< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Een jaar proberen nt zwanger, geduld op

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Een jaar proberen nt zwanger, geduld op
06/08/2008 @ 13:17
Nitje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Sasha, herstart verloopt hier goed, voel me echt thuis tussen de collega's en het werk is wat ik er van verwachte dus alles ok!

Jullie verlof zag er hetzelfde uit als de onze, genieten van de dochter, spelen, zwemmen en wat werken in het huis.
De teleurstelling is inderdaad wel wat verwerkt maar beide kunnen we nog niet echt afstand doen van de wens voor een tweede kleintje. Dus misschien da we toch nog een poging zullen doen maar da zal eerder voor oktober ofzo zijn. Ik ben lichaamlijk wel al wat hersteld maar zeker nog geen 100% en dus gun ik mezelf nog wat rust. Van de moment da de puffen en spuiten me geen spontane rillingen meer bezorgen door er nog maar aan te denken gaan we er terug voor (denk ik toch)

Goed dat alles in orde is met kleine uk en da je toch nog een extra echo krijgt, dan voel je je toch wat geruster hé.

groetjes
nitje

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 11:02
Sasha

Hey Nitje

Gisteren durfde ik niet goed mailen van op ’t werk, mijn spion, lees baas is terug. ’t Is slecht weer en dan komt hij maar een paar dagen vroeger werken hè om mij terug op de zenuwen te werken. Vorige week en begin deze week ging ik graag werken, maar sinds hij terug zijn venijnige kantjes van 3 dubbelchecken en alles in twijfel trekken laat zien en precies of ik kan het nog altijd niet… Dat werkt op mijn systeem. Verder heb ik nu wel genoeg werk, maar eens dat allemaal afgewerkt en lees maar (IK WERK TRAAG EN PRUTS VAAK), dan zit ik weer voor dat onzeker gevoel. Hij kwam gisterenochtend binnen en riep me meteen in zijn bureau. Vroeg de stand van zaken (hij was amper aangelogd hè!, had natuurlijk wel zijn mails van thuis gelezen) en of ik het gezegd had van de zwangerschap. TUURLIJK. En hij reageerde niet enthousiast, precies of ik mocht het niet zeggen. Tja verstoppen kan ik toch niet meer hoor. Trouwens de eer is aan mij om het te vertellen, niet aan hem. Hij zei ook dat ze nog een oplossing zoeken voor mij… Omdat er een maand geleden niets te doen was.

Ik was maandagavond al naar de gyn geweest en da’s een fijn man. Hij heeft me gisteren laten werken en vandaag en morgen ben ik thuis. Rust. Ik ben idd doodop. Enkele keren per nacht uit mijn heerlijk bedje voor de zoon (om beurten met mijn man), mijn neus die constant dicht zit ’s nachts (Brum uitje, ik kan het niet ruiken en lusten). Hij raadde me aan om toch iets van medicatie te nemen, maar ja allergisch aan… Dus afspraak was dat ik zogezegd 1 dag later moest gaan omwille van een bevalling en dat ik dan zogezegd gisteren opdracht kreeg te rusten. Hmm zal me deugd doen en anderzijds vind ik het erg, want ik wil geen karottentrekker zijn, maar dienen baas van mij… GGRRR

De gyn, zoals al gezegd, dienen mens heeft GEEN ECHOTOESTEL, dus GEEN ECHO. Ik heb er amper, maar van die paar dat ik heb, die momenten koester ik. Net afspraak gemaakt, de volgende echo (zomaar omdat hij me plezier wilt doen) is 5 sept om 14u15. Dan ben ik 17weken… Verder was alles OK, alles nog potdicht (gelukkig maar) en een mooie bol in mijn buik enne MAAR een halve kilo bij… Ik let er met mate op. Als ik echt zin heb om te snoepen of frisdrank te drinken, dan doe ik dat, als ik het kan laten dan laat ik het ook.

