< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » 11e ronde alweer, wie ook????

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
11e ronde alweer, wie ook????
12/10/2007 @ 17:55
Sanne

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
He, dat is weer een teleurstelling te verwerken wendy. Ik leef met je mee! Bah, aan een kant is temperaturen goed, aan de andere kant weer zo confronterend he!

Dank je voor je uitleg over naar de gyn gaan. Ik ben wel benieuwd of anderen gewoon na x rondes naar de huisarts gestapt zijn met de vraag naar degyn te gaan??

Enne....wat is MMM? (ik heb vanalles geprobeerd ervan te maken, maar ik haal er even niets zinnigs uit. Wat ik denk is dat het met opwekken van eites te maken heeft of ivf?)

Sanne

Link naar deze reactie
13/10/2007 @ 02:26
mel

wendy ambetant hé zo lang moeten wachten op een kindje, ik denk dat ik het ook lastiger zou hebben moest alles in orde zijn, maar da komt wel goed

sanne mmm wil zeggen in de medische mallemolen en ik ben zelfs niet naar de huisarts geweest maar rechtsstreeks naar de gyne, veel succes

Link naar deze reactie
13/10/2007 @ 09:56
Wendy

Online Status Stuur bericht
pfff, hier zijn de duiveltjes in alle hevigheid doorgebroken hoor... niet normaal meer!
volgens mij, in nederland in ieder geval, heb je zowiezo een doorverwijzing van de huisarts nodig om bij de gyn terecht te komen. je krijgt dan een "groene kaart" en dan mag je wel zelf bellen voor een afspraak. ik kan het je wel aanraden hoor sanne, wij zijn er een stuk geruster op. ik heb in ieder geval een regelmatige eisprong, we hebben nu nog een kleine dosis geluk nodig, we kunnen er dus op wachten tot het goed komt. wanneer je in onzekerheid zit of er misschien iets mis is, dat helpt ook niet he!

Link naar deze reactie
15/10/2007 @ 21:55
Sanne

Wendy, zijn er inmiddels al wat minder duivels op je pad. Vervelend he, daar gaat weer zo'n maand 'hoop'.
Over de gyn, daar moet ik het nog eens goed met mijn mannetje over hebben. Weet je toevallig -natuurlijk verschilt dat per ziekenhuis- hoelang je op zo'n afspraak moet wachten by de gyn?

Is daar een wachttijd van 3 maanden voor of zou je bij wijze van spreken al dezefde week terecht kunnen als je naar de huisarts gaat?

Voor mijn gevoel is het een grote stap om naar de ha te gaan namelijk en oef, als ik dan nog 3 maanden moet wachten....nu ja misschien is dat des te meer reden zo snel mogelijk te gaan.
Lastig hoor!

Sanne

P.S> hier nog steeds buikpijn....(niet van menstruatie)

Link naar deze reactie
16/10/2007 @ 17:59
Wendy

hey sanne!
voor een normale check-up bij de gyne, zoals een inwendige echo, waar ze normaal wel mee beginnen, hoef je niet zolang te wachten hoor. je kan er zowiezo wel binnen een maand terecht. ik wilde persee op een bepaalde dag (dan hoefde ik geen vrij te nemen) en persee sochtends vroeg en nog kon ik binnen een maand komen.
het is inderdaad wel een stap hoor, zo voelde dat voor ons ook. je geeft dan toch min of meer toe dat "het niet lukt". maar achteraf ben ik er blij om, alles is goed en dat geeft veel rust. je weet dat het ooooit wel goed gaat komen, je moet alleen even geduld hebben en wachten op het goede moment. dat kan heel rustgevend werken en misschien hebben we dat wel net nodig?
meid, veel succes, het belangrijkste is dat je het samen eens kunt worden en misschien is het bij jou al niet meer nodig? heb je nog steeds geen duiveltjes gezien? die van mij zijn al bijna weer vertrokken, dan kunnen we er weer tegenaan!
x
wendy

