< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » wil een derde, maar weet niet hoe het financieel zit

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
wil een derde, maar weet niet hoe het financieel zit
23/10/2007 @ 09:54
Machteld

Online Status
hallo,
dit is de eerste keer dat ik op dit forum kom. Maar toch wil ik een vraag stellen.
Ik ben nog een vrij jonge moeder (23) en ik heb een zoontje van 4,5 en een dochtertje van 16 maand. Maar mijn hart zegt heel duidelijk dat ik nog een derde kindje wil. Mijn man die weet het nog niet goed. Maar iedere keer dat ik er mij bij neerleg dat er geen derde komt, zegt hij zelf zoiets van een derede, dus volgens mij lukt dat wel.
Maar dan komt er het financiele ik werk fulltime en verdien maar een goede 1150 euro en mijn man 1250 euro. Bovenop beide wel nog een 150 euro aan maaltijdcheques. Maar ons huis kost ons iedere maand 610 euro. En we hebben maar 2 kinderkamers. Dus verbouwen zullen we zeker moeten doen als er een derde komt, maar dat is dan financieel niet haalbaar denken wij. Of heeft iemand hier ervaring mee die mij een beetje meer duidelijkheid kan geven over hoeveel dat extra kleintje meer zou kosten (zonder verbouwing natuurlijk) eigenlijk kunnen er 2 samen slapen ook denk ik.

Wat ik wel weet is als er nog een derde komt dan moeten we er wel nu aan beginnen anders is de kloof tussen de oudste en het nieuwe kleintje denk ik veel te groot, bij de 2 nu zit er al drie jaar en half tussen en dat vind ik ruim veel.

Kan iemand mij met zoveel mogelijk vragen helpen??
(Ben een beetje bang van de reactie van de omgeving als ik ga zeggen dat ik toch nog een wil.)
Link naar deze reactie
23/10/2007 @ 16:03
Wen370

Online Status Stuur bericht
hoe jullie het financieel zien denk ikd at jullie dat alleen kunnen beslissen. je moet denken dat er dan weer een beetje kindergeld bijkomt maar natuurlijk kom je daar niet mee toen tegn wat een kindje kost he. jullie zullen even moeten kijken wat jullie extra uitgaven enzo zijn he.
als het financieel lukt zou ik zeggen doe wat jullie in jullie hart willen he! en dat je maar 2 kinderkamers hebt vind ik persoonlijk neit zoeen groot probleem he, kinderen kunnen ook met meerdere op 1 kamer slapen he. als ze dat zo gewoon zijn maken ze daar helemaal geen probleem meer van later.
en wat maakt het uit wat jullie omgeving zegt?? jullie moeten zelf jullie kinderen opvoeden, niet jullie omgeving!! als jullie op alle vlakken zeker zijn zou ik zeggen ga ervoor!
veel succes

Link naar deze reactie
28/10/2007 @ 20:24

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo.

Ik ben 25 jaar.

mijn man heeft rond de 1300 netto en ik rond de 700 netto
geloof ik.

ons huisje kost 733,03 - 175 belasting.
dan hebben we nog de Auto, Essent , Verzekeringen,
ziekenfonds enz....

Wij hebben 3 slaapkamers, maar verbouwen doen we niet,
want vroeger sliepen we ook met z'n 2en op 1 kamer, dus kan dat nu ook wel.

En wij gaan zodra mike 3 jaar is ook voor nummer 3.

Over de finacien ligt het eraan wat je voor je kindjes over wilt hebben, wil je het luxe, of wil je het gewoon goed doen.
Ben je tevreden met kleine dingen dan is het goed, maar wil je bijv. ook MEXX kopen of bij elke setje een paar schoentjes ,
dan word het moeilijker als je begrijpt wat ik bedoel.

Het scheeld dat ik veel dingen via marktplaats koop bijv. speelgoed , ledikantje, box enz. Zo kun je jouw kindjes ook op een leuke manier verwennen en voordelig.

Verder werk ik in de avond van 18:00 t/m 20:00 en zaterdags van
8:30 t/m 12:30

Maar als de kinderen strakjes naar school gaan en wat meer eisender
worden, kan ik ook meer gaan werken.

Ik heb er de volste vertrouwen in dat het altijd wel goed komt.

Wilma

Link naar deze reactie
28/10/2007 @ 20:28

p.s.

Ik kreeg al veel negatieve reacties toen ik voor nr, 2 wilde gaan.

Dat kon ik financieel het kind niet aandoen, en ik moest ervoor kunnen zorgen dat het kon studeren blablabla.

Gewoon schijt aan hebben.

Ik heb express gezegt dat we voor nr. 3 gaan, en heb er meteen bij gezegt dat ik niet luister naar negatieve commetaar, want
ik maak zelf uit hoe ik mijn kinderen opvoed en hoeveel.