Bloedwaarden voor syndroom van down:
In acht genomen: bloedwaarde + leeftijd 237 en toen stond mijn wereld stil. Tot 250 IS NIET GOED.
Bloedwaarde + leeftijd + nekplooi: 1312. hmm al wat beter. Bij mijn zoontje was dat 1/7500, wat een verschil hè en hij houdt hier rekening mee!
Bloedwaarde + leeftijd + nekplooi voor trisomie 18: 1/10000. Dus super OK.

Geen verhoogde kans op down syndroom, 80% zekerheid. Hij zag dat ik wat ontsteld was en zei dat een vruchtwaterpunctie er zeker niet inzat. Hij had er een gedaan en de dame was 10d nadien haar kindje verloren. Dat zijn de risico’s zegt hij. Ik doe er alle dagen, maar het kan eens mislopen… Dus hopen dat ik bij de 80% zit… 100% zekerheid kunnen ze toch niet geven.

Bon hij zegt ook van me liever elke maand 2 à 3d rust te geven i.p.v. op t einde 4 maanden thuis te moeten zetten. Ik mag zelfs bellen als het niet gaat en hij stuurt dan een briefje op. Maare dat wordt bij uiterste nood, ‘k heb dat bij mijn zoontje ook niet gedaan.

Allee genoeg daarover, we zijn al in week 14!!!!!

Hoe gaat het met jou? Hoe voel je je. Hopelijk heb jij veel meer voldoening in je werk dan ik?

Zoontje is ziek. Stoelgang moet gestimuleerd worden met om de 4uur op potje en een beloning (à la smartieke ofzo). Ik ben tegen snoep, maar als het helpt! Dan doen we dat maar zeker? Hij heeft een oorontsteking aan elk oor en gisteren en vandaag bij oma, dan kan ik nog wat bijslapen en morgen bij mij thuis! Rustig genieten. TV-kijken, spelen met de blokken en auto’s, kleuren, verven… Cake bakken.

Sasha

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 14:04
Nitje

Hoi Sasha, goed om te horen dat alles in orde is daar.
Hoewel, je hart staat wel even stil als je de cijfers van de kansberekeningen ziet hé. 100% zeker kunnen ze inderdaad nooit iets zeggen en om dan het risico van een punctie te nemen, het zou niets voor mij zijn.

Geniet in ieder geval van je paar daagjes rust. Die twee dagen zijn ook niet onoverkomenlijk hé, liever inderdaad een paar dagen per maand dan veel vroeger te moeten stoppen met werken.

Ik voel me nog altijd goed, dank je! Hormonenvrij leven, dat is het leven voor mij Ik had liever gezien da als die hormonen op zijn minst me iets op zouden leveren maar het is nu eenmaal zo.
Op het werk begint het al wat drukker te worden, maar nog nie zo druk da ik nooit meer op het net kan ideaal dus.
Ons Myrthe doet het intussen ook heel goed, thuis en bij oma is ze eigenlijk zindelijk, dan komt ze het ook gewoon zeggen (of roept ze gewoon da ze pipi of kaka moet doen ) Maar bij de onthaalmoeder moet ze nog even wennen, daar zegt ze het nog niet zelf maar als de onthaalmoeder het vraagt zegt ze wel zelf of ze pipi of kaka moet doen. Vorige week had ze nog wat ongelukjes, gisteren was haar broekje nog helemaal proper!

Hier nog één dagje werken en dan is het weer verlengt weekend, vorig weekend hebben we ook nog samen taart gebakken, vind ze zo super hé!

