Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 28/08/2008 @ 22:45 Mamalu | Hallokes! Super dat Aylin haar feestje zo'n succes was! Wij zijn vandaag Storm zijn taart gaan bestellen! We zijn naar de bakker geweest waar mijn petekindje haar taart vandaan kwam, en die was supermooi! Ze verwerken speelgoed op de taart, met hun favoriete speeltje bijvoorbeeld. Ik had op't werk een setje badspeelgoed gekocht rond het thema 'bosvriendjes'. Het zijn 6 kleine kabouters en paddestoelen, en die gaan ze op zijn taart zetten, en achteraf kan hij er nog mee spelen in bad! Ben erg benieuwd naar de taart zene, maar hun fotoboek was echt supermooi, had nog nooit zo'n dingen gezien. Jessy, ben trouwens erg benieuwd naar de foto's van Aylin haar feestje én naar de taart! Amy, wat zielig van Maxim seg! Maar ik ken er hier alles van hoor, wij noemen Storm soms 'Mr. Bump', met al zijn builen! Eergisteren zei mijn petekindje van 3 jaar: Dag wildenbras!, tegen Storm toen we binnenkwamen Zegt genoeg é?!Mijn kleintje heeft trouwens ook een lelijk oogje sinds een paar dagen, te wijten aan een oogontsteking! Het ettert heel erg, is dik en rood, en een blauwe kring onder zijn oog! Hij heeft precies gevochten Ik moet er 4 keer per dag druppels in doen, en sinds vandaag ettert het al veel minder Tina, tja, je verlof zit er bijna op é... Wat vliegt het toch voorbij é! Weet je, ik vind het echt geweldig nieuws dat uw meisje zo goed is bijgekomen tijdens die speciale tijd met jou Oh ja, hier ook eentje die erg aanhankelijk en wat huilerig is de laatste dagen! Al weet ik niet goed of het een groeisprongetje is, of dat het door zijn oogje komt, of door het feit dat hij plots bijna een mondje vol tanden heeft... Echt ik schrok me gisteren een bult toen ik wat Teejel op zijn tandvlees wilde smeren, hij is echt al zijn tandjes tegelijk aan't krijgen denk ik! Ik ga ze morgen eens proberen tellen ![]() Wij zijn vandaag de eerste echt stapschoenen gaan kopen Hij heeft al maat 21, ik vond dat vrij groot precies?! Het zijn simpele lederen Geox schoentjes geworden, met een velcro, en een flexibele rubberen zool! Ik wilde vooral erg goede schoentjes, en vond het uitzicht minder belangrijk. Niet dat ze lelijk zijn hoor, gewoon heel simpel, effen lichtbruin leder! Maar echt een super goede stapschoen! Hij zal het goed kunnen gebruiken, want hij kan het bijna!! Aan één hand stapt hij echt heel vlotjes, en eigelijk neemt hij je bijna niet vast. Hij houdt je wel vast, maar zo heel losjes, en hij steunt niet op je. Het is vooral het idee denk ik om nog een houvast te hebben. Hij heeft ook al een paar stapjes alleen gezet , maar meestal als ik loslaat gaat hij zitten ![]() Maar het gaat niet lang meer duren hoor ![]() We hebben trouwens ook een winterjas al gekocht! Ik wou eigelijk nog even wachten, maar ons oog viel erop, en mijn vriend wou hem per sé kopen! Tis nen half-lange van Mexx, en zo echt ne 'grote-meneren-jas' maar in't mini! Zooooooooo schattig! Nen bruine ook, met zo'n knopjes opzij, en ne kraag, en een afneembare kap! Echt chique ![]() Allé dametjes, ik ga mijn bedje eens opzoeken, maar ik kom dit weekend nog wel eens piepen! Dikke kus! xxx |