Ik het begin kreeg ik een paar negatieve reacties, maar toen ik vol bleef houden dat het mijn eigen keuze is, zien ze dat ik stevig in mijn schoenen sta en met mijn mening.

Heb er niks meer over gehoord.

Ben wel blij dat mijn moeder meteen zei dat het mijn eigen keuze was, ze was heel postief, dat doet me wel goed.

Maar hoe negatiever ze zeuren, hoe meer ik zin heb om strakjes zwanger te zijn van nr. 3 hihi

Zullen we eens laten zien wie de baas is

Link naar deze reactie
14/11/2007 @ 10:34
dieke 9Maand Moderator

Hey Machteld

Ik ben pas overgegaan van een FT job naar een PT, ons huis staat te koop omdat we willen gaan bouwen,... Een hoop financiele onzekerheid dus en het zal er eerder duurder dan goedkoper op worden, maar wij hebben alvast gewoon ons hart gevolgd hoor!

In de beginjaren zal het sowieso wel meevallen he, met die extra kosten. Je hebt toch al alle nodige babyspulletjes in huis, en als het geslacht van je derde dan ook nog hetzelfde is als dat van (1 van) de andere 2, zit je met de kledij ook al goed :)

En inderdaad, die kamers, daar zou ik me niks van aantrekken. Hier zijn er kamers genoeg voor onze jongens en toch willen ze samen op 1 kamer slapen :)

Het commentaar van de omgeving, daar hebben wij ook het sch* aan, zoals iemand hier zo 'mooi' zegt :) Mijn schoonouders vonden twee al lang genoeg. Wel, wij wilden ons gezin nog groter, dus daar heeft verder niemand zich mee te moeien.

Groetjes!

Link naar deze reactie
14/11/2007 @ 10:42
sas

hoi machteld

Wij komen rond van 1475 in de maand.
We betalen aan hypotheek 500,00 dan komen alle vaste lasten er nog mij zo'n 700,00 en de rest is voor boodschappen en kleding,
Moet zeggen het is niet breed maar prima te doen.
En ze hebben ook nog merkkleding ook leuk score als het 75 procent korting is dan ben je nog goedkoper uit als bij de hema.
En we zijn super gelukkig is dat niet het belangrijkste?

Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 22:12
Debbie

Wel, ik zou ook zeggen, volg gewoon je hart! Wij hebben 3 kindjes op nog geen 4 jaar tijd en je moest eens weten wat voor blikken en commentaar wij soms krijgen. In het begin trok ik me dat aan en durfde ik nog amper buiten komen met de drie kids. Maar nu geef ik blikken of commentaar terug. Wij kunnen het ons financieel veroorloven om drie kinderen te hebben en daar heeft toch niemand dan commentaar op te geven zeker. En ja, ze zijn kort op elkaar maar wij moeten er toch voor zorgen hé...en al onze kinderen krijgen meer dan aandacht genoeg geloof me. Ons derde kindje was niet echt gepland maar we zouden hem voor geen geld vd wereld nog kunnen missen, hij is het mooiste wat ons is overkomen!

Dus ik zou zeggen, volg je hart, je gevoel en trek je vooral niks aan van wat de mensen denken!! er zijn tegenwoordig zoveel gezinnen met 3 kinderen dus ik snap al niet waar de mensen zich druk om maken.

Ik ga hier onze financiële situatie niet uit de doeken doen, maar wij komen rond, alleen nu is het soms wat moeilijker omdat ik nu 9 maand met ouderschapsverlof ben en maar een kleine uitkering krijg. Volgend jaar ga ik terug werken en dan gaan de 2 oudsten al naar school.

Oh ja, wij hadden ook maar 3 slaapkamers in ons huis (nieuwbouwwoning) en wij hebben nu de dressingroom omgebouwd tot een extra slaapkamer voor ons zoontje.

Veel succes en ga ervoor!

Link naar deze reactie
16/11/2007 @ 10:38
claudia

Online Status
Heeeeeee,

Je hebt een vetpot tegen over ons hoor wij moeten het doen met nog geen 1400 euro per maand en heb 3 kids,wonen in een huurhuis hebben toch een auto en kids de sporten dussss kan best hooren heb trouwens nooit nagedacht om een drede kind niet te nemen voor het geld?????

het gaat allemaal vanzelf beetje indimmen in sommige dingen kan best toch dus doen meis.

claudje en wij redden ons aardig kids komen niks tekort

Link naar deze reactie
26/11/2007 @ 13:35

Hey, ik ben de trotse mama van 3 dochtertjes en ik kan je maar 1 raad geven : volg je hart maar blijf nuchter nadenken over wat een kind je allemaal kost. Je rekening moet je zelf maken maar ik kan je wel zeggen dat ook wij maar 2 kinderkamers hebben en dat de 2 jongsten lekker samen 1 kamer delen en dat gaat prima hoor.
Ik zou zeggen, bekijk alles nog eens met je partner en als ook hij vindt dat het kan moet je er zeker voor gaan.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]