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 13:24
Nitje

Sasha, hoe gaat het met je meid?
Las op een ander firum dat je je nogal zorgen maakt, ik denk aan je hoor maar je mag echt niet van het ergste uitgaan. Ik denk dat de kans vrij laag is dat er iets mis zou zijn hoor, die triple testen zeggen zeker niet alles. (vandaar da ik het nooit heb laten doen)

groetjes

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 16:08
Sasha

Hey Nitje

Fijn dat je soms eens rondsnuistert, ik dacht dat is nu echt iets waar ik Nitje op dit moment niet mee moet opzadelen. Ja ik maak me ongerust. Bij mijn zoontje was het 1/7500 n nu 1/1312. Voor bloed+leeftijd+nekplooi. Als je bloed + nekplooi neemt zit ik aan 237. LAAG. Tot 250 is NIET GOED. Maar ja. Heb ook al op internet gelezen dat er iemand een perfecte zwangerschap had kwa echo’s en bloed en groei en nog was het een kindje met down. Dan kan je het niet meer terugsturen en ik denk nu al dat ik er zielsveel van zal houden, maar toch Ik heb zelf een mentaal gehandicapte broer gehad…

Verder heb ik nog zorgen. ’t Is wat anders dan bij mijn zoontje. Dat was ECHT een zorgeloze zwangerschap… Is copy/paste uit een mail aan iemand.

Ik heb evaluatie gehad:

Goed en niet goed. Ik heb idd een héél vervelend voorjaar gehad en tegen Jan en Alleman gegromd. 'k had tegen mijn man gezegd dat ik me ging herpakken en heb dat dan ook gedaan. Zo altijd grommen, dat verziekt de sfeer ook en mijn gemoed vooral. Ik bleef pessimistisch. Blijkbaar zijn ze daarover gaan klagen tegen mijn baas. Heb hem niet eens gevraagd wie, 't zal wel weer den ene of den andere zijn van een rubriek. Verder verstaan we elkaar niet goed. Idd ik heb hem gezegd dat hij in en uit praat. Hij wil groen, maar ja is dat lichtgroen of donkergroen. Dus moet ik het altijd navragen om juist te zijn. Ik ga dat dan doen ook. Dus 2 negatieve puntjes, over al de rest is hij tevreden. Ook over de qualiteit van het werk. Met dat hij maandag direct op mijnen boterham had gesmeten dat hij niet wist hoe het nu ging aflopen. Met dat ik 2d afwezig was of ik mijn werk nog goed ging doen ofzo. Hij vindt dat ge dat kunt zien aan mij dat ik met iets zit, klopt ben wat stiller en ik zeg amper nog iets over de zwangerschap... Maar 't is om niet teveel verkeerd te zeggen... en mss wat kortaf... Maar ik werk eraan, ik merk ook dat alles vlotter verloopt en 't is maar van 9-17u hè.

Verder mag ik beginnen om 8u30 en stoppen om 17u en dan welk elke vrijdag om 15u00 naar huis. Dus toch al 2u vroeger en een dag dat onze zoon niet in de studie moet blijven.
Maar dan...

Ge weet dat ik weinig werk had (is nu wat beter) en dus is er een probleem. Hij heeft maar een half time nodig. Tenzij ik een half time wil werken, dan is het probleem omgelost, maar 4/5de is al genoeg voor mij. Dan moet ik alle jobs die zich aanbieden hier op 't werk naar gaan luisteren en dan zien. Ofwel aannemen, ofwel buiten... Tot mijn bevalling zit ik safe, in het najaar is er altijd werk genoeg, maar vanaf de dag dat ik terugkom kan ik ontslaan worden. Hij zegt: je bent nu wel beschermd, maar dan niet meer. FOUT: ik ben beschermd tot 3 mndn na de zwangerschap + ik ben beschermd tijdens ouderschapsverlof. Tja zei hij, dan betalen we de nodige premies, maar als er geen werk is, is er geen werk. Dan zetten ze me dus buiten. Tof hè, om niet te weten in welke situatie je terecht komt na 4 mndn bevallingsrust. Nu zijn ze ook met een groot project bezig. Dan zou ik mss daar wat half time administratie kunnen doen en half time mijn huidige job, ideaal dus. Dus afwachten, maar nog een zorg bij dus... Ik kan alleen maar hopen dat dat project doorgaat en dat ik wat werkzekerheid heb. 't probleem is dat ik wel van job en bedrijf wil veranderen, een groter probleem is mijn 4/5de. Ik kan niet meteen in ouderschapsverlof gaan in een nieuw bedrijf en moet meteen in 4/5de beginnen. En dus verlies ik al mijn rechten/geld enzo... allee nog veel om over te praten en te tobben...

