< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » zomerklasje vanaf welke leeftijd

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
zomerklasje vanaf welke leeftijd
05/10/2007 @ 22:28
evelien

Online Status Bekijk profiel
hallo,

ik vroeg me af vanaf welke leeftijd een peutertje naar het zomerklasje mag. mijn zoontje wordt in juni 2,5 jaar.
een vriendin van mij zei dat kobe wel al ging mogen gaan omdat dit ter voorbereiding is van het eerste kleuterklasje...

Groetjes,

Evelien

Link naar deze reactie
06/10/2007 @ 15:15
Liesje

Online Status
Hoi,

Als je uit België komt, mag je kindje pas naar school als hij 2,5 jaar geworden is, en dan pas op een instapdatum. De laatste is echter na Ons-Heer-Hemelvaart. Je zoontje zal dan dus nog juist te klein zijn.
Hij zal in september moeten beginnen in het eerste kleuterklasje. Geen probleem hoor!

Groetjes, Lies

Link naar deze reactie
06/10/2007 @ 21:23
Bashful

In België is een zomerklasje pas vanaf 2,5 jaar. Dat is eigenlijk gewoon een afsplitsing van de eerste kleuterklas, waardoor de kleinsten (dus de 2,5 jarigen) bij elkaar zitten en zo beter begeleid kunnen worden. Een school kan zo'n zomerklasje organiseren als ze voldoende kleuters (dus lesuren) hebben.
Link naar deze reactie
07/10/2007 @ 20:12

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Evelien , volgens mij mag je zoontje dan pas in september naar school. Normaalgezien kan er pas naar school gegaan worden vanaf de instapdatum nadat je kind 2,5 geworden is. En in juni is er geen meer.

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 13:35
lesley

Online Status Bekijk profiel
Hoi

Ik ben een kleuterjuf uit België en idd je kindje mag pas naar school als het 2,5 is. Er zijn verschillende instapdata deze zijn: na elke schoolvakantie, 1 februari en nog ergens in mei (dit is een nieuwe). In uw geval, kindje 2,5 jaar in juni, mag het dus naar school in september en zal het meestal in het klasje komen met de kleinste kleuters. Dit hang meestal wel af van school tot school hoor (de indeling van de klasjes he).

nog vragen, stel ze gerust!

groetjes
lesley&co

Link naar deze reactie
13/11/2007 @ 12:50
deesje

Na de krokus (februari) is er een instapdag, maar dan is mijn dochtertje net een week te jong om 2,5 jaar te zijn, anders moet ze wachten tot na pasen in april.
Ik zou ze graag zo snel mogelijk laten gaan want bij de OM begint ze zich wel te vervelen nu alle grote kindjes weg zijn en ze bijna alleen tussen baby'tjes is "achtergebleven".
Zou dit van de goodwill van de school afhangen of zou dit een probleem zijn voor de verzekering ofzo? Iemand al in deze situatie gezezen of hier een antwoord op?

Groetjes

Link naar deze reactie
13/11/2007 @ 12:54
Michelleke

Ik dacht gehoord te hebben dat het idd iets met de verzekering te maken had dat een kind dat nog geen 2,5 is voor de instapdatum niet op school mag zijn zonder begeleiding...
Bij ons is het ook zo: Tiany wordt 2,5 op 14 september maar ik moet tot na de herfsvakantie wachten eer za naar school mag... Ik weet zeker dat ze zoooo graag met haar broer zou meewillen, maar ja...
Langs de andere kant denk ik: ze worden al zo snel groot, dus laat ze nog maar even klein blijven, want eens ze naar school gaan... dan begint het pas!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]