< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » s' avonds niet willen slapen (11 maanden)

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
s' avonds niet willen slapen (11 maanden)
12/10/2007 @ 20:11

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
s' avonds niet willen slapen (11 maanden)
Hallo iedereen,

Ons dochtertje is bijna 11 maanden oud. En sinds woensdag wil ze
s' avonds niet meer gaan slapen. We leggen ze in haar bedje want we zien aan haar dat ze moe is en vanaf dat we haar kamer velaten begint ze te krijsen 5 à 10 min ligt ze te wenen. We dachten eerst haar tandjes maar het is niet zo, ook dachten we krampen maar dat ook niet. We denken dat ze verlatingsangst heeft. Uiteindelijk heb ik ze bij mij vastgepakt en gewiegd in mijn armen tot ze sliep en het duurde 15 min
Hebben jullie tips hoe we haar verlatingsangst kunnen voorkomen?

Dank u

Brenneke

Link naar deze reactie
12/10/2007 @ 23:04
ilse

Hoi,
bij ons gebeurde dit een week of twee geleden .Mijn dochter was toen 9,5 maanden. Ze heeft zo'n dikke week ook geschreeuwd vanaf ze op haar kamer kwam of wanneer we ze te slapen legden !!
We zijn toen voor't zekere naar de kinderarts geweest, maar er was niets aan de hand !! We dachten ook eerst tandjes of oortjes, daarvoor had ze dat nog nooit gehad.
De arts zei , gewoon laten wenen , dat kan uren aan een stuk zijn! Hetzelfde bedritueel verder zetten , en zeker niet bij ons in bed leggen. Dit deed ik tot ze sliep en dan legde ik haar in haar eigen bedje. We hebben haar wel naar oma gebracht en daar was ze 2 dagen blijven slapen en alles was terug zoals daarvoor. Niets meer wenen of s'nachts wakker worden.
Het zou een fase zijn waar ze door moeten en door bij oma te slapen hebben we deze doorbrokken.
groetjes ilse
Link naar deze reactie
13/10/2007 @ 13:27
Linske

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Mijn meid word bijna 12 maand en ook zij heeft deze periode gehad en nu soms nog maar in mindere mate.
Ze komen in een periode dat je voor hen onmisbaar bent en dat ze vreemd worden voor andere mensen, dit is allemaal maar tijdelijk hoor. Gewoon laten huile als ze in bed moet en als het stil is eventjes gaan piepen maar haar zeker niet uit bed halen of haar in bed bij jullie halen, dit weten ze en om hen dat terug af te leren is et geen lachertje, want nu komen ze op een leeftijd dat ze mama en papa testen hoor, hoever ze het kunnen drijven.
Dus niet te vlug toegeven of later heb je problemen om haar in bed te krijgen en te doen slapen.
Ik heb me op mijn crèche laten wijsmaken dat een baby vanaf 10 maanden het wel al leuk vindt dat er een verhaaltje vertelt word voor het slapen gaan, kan je mischien ook eens proberen hé,
hopelijk werkt het

Grtjs Linske

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]