Thx dat je erop inspeelt via een ander forum…

Sasha

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 09:09
Nitje

Goh, Sasha, ik hoop wel niet dat je het gevoel hebt dat ik je bespied ofzo hoor, ma ik was wat aan het rondsnuisteren op zappy en zag toevallig je naam en dacht ik ga eens lezen hoe het met haar zit.

Over je kindje, ik kan snappen dat je er anders tegenover staat als je zelf een gehandicapte broer hebt maar zou toch proberen van me niet teveel zorgen te maken. Een ex-collega van me had met die triple test 1 kans op 50 dat het down was, zij hebben dan wel een punctie laten doen en het kindje was perfect in orde. Ze heeft ook geen complicaties gehad van de punctie maar ik vind dat toch een groot risico hoor. Ik dacht dat bij een punctie de kans op misval 1 op 200 (of misschien 250) is en dat wegen ze tenopzichte van elkaar af. Ma als je een misval doet na zo'n puntie en het is in orde dan kan je dat jezelf nooit vergeven denk ik. Als je je blijft zorgen maken zou ik gewoon nog eens met je gynea bellen om het er met hem over te hebben want dat is ook niet gezond hé.

Over je werk, da ziet er inderdaad allemaal niet goed uit, eerlijk gezegd zou ik naar ander werk zoeken, maar ja, als je zwanger bent is dat niet zo makkelijk hé. Dus wat ik zou doen, me zo min mogelijk druk maken, gewoon mijn tijd daar doen en in je zwangerschapsverlof op zoek gaan naar ander werk. Moest je nog niets gevonden hebben en ze ontslaan jou dan heb je toch recht op een uitkering hé. Een vriendin van me hebben ze dat ook aangedaan, zij was eerst twee weken ziek omda ze bloedingen had, en uiteindelijk is haar kindje op 31 weken gekomen dus ook een verlengd zwangerschapsverlof, daarna ging ze terug aan het werk en na exact een maand werd ze aan de deur gezet, zij wist niets op voorhand en is pas dan naar een andere job kunnen zoeken, nu zit zij eigenlijk echt goed en is ze zeer tevreden met haar nieuwe job.
Dus niet teveel tobben hé, kijk naar de dingen die je wel hebt en haal daar je energie en je geluk uit en dan kom je er wel!

groetjes
nitje

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 11:56
Sasha

Hey Nitje,

neen hoor geen probleem, maar ik wilde je niet opzadelen met mijn zorgen terwijl jij zo hard probeerde voor een 2de...

Mijn job, tja waar vind ik een job 4/5de. stepstone amper, vacature niet, secretaryplus niet... Da's mijn probleem. Ik wil persé de woensdag thuis zijn voor mijn zoon. En dan nog iets dat ik graag doe. Management Assistant zijn. Eventueel 4,5/5de, maar ja dat zien we dan wel. ik denk er idd over na om dan al te solliciteren, want idd 9 kans van de 10 sta ik buiten op 18/06/09. De dag dat ik terugkom. Eerst onzekerheid over mijn Ukje Junior in mijn buikje en nu dit... Toen ik zei dat ik nog beschermd was zei hij me dat hij dan wel de nodige premies betaalt om me buiten te zetten. Ik heb de vakbond ingelicht en die zeggen als ze echt een geldige reden vinden, dat ze zelfs geen premies moeten betalen... Daar sta je dan. Geldige reden: diefstal of fraude, maar dat doe ik niet, maar te weinig werk voor mijn huidige functie kan ook een reden zijn, dan is collectief ontslag zelfs niet nodig... Dus 3 maanden uitbetaald, probleem, 't valt plat in de zomer, iets minder vacatures, een baby thuis, een groot kind thuis tijdens de vakantie. Maar ik word al minder betaald tijdens de bevallingrust, dan 1 maand ouderschapsverlof, dan heb ik dringend centjes nodig om mijn lening terug te betalen en mijn gezin een stuk mee te onderhouden hoor... M.a.w. een hele zomer thuisblijven is geen optie... Ik zie wel. Nog 6 maanden save, eens goed babbelen met mijn man en dan toch sollicteren vermoed ik. Tenzij er ondertussen iets intern gevonden wordt dat ik MOET aanvaarden. want weigering van werk is een grondige reden!