Link naar deze reactie
16/10/2007 @ 18:36
Sanne

Dank je Wendy,
inderdaad, je zegt het precies goed, je geeft iets toe he. En eigenlijk weten we dat wel, maar dan breng je het ook echt naar buiten toe als ' een probleem'. Misschien is dat wel het moeilijkste. En ja, een inwendige echo lijkt me ook wel " apart" (brrr....het is volledig psychologisch, maar ben eigenlijk wel een beetje bang voor ziekenhuizen.....). We gaan het er saampjes van de week even over hebben. Of misschien wachten we eerst mijn ongi ja/nee af (aan de andere kant is dat weer gewoon uitstellen....).
Ik weet precies wanneer ik ongi moet worden. Ik ben afgelopen keer een week tevroeg ongi geworden (????blijft een raadsel), terwijl ik normaal een nette cyclus had va rond de 30 dagen. Dus als het een week korter is, dan moet ik ca 3 nov. ongi worden of een week later. Dus...ik denk dat ik nu nog in mijn vruchtbare periode zit. We nemen het er maar van he

Bij jou kan het gelukkig(!) ook alweer gauw beginnen.

Liefs,
Sanne

Link naar deze reactie
16/10/2007 @ 22:45
mel

ja die eerste keer naar de gyne is stresserend omdat je niet weet wat de diagnose is, bij mij was die dus slecht maar heb er niet teveel bij stilgestaan en er direct ingevlogen met positieve gedachten, nu de volgende keer bij de gyne ga ik vragen om mijn ventje zijn sperma te onderzoeken en ik zit daar meer mee in dan mijn diagnose, raar hé, waarschijnlijk omdat ze aan slecht sperma veel minder kunnen doen dan geen eicellen

Link naar deze reactie
16/10/2007 @ 23:24
Sanne

Mel, wanneer ga je weer naar de gyn? Het lijkt me inderdaad spannend daar het resultaat van af te wachten.
Ik vind het zo fijn jullie verhalen te lezen, hoe het bij jullie gaat en/of gegaan is. Ik kan me jouw gedachte -Mel- ook heel goed voorstellen hoor. Ik heb vaak ook liever dat het mij zou overkomen (gewoon iets) dan dat mijn man pijn gedaan wordt (emotioneel bv).
Als ik het goed heb begrepen heb jij PCO, Mel. Waar staat dat eigenlijk voor? Ik begrijp dat je het herkent doordat je heel onregelmatig ongesteld wordt.
In ieder geval, ik ben wel enorm verrast door de hoeveelheid ' methoden' die er nog zijn, buiten alleen ivf om, om zwanger te worden.

Wat ik bv van ivf heb begrepen is dat dat heel ingrijpend is en best stressvol. Wij weten niet of we dat wel willen of liever een kindje adopteren....Tja, maar nu er nog zoveel ' andere' mogelijkheden zijn, weet ik het even allemaal niet meer. Laten we hopen dat de natuurlijk weg ook zijn gang mag en kan gaan!
Ik duim net zo hard voor jullie, of misschien wel een beetje meer

Liefs, Sanne

Link naar deze reactie
17/10/2007 @ 01:06
Sanne

krantenartikeltje
hmmm wat moeten we hier nu weer mee???

>>Iedere dag seks. Voor mannen die geen goed sperma hebben en een kind proberen te verwekken, kan dit helpen. Dat zeggen Australische onderzoekers van de Sydney University.
Tot nu toe krijgen koppels met vruchtbaarheidsproblemen vaak het advies om een tijdje geen seks te hebben zodat het aantal zaadcellen in het sperma stijgt. Hoe groter het aantal zaadcellen, hoe groter de kans op een zwangerschap.

Maar de Australische wetenschappers komen met een ander advies. Ze onderzochten 42 mannen met een slechte kwaliteit sperma. Deze mannen moesten een week lang iedere dag ejaculeren. Het zaad werd vervolgens vergeleken met dat na drie seksloze dagen. Op vijf gevallen na was het sperma van alle mannen beter na de dagelijkse ejaculatie. Meer seks betekent minder DNA-schade aan het sperma, is de conclusie. Voor stellen met een kinderwens kan die kwaliteitsverbetering cruciaal zijn.

Het blijft overigens een feit dat het aantal zaadcellen groter is na een periode zonder seks. Een pauze van twee tot drie dagen zou dus de beste optie zijn voor mensen die nog maar net proberen zwanger te raken. Mannen met beschadigd sperma die wel voldoende zaadcellen produceren, moeten vaker een poging wagen. <<

Link naar deze reactie
01/11/2007 @ 09:20
Ksenia

Hoi meiden,

Wat hebben we deze week meegemaakt.... en dat is nog niet gedaan...