| 31/08/2008 @ 11:29 Mamalu | Hey Jessy, Mijn mail-adres is vansteen.malu@pandora.be, of naar vdvelde.storm@pandora.be! Ocharme Aylin seg, met haar bobbels ![]() Maar eigelijk wel goed dat ze het nu krijgt é, nu ze nog zo jong is! Ik hoop dat Storm dat ook heel vroeg krijgt, zodat hij er vanaf is, nu hij het nog niet zo beseft! Anders breng ik hem vd week even, en dan kan hij met Aylin wat bacteriën wisselen ![]() Allé, ik kwam maar snel even piepen, wij gaan na de middag zwemmen! Ik kom straks of morgen nog wel wat vertellen hoor! Oh ja, Storm zijn oogje is bijna genezen, alleen nog wat etter! kus! Geniet allemaal van het mooie weer é! |
| 01/09/2008 @ 20:19 Mamalu | Hallokes! Hey Tina, ik hoop dat de eerste september goed is meegevallen voor je Mijn petekindje is vandaag naar het tweede kleuterklasje gegaan, in een nieuwe school want ze zijn net verhuisd, en het was super goed meegevallen! Amy, wat knap van Maxim om al zo zelfstandig te eten seg En ik las vd week in het boek van K&G dat uit een rietje drinken de allermoeilijkste vaardigheid is dat ze moeten leren! Bij Storm zijn we er ook mee bezig, maar het lukt nog niet hoor... Hij knabbelt op het rietje, of steekt het in zijn mondje en zit dan met grote glunderende ogen 'af te wachten' tot dat lekkere melkje in zijn mond zal komen ![]() Ook echte stukjes eten lukt dus echt nog niet... Tis heel gek, want brood of koek eet hij vlotjes op, en ik geef hem steeds een volledige koek of boterham, geen kleine stukjes hoor. Maar een stuk fruit of groente of gelijk wat wil hij niet! Hij raakt het aan, en trekt gelijk zijn handje weg als hij voelt dat het vochtig of glibberig aanvoelt... Hij lijkt letterlijk 'bang' te zijn om het vast te nemen! En als ik het stukje dan op een lepel leg duwt hij die ook weg... Omdat hij natuurlijk weet dat het iets glibberig is! ![]() Een frietje eet hij wel, dus dacht ik misschien een een appel te snijden in 'frietjes' ? Ik kan het proberen é!Hoe gaat dat trouwens bij Aylin en Elisabeth? Ook vroeg ik me af hoe de eetschema's bij jullie er nu uitzien? En wat mogen ze zoal drinken? Weten jullie of het ok is om Fristi te geven af en toe? Ik vervang Storm zijn fles van 17u nu door pudding of platte kaas met fruit gemixt, nog steeds een melkmaaltijd, maar geen fles! 's Morgens krijgt hij nog wel een fles (250ml groeimelk) en daarna een granenkoekje, om 12u groentjes en tussen 14u en 15u fruit, tussen 17u en 18u een pudding of kaas met fruit, en voor het slapengaan krijgt hij nog eens 200ml groeimelk! Ik vroeg me ook af hoe ze drinken? Nog steeds uit een papflesje? Of een tuitbeker? Of een open beker? Storm heeft van bij de geboorte moeilijk gedaan rond speentjes (was een heel gedoe om iets te vinden dat hij goed vond), ook bij tutters is dit het geval, en hij heeft zelfs een voorkeur voor bepaalde lepeltjes! Bijgevolg weigert hij een tuitbeker ( de vorm staat hem niet aan denk ik), maar uit een open beker drinken gaat wel heel goed! Het stappen gaat de goede richting uit, nog steeds wel aan één hand, maar eigelijk doet hij het alleen hoor! Ook staat hij vaker alleen, en steeds langer! I.v.m. het feestje: het enige wat ik moet doen is zaterdag grondig poetsen, wat borrelhapjes en drank gaan kopen, en de versiering ophangen! Echt koken zoals jij Amy ga ik niet doen! Het begint hier om 13u30, en om 14u wil ik dat Storm zijn kaarsje uitblaast (hij is de zondag om 14u04 op de kop 1 jaar, dus zou het fijn vinden om op dat exacte tijdstip het kaarsje te laten uitblazen!), voor de rest ga ik gewoon borrelhapjes op tafel zetten, en ik heb zo'n chocolade-fondue, dus zou ook aardbeien met fondue op tafel willen zetten! Het leek me wel eens leuk, en lekker bij een glaasje champagne! Tegen de avond zal iedereen hier terug vertrekken, en dan kunnen wij nog even rustig nagenieten é! Ik denk trouwens dat ik sevens zijn kadootjes eens ga inpakken ![]() Jessy, hoe gaat het met uw bobbel-meisje? Kan ze er wat afblijven? En waar blijven de foto's van haar feestje? Ik ben echt benieuwd... ![]() Amy, bedankt voor de fotokes van Maxim! Tis toch echt een knap manneke é!!!! Tina, stuur jij ook eens wat fotootjes door van uw prinsesje? Dada!!! (of zoals Storm zou zeggen 'Attaa' xxx |
