< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » vraag aan ouders met gescheiden ouders (opa & oma)

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Opa/oma zijn/worden
vraag aan ouders met gescheiden ouders (opa & oma)
16/10/2007 @ 14:10
laura1979

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
vraag aan ouders met gescheiden ouders (opa &amp; oma)
Hallo,

Ik zit hier met een probleempje, ik zou graag een keer met familie van mijn kant uit eten willen. Alleen nu heb ik het probleem dat mijn ouders gescheiden zijn en mijn vader dus absoluut niet in dezelfde ruimte wilt zijn als mijn moeder. Met verjaardagen gaat dit gelukkig aardig dan zitten ze wel in dezelfde kamer alleen aan de hele andere kant. Maar om uit eten te gaan met mijn moeder + vriend, mijn vader, broertje en schoonzusje zou een probleem kunnen zijn. Hoe kan ik dit oplossen dat dit ook een keer kan, ik wil niet dat ik iets apart met mijn vader moet doen omdat hij niet met mijn moeder in 1 ruimte wilt zijn. Ze zijn toch 24 jaar getrouwd geweest. Kan iemand mij helpen hoe zij dit doen?

Alvast bedankt.

Groeten,

Laura

Link naar deze reactie
16/10/2007 @ 20:23
RARARA

Online Status
Hallo,

Mijn ouders zijn ook gescheiden en het ligt ook moeilijk om ze in 1 ruimte te krijgen (vooral omdat mijn vader nu gehuwd is met onze vroegere kuisvrouw )

Maar ik heb mijn ouders voor de keuze gesteld, ofwel houden ze hun manieren en doen ze normaal tegen elkaar voor ons zoontje ofwel doen wij feestjes zonder hun twee!
Wel ik moet zeggen dat lukt wondergoed!
Tis niet echt makkelijk vooral voor mijn mama niet, maar als het iets met mijn ouders alleen is, gebruikt mijn vader zijn verstand en komt hij alleen.
Ik heb niet echt veel contact meer met mijn vader, maar wil mijn zoontje niet de kans ontnemen om zijn opa te leren kennen. Tegen zijn vrouw zal mijn zoontje nooit of te nimmer oma zeggen! Dat zal ik verhinderen.

Tis moeilijk hé zo'n situatie, maar toch moet je proberen om tot een compromis te komen

groetjes

Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 09:13
laura1979

Nou hier is het met mijn vader gelukt om hem zover te krijgen om mee te gaan, hij vond mijn moeder eindelijk normaal doen. Nou is het zo dat mijn moeder nu ineens niet meer wilt, ze vindt mijn vader een landloper en daar wilt ze niet mee gezien worden. Ze is getrouwd met een andere landloper (lees draagt pantalon met witte sokken en sandalen). Maar mijn vader kleed zich niet goed genoeg om mijn moeder mee te krijgen. Houdt dit nou nooit op, eerst was mijn vader altijd degene die moeilijk deed nu ineens mijn moeder. Snappen ze nou echt niet dat ze 24 jaar getrouwd zijn geweest 2 kinderen hebben en een kleinkind. Ze zullen elkaar daardoor toch wel vaker zien en wat zijn nou een paar keer in het jaar in vergelijking met 24 jaar samen blijven voor de kinderen (zo noemen ze het dus). Soms heb ik het idee dat volwassenen nog kinderachtiger zijn dan kinderen.

Groeten,

Laura

Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 13:46

Zowel mijn ouders als de ouders van mijn vriend zijn gescheiden. Wij hebben beslist om hun duidelijk te zeggen dat ze ofwel op feestjes elkaar gewoon gerust laten en als ze dat niet kunnen worden ze gewoon niet meer uitgenodigd. Mijn vader wil daarom niet bij ons komen, voor mijn vriend zijn ouders is het nog bang afwachten, mijn schoonmoeder wil er mij absoluut van overtuigen hoe slecht haar ex is en bij de geboorte van onze dochter in januari zal de eerste confrontatie tussen hen komen want mijn vriend zijn vader is peter tot groot ongenoegen van zijn moeder. Van zijn vader ben ik overtuigd dat hij haar gerust zal laten maar mijn schoonmoeder die kan niet stoppen...

Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 14:46
Wivine

Hoi,

hier is het net hetzelfde, mijn ouders zijn gescheiden en de ouders van mijn vriend ook, en dan nog enkele ruzies binnen de beide families en het drama is compleet! Lijkt net een soap.
Nu ik heb zoiets van: als ze het er nie voor over hebben om hun best te doen moeten ze nie komen.
Ik zit hier binnenkort met de doop van ons popje en voel de onheil al boven mijn hoofd hangen en eerlijk gezegd ben ik het beu om te schipperen en mijn best te doen om alles vlot te laten verlopen!

