< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » zoontje s'nacht wakker om te drinken

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
zoontje s'nacht wakker om te drinken
16/10/2007 @ 15:56
marijke

zoontje s'nacht wakker om te drinken
Hallo,
Ons zoontje van 2,5 vraag s'nacht steeds om te drinken. Dit begon toen hij +-1 jaar was. We geven hem dan water, maar soms moeten we er tot 3-4 keer uit om hem te laten drinken. Hij drinkt soms een heel flesje water uit op een nacht (plusminus 150ml). Resultaat is dan ook een lekkende pamper natuurlijk... Nu heb ik mij laten vertellen dat dit kan zijn door een bepaald hormoon?? Heeft u hiervoor een verklaring ? Oh ja, overdag drink hij normaal, niet overdreven veel, suikerzieke kan uitgesloten worden. Onze pediator zegt dat dit misschien is omdat hij met zijn mondje open slaapt.... vind het toch maar raar... Hebben jullie tips ? Oh ja, kheb ook een luchtbevochtiger geprobeerd...geen verschil...
Alvast bedankt
Marijke
Link naar deze reactie
16/10/2007 @ 18:56
suus

Ik had ook zo'n nachtdrinker. Wij hebben hem, met veel pijn en moeite laten huilen. Hij is 8 maanden nu.

Het klinkt hard maar op die leeftijd hebben ze eigenlijk geen eten/drinken nodig. Bij ons begon het tijdens een verkoudheid en hij dacht dat het 'normaal' was.

Het laten huilen was achteraf makkelijker dan wij dachten. Onze jongen heeft de eerste nacht een kwartier gehuild om half 1, stil geweest tot 1 uur. Van 1 tot 1.15 weer gehuilt. Toen om half 3 tot 3 uur. Daarna werd hij om half 6 wakker en dat vond ik acceptabel.
De 2e, 3e, 4e nacht hebben we hem van kwart voor 1 tot 1 uur gehoord en van half 3 tot kwart voor 3.

De 5e nacht alleen om half 3 tot kwart voor 3 en de 6e nacht sliep hij door tot kwart voor 6.

Het huilen was trouwens niet echt achteraf gezien. Meer boos en drammend.

Misschien heb je aan mijn verhaal helemaal niks en is het gewoon iets anders. Slaapt hij met de mond open? Krijgt hij genoeg lucht door zijn neusgaatjes? Sommige kindjes hebben een verbreed tussenneusschotje wat het ademen vermoeilijkt. Is er afgelopen tijd, waarin hij dat is gaan doen, iets gebeurd? Verhuizing, scheiding ed.

Succes iig!
Link naar deze reactie
16/10/2007 @ 19:10
mamsje

Online Status Stuur bericht
Hoi,
mijn zoontje van 2.5 jaar heeft precies hetzelfde,hij gaat met een flesje melk bij ons zitten,dan worden zijn tanden gepoetst en wil hij later en ook snachts een flesje gevuld met water.

volgens mij heeft de speenfles bij bastiaan hetzelfde troosteffect als bij duimen of speen.
hij valt ermee in slaap
maar ook ik wil bas hier vanaf krijgen,hij krijgt binnen een aantal maanden een nieuwe kamer met een grote jongens bed en vind dat een uitgelezen moment om de fles te laten staan.

Ps Bas wordt door ons,als wij naar bed gaan,nog een keer verschoond.

groetjes Petra

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]