| 01/09/2008 @ 22:13 Mamalu | Hey, Dit was ik nog vergeten zeggen, maar zaterdagavond had mijn vriend de BBQ aangestoken... We zaten gezellig buiten met zijn drieën, en ik dacht: ik leg voor Storm een banaantje op de BBQ! Toen ik de banaan in stukken op zijn bordje legde, vond hij zoals gewoonlijk dat het te raar aanvoelde of zoiets... Nadat hij de stukjes van zijn bordje gekieperd had, en er eens vies naar had gekeken, begon hij één voor één, en héél snel stukje voor stukje onder zijn poep te steken! Hahahahaha! Hij dacht dus dat we het niet gezien hadden! Heb nadien nogal kunnen opkuisen zene! En ons manneke hebben we dan ook maar meteen in bad gezet! Heb trouwens een foto van de stoute bananen doorgemaild!Nog een raar tafereeltje: zondagmiddag gingen we zwemmen, zoals we wel vaker doen met hem... Normaal gezien vind hij dat heel plezant, maar deze keer draaide het anders uit: Ik ging eerst met hem op de rand zitten, en wat plonsen aan het babybadje, en tot daar ging het goed. Mijn vriend kwam eraan en ging in het badje zitten, en toen ik Storm erbij zitten zette hij het op een brullen ![]() Wij begrepen er niks van! Ik nam hem terug op, en hij bleef maar snikken (doet hij anders echt nooit!). Ik dacht dat hij het misschien te koud had, dus besloten we met hem het grote bad in te gaan (met wild-waterbaan en waterval en zo), want dat bad is nog veel warmer dan het babybad, en hij vindt het gewoonlijk veel leuker ook! Maar ook daar zette hij weer zijn keel open! Ik hield hem dus tegen me aan, en hij sloeg zijn armkes rond mijn nek, hield me héél stevig vast, en bleef maar snikken ![]() Toen het wat over was, probeerde ik hem terug wat verder van me af te houden, en hopla, weer gebrul! Wij waren echt stomverbaasd en begrepen er niets van! Dan heb ik maar zo met hem in het water rondgewandeld, en hij met zijn armen rond mijn nek... Na een tijdje kon er dan toch een glimlach af, en gaf ik hem aan mijn vriend, en ja hoor, weer gebrul, en meteen strekte hij zijn armkes weer naar mij uit! Hij wou enkel en alleen zijn mama, en dan liefst nog helemaal in mijn nek kruipen! We hebben het een paar keer geprobeerd, met telkens hetzelfde resultaat! Toch raar é?! Je moet weten dat Storm alles behalve een knuffelaar is (tot mijn grote spijt), en hij wordt absoluut niet graag gepakt, en zit nooit op de schoot, en nu wou hij me niet lossen, en brulde hij bij mijn vriend! ![]() Mijn vriend vond het dus ook maar allesbehalve plezant é, en zei constant tegen Storm: mama's kindje! ![]() Enfin, eens we uit het water waren had Storm weer veel praat en deugnieterij bij hoor! Maar vond het echt héél bizar! Allé, nu ga ik jullie laten hoor! xxx ![]() |