Het zou een mooie dag vol leuke gebeurtenissen moeten worden en in de plaats maak ik me zorgen en ben ik helemaal gestresseerd.

greetz

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 09:05
laura1979

Nou hier hebben we het etentje maar afgezegd, ik heb geen zin in gezeik. Het was eigenlijk juist voor de opa's, oma van mijn kant en mijn broertje + schoonzus. Aangezien ze allemaal erg ver wonen, moeder is pas verhuisd naar Duitsland, pa woont in Delft en broertje in Zoetermeer. Tilburg is dan niet iets wat je gewoon een keertje doet dan. Gelukkig zien we mijn pa als de sint in Scheveningen aankomt, ben daar vroeger ook altijd naartoe gegaan dus Aron ook. En met Aron's verjaardag komt iedereen gewoon, hebben een zaaltje gehuurd en zoals gewoonlijk zal mijn pa aan de andere kant van de zaal zitten als mijn ma. Ik denk dat ik maar die regel in ga zetten als ze niet normaal doen komen ze maar niet, vind dat wel een super oplossing.

Groeten,

Laura

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 10:20
Shathe

Ja ken het probleem helaas ook. Mijn ouders zijn 27 jaar getrouwd geweest en mijn vader wil ook niet in 1 ruimte zijn met mijn moeder. Hij komt al een paar jaar niet op onze verjaardagen, toen ons zoontje geboren was belde hij eerst om te vragen waarneer mijn moeder kwam, dus ging ik maar weer regelen dat ze allebei een andere tijd kwamen. En mijn vader is ook niet op de doop van mijn zoontje geweest, omdat mijn moeder natuurlijk wel kwam. Kan het niet maken om haar niet te laten komen, omdat mijn vader dan komt. En nu gaan we volgend jaar trouwen. En weet nu al dat mijn vader er dan ook niet zal zijn. Dit heeft me al zoveel jaren zoveel verdriet gedaan. En weet ook niet hoe dit op te lossen. Heb al zo vaak met mijn vader erover gepraat en hij zegt dat hij alles voor me wil doen, alleen dit kan en wil hij niet. Snap niet dat ouders het hun kinderen en kleinkinderen zo moeilijk kunnen maken. En elke keer zeg ik tegen mezelf dat ik me er niet meer druk over maak en dat hij het maar moet bekijken, maar dat is moeilijker dan je denkt, want het is toch je vader. Sorry voor het lange verhaal en veel succes ermee, want weet hoe het is.

Groetjes Shandy

Link naar deze reactie
01/11/2007 @ 16:28
Kija

Ik vind het zo egoistisch dat gescheiden ouders dit probleem op ons schuiven. Laten ze lekker zelf onderling afspreken wannneer wie komt op verjaardag of bruiloft.

Ik ben het ook zo beu om maar iedere keer weer afspraken te maken en bij te houden wanneer wie komt. Wij hebben daar niet om gevraagd, maar we krijgen het wel op onze boterham als het niet goed loopt. Hou op schei uit.

Het maakt niet uit hoe jong of oud je bent, je blijft altijd het kind van je ouders en zij zouden juist hierin volwassen moeten zijn om het op te lossen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan hè?

Mijn ouders hebben het makkelijk voor mij gemaakt, Met mijn vader heb ik al jaren geen contact meer en mijn moeder is ook hard op weg om geen contact meer met mij te hebben.

Mijn schoonouders daarentegen maken het wel moeilijk. En daar is dan altijd weer gepuzzel wanneer wie komt.

Het zal altijd moeilijk blijven, blijkbaar kunnen ze hun trots niet laten varen en de vrede bewaren.

Link naar deze reactie
05/12/2007 @ 09:17

ik heb indertijd mijn moeder en vader voor de keuze gezet van geen ambras of ge hoeft alletwee niet te komen. en zeker heb ik het tegen mijn moeder gezegd omdat zij als wat wijn drinkt meteen een heel circus op stel durft zetten.
groetjes,
sarah

Link naar deze reactie
10/01/2008 @ 15:25
yoda

Hoi

Wij zijn nog niet getrouwd maar willen dat nog zeker doen. Soms denk ik hoe gaat dat zijn met mijn ouders? Maar pech, het is mijn trouw en als één van beide belachelijk wil doen, dan maar de deur uit!
Nu ik zelf wat ouder ben geworden en moeder heb ik mijn ouders van een hele andere kant leren kennen en man man wat zijn dat voor een kleine kinderen!
Dus enkel aan jezelf denken !
Yoda

