[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 26/09/2007 @ 10:38 Happy | Hallo, Ben nieuw op het forum. Ben volgens mijn bereking nu bijna 9 weken zwanger. Morgen naar de VK. Gisteren aan onze ouders verteld. Ben blij maar moet ook nog steeds erg wennen aan het idee. Aan de telefoon, tijdens het maken van een afspraak bij de VK, vroeg de VK of we wilden nadenken over het laten doen van een combinatiestest. Zijn ze tegenwoordig verplicht. Kunnen o.a. dan zien hoeveel % kans je hebt op een kind met het down-syndroom. Wie heeft dit laten doen? Waarom wel/ niet? |
| 26/09/2007 @ 17:31 Maggie | Ik weet niet hoe oud je bent...maar hoe jonger je bent, hoe minder betrouwbaar de uitslag. Bij meiden van bijv. 25 jaar (wat ik zelf ben, dus vandaar dat ik het las) heb je maar een kleine kans op een kindje met down syndroom en bij deze kinderen hadden ze het maar in de helft van de gevallen goed voorspeld. Als je ouder bent dan is de voorspelling wel betrouwbaarder. Maar wanneer je een heel hoog risico hebt, dan heb je nog steeds een kans van ongeveer 1 op 200....dus 199 kansen op een gezond kindje. 't lijkt mij een heel moeilijke afweging....dus ik heb besloten die test niet te doen.... |
[Reageer]

combinatie-test