1 dag voor mijn NOD had een licht positieve zw. test (Kruidvat). Nog 2 dagen later: duidelijk positief! Eerst een Cl.Blue - een duidelijk kruisje, en voor alle zekerheid nog een digitale test gedaan:"zwanger" kwam snel op het scherm.

We zijn super gelukkig gisteren (2 dagen overtijd) naar het UZ geweest voor een bloedafname. En wat blijkt: de HCG staat maar op 45...

Dus ja, we zijn zwanger (spontaan!!! Niet te geloven!), maar de HCG is toch aan de lage kant. Volgende week dinsdag moet ik terug voor een bloedafname. Ik vind het heel zwaar... nog een miskraam? Ik kan er niet aan denken... Mijn ventje is heel optimistisch: ik heb geen bloedverlies, geen buikpijn, wel grotere borsten en geen eetlust... Dat is volgens hem voldoende om blij te zijn, en dat het goed zal aflopen.... Pfffff

Ksenia

Link naar deze reactie
01/11/2007 @ 14:46
mel

ksenia veel succes en hopelijk komt alles goed

Link naar deze reactie
02/11/2007 @ 18:01
Sanne

Ik duim voor een goede afloop Ksenia!!!!

Ai, wat een onzekerheden toch. Hopelijk gaat het allemaal goed!
Hoe hoog moet eigenlijk het hcg zijn 2 dagen over tijd?
Sanne

Link naar deze reactie
02/11/2007 @ 19:29
illydv

Wat spannend allemaal Ksenia. Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt en dat er echt een klein wondertje in je buik aan het groeien is!!!
Link naar deze reactie
03/11/2007 @ 09:12
Ksenia

Goede morgen dames,

Bedankt voor jullie steun!!!! Ik hoop van harte dat we allemaal volgend jaar een babytje in ons armen kunnen krijgen!

Hier is nog niets speciaals te melden, ik ben 5 dagen overtijd, geen gezien... Blijft spannend.

Ik was van plan om vandaag nog een paar testen te kopen om te zien of de streep donkerder wordt, maar mijn manneke wordt bijna kwaad. Hij wil dat ik stop met ongerustheid en dat we gewoon de natuur vertrouwen. Maar wachten tot dinsdag is het nog zoooooo lang.

Ik ben helemaal niet misselijk, alleen moe moe moe, ik val in slaap op de zetel 's avonds, ook mijn borsten indd zeer groot geworden. Soms heb ik een vervelend gevoel (druk) in mijn onderbuik en links. Op het forum lees ik dat bijna alle zwangeren nog vóór de NOD misselijk zijn, daarom maak ik mij ongerust....
Maarja, we moeten geduld hebben tot dinsdag.

Groetjes en
een mooi weekend!!!
Ksenia

Link naar deze reactie
03/11/2007 @ 14:20
Sanne

Ksenia, ik zal voor je duimen voor een goede afloop

Hier wat minder, een dag voor NOD negatief
En dat terwijl ik vannacht nog wel over een positieve test gedroomd heb!!!Was een hele mooie droom. Ik snap ook niet dat mijn termometer vannochtend meteen richting 37,2 sprong, terwijl hij er anders even over doet om naar 36,9 te gaan. Voel me ook licht misselijk de laatste dagen en verminderde eetlust, terwijl dat altijd meer is voor mijn ongi...

Misschien nog te vroeg...dinsdagochtend voor ik naar de ha ga nog maar eens testen als er niets te zien is.....Bah, al die pijntjes zit ik me van de afgelopen tijd echt niett in te beelden en komen niet overeen met de vorige 12 (negatieve) cyclussen....

Ben een beetje gedesillusioneerdMar hoop voor mij en Ksenis positief nieuws op dinsdag (ben ik 2 dagen overtijd hopelijk)

Sanne

Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 18:53
Ksenia

Hallo dames,

Vandaag had ik tweede bloedafname:wat een spannende dag!
Gelukkig is de HCG mooi gestegen: 964.

Volgede week donderdag 1ste echo.

We kunnen nog altijd niet geloven: spontaan zwanger na 6 IUI's, 1 IVF, 1 cryopoging.... de natuur kan wonderen doen....

Ik hoop dat jullie ook snel positief zullen testen!!!

Liefs,
Ksenia

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]