< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » slapen in de box of op de kamer?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
slapen in de box of op de kamer?
18/09/2007 @ 19:54
Eveltje

Online Status Stuur bericht
Dag iedereen,

mijn meisje is nu 2,5 maand en slaapt eigenlijk al tussen de 6 en 9 uur door van de eerste nacht dat er was. Overdag slaapt ze dan in haar box ook nog op onregelmatige tijdstippen.
Mijn vraag is nu: vanaf wanneer hebben ze overdag nog maar 1 dutje nodig en leg je ze dan ook in bed ipv in de box? Waarschijnlijk gaat dat geleidelijk aan gaan maar ik vraag het me toch af.
Al bedankt opvoorhand en vele groetjes,

Eveltje

Link naar deze reactie
18/09/2007 @ 20:31
Mammie-D

Ik leg en legde levy altijd in zjin bedje te slapen, dit omdat het vele malen comfortabeler is om in bed te slapen, het minder rumoerig is dan in de huiskamer en dat je kindje bovendien moet leren om in bed te slapen.
Gewoon bij de eerste geeuw in bed leggen klaarwakker als ze zijn en ze daar in slaap laten vallen. Het werkt tot op de dag van vandaag prima! Oja en kindjes hebben pas tegen de 1 jaar maar 1 slaapje nodig

Link naar deze reactie
18/09/2007 @ 20:32
Draakje

hey,

onze jongen 4 maand en een week doet nog steeds 's morgens een klein dutje, 1.5u, en 's middags een groot dutje, rond de 3 uur, in z'n park. 's avonds gaat hij naar z'n bedje om de nacht door te slapen.

Denk dat het een beetje van het ritme van je meid afhangt en wat je zelf wil?
Een vriendin van me heeft hun baby al vanaf 2m "aangeleerd" ook 'smiddags een dutje in bed te doen.

groetjes
Link naar deze reactie
18/09/2007 @ 20:40
Ann G.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Onze dochter is nu een dikke 13 maanden en die doet nog twee dutjes van om en bij het anderhalf uur elk.Dit om even aan te geven dat vele kindjes na hun 1 jaar nog 2 dutjes doen

Vanaf het moment dat ze duidelijk in het ritme kwam van die dutjes , legde ik haar in de dag in haar bedje , anders viel ze gewoon in slaap in haar box.

Link naar deze reactie
18/09/2007 @ 21:51
lianne

Zelfde als bij dnice....werkt goed hoor.

Link naar deze reactie
18/09/2007 @ 22:03

Onze sem slaapt eigenlijk sinds hij 6 weken oud is boven in zijn bedje. (of hij moet al onopgemerkt in de box in slaap zijn gevallen )

Dit omdat hij dan gewoon beter slaapt en zo een beter overzicht heeft (bed---> slapen)

groetjes virgenie

Link naar deze reactie
19/09/2007 @ 07:24
laura1979

Hoi,

Aron slaapt eigenlijk vanaf het begin al in bed, hij slaapt hier beter. Is minder lawaai en hij weet dan dat het tijd is om te slapen. De box is hier alleen om in te spelen als mama/papa even bezig is.

Groeten,

Laura

Link naar deze reactie
19/09/2007 @ 09:07
N_atalie

Online Status
Sinds een aantal weken slaapt ons meisje ook in haar bedje. Ze valt daar beter in slaap en slaapt er ook beter dan in de box...

Ze doet 2 slaapjes in bed. 's Voormiddags eentje van 1u-1,5u en in de namiddag zo'n uurtje of 2-3. Soms korter, soms langer...
En dan tussendoor tegen de avond aan doet ze nog een heel klein dutje in de box (dutje is zo kort dat 't niet de moeite is om haar uit te kleden, slaapzakje aan te doen en in bed te leggen).

't Slapen gaan is soms nog wel een gevecht... Ze is dan écht moe, maar ze geeft niet toe aan de slaap en gaat dan huilen (soms tot echt brullen toe). Daarom ook dat ze in bed gaat voor haar 2 slaapjes, dan weet ze ook dat 't slaaptijd is.

Link naar deze reactie
19/09/2007 @ 10:21
An V.

Tot vijf maanden heeft Ella haar dutjes in het park gedaan (met matrasje uiteraard). Vanaf toen doet ze haar dutjes in bed.
Ze heeft op dit ogenblik meestal nog 3 dutjes per dag. Nog altijd niet regelmatig, de ene keer slaapt ze een half uur, de andere keer slaapt ze twee uur, maar meestal iets er tussenin.

Link naar deze reactie
19/09/2007 @ 16:13
kelleke

hey

mijn zoontje is voor het eerst echt naar zijn bed gaan slapen toen hij 2 maanden ofzo was en dit allen maar juist na zijn fles smiddags om hem toch wat ritme te geven. voor de rest sliep hij in de box. nu heeft hij smorgens een dutje van ongeveer een uur en een half normaal heeft hij dit ni meer maar heeft in het ziekenhuis gelegen en zijn ritme is een beetje zoek.en dan nog in de namiddag nog eens een uur en een half of soms 2 uur. slaapt zo lang hij wil met een max van 3 uur.

zijn gewone ritme is dus om half 7-7 uur opstaan en dan na zijn middageten terug het bedje in voor max 3 uur wat meestal niet het geval is. is hij heel actief geweest durft hij wel ook savonds bij ons in de zetel nog een half uurtje slapen. gaat naar bed rond half 9.

Link naar deze reactie
19/09/2007 @ 19:13
Tine

Online Status Bekijk profiel
Ik zou je kindje toch ook in bedje leggen hoor, ze moet dat echt gewoon worden.
Ik leg Liam alleen maar in de box voor te spelen..
En wie weet slaapt ze dan langer?
Want het is tenslotte toch rustiger he..
Misschien gaat ze het in het begin dat niet willen,want ze is het tenslotte niet gewoon maar ff tanden bijten dan!
Uiteindelijk ga je tevreden zijn denk ik hoor

Link naar deze reactie
20/09/2007 @ 17:57
Lotte

hoi eveltje,

Ik heb hier ook een beetje problemen mee. Abe slaapt overdag altijd nog in de box en heel onregelmatig ook. Het voordeel hiervan vind ik dat ik erbij ben en hem dus op zijn buik of zij te slapen kan leggen, hij slaapt dan veel beter en langer dan op z'n rug! Maar als ik hem in bed leg durf ik dit niet...
Ook het eigenbelang van mij speelt een beetje mee eerlijk gezegd , want het is soms nogal een toer om in slaap te vallen en ik heb weinig trek om 4 of 5 keer per dag een half uur in de slaapkamer te wachten tot meneertje eens de slaap toelaat. Hoe doen jullie dit?

groetjes lotte

Link naar deze reactie
20/09/2007 @ 19:17
kelleke

hey

hier in het begin ook problemen gehad met het in slaap geraken. en dan heb ik op aanraden van mijn schoonzus nen doodoo gekocht ( maakt baarmodergeluiden en eens ze groter zijn gewone muziek) en sinds dien is het geen probleem meer. springt ook vanzelf terug op als ze wenen.sinds hij die had is hij ook langer beginnen slapen snachts en slaapt er nu nog altijd mee. wel op muziek dan. is vorig weekend bij mijn ouders gaan slapen doodoo mee en het is geen enkel probleem geweest om hem in zijn bed te steken.

je moet er natuurlijk ook wel zelf achter staan of je dat koopt natuurlijk.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]