| 03/09/2008 @ 20:26 Mamalu | Dag moederkes! Jessy, bedankt voor de mooie foto's! Vooral die foto met die hoed vind ik geweldig! Storm kan sinds vanmiddag ook uit een rietje drinken! Had een anti-lekbeker van Nuby gekocht met een hersluitbaar rietje, en dan de tip van Amy toegepast, en ineens begon hij er mooi aan te zuigen! Ook kan hij nu (in snel-tempo) de trappen op! Hij gaat dan helemaal tot boven ( 2 trappen), maar de zoldertrap mag hij niet op, vind ik te gevaarlijk! Overdag laat ik het ook niet toe hoor, dan is de deur van de living toe. Maar via de keuken kan hij wel naar de trap, omdat er nog geen deur instaat, dus moet ik wel oppassen! Als we 's avonds het bad ingaan, mag hij onder toezicht wel zelf naar boven gaan! Vanmiddag nog even gaan shoppen, en heb voor hem een zeer licht mutske gekocht voor het tussen seizoen. Vind het toch belangrijk dat bij die eerste koude en frisse wind zijn oren bedekt zijn, maar een echte wintermuts is dan veel te warm é! Bij een meisje is dat gemakkelijk é: een haarlint, en de oren zijn ook bedekt! ![]() Pfff, het is vandaag echt precies herfst é! Over slapen gesproken, hij slaapt al een hele week super lang door! Wel 13 uren aan één stuk!!! Vroeger ging hij tussen 20u en 20u30 naar bed, en was hij rond 6u30 wakker. Overdag deed hij dan 2 dutjes van telkens ongeveer anderhalf uur! Nu leg ik hem om 19u30 in bed, en slaapt hij tot 8u30 ongeveer. Overdag wel nog maar één dutje van een uur ongeveer! Mijn mama vertelde me dat ik zelf op 16 maanden geen dutje meer deed overdag Ben benieuwd!Het is wel een beetje moeilijker om aan al de voedingen te komen nu, omdat zijn dagen nu korter zijn! Eigenlijk krijgt hij nu één voeding minder, maar hij drinkt tussendoor nog melk ipv thee, dus komt het toch op hetzelfde neer é! Tina, hoe gaat het op school? Valt de klas wat mee? In welk leerjaar onderwijs je eigenlijk? Je zal wel moe zijn tegen het einde vd week! Allé, volgens mijn banner zouden mijn regels bijna moeten gaan komen! Ben toch wel benieuwd, het zit toch veel meer in mijn hoofd dan verwacht! Wat je enkele weken geleden zei Jessy, ivm je lichaam dat je voor de gek houdt, wel dat heb ik nu ook Heb al enkele dagen een lastig gevoel in mijn onderbuik, en mijn hormonen zijn wat op hol geslagen... Ik heb plots een serieuze eetlust (lees: snoeplust!), en wat andere 'lusten' ook ![]() Oh ja, Jessy, tof van je zus seg!!! ![]() Tot één dezer! Attaa! |
| Gisteren @ 20:00 Mamalu | Hey allemaal! Oh Amy, wat erg dat Maxim net nu ziek is!!!! Hopelijk gaat het snel beter, en heeft hij er niet te veel last van é! Het feestje morgen zal hem zeker en vast afleiden! En een dikke proficiat met uw stappertje! De jongste bengel vd bende hier stapt als eerste! Nu zal je hem zeker goed in het oog moeten houden é! Storm stapt nog niet alleen, wel aan de elleboog zoals jij ook beschrijft Amy, of met één handje. Alleen staan doet hij wel al heel goed, en het drinken met een rietje is nu een groot succes! Had hem gisteren een MinuteMaid gegeven, en dat dronk hij bijna helemaal in één keer leeg! Soya melk met banaansmaak drinkt hij nu ook heel graag, en Fristi zonder suiker! Ik denk dat ik ook eens brikjes gewone volle melk ga kopen, want sinds deze week krijgt hij koemelk, en hij lust het echt heel graag! Jessy, wat een verhaal van je zus seg! Zo spannend voor haar seg, dat ze geen idee heeft hoe ver ze is en zo, en zeker dat ze dan nog zo lang moet wachten! Toen ik mijn test deed, heb ik meteen de gyne gebeld voor een afspraak, en moest daar 6 weken op wachten! Na een paar weken belde ik haar op of ik niet vroeger mocht komen, omdat ik het echt niet uithield vd zenuwen (was doodsbang dat er helemaal niets in mijn