Alles OK met jou?

Sasha

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 13:04
Nitje

Sasha, inderdaad een job 4/5de vind je nie zo snel terug in de vacatures hé. Maar ik zou in eerste plaats naar de inhoud enzo kijken, als je utieindelijk een gesprek hebt kan je nog altijd horen achter de mogelijkheid om een 4/5de te doen hé. Het is wel natuurlijk zo dat je dat dan niet meteen in ouderschapsverlof of andere tijdskredieten kunt doen (want daar heb je die anciëniteit voor nodig) ma uiteindelijk verlies je netto meestal niet zoveel.
Ik snap je wel hoor, ik moet ook mijn centen verdienen want zonder redden we het niet, ma ik denk da het wel moet lukken om iets te vinden dat in je interessesfeer zit en waar ze toch nog menselijk genoeg zijn hoor.

Hier op de moment niet zo goed, ben ofwel een serieuse verkoudheid of een griepje aan het kweken. Overal spierpijn, lichte gevoel in mijn hoofd en keelpijn. Gelukkig is het bijna weekend en vanavond dus vroeg in het bedje

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 08:42
Nitje

Bah, da griepje was dus een goede keelontsteking hé, dit weekend dus heel de tijd in mijn bedje met koorts en keelpijn
Pppfff, vond het zo erg voor Myrthe, je hebt eigenlijk enkel in het weekend tijd en dan ben je nog eens ziek ook. Zij vond het waarschijnlijk minder erg want ze heeft dan bij opa en oma gespeeld hé.

Vandaag is ventje jarig Ma aangezien we nog niet echt in eigen huisje kunnen met de nieuwe vloer in de keuken heb ik nog nie echt iets speciaals kunnen doen (heb wel kaartje gekocht ma da ligt dus thuis). Eens zien of ik toch iets kan verzinnen en anders krijgt hij het dit weekend dubbel en dik!!! (allé voor deze avond zelf kan ik wel allerlei dingen verzinnen om hem te verwennen )

groetjes

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 10:52
Sasha

Hey Nitje

Ik heb fameus meegelezen, maar de tijd ontbrak me om te reageren, zie verder.

Hoe stel je het meid. Is je dochtertje ook naar school of toch nog eventjes onthaalmoeder/kribbe. Wij hebben vrijdag afscheid genomen met een lach en een traan, een doos pralinnen en een mooie tekst (hum hum al vind ik het zelf en de collega’s ook)

Een doosje vol met lekkers voor…

Al die keren dat ik ondeugend was
Al die keren dat je m’n poepje proper maakte
Al die keren dat je me zindelijkheid leerde
Al die keren dat ik luidkeels mocht meezingen
Al die keren dat ik fijn mocht luisteren naar verhaaltjes
Al die keren dat ik lekker sliep in mijn bedje
Al die keren dat ik getroost werd
Al die keren dat ik ziekjes werd
Al die keren dat ik mocht ravotten buiten en op de fietsjes
Al die keren dat ik mocht plonzen in het zwembad
Al die keren dat mama en papa een schriftje kregen vol informatie
Al die keren dat ik bij jullie speelde en kon genieten van “kind” zijn.
Al die keren met de goede zorgen
Al die keren dat ik bijleerde
Al die keren dat ik knutselde, kleurde, prikte, …
Al die keren dat ik groeide

Gewoon voor ALLES!

