet echt verder geweest dan de balie (die vent zit daar tegen zijn goesting denk ik) en opt secretariaat zit dezelfde madam als in de leopoldstraat (die heeft nog altijd ni leren lachen) dus das al bah.

De materniteit vond ik ook ni echt zo leuk in de leopoldstraat. (vrij onbeleefd als de vroedvrouw binnenkomt, uw klein oppakt, uw t-shirt omhoog steekt en het kind aanlegt! HALLOOOOO!!)

Ach ja... we zullen wel zien he wat het daar geeft

Link naar deze reactie
18/09/2007 @ 22:10
Hilde

Ik ben altijd in Duffel bevallen bij Dr Berteloot (en UITERST TEVREDEN by the way) maar ben al wel een paar keer op bezoek geweest in Dodoens (woon daar vlakbij) en het lijkt me daar wel een gezellige materniteit. Helemaal vernieuwd, mooie kamers, vriendelijke verpleging. Inderdaad beneden aan de receptie zijn ze niet echt vriendelijk, en die in de cafetaria zit daar maar hare shift uit te doen volgens mij maar ja...
De mama's die er toen bevallen waren waren er toch tevreden over, zeker over 't feit dat je onder water kan bevallen. Dat kan in Duffel niet, en ik denk in de Leopoldstraat ook niet.

Maar bevallen ben ik er zelf niet dus ik kan 't niet zeggen, sorry.

Link naar deze reactie
19/09/2007 @ 09:32
logan

Online Status Bekijk profiel
hoi
heb ook wel goede comentaar gehoord over dodoens idd het zijn heel mooi kamers daar
ik ben persoonlijk voor logan te edegem bevallen uza
en van ons morgan in lier ik ben zeer te vreden over lier ze zijn daar erg lief en beleefd en mijn gyn is ook super (dr joos )heb geen klagen zo hoop jou toch wat geholpen te hebben

vriendelijk groetjes wendy

Link naar deze reactie
28/10/2007 @ 09:06
Bieke

Hallo allemaal,

ik ben al 2 keer bevallen in het ex-Dodoens ziekenhuis, dus ben al een ervaringsdeskundige

Ik was 2 keer héééél tevreden van de vroedvrouw (heb 2 keer iemand anders gehad), de anesthesist enz. (dus de mensen die je echt tijdens de bevalling ziet). Van de verpleging was ik de 1e keer ook heel tevreden, op 1 verpleegkundige na, maar die heb ik de 2e keer niet meer gezien .
Maar toen er bv. problemen waren met de borstvoeding, hebben ze echt de tijd genomen voor mij.
De 2e keer ben ik maar 1 dag gebleven en was ik over het algemeen wel tevreden, ook op 1 verpleegkundige na. Dat heeft eigenlijk mijn 2e verblijf een beetje negatief gemaakt, maar ja, als ik langer gebleven was, zou ik waarschijnlijk meer positieve dan negatieve ervaringen gehad hebben! De nachtverpleegster vond ik nl. die nacht onvriendelijk, maar de verpleegkundigen 's morgens waren dan weer wel heel vriendelijk.
Ik had wel de indruk dat ze het hééééél druk hadden en dus best wat hulp konden gebruiken, maar dat zal overal wel zijn tegenwoordig zeker... En de dag dat ik van mijn 2e ben bevallen, waren er echt wel hééél veel bevallingen (een stuk of 8), dus 't was er echt wel een overrompeling die dag (en nacht) voor de verpleegkundigen.
In het algemeen was ik dus best wel tevreden. Er zal overal wel iemand rondlopen die je wat minder sympathiek vindt zeker!!!
De accomodatie vond ik zeker OK, zowel de verloskamers als de kamers zelf. Het eten wordt geleverd door Sodexho Een goeie raad: als je graag vis lust, neem dan de vismenu, die heb ik deze keer ook genomen en vond dat vééééél beter dan de vleesmenu. Je moet er wel bij zeggen dat je geen vegetariër bent, want anders krijg je ook geen charcuterie bij je boterham!

Hopelijk heb ik jullie wat kunnen geruststellen! En als je nog vragen hebt, dan stel je ze maar!

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Bieke - 28/10/2007 @ 09:08] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]