< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Babynamen » DE naam

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
19/10/2007 @ 09:37
lieke

Online Status
de naam
Hallo allemaal,

Ik ben zwanger van onze eerste en we weten nog niet wat t word.
Nu hebben we al na zitten denken over de namen maar we vinden het zo moeilijk!

We willen een originele leuke pakkende korte naam voor onze kleine maar niet te appart! Wie kan ons helpen?

Groetjes Lieke

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 10:19
k'tje

Hey Lieke,
Misschien kan je dit topic beter zetten onder "Babynamen". Ik denk dat je daar meer reactie gaat krijgen.

Maar hier alvast de namen van mijn kinderen.
Dochtertje heet Yorunn en m'n zoontje Iben. Ik weet niet of je van B of NL komt, maar hier in B zijn het in ieder geval geen veel voorkomende namen.

Andere namen op ons lijstje:
Jongens: Jarne - Ruben - Senne - Siebe(n)
Meisjes: Silke (was onze keus als meisjesnaam voor onze 2de spruit) - Jana/Yana - Eline
En de rest weet ik ni meer.

Succes met je zoektocht!
K'tje
Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 12:08
Sofie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Lieke,

Wij hadden in het begin ook niet echt een idee.. Maar ik heb, in tegenstelling tot wat vaak word afgeraden omdat er 'het internet' is, een boekje gekocht met namen voor zowel meisjes als jongens in.
Telkens staat er bij van waar die is afgeleid en wat die betekent.
Ik en mijn ventje zijn dan begonnen met elke avond samen 1 letter van het alfabet te overlopen. En alle namen die hij of ik écht graag hoorden aangeduid met een kruisje.. Nadien hebben we alle kruisjes is overlopen en ik moet zeggen je komt rap uit op slechts enkele jongens of meisjesnamen die jullie beiden graag horen én bij de achternaam passen.. Wij hadden zelfs tijdens het overlopen van de namen al 1 die er bovenuitsprong.. En dit word onze naam nu..

Groetjes,
Sofie

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 12:45
milo

Lieke,

je hebt nog 7 maanden de tijd om een naam te vinden. Je gaat nu automatisch op namen letten bij aftitelingen, mensen in winkels die tegen hun klein mannen roepen (), op banners hier, zoeken op het internet,... je moet gewoon zien dat je altijd een papier en pen bij de hand hebt zodat je de naam kan bijschrijven op een lijstje. Dan kan je later daaruit kiezen. Soms kom je een naam tegen waarvan je zegt: DAT IS HET! maar soms moet een naam groeien.

Hoe dan ook, je hebt nog tijd genoeg om een naam te zoeken en jullie komen er zeker wel uit

Mijn dochtertje noemt dus Myrthe en mijn zoontje gaat Thibe heten.

Groetjes

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 14:28
friemeltje

Online Status Bekijk profiel
Ik heb ook een lijstje waar ik namen bij toevoeg. Dat werkt denk ik het best. Zo staan er nu al 2 namen bij die we leuk vonden klinken in het begin, maar die we nu niet meer graag horen. Ik begin zo zachtjes aan een paar favorieten te hebben.

Het komt wel, je hebt nog tijd zat!

Groetjes

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 17:21
ik

Hallo,

Toen ik 8 weken zwanger was (en we een weekje wisten dat we papa en mama gingen worden), hadden we al een jongens-en meisjesnaam.
We zijn ook een namenboekje gaan kopen en hebben alle namen overlopen. De namen die we mooi vonden hebben we opgeschreven.
Dan zijn we aan ons tweede lijstje begonnen. We hebben 10 meisjesnamen en 10 jongensnamen overgehouden. Dan ieder voor zich hebben we een lijstje gemaakt met 5 meisjes en 5 jongensnamen. Die legden we dan samen en haalden er de gemeenschappelijke uit. En zo tot we er van elk 2 overhielden. Dan kwam mijn overredingskracht tot uiting .

Groetjes

Link naar deze reactie
21/10/2007 @ 10:16
Karen

Namen uitzoeken, erg leuk .. maar ook erg moeilijk! Voor sommige niet natuurlijk, maar andere mensen (zoals ik dus) kunnen er erg lang mee rondlopen. Totaan de bevalling liep ik elke week met een andere naam. Twijfel twijfel, maar jah ... op een gegeven moment was ons zoontje daar he! We hebben hem Tim genoemd, dat was de naame die het vaakst boven aan ons lijstje stond. Maar ik moet eerlijk zeggen, na een paar weken kon ik pas echt zeggen: jah, dit jongetje is een echt Timmetje. Ik ben super blij met onze keus!

Kortom, de twijfels, zeker onder invloed van de beroemde zwangerschapshormonen, kunnen heeeeel erg lang aanhouden. Mijn tips, schrijf alle leuke namen die je tegenkomt op. Zegt ze 100 keren hardop met de achternaam en samen met jullie namen op. Schrijf ze 100 keer met je achternaam erachter op. Bedenk hoe de initialen gaan worden, dat dat geen gekke afkortingen zijn. Bedenk of het wellicht een naam is die grapmakend-gevoelig is. Denk aan de schrijfwijze, zal je kindje elke keer moeten spellen hoe zijn naam is, of zullen mensen het door de moeilijke spelling misschien verkeerd uitspreken.
Maar ook , respecteer je partners mening ... maak lijstjes en streep elke keer namen weg. Zo moet je uiteindelijk toch wel op DE naam voor jullie spruit komen.

Succes enne vooral, veel plezier

Liefs,
Karen

[Laatst gewijzigd door Karen - 21/10/2007 @ 10:16] - Link naar deze reactie
22/10/2007 @ 17:34
Iris

Hallo

Op de website van de winkel Paradisio vind je zowel jongens- als meisjesnamen (meer dan 60 bladzijden). http://www.bambolino.be
Wij hadden eerst een lijstje van 14 namen die we dan terug gebracht hebben tot 2 lijstjes met elk 4 favorieten en daaruit hebben we dan diegene genomen die we beiden op ons papiertje hadden staan.
Wij wilden een naam met een betekenis. In ons geval is het van Welsche oorsprong en heeft het te maken met een legende.

Succes met je zoektocht en denk eraan een voornaam is voor gans je leven dus opgelet met verkleinwoordjes.

Groetjes

Link naar deze reactie
23/10/2007 @ 15:15
ano

In het begin van mijn zwangerschap hadden we al een hele reeks jongensnamen die we allebei mooi vonden, maar geen enkele meisjesnaam. Uiteindelijk heb ik een lange lijst meisjesnamen van het net geplukt, en daar hebben we apart op aangeduid welke namen we mooi vonden. Bij vergelijking bleken er 4 namen te zijn die we beiden mooi vonden. We hadden ons lijstje jongensnamen toen ook al gereduceert naar 4.
Wij wilden het geslacht wel weten, en toen de gyn ons vertelde dat we een meisje verwachten, hebben we in de autorit naar huis de uiteindelijke naam gekozen... Het wordt Tess...
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]