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 14:17
Charlotte

gescheiden ouders en zwanger
hoi,

3 jaar terug zijn mijn ouders gescheiden, dan heeft mijn pa kanker gehad en dan is mijn zus gestorven... mijn vriend en ik wonen sinds een jaar bij onze pa, op vraag van hem. Nu ben ik bijna 8 maanden zwanger maar sinds ik zwanger ben heeft onze pa het moeilijk, hij bekritiseerd mijn vriend in alles! Wat voor de nodige spanningen zorgt! Onze pa verwijt ons ma VEEL, té VEEL en zegt soms erge dingen over haar, kwetst me enorm! Nu gaan we ons kindje niet laten dopen deels omdat ik hen niet in 1 ruimte kan zetten, ik zou me heel de dag ziek voelen! Ook heb ik schrik voor de momenten in het ziekenhuis, heb al gedacht om dagen af te spreken, wie wanneer mag komen. Da schipperen is idd mentaal echt zwaar, vind het zo erg dat wij moeten lijden onder het feit dat onze ouders uit elkaar zijn!!! Nu zijn we op zoek naar ons eigen nestje want wil ons kindje niet in deze negatieve sfeer laten opgroeien!!!
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 17:52
ano

Hoe herkenbaar allemaal, en ik die dacht dat ik een enkeling was in die situatie!

Hier dus ook mijn vader die absoluut niets meer te maken wilt hebben met mijn moeder, waar ik dan wel veel respect voor heb.
Mijn vader werd peter van ons kindje en dus kon mijn moeder niet op de doop aanwezig zijn. Hoe vervelend het ook was, ik ben bij die keuze gebleven. Uiteraard met groot ongenoegen van mijn moeder.
Binnenkort mijn kindjes eerste verjaardag.. weet echt niet hoe ik het moet doen. Mijn moeder smiddags vragen en mijn pa savonds? Twee keer kaarsje uitblazen en taart eten?
Dat gaat nog wat geven in de toekomst.

Mijn moeder heeft er geen probleem mee dat mijn vader er zou zijn zegt ze (ze zou hem gewoon negeren),
en mijn vader zegt dan dat ik er niet moet mee inzitten dat hij gewoon niet komt. Maar dat kan ik hem echt niet aandoen, dat wil ik niet. Dus is mijn moeder hier altijd de dupe van.

Er bestaat gewoon geen oplossing voor dus moeten we het zo aanvaarden zeker?
Ik wil wel geen twee communiefeesten doen hoor in de toekomst!
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 14:17
laura1979

Hier is het gelukkig gebeterd, ze willen wel bij elkaar in 1 ruimte zijn. De een aan de ene kant de ander aan de andere kant. Ze geven elkaar zelfs een hand, maar om iets te doen als uit eten gaat nogsteeds niet. Mijn moeder zegt dan dat ze zich schaamt voor hoe mijn pa er dan uitziet, hey hallo je bent getrouwd met een andere ballo (echt die vent is net zo erg alleen ziet ze dat niet). En wat maakt het uit hoe mijn pa er uitziet, ze is er toch niet meer mee getrouwd of ben ik nou gek. Ik wil gewoon een keer met mijn fam uiteten kunnen, dus met pa, ma, haar ballo, mijn broertje,zijn vriendin en natuurlijk mijn vriend en zoon. Maar ik denk dat dat er niet van zal komen zelfs niet als de 2de geboren wordt.

Groeten,

Laura

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 18:01
Wendy

Online Status Bekijk profiel
Hey hey

Wij zitten hier met hetzelfde probleem. Zowel mijn ouders, als de ouders van mijn vriend zijn gescheiden. Maar daar waar de ouders van mijn vriend, nog steeds op zeer goeie voet staan met elkaar. (mijn vriend zijn vader, was aanwezig op het tweede huwelijk van mijn schoonmoeder. En zelfs toen 1 van de dochters ging trouwen, zaten schoonpa, schoonma, en schoonmama der nieuwe man, naast elkaar. En ze kunnen het prima vinden met elkaar)
Daar kost het nu zoveel moeite bij mijn ouders.

Mijn vader heeft mijn moeder verlaten voor een andere vrouw, waarvan mijn moeder dacht dat het een vriendin was. Dus dat is al een extra klap. En vrijwel direct daarna zijn mijn vader en zijn nieuwe vriendin gaan samen wonen.
Mijn schoonouders, hebben nog niet kennis gemaakt met mijn ouders. Als in Januari, ons gupje jarig is, ben ik bang hoe dat gaat lopen. Aangezien ik mijn stiefmoeder niet uit kan nodigen, want die heeft nog steeds geen goed woord over voor mijn moeder, en vice versa, terwijl mijn vader en moeder wel op een normale manier met elkaar kunnen praten ondertussen, zolang stiefma er dus maar niet tussen zit...

Ook ben ik bang voor het moment, dat mijn mannetje en ik, de stap gaan wagen, en daadwerkelijk gaan trouwen, hoe we dat dan op gaan lossen.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]