buik ging zitten), en toen zei ze ook dat je pas na 8 weken iets deftig kan zien op die echo, en dat vroeger komen enkel teleurstellend zou zijn voor mij! En nu hoor ik van jou dat je op 6 weken haar hartje al kon horen?! Wij hebben Storm zijn hartje trouwens voor het eerst horen kloppen een maand voor de bevalling, toen ik aan de monitor moest in het ziekenhuis! Ik vond dat ook een heel emotioneel moment, en bij de volgende zwangerschap wil ik zo'n AngelSound kopen, zodat ik elke avond in mijn luie zetel naar dat paardje in galop kan luisteren ![]() En ja, volgens mijn banner had ik vandaag mijn regels moeten krijgen, maar voorlopig blijven ze spoorloos! Maar dat wil niets zeggen hoor, want zoals ik eerder al eens zei: ik ben erg onregelmatig, en mijn cyclus kan wel langer duren é. Deze morgend was ik er nochthans zeker van dat het vandaag ging gebeuren, want had weer zo'n lastige buikpijn! Maar na de middag verdween ze weer! Weet ge, toen met de vorige zwangerschap vond ik dat wel lastig: 2 weken overtijd gaan, er bijna zeker van zijn dat je zwanger bent, en dan toch nog je regels krijgen Ik hoop dat ik daar deze keer van gespaard ga blijven, want ik haat die onzekerheid! Zo dames, geniet van jullie weekend, én van de verjaardagsfeestjes é!!! Wij hebben hier zondag ons 'Kabouterfeest', en ik zal zeker foto's doormailen! Dikke kussen! |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

Pas mama geworden...
Dan kan ik soms zo beginnen meeschreien 
En beetje bij beetje begint ze zo haar park rond te stappen met haar handjes stevig over de leuning...Hihi, ze "hangt" dan zo soms aan haar park, gelijk ze aan den toog hangt
Koddige foto's dat ik al gepakt heb..

Zegt genoeg é?!
Ik moet er 4 keer per dag druppels in doen, en sinds vandaag ettert het al veel minder 
Hij heeft al maat 21, ik vond dat vrij groot precies?! Het zijn simpele lederen Geox schoentjes geworden, met een velcro, en een flexibele rubberen zool! Ik wilde vooral erg goede schoentjes, en vond het uitzicht minder belangrijk. Niet dat ze lelijk zijn hoor, gewoon heel simpel, effen lichtbruin leder! Maar echt een super goede stapschoen! Hij zal het goed kunnen gebruiken, want hij kan het bijna!! Aan één hand stapt hij echt heel vlotjes, en eigelijk neemt hij je bijna niet vast. Hij houdt je wel vast, maar zo heel losjes, en hij steunt niet op je. Het is vooral het idee denk ik om nog een houvast te hebben. Hij heeft ook al een paar stapjes alleen gezet , maar meestal als ik loslaat gaat hij zitten 
. Zielig hoor, hoewel Ayin harder weende om haar in dat houten bakje te meten en toen ik even weg ging om haar tut! 

En ik las vd week in het boek van K&G dat uit een rietje drinken de allermoeilijkste vaardigheid is dat ze moeten leren! Bij Storm zijn we er ook mee bezig, maar het lukt nog niet hoor... Hij knabbelt op het rietje, of steekt het in zijn mondje en zit dan met grote glunderende ogen 'af te wachten' tot dat lekkere melkje in zijn mond zal komen 
), nam hem van me over, ging mee tot de deur zodat hij mooi dada kon doen, en toen waren er geen traantjes meer
Ze stak veel sneller dan dat wij konden reageren ineens (dan juist nog een dikke ook) bijna een hele frit in haar mond. Gelijk stak het vast in haar keel. Mijn hart en dat van mijn man sloeg even over toen ze er blijkbaar niet direct uitgeraakte maar gelukkig gaf ze hem ineens weer over met wat slijmen (sorry voor het detail) Phieew...
Ben benieuwd!