Vorige week zondag is onze zoon door zijn been gezakt. Hij kon er niet meer op lopen… Naar de dokter van wacht: ofwel heup of been verkeerd gezet of dit of dat… Had niet echt pijn, maar steunen ging niet. Maandag naar de gewone dokter. Die dacht aan liesbreuk of heupgewricht verkeerd. Dinsdagochtend dan echo en er was gelukkig niets te zien. Ondertussen ging het ietsje beter. 1 à 2 stapje, maar niet ongeloofelijk… Dus een hele week thuisblijven, opvang zoeken… Van ’t WE dan toch genoten van het mooie weer en een flinke jongen. Voor zijn kaka die nog altijd een miserie geeft, werd er ons aangeraden: negeren en belonen op lange termijn. Dus we hebben dat zaterdag en zondag gedaan. OK OK het was elke keer een beetje in de broek, maar toch. Hij kwam ook voor de eerste maal zeggen dat kaka doen geen pijn doet. Oef. Vandaag eerste dag school…. Mama weende, de flinke zoon was happy om te gaan, speelde eerst wat buiten op de speelplaats en als de bel ging, wilde hij gepakt worden. Hebben we NIET gedaan, aangespoord en tot aan de gang mochten we uiteindelijk mee en dan … was hij weg, mee in de massa. Hij keek veel rond, was verbaasd en geïnteresseerd. Ai mijn hartje breekt. Wat als hij in zijn broek plast (of kaka doet), wat als hij iets heeft, gaat hij goed eten vanmiddag….etc…) Maar ’t is de eerste grote stap van zovelen. Ik vond de kribbe makkelijker dan school. Hij kent er wel 2 kindjes (uit een andere klas) en 1 juffrouw… Alles vooruit hè!

Vrijdag extra echo om te zien of baby’tje op schema is of niet

Sasha

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 08:31
Nitje

Sasha, kan me voorstellen da je even geen tijd meer hebt gehad. Is alles dan nu terug in orde met je kleine manneke? Kan hij terug normaal stappen enzo?
En de school, hoe gaat dat? Gaat hij eerst nog halve dagen of meteen hele dagen?
Ben nog altijd een beetje aan het twijfelen hoe wij het zouden doen, normaal moet ze (als ik gewoon werk) hele dagen + naopvang gaan, vind ik persoonlijk wel wat zwaar voor in het begin en dus zou ik haar met halve laten starten. Maar dan heb je weer mensen die zeggen dat het beter is van meteen in het volledige schema te starten,ppppff. Nu ja, heb nog een beetje tijd hé. De onthaalmoeder zegt da ze zich nog super amuseert bij haar dus ze zit nog even wel goed daar!

Seg, en de kaka lukt eindelijk ook op de pot, super hoor zelfs al is er eerst nog een beetje in de broek, tja ze moeten het toch leren hé. Bij Myrthe was het de eerste week bij de onthaalmoeder ook prijs hoor, elke dag met vuile broek naar huis, maar ondertussen doet ze het daar ook super. Is echt wel handig, we kunnen nu overal naar toe zonder potje enzo want ze doet het gewoon overal, potje, grote wc das haar al eendert

Ondertussen hebben we dus een nieuwe keukenvloer en ik ben supercontent, ziet er echt stukken beter uit, alleen kriebelt het dan natuurlijk hard om verder te doen hé (de living moet er ook nog aan geloven). Ma das voor volgend jaar maar weer, eerst eens de isolatie plaatsen op de zolder want die ligt daar nu te niksen

dada

ps, veel succes de vrijdag!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]